|
| Dyno-print og hul i tanken på Fazeren Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-04-04 10:51 |
|
Hej folkens
I forbindelse med al den snak om rullefelter, der har været på det
sidste, tog jeg mig lige sammen og fik scannet/fotograferet min
rullefeltsudskrift fra Skagentræffet '03 ind. Den er at finde her:
< http://royal.flof.dk/fazer>. Jeg er selv meget godt tilfreds
Så lægger i nok også mærke til de to andre billeder, der illustrerer
hvordan man løser problemet med et rusthul i tanken. Jep, i påsken
efter Horsens, Vejle, Kolding, Esbjerg-turen fandt jeg et rusthul i
tanken. Det med dunken bagpå var lige en midlertidig løsning, jeg
fandt på. Det virker fordi benzinpumpen selv kan suge an (endda ret
hårdt).
Den permanente løsning består af en halv liter to-komponents
epoxy-mikstur, TankCure, som jeg købte for 400,- inspireret af:
< http://groups.google.com/groups?selm=3e3969e6%240%24129%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk>
Stadset har også en hjemmeside her: < http://www.tankcure.com>.
Problemet opstod jo skærtorsdag og allerede fredag kunne jeg hente
mirakelkuren i hos importøren i Skive, Gorm Wæhrens. Han har sådan en
hobbyfirma, hvor han hygger sig med at renovere gamle
motorcykler. Det blev også lige til en kop kaffe og en masse snak om
nye og gamle motorcykler, meget hyggeligt
Tanken rensede jeg så fredag aften, epoxyen kom i om
fredagen. Derefter fik det lov til at hærde indenfor indtil søndag og
mandag eftermiddag kom der atter benzin i. Det ser ud til at holde
indtil videre, hurra
--
mvh Jes Vestervang
| |
diablo de la velocid~ (26-04-2004)
| Kommentar Fra : diablo de la velocid~ |
Dato : 26-04-04 11:42 |
|
"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:871xmbnk37.fsf@dellen.royal.flof.dk...
>>
> Så lægger i nok også mærke til de to andre billeder, der illustrerer
> hvordan man løser problemet med et rusthul i tanken. Jep, i påsken
> efter Horsens, Vejle, Kolding, Esbjerg-turen fandt jeg et rusthul i
> tanken.
Hej Jes.
Sjov / opfindsom konstruktion - lidt Bjergkøbing Grand Prix og "El Tempo
Gigante" over det.
.... men hvor gammel er din Fazer? Jeg syntes da det lyder lidt mystisk med
et rusthul i tanken for en relativ nyere cykel. Bruger du den daglig
transport, helårskørsel eller hva'? Just wondering.
| |
Jes Vestervang (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-04-04 14:10 |
|
"diablo de la velocidad" <no@way.xx> writes:
> Sjov / opfindsom konstruktion - lidt Bjergkøbing Grand Prix og "El Tempo
> Gigante" over det.
Ja, jeg blev jo nødt til at være lidt kreativ Jeg nåede da også at
køre omkring 350 km med systemet
> ... men hvor gammel er din Fazer?
Fra '99.
> Jeg syntes da det lyder lidt mystisk med et rusthul i tanken for en
> relativ nyere cykel.
Ja, det synes jeg også. Det skyldes måske at jeg aldrig har haft behov
for at bruge karburatorsprit, for derved er ophobet vand jo aldrig
blevet blandet op. Jeg er ret sikker på at det er vand i tanken, der
er skyld i problemet, for hullet er nemlig opstået på det laveste sted
i tanken.
> Bruger du den daglig transport, helårskørsel eller hva'? Just wondering.
Tæt på helårsbrug, men jeg er generelt omhyggelig med at rustbeskytte
den, og har da heller ikke haft rustproblemer andre steder på cyklen.
--
mvh Jes Vestervang
| |
Dennis (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis |
Dato : 26-04-04 20:15 |
| | |
Jes Vestervang (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-04-04 21:55 |
|
Dennis <dler00TIL@control.auc.dk> writes:
> Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
>
>> Den permanente løsning består af en halv liter to-komponents
>> epoxy-mikstur, TankCure, som jeg købte for 400,- inspireret af:
>> < http://groups.google.com/groups?selm=3e3969e6%240%24129%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk>
>> Stadset har også en hjemmeside her: < http://www.tankcure.com>.
>
> Epoxy, er det ikke lig med en hård hinde med tendens til at krakelere
> ved stød ???
Epoxy kan nok have ret forskellige egenskaber, men det er ikke lige
noget jeg har forstand på. Gutten i do. link har dog tilsyneladende
brugt systemet i 2 år uden problemer, og iflg. importøren skulle det
vist kunne holde i rigtigt mange år. Jeg tror egentlig nok det passer.
> Eller der er måske kommet "rigeligt" i
Ja, det er der også. Efter at have roteret tanken med den halve liter
klister i en halv time, var det meningen at det overskydende skulle
hældes af. Manualen nævnte dog muligheden for at efterlade en del
deri, for at få et tykkere lag i bunden. Det gjorde jeg så,
bl.a. fordi Fazerens tank er umanerlig svær at tømme den sidste halve
liter af, selvom tankmåler og benzinhane er skruet af :-/
Prisen på de 400,- inkluderede udover base og hærder (0,5 l i alt)
også en halv liter rensemiddel og en halv liter syre til at fjerne
rust med (H3SO4). Syren virkede rigtigt godt, men det er vist ikke
det, der hedder oxalsyre (jf. hurtig googling).
--
mvh Jes Vestervang
| |
Martin Sørensen (27-04-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 27-04-04 00:21 |
|
> Prisen på de 400,- inkluderede udover base og hærder (0,5 l i alt)
> også en halv liter rensemiddel og en halv liter syre til at fjerne
> rust med (H3SO4). Syren virkede rigtigt godt, men det er vist ikke
> det, der hedder oxalsyre (jf. hurtig googling).
Fulgte du ikke med i kemitimerne? Selv jeg kan huske at H2SO4 er
svovlsyre.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jes Vestervang (27-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 27-04-04 09:09 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
>> Prisen på de 400,- inkluderede udover base og hærder (0,5 l i alt)
>> også en halv liter rensemiddel og en halv liter syre til at fjerne
>> rust med (H3SO4). Syren virkede rigtigt godt, men det er vist ikke
>> det, der hedder oxalsyre (jf. hurtig googling).
>
> Fulgte du ikke med i kemitimerne? Selv jeg kan huske at H2SO4 er
> svovlsyre.
Det kan jeg også, men nu er der altså tale om H3SO4, ikke H2SO4
--
mvh Jes Vestervang
| |
Martin Sørensen (27-04-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 27-04-04 22:08 |
|
>>> Prisen på de 400,- inkluderede udover base og hærder (0,5 l i alt)
>>> også en halv liter rensemiddel og en halv liter syre til at fjerne
>>> rust med (H3SO4). Syren virkede rigtigt godt, men det er vist ikke
>>> det, der hedder oxalsyre (jf. hurtig googling).
>> Fulgte du ikke med i kemitimerne? Selv jeg kan huske at H2SO4 er
>> svovlsyre.
> Det kan jeg også, men nu er der altså tale om H3SO4, ikke H2SO4
Pis, jeg fulgte nok ikke ordentligt med i læsetimerne så..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Ninja Rider (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 26-04-04 21:14 |
|
Hejsa
Jes Vestervang wrote:
> I forbindelse med al den snak om rullefelter, der har været på det
> sidste, tog jeg mig lige sammen og fik scannet/fotograferet min
> rullefeltsudskrift fra Skagentræffet '03 ind. Den er at finde her:
> < http://royal.flof.dk/fazer>. Jeg er selv meget godt tilfreds
Hvorfor er teksten i bunden klisteret ind på papiret? (Det er sat ind
senere)
Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26
| |
Jes Vestervang (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-04-04 21:56 |
|
Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> writes:
> Hejsa
>
> Jes Vestervang wrote:
>> I forbindelse med al den snak om rullefelter, der har været på det
>> sidste, tog jeg mig lige sammen og fik scannet/fotograferet min
>> rullefeltsudskrift fra Skagentræffet '03 ind. Den er at finde her:
>> < http://royal.flof.dk/fazer>. Jeg er selv meget godt tilfreds
>
> Hvorfor er teksten i bunden klisteret ind på papiret? (Det er sat ind
> senere)
Haha, dog ikke Det virkede bare lidt omsonst at bruge båndbredde
på at afbilde de 5 cm blankt papir der var ned til resultaterne
--
mvh Jes Vestervang
| |
|
|