Nogle af os er heller ikke for gode.
Fra : Steen Gruby

Dato : 25-04-04 20:45

Hej.

Den seneste tids diskussion om bilisternes evne til at overse os i
trafikken er selvfølgelig meget relevant og meget rigtig.
Se blot på statistikken - Jeg kondolerer.

MEN:

Nogle af os er nu heller ikke for gode.
Jeg havde været på stumpemarked i City2 i dag - Sån't bare for lige at
se om der var stumper til min MAX.
Jeg kørte af indlysende grunde madkasse, jeg skulle kunne få rovet
hjem
Vejen hjem går fra City2 over den skrækkelige rundkørsel, forbi IKEA,
krydser motorvejen og så går det mod Sengeløse.
Lige efter at vejen er blevet tosporet ligger der et
liftudlejningsfirma på højre hånd.
Firmaet har en udkørsel, hvor udsynet er begrænset pga. store træer.
Til daglig vil jeg forvente at der kommer en lastvogn ud derfra, men i
dag kommer der en BMW "naked", nærmest off roader, piskende ud af
indkørslen.
Jeg når lige at se ham og får trådt så meget på bremsen at der er
plads - py'ha.
Hvis jeg nu havde klippet ham havde det bidraget til vor kedelige
statistik, og så havde det garanteret heddet sig at det var endnu en
bilist der havde overset en stakkels MC.
Han kan være glad for at jeg så ham.
Lidt senere ser jeg ham overhale i Sengeløse by med 40 Km/t
hastighedsbegrænsning.
Min eneste tanke var: Nå ja, hvad havde du forventet?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 25-04-04 21:09

Steen Gruby wrote:

> Min eneste tanke var: Nå ja, hvad havde du forventet?

.... besøg af Darwin???? =

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Freddy Lang

Dato : 26-04-04 02:46

Steen Gruby wrote:
> Hej.
>
> Den seneste tids diskussion om bilisternes evne til at overse os i
> trafikken er selvfølgelig meget relevant og meget rigtig.
> Se blot på statistikken - Jeg kondolerer.

Ja, det er sq trist.

> MEN:
>
> Nogle af os er nu heller ikke for gode.

Jeg er desværre enig med dig... jeg er ikke af Guds bedste børn, hvad angår
trafik, hverken på arbejde eller i fritiden. Til daglig kører jeg hyrevogn,
og jeg tror de fleste taxachauffører har den lidt kedelige vane, at de føler
sig som små konger, når de færdes på vejene. Måske til dels fordi de fleste
af os kører rundt i store, flotte, og ofte rimeligt potente biler.

Når jeg bevæger mig rundt på motorcykel i min fritid, får den ofte også på
alle tangenter. Igen måske til dels affødt af, at man jo ved at man har en
relativt potent maskine mellem hænderne (benene), og derfor kan føle sig i
stand til at foretage manøvrer, som sikkert ikke altid er lige heldige. Dog
vil jeg, til mit (ringe) forsvar pointere, at jeg som hovedregel "kun" båler
afsted på åben landevej. Byer forceres med noget mere fornuftigt tempo.

Jeg forsøger ikke med dette svar at "skære alle over én kam", hverken
motorcyklister eller for den sags skyld taxachauffører. De af jer (os) som
læser dette, og som kan nikke genkendende til det, ved det nok godt selv.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-04-04 22:19

On Mon, 26 Apr 2004 03:45:46 +0200, "Freddy Lang"
<freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> wrote:

Hej Freddy.

> [...]
>sig som små konger, når de færdes på vejene. Måske til dels fordi de fleste
>af os kører rundt i store, flotte, og ofte rimeligt potente biler.

Jeg kender den også
Egentlig handler det jo ikke om hvem der "ejer" vejen, men om hvem der
vil dele den med andre.
Meningen med mit indlæg var også blot at vende øjnene lidt indad.
Hvis alle i trafikken tog lidt mere hensyn til hinanden ville dagen
blive lettere - Og så svært er det heller ikke vel?
Det har taget mig mange år at lære at holde afstand til de
forankørende, hvilket med årene er blevet mere nødvendigt -
Reaktionsevnen er jo ikke ligefrem blevet bedre

> [...]
>afsted på åben landevej. Byer forceres med noget mere fornuftigt tempo.

Jeg er enig.
Jeg har det lidt sådan, at hvis nogen prøver at provokere har
vedkommende vundet med det samme - Og forresten kan biler ikke klare
en MC, bilisterne ved det bare ikke.
Vi ved det, og bør være så kloge at vi ikke lader os provokere
Hvis jeg skal lege SuperBike er jeg alene på de meget små veje jeg
kender og hvor udsynet er godt.
Byer er noget man lister igennem, hilser pænt på fodgængerne og vinker
til møgungerne.
Det virker hver gang

>Jeg forsøger ikke med dette svar at "skære alle over én kam", hverken
>motorcyklister eller for den sags skyld taxachauffører. De af jer (os) som
>læser dette, og som kan nikke genkendende til det, ved det nok godt selv.

Lidt bevisthed kombineret med eftertanke skader ikke.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo