Hej NG
Som nogle af jer måske husker, gik jeg i sensommeren 2003 i gang med mit
SV-R projekt. Jeg indkøbte et såkaldt Street Kit til min SV 650 S, fra
2WheelJunkie i Canada. Kittet består af en fuldkåbe, en anden forskærm, samt
en bagende uden plads til "strafvægt" (læs: passager).
Derudover købte jeg også en rear hugger samt en underseat tray (aka fender
eliminator).
Jeg fik alle delene hjem, og havde egentlig regnet med at bruge vinteren på
det. Det var der så lige nogle personlige problemer, der fik sat en stopper
for. Men nu er vi på banen igen, SV'en og jeg. Jeg er gået i gang med næste
del af projektet.
Underseat tray'en og hugger'en var "køreklare" da jeg fik dem, så de røg på
med det samme, naturligvis. Resten af delene, som er i glasfiber, kom
primede, og var egentlig klar til at blive malet. Jeg var dog ikke helt
tilfreds med finish'en, derfor blev det hele slebet med 320 sandpapir, efter
samråd med min maler.
Der fulgte skruer og clips med til at samle over- og underkåbe med, 3 styks
til hver side. Jeg var dog en anelse utilfreds med pasformen, de to halvdele
passer mildest talt skidt sammen, så jeg besluttede mig for at købe nogle
DZUZ quarter-turn "skruer". Uheldigvis ville skæbnen, at de fasteners jeg
fik, var af en længde der passede meget bedre til palstic-kåber, som vel er
4-5 mm. tykke... men min glasfiberkåbe er kun omkring sølle 1 mm. DZUZ
clipsene var imidlertid gode nok, jeg skulle bare ha' fat i nogle kortere
fasteners. Jeg fattede knoglen og ringede til hovedkvarteret i UK og fik
nummeret til den danske importør. Jeg ringede så til dem, og fik en hyggelig
sludder med en meget flink og sød pige. Og vi fandt frem til nogle
fasteners, som jeg kunne bruge. Endda i "ægte" race-udgave, med D-ring (jah,
man har vel store tanker om sin SV).
Jeg blev nødt til at lave et par glasfiber-lapninger på kåben. Min egen
fejl, skal lige siges. Jeg havde boret huller efter de medfølgende clips,
men naturligvis er DZUZ clipsene bredere, så jeg måtte flytte et par af
hullerne. Men som "gammel" glasfiber-støber kan man vel også klare sådan et
lille problem. Resultatet belv da også tåleligt.
Den eneste lakerede del på cyklen som skal genbruges, er tanken. Den pillede
jeg så af, og brugte derefter stort set en hel nat på at strippe tanken med
Nitromors. I tirsdags røg hele balladen så afsted til maleren, og fredag
havde jeg det hele retur igen. Og det er blevet ganske hæderligt, synes jeg.
Jeg har valgt at få det hele matsort. Det har autolakereren klaret ret fint.
Han har desuden givet det en omgang mat klarlak, så det hele nu står med en
silkemat finish. Det er måske ikke ligefrem Aprilia-standard, men jeg synes
det ser ret cool ud.
Næste trin i processen bliver så at få det hele skruet på cyklen. Jeg har
også flået hjulene af, som skal glasblæses, og derefter skal kanterne
poleres, og eger og nav skal ha' en ny omgang farve. Når den så er køreklar,
tager jeg en tur til en skilte-gut, som så skal lave nye mærker til cyklen.
Det bliver et rimeligt afdæmpet design, ikke noget fancy. Men jeg vil ikke
løfte sløret endnu, for sandt at sige er jeg ikke helt klar over, hvordan
mærkerne skal se ud, og hvilke farver jeg skal vælge. Hav tålmodighed, jeg
regner med at være færdig om ca. 14 dages tid.
Forresten, hvis I vil se de malede kåbedele. kan I klikke jer ind her:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=609
Billederne er desværre lidt mørke, men forhåbentlig kan I se, hvad det skal
forestille.
De af jer, som endnu ikke har set de "rå" stumper, kan klikke her:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=272
Update samt flere billeder vil følge, når projektet nærmer sig sin
afslutning.
PS: Undskyld det lidt lange indlæg. Jeg håber, I vil bære over med mig.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk