/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp en forviret... Clip-on filt
Fra : Moller


Dato : 26-04-04 15:45

Hejsa,

   Nu har man fået ørene sunget fulde omkring at sådan en gang store
clip-ons er det værste lort man kan få på, og de kun dur til Dymo
rulninger hvor der ikke er sidevind, regn eller andet....

   Men men, er det sandt ??? er de virkelig så meget end pest ? og er der
nogen af jer der køre med den slags der kan bekræfte det ?

   For jeg kan virkelig ikke bestemme mig til om jeg skal holde mig til
modificering af Luftfilter kassen, eller gå skridtet fuldt ud nu jeg
alligevel skal ha andre knaster i ?


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

 
 
Peter Graff (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 26-04-04 16:22

Hvis de ikke er skærmet af bliver regnvejr hurtigt din fjende. Vær opmærksom
på om dine kaburatorer er ophængt i luftfilterkassen, hvis de er skal du
kompensere for det, ellers bliver gummierne mellem karburatorerne og
topstykket hurtigt trætte. Det er de erfaringer jeg fik da jeg kørte CB 550
F.

MVH

Peter Graff



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 16:36


Moller skrev i meddelelsen <408d2033$0$124$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>Hejsa,
>
> Nu har man fået ørene sunget fulde omkring at sådan en gang store
>clip-ons er det værste lort man kan få på, og de kun dur til Dymo
>rulninger hvor der ikke er sidevind, regn eller andet....


Du har CV karburatore ikke ? -> Glem det !

mvh
Orla

>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF 1200 S
>"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Moller (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-04-04 17:27

Orla Pedersen wrote:

> Du har CV karburatore ikke ? -> Glem det !

   Ja, jeg har CV, men jeg kan ikke bruge kommentaren 'glem det' for det
er den jeg har fået indtil nu, så jeg vil gerne vide hvorfor jeg skal
glemme det ?
   Især fordi man på nettet ser folk som for monteret Dual Clip ons på
deres maskiner, som skriver de er vildt glade for det ? men er det lige
som Ducati ejere at de med vilje undlader de dårlige sider ved deres køb
? når de fortæller om det ?

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

S.G (26-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 26-04-04 17:43


> er den jeg har fået indtil nu, så jeg vil gerne vide hvorfor jeg skal
> glemme det ?

De kan ikke skabe det vacum som cv kabunader har brug for.?



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 19:03


S.G skrev i meddelelsen <5_ajc.416$TH5.232@news.get2net.dk>...
>
>> er den jeg har fået indtil nu, så jeg vil gerne vide hvorfor jeg skal
>> glemme det ?
>
> De kan ikke skabe det vacum som cv kabunader har brug for.?

Vrøvl, CV karbunader styres alene af lufthastigheden under CV-spjældet.
Eller helt specifikt, lufthastigheden under det hul i spjældet som Du ynder
at bore op. Hullet virker som en tværfløjte, og den luft der rives ud af
røret skaber et undertryk over membranen, (i SU stempel).

CV karburatorer har ikke brug for vacuum/undertryk, de har brug for laminart
flow i den variable venturi som spjældet er en del af. Det laminare flow
ødelægges af turbolenserne omkring åbne luftfiltre. Thats why !

mvh
Orla





S.G (26-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 26-04-04 19:18

>
> Vrøvl, CV karbunader styres alene af lufthastigheden under CV-spjældet.

:D




Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 20:57


S.G skrev i meddelelsen ...
>>
>> Vrøvl, CV karbunader styres alene af lufthastigheden under CV-spjældet.
>
>:D


OK så ! Lidt længere fremme i systemet sidder en variabel "plombe".
Men lufthastigheden under CV stemplet er konstant, deraf navnet Constant
Velocity.

mvh
Orla






Tommy Fer (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 26-04-04 18:36

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:408d3843$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>
> > Du har CV karburatore ikke ? -> Glem det !
>
> Ja, jeg har CV, men jeg kan ikke bruge kommentaren 'glem det' for det
> er den jeg har fået indtil nu, så jeg vil gerne vide hvorfor jeg skal
> glemme det ?
> Især fordi man på nettet ser folk som for monteret Dual Clip ons på
> deres maskiner, som skriver de er vildt glade for det ? men er det lige
> som Ducati ejere at de med vilje undlader de dårlige sider ved deres køb
> ? når de fortæller om det ?
>

Det har jeg da fortalt dig flere gange Moller.. Dine spjæld bliver reguleret
af et svagt undertryk, forestildig hvormeget det undertryk bliver forstyrret
med sidevind.. Når sidevinden kommer vil dine spæld lukke lidt i, og når
vind pustet stopper vil de åbne op igen... alt i alt sker det mens du holder
gassen konstant. I mine øre lyder det ikke som en dejlig egenskab. Nææ du
find dig nogen flatslides og så smid dem på, og du køre nu 8 km pr liter

mvh Tommy Fer



Ove Jakobsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ove Jakobsen


Dato : 27-04-04 02:54



> Hejsa,
>
> Nu har man fået ørene sunget fulde omkring at sådan en gang store
> clip-ons er det værste lort man kan få på, og de kun dur til Dymo
> rulninger hvor der ikke er sidevind, regn eller andet....

Hej Moller
Jeg kører med sådan et par KN madkasser der dækker to karbs.
Det var nu kun for at det var svært at få mine 38mm karbs. til at passe i
den originale luftfilterkasse.
Det kører da udemærket, men ikke helt lydløst.

MVH Ove Bandit600+ 120 hk. på motoren



Moller (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-04-04 09:07

Ove Jakobsen wrote:

> Hej Moller
> Jeg kører med sådan et par KN madkasser der dækker to karbs.
> Det var nu kun for at det var svært at få mine 38mm karbs. til at passe i
> den originale luftfilterkasse.
> Det kører da udemærket, men ikke helt lydløst.

   Hvordan oplever du den i stærk sidevind, eller når det regner/fugtigt
vejr ?

   Larmen kan vel ik være meget højere end en åben Devil ;)

> MVH Ove Bandit600+ 120 hk. på motoren

   Hvordan har du fået målt den på motoren ?

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ove Jakobsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ove Jakobsen


Dato : 27-04-04 09:56

> Hvordan oplever du den i stærk sidevind, eller når det regner/fugtigt
> vejr ?

Jeg kan godt mærke det når man kører stærkt, så er det ikke ligemeget
hvordan man sidder med benene.

> Larmen kan vel ik være meget højere end en åben Devil ;)

Jow jeg kører selv med en laser deep tone , hvor der er ca 2tommer hul lige
igenem, men jeg hører kun karburatorerne når jeg kører.

>
> > MVH Ove Bandit600+ 120 hk. på motoren
>
> Hvordan har du fået målt den på motoren ?

Jeg ved det ikke 100% men jeg tror nok at det er når de tager gassen af, og
lader den motorbremse eller måske med koblingen trukket så må det jo vise
transmisions tabet?, så får man en minus kurve og den bliver lagt til
baghjulskurven.
Jeg har ihvertfald fået to kurver en på 109,5 hk på hjulet og en på 120hk på
motoren.

MVH Ove Bandit 600+
Axis 90
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> "http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Moller (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-04-04 10:07

Ove Jakobsen wrote:

> Jeg kan godt mærke det når man kører stærkt, så er det ikke ligemeget
> hvordan man sidder med benene.

   ok, jeg tænker på at lade de to Crom side stykker blive sidene (skal
fikse noget så de kan monteres når luftfilterkassen er væk)... og derved
skulle de besytte mod den værste sidevind ?

   Har du et billede af din på nettet med dem monteret ?

> Jow jeg kører selv med en laser deep tone , hvor der er ca 2tommer hul lige
> igenem, men jeg hører kun karburatorerne når jeg kører.

   hmmm, nasty... har lavet luftfilterkasse modet og kan godt høre det,
men det er ikke så voldsomt igen, men jeg skal måske få fat i en som jeg
kan komme forbi og høre, da det kan jo være en afgørende faktor.


> Jeg har ihvertfald fået to kurver en på 109,5 hk på hjulet og en på 120hk på
> motoren.

   :) hvor meget har du dog lavet med den ? du har jo mere på bagen end en
B12 har fra standard.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ove Jakobsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ove Jakobsen


Dato : 27-04-04 10:30

>
> Har du et billede af din på nettet med dem monteret ?
nej men jeg skal se hvad jeg kan gøre.
>
> > Jow jeg kører selv med en laser deep tone , hvor der er ca 2tommer hul
lige>
> :) hvor meget har du dog lavet med den ?

Pillet lidt!! Brugt bigbore 750er top og karburatorer kn potte std. forrør
og knaster.

du har jo mere på bagen end en
> B12 har fra standard.
jae og 8,6 kg ved 2700rrm hvilket svarer til ca 55 kmt. i 6 gear men
trækker pænt fra 20 kmt i 6.

> "http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Moller (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-04-04 10:40

Ove Jakobsen wrote:

> Pillet lidt!! Brugt bigbore 750er top og karburatorer kn potte std. forrør
> og knaster.

   Oki, hvad har du måtte give for bigboren ? og hvor er det blevet lavet ?


> jae og 8,6 kg ved 2700rrm hvilket svarer til ca 55 kmt. i 6 gear men
> trækker pænt fra 20 kmt i 6.

   ikke dårligt, ender med jeg skal ha gjort endnu mere på min for ikke at
sakke bagud til en B6 :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ove Jakobsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ove Jakobsen


Dato : 27-04-04 10:49



> > Pillet lidt!! Brugt bigbore 750er top og karburatorer kn potte std.
forrør
> > og knaster.
>
> Oki, hvad har du måtte give for bigboren ?

1200kr i alt har det kostet ca 5k og har kørt i 3 sæsonger dog skal jeg have
skiftet top pakning nu.
Så jeg leder efter en 750r top fra 91 da den kører med brikker.

og hvor er det blevet lavet ?

Ude i garagen
>
>
> > jae og 8,6 kg ved 2700rrm hvilket svarer til ca 55 kmt. i 6 gear men
> > trækker pænt fra 20 kmt i 6.
>
> ikke dårligt, ender med jeg skal ha gjort endnu mere på min for ikke at
> sakke bagud til en B6 :)




Mikkel Christensen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 27-04-04 11:07

Moller <news@molnit.com> writes:

> Ove Jakobsen wrote:
>
> > jae og 8,6 kg ved 2700rrm hvilket svarer til ca 55 kmt. i 6 gear men
> > trækker pænt fra 20 kmt i 6.
>
> ikke dårligt, ender med jeg skal ha gjort endnu mere på min
> for ikke at sakke bagud til en B6 :)

Jeg holder med Fer: Køb nogle flatslides og fryd dig over lyden og den
dårlige benzinøkonomi

På lange motorvejsstræk uden for meget flytten på gashåndtaget kan jeg
lige holde 20 km/l, men alle andre steder ligger jeg på en 10-15km/l

Til gengæld er der ikke noget der kan få de små hår i nakken til at rejse
sig som lyden fra 4 styks flatslides der helt åbne brøler op under tanken.
Men nu er det jo også en Kawa - all show, no... ahem... nevermind.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste