Lige ved og næsten...
Fra : Morten Poulsen

Dato : 25-04-04 14:16

Phew, så har jeg også fået dagens "spænding".

På vej hjem fra en hyggetur holder jeg for rødt i krydset mellem Skelagervej
og Hobrovej i Aalborg - omkring kl. 14:15. For dem som ikke kender det er
det et ret kryds hvor folk gerne fræser hurtigt igennem da der er motorvejs
af-/tilkørsel når man kommer ad Hobrovej.

Jeg kommer fra Skelagervej og skal til venstre, ned ad Hobrovej, ind mod
centrum. Ved siden af mig holder en bil som skal ligeud. Da det så bliver
grønt begynder jeg at trille ud til et venstresving, men bremser op da jeg
ud af øjenkrogen ser en bil komme fra venstre (Hobrovej) og køre over for
blankt rødt. Jeg når lige at bremse så han passerer en ½ meters penge foran
mig - og direkte ind i bilen til højre for mig som skulle ligeud og derfor
kørte hurtigere frem i krydset.

Bilen som kørte over for rødt kom nok med 60-80 km/t som er normalt på den
strækning, så hvis jeg ikke havde set ham komme (og nået at bremse) var jeg
nok blevet til burgerfars mellem de to biler. Det gik ret hurtig, men jeg
hørte hverken hvinende bremser, eller så ham tage farten af overhovedet
inden kollisionen, så jeg gætter på han havde tankerne et helt andet sted,
og slet ikke havde set der var rødt.

Der må have holdt en politibil i krydset, for jeg når kun lige at krydse
vejen og holde ind inden der holder en politibil med udrykning ved
ulykkesstedet. Vidner var der nok af, og folk var allerede på vej hen til
bilerne med trøjer & tæpper, så da der ikke rigtig var noget jeg kunne gøre
steg jeg på MC'en igen og kørte videre ind mod byen.

Inden jeg nåede fra Hobrovej/Skelagervej krydset ind til centrum så jeg en
ambulance, en politimotorcykel samt en Falck-redningsvogn (de små gule)
komme ræsende for fuld udrykning ud mod krydset så; stakkels billister. Jeg
tror nu nok alle mand overlevede - bilen som krydsede for rødt ramte mere
motorblokken end den ramte førersædet, men voldsomt så det ud.

--
mvh Morten
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=244

Fra : Mads Stetter

Dato : 25-04-04 14:30

Morten Poulsen wrote:
> [...]
> ikke kender det er det et ret kryds hvor folk gerne fræser hurtigt
> igennem da der er motorvejs af-/tilkørsel når man kommer ad Hobrovej.

Pheew... Godt der ike skete dig noget! Det var lige netop dette kryds jeg
også blev kværket i for 2 år siden!
Jeg kom fra skelagervej og skulle lige over krydset mod Q8 tanken! Der var
så lige en bil som havde overset mig, og ja, så blev jeg jo nødt til at køre
direkte ind i ham. Jeg husker ikke så meget af episoden. Men min cykel blev
totalskadet, og jeg har da aldrig nogensinde været så øm i hele mit liv
dagene efter. Jeg var vist heldig med at der ikke skete mig mere end en
revnet knogle i hånden, og en forstuvet venstre tommel, som stadig bøvler i
ny og næ!

BTW. Ham i krydset fik 100% af skylden

MVH Mads Stetter

Fra : flemsus

Dato : 25-04-04 14:41

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> wrote in message
> Phew, så har jeg også fået dagens "spænding".
>
>snip<
Jeg synes da godt lige at du kunne have hørt politiet om de havde brug for
vidner. Men det vigtigste er selvfølgelig at du er uskadt.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : m0rt3n

Dato : 25-04-04 16:00

Tillykke med dit held -du har da fortjent at slappe af med en kold øl i
aften!
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Torben Bach

Dato : 25-04-04 16:11

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tror nu nok alle mand overlevede - bilen som krydsede for rødt ramte mere
> motorblokken end den ramte førersædet, men voldsomt så det ud.

Hej Morten
Jeg tilslutter mig, at du bør/burde rette henvendelse til politiet.
Sådan som du beskriver uheldet, er du jo et centralt vidne, som kan rede
trådene ud.
De to, der kørte sammen som oftest har modstridende forklaringer, og det er
ikke altid at hele sandheden kommer frem i den slags sager.
Måske er der personskade, hvor en måske får mén efter skaderne, så det kan
være af afgørende betydning, at du får afgivet din forklaring - mest af
hensyn til den sagesløse bilist, der blev ramt at ham, der kørte frem mod
rødt lys.

Med venlig hilsen
Torben Bach

Fra : Morten Poulsen

Dato : 25-04-04 18:55

> [...]
> være af afgørende betydning, at du får afgivet din forklaring - mest af
> hensyn til den sagesløse bilist, der blev ramt at ham, der kørte frem mod

Det var også min første tanke da bilen susede forbi - "her bliver brug for
et vidne".

Så jeg skyndte mig ud af krydset, parkerede i vejkanten 40-50m væk og
begyndte at gå tilbage. Men allerede inden jeg kom af MC'en var der både
politi og en masse af de andre billister var ved uheldet. Der var rækker af
biler i kø fra alle veje i krydset så øjenvidner må der have været rigeligt
af. Selvfølgelig kunne det ikke have skadet med et mere, men der kan næppe
have været tvivl om ulykkens årsag, eller hvor fejlen lå. Jeg gætter på
politiet selv var vidne til ulykken - ellers kan de næppe have været der så
hurtigt (30 sek - 1 min).

Har også overvejet at ringe til politistationen i morgen og lade dem vide at
hvis de får brug for et vidne var jeg på 1. parket... just in case.

-Morten

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-04-04 16:40

Morten Poulsen wrote:
> Phew, så har jeg også fået dagens "spænding".

Hold kæft det var heldigt!! Det er da vist din dag i dag.. Er glad for du
var opmærksom

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : S.G

Dato : 25-04-04 17:33

Satme godt det ikke blev til en artikel mere hvor en mcist måtte lade livet
pga latterlig billist.
Husk at være ligeså opmærksom en anden gang.....

Fra : Armand

Dato : 25-04-04 22:38

> [...]
af overhovedet
> inden kollisionen, så jeg gætter på han havde tankerne et helt andet sted,

"Never drive faster than Your guardian angel is able to follow"
Det var nok ikke kun farten og trykket fra bilen på tværs du må have følt,
men også vingesuset fra din skytsengel

Forøvrigt et tungt modargument til de mavesure komentarer imod hurtigt
kørende motorcyklister der selv bærer skylden for involveren i uheld, som
blev fremsat i bil-gruppen :-|

--
Armand

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-04-04 09:54

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> writes:

> [...]
> det et ret kryds hvor folk gerne fræser hurtigt igennem da der er motorvejs
> af-/tilkørsel når man kommer ad Hobrovej.

Phew indeed...
Jeg holder iøvrigt nøjagtig samme sted hver dag på vej hjem fra arbejde.

Fra nu af får bilen til højre æren af at køre først ud i krydset.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-04-04 09:58

Py-ha......

Min svigerfar er lige blevet kørt ned på præcis samme måde, dog i bil. Så
han blev skubbet sidelæns ind i bilen ved siden af ham.
Jeg synes efterhånden at det er jævnligt at folk kører over fra rødt, folk
har jo travlt med børn, mobiltlf, CD og hvad ved jeg....... Øv.
Det er til stor fare for os andre.... Pas på derude, de andre passer ikke på
jer...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : anders majland

Dato : 26-04-04 19:35

> Jeg synes efterhånden at det er jævnligt at folk kører over fra rødt,

Nogen steder hvor der er flere kryds lige efter hinanden kan det være
svært (kender ikke det omtalte sted). Jeg har 2 gange været ret tæt på.
Den ene var en af de første gange jeg skulle ned på havnen i århus, hvor
jeg får snuden noget ud i det første kryds fordi jeg for sent erkender
at det altså ikke er "mit" kryds der er grønt men det næste. Jeg har
lavet samme nummer i viborg. Der nåede jeg dog at stoppe inden
stoplinien...

Min pointe er blot at nogen steder kan der måske også gøres noget ved
skiltning/lys.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Pein

Dato : 27-04-04 23:01

"anders majland" skrev ...

> Nogen steder hvor der er flere kryds lige efter hinanden kan det være
> svært (kender ikke det omtalte sted).

Det er i hvert fald ikke noget problem i krydset Skelagervej/Hobrovej i
Aalborg.
Men jeg har lavet det nummer foran Eternitten i Aalborg :-/

Mvh. Niels
TransAlp

Fra : flemsus

Dato : 28-04-04 17:38

"Pein" <niels@peinfjern-dette.dk> wrote in message
> [...]
> i Aalborg.
> Men jeg har lavet det nummer foran Eternitten i Aalborg :-/

Ja man skal ikke sove ret meget for at falde i der.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Ole Baun

Dato : 02-05-04 21:27

"Pein" <niels@peinfjern-dette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Aalborg.
> Men jeg har lavet det nummer foran Eternitten i Aalborg :-/

Det har jeg også =
Forhåbentlig første (svjv ) og sidste gang jeg prøver det.

Ole Baun
Aalborg