Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en
news:c6os6c$lb$1@sunsite.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c6ok0o$226e$6@news.cybercity.dk
> > Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev
> > > Det er bare ikke alle af GS'erne, der har den
> > > "feature". F.eks. har min 94'er og en bekendts 00'er
> > > den ikke, mens en anden GS'er (årgangsmæssigt)
> > > indimellem har den. :-/
> >
> > Det er en enkelt ting at kortslutte, så ihvertfald din
> > kunne jeg godt mistænke en tidligere ejer for at have
> > gjort sådan :-/
> > Hvad med din makkers - Har hán haft den fra ny, eller
> > kunne det ikke også være tilfældet med hans !?
>
> Den har også været igennem nogle par hænder før ham, så det er meget
> muligt at den også er blevet "fixet". Det var nok bare sådan en feature,
> jeg ikke lige kendte til.
Featuren er skam praktisk nok.
Nu husker jeg ikke systemets kompleksitet, men derved at Suzuki's GS'ere er
de første jeg erindrer som havde monteret en kontakt i koblingsgrebet,
regner jeg Suzuki for at være banebrydere på dét område
På mine Kawa'er har det været konstrueret således at én af de tre kontakter
der sad monteret hhv. ved sidestøtteben, koblingshåndtag samt
frigearsfunktionen skulle være "trukket", sådan at forstå at enten skulle
frigearslampen lyse, eller støttebenet være oppe, eller koblingen være
trukket!
Motoren i min svogers Ducati kan overhovedet ikke "køre", når støttebenet
(der er kun sidestøtteben!) er slået ud - Dét må da være noget sværere at
vænne sig til end at trække koblingen som på din 'Suki :-/
--
Armand.