GPZ 500 S
Fra : Johnni

Dato : 26-04-04 17:19

Hejsa

Jeg er ved at finde mig en mc og har kig på Kawasaki GPZ 500S og så kunne
jeg godt tænke mig at vide om der er noget specielt ved denne maskine man
skal være opmærksom på!

Det er en fra 90 jeg kigger på, hvis det gør nogen forskæld

På forhånd tak
Johnni

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-04-04 17:49

Johnni wrote:
> [...]
> maskine man skal være opmærksom på!
>
> Det er en fra 90 jeg kigger på, hvis det gør nogen forskæld

Hey Johnni..

Jeg købte en i tyskland for 2 uger siden.
Jeg forhørte mig rundt omkring inden. Der var ikke det store at komme efter.
Men man kunne lige så godt finde en med
dobbelt skiver foran, til ca. samme pris. Jeg er ihvertfald rigtig glad for
min. Det er en stærk MC til prisen.

> På forhånd tak
> Johnni
Thomas

Fra : Martin Poll

Dato : 26-04-04 18:06

Johnni wrote:
> Hejsa
>
> Jeg er ved at finde mig en mc og har kig på Kawasaki GPZ 500S og så
> kunne jeg godt tænke mig at vide om der er noget specielt ved denne
> maskine man skal være opmærksom på!

Hej Johnni

Kronrørslejerne kan være et problem på denne model, så check dem lige inden
køb.

MVH
Martin Poll
SL1000 falco
EX 500GPZ

Fra : NielSV650

Dato : 26-04-04 20:23

"Martin Poll" <mpoll@FJERRNadslhome.dk> wrote in message
> Kronrørslejerne kan være et problem på denne model, så check dem lige
inden
> køb.

Det skla jeg ikke lige kunne sige noget om, men hvis det er det eneste der
skiller to eksemplarer, er det jo ikke mere end 3-400kr og et par timer i
værkstedet

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Martin Poll

Dato : 26-04-04 21:19

NielSV650 wrote:

> Det skla jeg ikke lige kunne sige noget om, men hvis det er det
> eneste der skiller to eksemplarer, er det jo ikke mere end 3-400kr og
> [...]

Enig Niels.
Jeg skal ikke kunne sige om det er et problem på modeller fra før 1995 som
min var, men når man skal ud og se på en brugt GPZ 500S er det jo rart at
man lige checker om de er ok. Det er ikke alle der lige vil kaste sig ud i
udskiftening af kronrørslejer, og så skal man nok regne med 2
værkstedstimer til udskiftning.

MVH
Martin

Fra : christian

Dato : 26-04-04 22:23

Hvad jeg har kunne læse skal det helst være skiftet til nåle lejre. De
originale skulle ikke være ret gode.

Fra : Dr Jones

Dato : 26-04-04 18:15

Hej,

Jeg har for 3 uger siden købt en 2002 GPZ500S til 55.000 og indtil videre er
jeg 100% tilfreds med den. Den er kanon på de små krogede veje, nem at køre
og med OK power når ellers nålen kommer over 7000 RPM

Over de 160km/t er der ikke så meget power tilbage, men det er ikke noget
problem for mig...

Jeg kiggede selv på en brugt fra 92 med 30.000 km på klokken til 45.000, men
endte med 2002éren med 4300 km på klokken, som sagt til 55.000... Det var
vist en OK handel

Good luck....

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 26-04-04 19:55

hej Johnni

> Jeg er ved at finde mig en mc....

Ja det er jo også ved at være på tide Det er jo ved at være et halvt år
siden du fik pappet

Glæder mig til at vi skal ræse Østjylland tynd
/Sjang

Fra : Johnni

Dato : 28-04-04 21:06

Hej Sjang

Jeps vi må snart ud og se os omkring!

/Johnni

Fra : christian

Dato : 26-04-04 22:25

Har selv lige købt en 91'er som har gået 42.
Og det jeg nu har nået at køre på den er jeg fuldt ud tilfreds.

Så glæder mig klart til sommer til den skal prøves igennem

Fra : Johnni

Dato : 28-04-04 21:04

Mange Tak for svarene

Nu vil jeg gå på jagt efter min første MC

Vi ses nok snart ude på de små snoede

/Johnni