/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV-R Projekt, Del 2
Fra : Freddy Lang


Dato : 26-04-04 02:33

Hej NG

Som nogle af jer måske husker, gik jeg i sensommeren 2003 i gang med mit
SV-R projekt. Jeg indkøbte et såkaldt Street Kit til min SV 650 S, fra
2WheelJunkie i Canada. Kittet består af en fuldkåbe, en anden forskærm, samt
en bagende uden plads til "strafvægt" (læs: passager).
Derudover købte jeg også en rear hugger samt en underseat tray (aka fender
eliminator).

Jeg fik alle delene hjem, og havde egentlig regnet med at bruge vinteren på
det. Det var der så lige nogle personlige problemer, der fik sat en stopper
for. Men nu er vi på banen igen, SV'en og jeg. Jeg er gået i gang med næste
del af projektet.

Underseat tray'en og hugger'en var "køreklare" da jeg fik dem, så de røg på
med det samme, naturligvis. Resten af delene, som er i glasfiber, kom
primede, og var egentlig klar til at blive malet. Jeg var dog ikke helt
tilfreds med finish'en, derfor blev det hele slebet med 320 sandpapir, efter
samråd med min maler.

Der fulgte skruer og clips med til at samle over- og underkåbe med, 3 styks
til hver side. Jeg var dog en anelse utilfreds med pasformen, de to halvdele
passer mildest talt skidt sammen, så jeg besluttede mig for at købe nogle
DZUZ quarter-turn "skruer". Uheldigvis ville skæbnen, at de fasteners jeg
fik, var af en længde der passede meget bedre til palstic-kåber, som vel er
4-5 mm. tykke... men min glasfiberkåbe er kun omkring sølle 1 mm. DZUZ
clipsene var imidlertid gode nok, jeg skulle bare ha' fat i nogle kortere
fasteners. Jeg fattede knoglen og ringede til hovedkvarteret i UK og fik
nummeret til den danske importør. Jeg ringede så til dem, og fik en hyggelig
sludder med en meget flink og sød pige. Og vi fandt frem til nogle
fasteners, som jeg kunne bruge. Endda i "ægte" race-udgave, med D-ring (jah,
man har vel store tanker om sin SV).

Jeg blev nødt til at lave et par glasfiber-lapninger på kåben. Min egen
fejl, skal lige siges. Jeg havde boret huller efter de medfølgende clips,
men naturligvis er DZUZ clipsene bredere, så jeg måtte flytte et par af
hullerne. Men som "gammel" glasfiber-støber kan man vel også klare sådan et
lille problem. Resultatet belv da også tåleligt.

Den eneste lakerede del på cyklen som skal genbruges, er tanken. Den pillede
jeg så af, og brugte derefter stort set en hel nat på at strippe tanken med
Nitromors. I tirsdags røg hele balladen så afsted til maleren, og fredag
havde jeg det hele retur igen. Og det er blevet ganske hæderligt, synes jeg.

Jeg har valgt at få det hele matsort. Det har autolakereren klaret ret fint.
Han har desuden givet det en omgang mat klarlak, så det hele nu står med en
silkemat finish. Det er måske ikke ligefrem Aprilia-standard, men jeg synes
det ser ret cool ud.

Næste trin i processen bliver så at få det hele skruet på cyklen. Jeg har
også flået hjulene af, som skal glasblæses, og derefter skal kanterne
poleres, og eger og nav skal ha' en ny omgang farve. Når den så er køreklar,
tager jeg en tur til en skilte-gut, som så skal lave nye mærker til cyklen.
Det bliver et rimeligt afdæmpet design, ikke noget fancy. Men jeg vil ikke
løfte sløret endnu, for sandt at sige er jeg ikke helt klar over, hvordan
mærkerne skal se ud, og hvilke farver jeg skal vælge. Hav tålmodighed, jeg
regner med at være færdig om ca. 14 dages tid.

Forresten, hvis I vil se de malede kåbedele. kan I klikke jer ind her:

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=609

Billederne er desværre lidt mørke, men forhåbentlig kan I se, hvad det skal
forestille.

De af jer, som endnu ikke har set de "rå" stumper, kan klikke her:

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=272

Update samt flere billeder vil følge, når projektet nærmer sig sin
afslutning.

PS: Undskyld det lidt lange indlæg. Jeg håber, I vil bære over med mig.


--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk



 
 
Michal (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 26-04-04 07:32

On Mon, 26 Apr 2004 03:32:58 +0200, Freddy wrote:
> Hej NG

> Update samt flere billeder vil følge, når projektet nærmer sig sin
> afslutning.

Fedt projekt :D

Glæder mig til at se det færdige arbejde i fuldt dagslys, på den grønne
plæne fra de tidligere billeder :)


> PS: Undskyld det lidt lange indlæg. Jeg håber, I vil bære over med mig.

Det var da meget god læsning :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

diablo de la velocid~ (26-04-2004)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 26-04-04 08:08


"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
meddelelse news:408c66ae$0$460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG


Hello Freddy.

>
> Som nogle af jer måske husker, gik jeg i sensommeren 2003 i gang med mit
> SV-R projekt.
> Update samt flere billeder vil følge, når projektet nærmer sig sin
> afslutning.

Det glæder vi os meget til ... Ser meget lovende ud !

>
> PS: Undskyld det lidt lange indlæg. Jeg håber, I vil bære over med mig.

Du skal ikke undskylde, for det er meget spændende læsning.


--
Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161




Rune \(Bandit600RR\) (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 26-04-04 10:55

Hej Freddy

Ser godt ud!
Glæder mig til at se det færdig resultat!

--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



jesper (26-04-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 26-04-04 12:45

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in message news:<408c66ae$0$460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej NG
>
> Som nogle af jer måske husker, gik jeg i sensommeren 2003 i gang med mit
> SV-R projekt. Jeg indkøbte et såkaldt Street Kit til min SV 650 S, fra
> 2WheelJunkie i Canada. Kittet består af en fuldkåbe, en anden forskærm, samt
> en bagende uden plads til "strafvægt" (læs: passager).
> Derudover købte jeg også en rear hugger samt en underseat tray (aka fender
> eliminator).
snip...

Ja hvad man dog ikke gør af skam over at eje en SV'er

Jesper
(der til denne dato endnu ikke har haft en Suzuki, men den kommer, den kommer)

Freddy Lang (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 26-04-04 13:42

jesper wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in
> message news:<408c66ae$0$460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>> Hej NG
>>
>> Som nogle af jer måske husker, gik jeg i sensommeren 2003 i gang med
>> mit SV-R projekt. Jeg indkøbte et såkaldt Street Kit til min SV 650
>> S, fra 2WheelJunkie i Canada. Kittet består af en fuldkåbe, en anden
>> forskærm, samt en bagende uden plads til "strafvægt" (læs: passager).
>> Derudover købte jeg også en rear hugger samt en underseat tray (aka
>> fender eliminator).
> snip...
>
> Ja hvad man dog ikke gør af skam over at eje en SV'er

WHAT??!? Ska' du ha' håndmadder?

Hmm... at SV'en er blevet så populær og mangfoldig, kan man vel kun
tilskrive dens "value-for-money" koncept. At vi så er nogle få, som vælger
at skille os lidt ud fra mængden, er der vel ikke så meget at sige til?



--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk



jesper (26-04-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 26-04-04 20:13

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in message news:<408d0397$0$434$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> jesper wrote:
> > "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote in
> > message news:<408c66ae$0$460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> >> Hej NG
> >>
> >> Som nogle af jer måske husker, gik jeg i sensommeren 2003 i gang med
> >> mit SV-R projekt. Jeg indkøbte et såkaldt Street Kit til min SV 650
> >> S, fra 2WheelJunkie i Canada. Kittet består af en fuldkåbe, en anden
> >> forskærm, samt en bagende uden plads til "strafvægt" (læs: passager).
> >> Derudover købte jeg også en rear hugger samt en underseat tray (aka
> >> fender eliminator).
> > snip...
> >
> > Ja hvad man dog ikke gør af skam over at eje en SV'er
>
> WHAT??!? Ska' du ha' håndmadder?
>
> Hmm... at SV'en er blevet så populær og mangfoldig, kan man vel kun
> tilskrive dens "value-for-money" koncept. At vi så er nogle få, som vælger
> at skille os lidt ud fra mængden, er der vel ikke så meget at sige til?

Ja jeg indrømmer at konceptet er godt (selvom det ikke er nyt), og at
SV'erne kører godt.
Men designet af kåben er nu aldrig faldet i min smag. Jeg synes at når
man ser den fra siden, ser det ud som om, at kåben ikke er sat helt op
på plads. Men så er det godt at den også findes uden kåbe

Jesper
GPZ500s som godt kan følge med en SV'er på de snoede veje
CB400f som skulle være sat til salg....

Peter Graff (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 26-04-04 13:21

Så er den jo ved at være lige så lækker som min.

MVH

Peter Graff

PS. Hvis der er nogen som har Jespers adresse er vi nogle SV ejere der gerne
vil "tale" med ham.

www.kantanamc.dk

http://www.dfmc.dk/?id=449



Freddy Lang (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 26-04-04 13:37

Peter Graff wrote:
> Så er den jo ved at være lige så lækker som min.

Huh? Jeg satser da stærkt på, at din kommer til at blegne i forhold til min.
(hehe, du kan vel ta' det? begge dine er ret fede.)


> PS. Hvis der er nogen som har Jespers adresse er vi nogle SV ejere
> der gerne vil "tale" med ham.

Jep, det lyder som en temmelig storartet idé.



--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk



SVW (27-04-2004)
Kommentar
Fra : SVW


Dato : 27-04-04 09:19


"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
meddelelse news:408d024c$0$447$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Peter Graff wrote:
> > Så er den jo ved at være lige så lækker som min.
>
> Huh? Jeg satser da stærkt på, at din kommer til at blegne i forhold til
min.
> (hehe, du kan vel ta' det? begge dine er ret fede.)
>
>
> > PS. Hvis der er nogen som har Jespers adresse er vi nogle SV ejere
> > der gerne vil "tale" med ham.
>
> Jep, det lyder som en temmelig storartet idé.
Ja, jeg vil også gerne kende den..... og så se den GPZ500'er - den må være
temmelig non-standard (citat Jesper: "GPZ500s som godt kan følge med en
SV'er på de snoede veje")

Steffen V.W.
SV650N (plus diverse)
http://home.worldonline.dk/flamer/SVupload.jpg



Rune \(Bandit600RR\) (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 27-04-04 10:00

>> Jep, det lyder som en temmelig storartet idé.
> Ja, jeg vil også gerne kende den..... og så se den GPZ500'er - den må
> være temmelig non-standard (citat Jesper: "GPZ500s som godt kan følge
> med en SV'er på de snoede veje")

Det er der da ingen problemer i! Det er jo helt op til chaufføren
--
Regards Rune (Der har kørt fra en GSX-R1000 på sin Bandit600 til en banedag
i Sverige )
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



jesper (27-04-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 27-04-04 15:20

> > > PS. Hvis der er nogen som har Jespers adresse er vi nogle SV ejere
> > > der gerne vil "tale" med ham.
> >
> > Jep, det lyder som en temmelig storartet idé.
> Ja, jeg vil også gerne kende den..... og så se den GPZ500'er - den må være
> temmelig non-standard (citat Jesper: "GPZ500s som godt kan følge med en
> SV'er på de snoede veje")

http://speeding.to/ex500 her kan der læses en del om Kawa'en.
Under "other bikes" er der en der sammenligner sin nye SV'er med hans
tidligere GPZ'er.
Det er en stock 500 jeg har, og den kan sagtens følge med. Den tager
en 0-400m på 11,9sek til sammenligning bruger en bandit 600 12sek for
det samme (Bike test).... Så den er hurtigere end hvad man skulle tro
(er selv blevet overrasket over den)

Men jeg bor i Lyngby hvis der er en standart SV som vil med ud og
trille....

Jesper

NielSV650 (27-04-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 27-04-04 22:04

"jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
news:ee4a8754.0404270619.190bcfe0@posting.google.com...
> http://speeding.to/ex500 her kan der læses en del om Kawa'en.
> Under "other bikes" er der en der sammenligner sin nye SV'er med hans
> tidligere GPZ'er.

Det var da også nogle bøssede sammenligningspunkter han har der....
Jeg har nu været på bane 4 gange med standard forende, og jeg har ikke haft
problemer med at den har været for blød. Speedometer, dæk og bremser vil jeg
mene er en smagssag.


> Men jeg bor i Lyngby hvis der er en standart SV som vil med ud og
> trille....

So many roads - so little time....
Fra på lørdag og 5 uger frem er jeg at finde her: www.cocobeach.com
Når jeg kommer hjem igen kan vi da godt trille en tur


/Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158
Seneste heltebillede:
http://dfm.nathue.dk/biehe/Sturup%2025.%20april%202004/HPIM0328.JPG )))



jesper (28-04-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 28-04-04 05:42

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message news:<c6mhi8$kjq$1@news.net.uni-c.dk>...
> "jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
> news:ee4a8754.0404270619.190bcfe0@posting.google.com...
> > http://speeding.to/ex500 her kan der læses en del om Kawa'en.
> > Under "other bikes" er der en der sammenligner sin nye SV'er med hans
> > tidligere GPZ'er.
>
> Det var da også nogle bøssede sammenligningspunkter han har der....
> Jeg har nu været på bane 4 gange med standard forende, og jeg har ikke haft
> problemer med at den har været for blød. Speedometer, dæk og bremser vil jeg
> mene er en smagssag.
>
>
> > Men jeg bor i Lyngby hvis der er en standart SV som vil med ud og
> > trille....
>
> So many roads - so little time....
> Fra på lørdag og 5 uger frem er jeg at finde her: www.cocobeach.com
> Når jeg kommer hjem igen kan vi da godt trille en tur

Niels din SV'er er jo ikke helt standard..... Men det er da godt at
den er kommet ud og køre igen. Kan høre den hver gang du kører forbi
mit vindue (bor lige ved siden af ostenteldt)

Jesper

NielSV650 (28-04-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 28-04-04 09:43

"jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message
news:ee4a8754.0404272042.4d66fec5@posting.google.com...
> Niels din SV'er er jo ikke helt standard.....

Det er kun dæmperen bagpå der er anderledes - resten er ren optik



>Men det er da godt at
> den er kommet ud og køre igen. Kan høre den hver gang du kører forbi
> mit vindue (bor lige ved siden af ostenteldt)

Sejt

Hænger der forresten nogle sedler i opgangen ang fremleje af lejligheder?
Det kunne jo være fedt at bo lige ved siden af kollegiet - så kan jeg stadig
være med i madklubben



/Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158




NielSV650 (27-04-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 27-04-04 21:53

"SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
news:hAojc.149442$jf4.7945861@news000.worldonline.dk...
> Steffen V.W.
> SV650N (plus diverse)
> http://home.worldonline.dk/flamer/SVupload.jpg

Say..... that's a nice bike! Er det muligt at komme til at nærkigge lidt på
forgaffelmonteringen...???


Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158




SVW (28-04-2004)
Kommentar
Fra : SVW


Dato : 28-04-04 10:26


"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:c6mgtg$kfg$1@news.net.uni-c.dk...
> "SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
> news:hAojc.149442$jf4.7945861@news000.worldonline.dk...
> > Steffen V.W.
> > SV650N (plus diverse)
> > http://home.worldonline.dk/flamer/SVupload.jpg
>
> Say..... that's a nice bike! Er det muligt at komme til at nærkigge lidt

> forgaffelmonteringen...???
Sure, men jeg har ikke p.t. nogle billeder af forgaflen. Sagen er at det
"blot" er en komplet Gixxer 750 '97 forgaffel der er monteret (fælg, skiver,
aksel, calibre, gaffelben, gaffelbro'er osv osv.)
Eneste problem der opstår er at konrøret på en SV650 er tyndere øverst end
hos Gixxeren. Kronrøret kan derfor umiddelbart flyttes fra den ene nedre
gaffelbro til den anden og der skal blot drejes en bøsning til den øverste
gaffelbro - vupti !

-
Steffen V.W.
SV650N (plus diverse) bosiddende i Hillerød.
http://home.worldonline.dk/flamer/SVupload.jpg


>
>
> Niels
> S FAU himmelblau
> http://dfmc.dk/158
>
>
>



NielSV650 (28-04-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 28-04-04 11:20

"SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
news:1EKjc.149842$jf4.7963578@news000.worldonline.dk...
> Sure, men jeg har ikke p.t. nogle billeder af forgaflen. Sagen er at det
> "blot" er en komplet Gixxer 750 '97 forgaffel der er monteret (fælg,
skiver,
> aksel, calibre, gaffelben, gaffelbro'er osv osv.)
> Eneste problem der opstår er at konrøret på en SV650 er tyndere øverst end
> hos Gixxeren. Kronrøret kan derfor umiddelbart flyttes fra den ene nedre
> gaffelbro til den anden og der skal blot drejes en bøsning til den øverste
> gaffelbro - vupti !

Ok, det var ca også som jeg havde forestillet mig. (at kronrøret skulle
skiftes)
Hvordan passer længden? Hvordan er det at køre med?

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158




Steffen VW (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Steffen VW


Dato : 28-04-04 16:27

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message news:<c6o06q$1iq$1@news.net.uni-c.dk>...
> "SVW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
> news:1EKjc.149842$jf4.7963578@news000.worldonline.dk...
> > Sure, men jeg har ikke p.t. nogle billeder af forgaflen. Sagen er at det
> > "blot" er en komplet Gixxer 750 '97 forgaffel der er monteret (fælg,
> skiver,
> > aksel, calibre, gaffelben, gaffelbro'er osv osv.)
> > Eneste problem der opstår er at konrøret på en SV650 er tyndere øverst end
> > hos Gixxeren. Kronrøret kan derfor umiddelbart flyttes fra den ene nedre
> > gaffelbro til den anden og der skal blot drejes en bøsning til den øverste
> > gaffelbro - vupti !
>
> Ok, det var ca også som jeg havde forestillet mig. (at kronrøret skulle
> skiftes)
> Hvordan passer længden? Hvordan er det at køre med?
Altså, kronrøret fra SV650'eren er faktisk det eneste sammen med
kronrørslejerne der skal bevares. Alt udenom disse dele er "nye"....

Længden passer fint - jeg har endnu ikke "testet" den m.h.p. på
vurdere hvor højt/lavt gaffelbenene skal monteres - p.t. er de "så
lange" som muligt.

Hvordan det er at køre med..... fint, men det er sgu svært efter en
vinterpause med troværdighed i stemmen, at udnævne køreegenskaber til
at være "så meget bedre"..... det kræver vist testkører licens

Steffen V.W.




>
> Niels
> S FAU himmelblau
> http://dfmc.dk/158

NielSV650 (28-04-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 28-04-04 22:21

"Steffen VW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
news:e8ad5bb0.0404280726.27c36cda@posting.google.com...
> Hvordan det er at køre med..... fint, men det er sgu svært efter en
> vinterpause med troværdighed i stemmen, at udnævne køreegenskaber til
> at være "så meget bedre"..... det kræver vist testkører licens

Hehe.... kender det godt
Men godt ser det ud - vi må se om der dukker en billig forende op på eBay en
dag...

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158



anders majland (26-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 26-04-04 09:12

> PS: Undskyld det lidt lange indlæg. Jeg håber, I vil bære over med
> mig.

Det er da bestemt ikke noget at undskylde - beretninger var bestemt
læsværdig og ser frem til del 3 ...


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste