Begynder mc
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 21:30

Hvilket mc vil I anbefale til en nybegynder og da jeg ikke er den højste i
verden (155cm) så skal det også være en jeg kan håndtere, så off roader skal
jeg ikke begive mig ud på

Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km
hver vej.

/soli

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-04-04 22:02

"soli" <.> writes:

> Hvilket mc vil I anbefale til en nybegynder og da jeg ikke er den højste i
> verden (155cm) så skal det også være en jeg kan håndtere, så off roader skal
> jeg ikke begive mig ud på

For at få nogle tips du kan bruge til noget, bliver du nødt til at
afsløre hvor mange penge du vil ofre. Husk på at det nøvdendige
mc-udstyr let løber op i 5k, ansvarsforsikring 1-4k årligt og
vægtafgift 580,- årligt. Derudover kommer benzin, bremseklodser, dæk
og kædekits
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-04-04 22:09

"soli" <.> writes:

> [...]
> jeg ikke begive mig ud på
>
> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km

Kig evt på Aprilia's RS125 og RS250.

--Kai

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 27-04-04 07:17

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev
> Kig evt på Aprilia's RS125 og RS250.

250'eren er faktisk rimelig høj. Jeg er 173 cm høj og kan afhængig af
opsætningen i bedste fald lige præcis nå jorden med flade fødder.

--
Susanne

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-04 07:58

On Tue, 27 Apr 2004 08:17:05 +0200, "Susanne og Jesper Mikkelsen"
<susanne_lundp@hotmail.com> wrote:

>250'eren er faktisk rimelig høj. Jeg er 173 cm høj og kan afhængig af
>opsætningen i bedste fald lige præcis nå jorden med flade fødder.

Og iøvrigt ikke liiiige det man normalt forstår ved en begynder-MC

-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-04-04 21:30

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev
>
> 250'eren er faktisk rimelig høj. Jeg er 173 cm høj og kan afhængig af
> opsætningen i bedste fald lige præcis nå jorden med flade fødder.

Pudsigt, for Hà sagde til mig i søndags at den RS250 hun havde kig på
(en af de ældre) var lavere end hendes egen RS125.

--Kai

Fra : Hekto

Dato : 26-04-04 22:20

soli wrote:

> [...]
> jeg ikke begive mig ud på
>
> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km

Suzuki GZ 250 Marauder, kan godt fungere med din højde. Du vil kunne nå
jorden, samt bakse rund med den.

- det går ihvertfald udemærket for en feminina på 157cm her i huset!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 08:39

soli wrote:
> [...]
> off roader skal jeg ikke begive mig ud på
>
> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca

Prøv at sæt dig op på en Suzuki GS500E - den er lige en smule lavere end de
fleste andre standard modeller i samme kubik-størrelse. Det er en begynder
mc jeg til enhver tid ville anbefale!

> /soli

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *

Fra : Kim

Dato : 27-04-04 11:27

"TheHobbit" <stephan[snabel-a]protek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> fleste andre standard modeller i samme kubik-størrelse. Det er en begynder

Min Kawa GPZ500S er heller ikke en af de højeste i verden, så måske det er
en mulighed, og så køres den mindst lige så nemt som en GS500E, og de ekstra
HK er da altid rare at ha'.
Men igen smag og behag.

Mvh. Kim

Fra : S.G

Dato : 27-04-04 11:33

"soli" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> jeg ikke begive mig ud på
>
> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km

Så skal du da have en tl1000s :D super maskine til begynderen :D
(spøg til side)

Hvad stil skal mc´en være i, dvs hvad tænder dig mest? chopper agtig,
sports, touring?
Hvad har du at smide med dig af penge?
Skal den køres på lille kørekort?
Når du skal købe støvler så laver daytona mener jeg et par der giver 2½ mere
til højden uden at det skulle føles weird eller give problemer. Dem kan du
jo tage med i dine overvejeser når du skal ofre på tøj

lad os vide lidt mere

Fra : anders majland

Dato : 27-04-04 21:58

> Når du skal købe støvler så laver daytona mener jeg et par der giver
> 2½ mere til højden uden at det skulle føles weird eller give
> problemer.

Det er korrekt - og deres goretex støvler tør jeg godt anbefale (Dog kun
kørt 6-7000km med mine siden januar). Jeg har ikke set dem med "tykke
såler" herhjemme med hos www.louis.de har de dem både i en dame og en
herremodel.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 11:38

soli wrote:
> [...]
> jeg ikke begive mig ud på
>
> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km

Jeg har lige anskaffet en Kawasaki ER-5, den er heller ikke vildt høj,
og ret nem at køre.. (tror jeg.. har ikke prøvet andet) :), den virker
for mig som en fin begynder cykel.

//eCarlos

Fra : jesper

Dato : 27-04-04 12:45

"soli" <.> wrote in message news:<408d7149$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg ikke begive mig ud på
>
> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km

Skal det være en custom så er mit bud en Honda CMX450 Rebel, her får
du en billig "crom"-MC som ikke bliver hægtet af nyere MC'er. Har lidt
over 40 Hk og kan sagtens drosles til 27 Hk hvis du er i besiddelse af
det lille mc kort.

Hvis det skal være et sportsligere alternativ er mit bud en Kawasaki
GPZ500s. Den kan bruges til både touring og sport/leg. Og grundet det
fortil smalle sæde, er det let at nå jorden fra den.

Begge MC'er fåes for under 40.000 og forsikringen er til at betale. Vi
er i besiddelse af en af hver og konen kan med sine små 158cm sagtens
magte begge.

Mvh
Jesper

PS hvis du bor i KBH/sjælland og vil prøvesidde/køre en af dem kan det
godt lade sig gøre

Fra : Michal

Dato : 27-04-04 12:57

On Mon, 26 Apr 2004 22:29:58 +0200, soli wrote:
> Hvilket mc vil I anbefale til en nybegynder og da jeg ikke er den højste i
> verden (155cm) så skal det også være en jeg kan håndtere, så off roader skal
> jeg ikke begive mig ud på

Hov hov, en DT175 er også lav :)

Min kæreste på 160 har ikke problemer med den, og så er den enormt let
at håndtere på vejen.

> Den skal bare bruges til lidt hygge ture samt til og fra arbejde ca 10km
> hver vej.

Fint til det formål :)

Dertil er den enormt velegnet til at begynde at skrue selv :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 22:38

Tak for de forskellige svar, nu er det 19 år siden at jeg tog kørekort og
nogle af Jer skriver noget om et lille kørekort, hvad er nu det for noget.

Jeg har ikke lagt mig fast på noget pris niveau, men det var mere for at
finde ud af hvilket modeller som kunne være interessant for mit vedkommende,
tror mest at jeg er til touring's modeller, jeg har ikke lyst til at lægge
ned i æggestilling eller hvad det nu hedder, vil ligeledes have det med
plateau støvlerne i mente

/soli

Fra : jesper

Dato : 28-04-04 05:55

"soli" <.> wrote in message news:<408ed2a7$0$228$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Tak for de forskellige svar, nu er det 19 år siden at jeg tog kørekort og
> nogle af Jer skriver noget om et lille kørekort, hvad er nu det for noget.

En ny regel der kom til i 1996 mener jeg. Den går ud på at hvis man er
under 21år, så kan man kun få et MC-kort der giver ret til at kører MC
med max 34Hk. Det skal man så have i min 2 år før man kan få lov til
at køre stom MC

> [...]
> ned i æggestilling eller hvad det nu hedder, vil ligeledes have det med

Hmm på min GPZ'er ligger man nu ikke i fosterstilling.
Touringcykler til din højde..... der kan jeg ikke komme på nogen.....
Men en Rebel 450 med vindskærm og tasker, kan sagtens bruges til
touring. Konen er meget glad for den.....

Jesper

Fra : S.G

Dato : 28-04-04 06:32

> Touringcykler til din højde..... der kan jeg ikke komme på nogen.....
Suzuki RF´eren er faktisk ret lav. Havde da bøjede ben når jeg sad på den
:)
Kanon touring cykel