/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
KAWAén skyder?
Fra : Rene Mikkelsen


Dato : 25-04-04 18:22

Hej NG!
Efter en svær sæson uden Mc er jeg atter på to hjul igen
-BARE DEJLIGT!!
Min "nye" ged i stalden er blevet en Kawasaki GPZ 600R
fra 1987 med 39000 km på klokken.
Den har lidt rå tomgang ved opstart med kold motor,knastkæden "snakker" på
sådan en, til den bliver lidt varm,har jeg ladet mig fortælle,det går dog
også hurtig væk,men passer det at det skal være sådan?
Men jeg har et spørgsmål mere til NGén som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Den har to gange sat ud og "skyder" 1-2 gange,også køre den bare fint
igen,den går ikke i stå,men det er som om at den sætter ud på den ene
cylinder(tændrør nye og rigtig model).
Begge gange har det været efter et kort "pitstop",så motoren er næsten
driftsvarm,efter jeg så har kørt ca.2-5 min,så taber den omdrejninger og
skyder 1-2 gange,også er alt fint igen??
Nogle bud på hvad det kan være!
Ris og ros om modellen modtages gerne!

mvh
Rene Mikkelsen GPZ 600R




 
 
Armand (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-04-04 22:47


Rene Mikkelsen <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
news:408bf3d4$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Begge gange har det været efter et kort "pitstop",så motoren er næsten
> driftsvarm,efter jeg så har kørt ca.2-5 min,så taber den omdrejninger og
> skyder 1-2 gange,også er alt fint igen??
> Nogle bud på hvad det kan være!

Prøv at fifle med chokeren og kig samtidig på karburatorbatteriet (kan
fordre afmontering af noget plastik, men få bare gang i knofedten) og find
ud af hvor/hvorledes at chokeren sidder/virker på den enkelte karburator, og
kig så samtidig efter om de alle fire kommer helt i bund når choker-grebet
deaktiveres!
I fald at det er problemet at en eller flere chokere hænger en anelse, så er
rense/smøre sikkert vejen frem!

> Ris og ros om modellen modtages gerne!

Umiddelbart skulle der ikke være noget at hænge modellen ud på andet end
fortidige præstationer (Honda CBR600 tog hul på 100Hk's-bylden i '91), og
fortidig dækdimensionering som indsnævrer udvalget af dæk :-/

Personligt synes jeg ikke at designet virker nært så outdated som f.eks. den
forste CBR600(PC19) som endda er yngre.

Motoren er stamfader til alle senere vandkølede Kawasakier med knastkæden
imellem cyl.#2og3, hvoraf ZZR600 stadig kan købes (men også ZXR750 og ZX9),
hvoraf man delvist kan udlede at dén konstruktion er der ikke noget galt med
(GPX600/750 havde dog nogle problemer med vippearmene) :-/

Kawa-feature:
Læg mærke til at du behøver ikke at fiske efter frigearet når blot du holder
stille: Man kan ikke få den i 2.-gear førend at motorcyklen bevæger sig

--
Armand






Rene Mikkelsen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Rene Mikkelsen


Dato : 26-04-04 19:35

Tak,for dit svar Armand!
Jeg tror du er måske er inde på noget af det rigtige,for chokeren er svær at
juster fast f.eks på 2000 omdrejninger,så står den og køre op og ned i
omdrejninger,så det skal kigges efter.

Kaburatorbatteriet hvad er det?

mvh Rene Mikkelsen
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c6hc0d$100i$10@news.cybercity.dk...
>
> Rene Mikkelsen <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
> news:408bf3d4$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Begge gange har det været efter et kort "pitstop",så motoren er næsten
> > driftsvarm,efter jeg så har kørt ca.2-5 min,så taber den omdrejninger og
> > skyder 1-2 gange,også er alt fint igen??
> > Nogle bud på hvad det kan være!
>
> Prøv at fifle med chokeren og kig samtidig på karburatorbatteriet (kan
> fordre afmontering af noget plastik, men få bare gang i knofedten) og find
> ud af hvor/hvorledes at chokeren sidder/virker på den enkelte karburator,
og
> kig så samtidig efter om de alle fire kommer helt i bund når choker-grebet
> deaktiveres!
> I fald at det er problemet at en eller flere chokere hænger en anelse, så
er
> rense/smøre sikkert vejen frem!
>
> > Ris og ros om modellen modtages gerne!
>
> Umiddelbart skulle der ikke være noget at hænge modellen ud på andet end
> fortidige præstationer (Honda CBR600 tog hul på 100Hk's-bylden i '91), og
> fortidig dækdimensionering som indsnævrer udvalget af dæk :-/
>
> Personligt synes jeg ikke at designet virker nært så outdated som f.eks.
den
> forste CBR600(PC19) som endda er yngre.
>
> Motoren er stamfader til alle senere vandkølede Kawasakier med knastkæden
> imellem cyl.#2og3, hvoraf ZZR600 stadig kan købes (men også ZXR750 og
ZX9),
> hvoraf man delvist kan udlede at dén konstruktion er der ikke noget galt
med
> (GPX600/750 havde dog nogle problemer med vippearmene) :-/
>
> Kawa-feature:
> Læg mærke til at du behøver ikke at fiske efter frigearet når blot du
holder
> stille: Man kan ikke få den i 2.-gear førend at motorcyklen bevæger sig

>
> --
> Armand
>
>
>
>
>



Torben Scheel (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 27-04-04 12:30

> Kaburatorbatteriet hvad er det?

klumpen af sammenskruede karburatorer på din MC. Det har ikke noget med
spænding at gøre.

vh
--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Rene Mikkelsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Rene Mikkelsen


Dato : 27-04-04 20:21

ØH.......Selvfølgelig!
Tak Torben!

mvh Rene´ Mikkelsen
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:408e3f3b@news.carlbro.dk...
> > Kaburatorbatteriet hvad er det?
>
> klumpen af sammenskruede karburatorer på din MC. Det har ikke noget med
> spænding at gøre.
>
> vh
> --
> Torben Scheel
> http://dfmc.dk/default.asp?id=425
>
>



Gert Bo thorgersen (02-05-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 02-05-04 01:23


"Rene Mikkelsen" <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:408d5672$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Tak,for dit svar Armand!
> Jeg tror du er måske er inde på noget af det rigtige,for chokeren er svær
at
> juster fast f.eks på 2000 omdrejninger,så står den og køre op og ned i
> omdrejninger,så det skal kigges efter.
>
> Kaburatorbatteriet hvad er det?
>
I den sammenhæng jeg er støt på ordet kaburatorbatteriet har det altid været
forstået som sættet af karburatorer på række. Altså for en 4 cylindret motor
med 4 karburatorer på række, hvor de så udgør karburatorbatteriet.

Mvh. Gert Thorgersen
>
> mvh Rene Mikkelsen
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c6hc0d$100i$10@news.cybercity.dk...
> >
> > Rene Mikkelsen <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
> > news:408bf3d4$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > Begge gange har det været efter et kort "pitstop",så motoren er næsten
> > > driftsvarm,efter jeg så har kørt ca.2-5 min,så taber den omdrejninger
og
> > > skyder 1-2 gange,også er alt fint igen??
> > > Nogle bud på hvad det kan være!
> >
> > Prøv at fifle med chokeren og kig samtidig på karburatorbatteriet (kan
> > fordre afmontering af noget plastik, men få bare gang i knofedten) og
find
> > ud af hvor/hvorledes at chokeren sidder/virker på den enkelte
karburator,
> og
> > kig så samtidig efter om de alle fire kommer helt i bund når
choker-grebet
> > deaktiveres!
> > I fald at det er problemet at en eller flere chokere hænger en anelse,

> er
> > rense/smøre sikkert vejen frem!
> >
> > > Ris og ros om modellen modtages gerne!
> >
> > Umiddelbart skulle der ikke være noget at hænge modellen ud på andet end
> > fortidige præstationer (Honda CBR600 tog hul på 100Hk's-bylden i '91),
og
> > fortidig dækdimensionering som indsnævrer udvalget af dæk :-/
> >
> > Personligt synes jeg ikke at designet virker nært så outdated som f.eks.
> den
> > forste CBR600(PC19) som endda er yngre.
> >
> > Motoren er stamfader til alle senere vandkølede Kawasakier med
knastkæden
> > imellem cyl.#2og3, hvoraf ZZR600 stadig kan købes (men også ZXR750 og
> ZX9),
> > hvoraf man delvist kan udlede at dén konstruktion er der ikke noget galt
> med
> > (GPX600/750 havde dog nogle problemer med vippearmene) :-/
> >
> > Kawa-feature:
> > Læg mærke til at du behøver ikke at fiske efter frigearet når blot du
> holder
> > stille: Man kan ikke få den i 2.-gear førend at motorcyklen bevæger sig
>
> >
> > --
> > Armand
> >
> >
> >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste