|
| Motorcykel priser !!!!! Fra : Allan R. |
Dato : 25-04-04 12:53 |
|
Hej
Jeg er ved og opstøve den rette GS500 og undrer mig meget over priserne på
de brugte.
Hvordan kan det være, at en model fra 1993 der har kørt 50.000 og en model
fra 1998 der har kørt 20.000 kan koste det samme. Jeg ved godt det betyder
noget om der er kåbe eller ej, men undres meget over disse priser.
Har faktisk fundet en forhandler der vil have 60.000 for en 5 år gammel
maskine, og man kan altså købe en sprit ny for 55.000 kr.
Jeg vil da til enhver tid gå efter en den nyeste model, hvis de altså er
lige velholdte.
Peronligt mener jeg, at der skal spares penge ved og købe brugt og ikke
mindst privat. Ellers vil jeg da hellere give det samme ved en forhandler og
få garanti på den brugte maskine.
Hjælp mig lige med og fatte dette Det er jo ikke helt som biler, så
meget har jeg opdaget !!!!
Allan R. (Newbie)
| |
Dennis Hellan Peders~ (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 25-04-04 14:18 |
|
Allan R. wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved og opstøve den rette GS500 og undrer mig meget over
> priserne på de brugte.
>
> Hvordan kan det være, at en model fra 1993 der har kørt 50.000 og en
> model fra 1998 der har kørt 20.000 kan koste det samme. Jeg ved godt
> det betyder noget om der er kåbe eller ej, men undres meget over
> disse priser.
>
> Har faktisk fundet en forhandler der vil have 60.000 for en 5 år
> gammel maskine, og man kan altså købe en sprit ny for 55.000 kr.
Ja , det er det jeg mener !
Og så har _du_ , dårlig samvitighed over at prøve noget tøj hos ham, og så
købe det i Tyskland !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Allan R. (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Allan R. |
Dato : 26-04-04 21:12 |
|
Hej
Bare lige eksemplet på en maskine der er fra 1997 og kørt 30.000 til 60 kilo
:-/ Hvad tror de selv !!!!
Allan R.
| |
Thomas Makro (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 25-04-04 14:46 |
|
On Sun, 25 Apr 2004 13:53:03 +0200, "Allan R." <none@none.dk> wrote:
>Hvordan kan det være, at en model fra 1993 der har kørt 50.000 og en model
>fra 1998 der har kørt 20.000 kan koste det samme. Jeg ved godt det betyder
>noget om der er kåbe eller ej, men undres meget over disse priser.
Sådan er det, man får lov at betale en del for den smule plastic der
kaldes kåbe. Dertil kommer om det er en forhandler eller en privat,
der er typisk 10-15.000 kr's forskel - ligesom med biler.
De sidste par parametre er stand og KM.
Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
forhandlere med. Se istedet på maskinen som helhed: ser den ud som om
den har kørt de km der står på tælleren.
>Har faktisk fundet en forhandler der vil have 60.000 for en 5 år gammel
>maskine, og man kan altså købe en sprit ny for 55.000 kr.
Forskellen er vel kåbe, wingrack eller lign, altså udstyrsniveau.
>Peronligt mener jeg, at der skal spares penge ved og købe brugt og ikke
>mindst privat. Ellers vil jeg da hellere give det samme ved en forhandler og
>få garanti på den brugte maskine.
En garanti der ikke er ret meget værd i praksis, men som man får lov
at betale for. Der findes mange eksempler på forhandlere der ikke
laver det de bør på garantien, eller som er lang tid om det.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Pwh (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 25-04-04 15:41 |
|
Thomas Makro wrote:
> Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> forhandlere med.
Det var da ellers en anklage der vil noget.
/Jens
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 17:35 |
|
> > Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> > forhandlere med.
>
> Det var da ellers en anklage der vil noget.
>
Jep især efter reglerne der kom for noget tid siden med at synshallen skrive
km-tal på i synsrapporten netop for at undgå fusk
:)
| |
Michal (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Michal |
Dato : 25-04-04 17:40 |
|
On Sun, 25 Apr 2004 18:35:12 +0200, S.G wrote:
>
>> > Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
>> > forhandlere med.
>>
>> Det var da ellers en anklage der vil noget.
>>
>
> Jep især efter reglerne der kom for noget tid siden med at synshallen skrive
> km-tal på i synsrapporten netop for at undgå fusk
>:)
Er det også noget som kan ses på
< http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport>
?
Desværre hjælper det ikke noget hvis tidligere ejer ikke fik den synet
inden han solgte den til forhandler :/
--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96
| |
Thomas Makro (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 26-04-04 17:40 |
|
On Sun, 25 Apr 2004 16:40:14 +0000 (UTC), Michal
<usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> wrote:
>Er det også noget som kan ses på
> < http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport>
>?
Næh, tilsyneladende ikke. Jeg var til syn med madkassen i forrige uge,
og jeg kan via linket se synsrapporten, men der står intet om km. Den
strøg ellers lige igennem synet, så det er ikke fordi de regner med at
se bilen igen, inden for en måned, til omsyn.
Nu er en bil selvfølgelig ikke en MC, men jeg har svært ved at tro, at
de skriver km ned på MCere, og ikke på biler.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
m0rt3n (25-04-2004)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 25-04-04 16:07 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:gqfn805sbughemm8bdoh7on4jc0bem6onr@4ax.com...
> Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> forhandlere med. Se istedet på maskinen som helhed: ser den ud som om
> den har kørt de km der står på tælleren.
fusk og fusk... jeg har i hvert fald set flere gange set en gammel maskine
fra 80erne med kun 5 cifre på kilometertælleren, stå som for eksempel
"18.000 km" selv om den tydeligvis har gået 118.000. LOL eller 218.000 km.
En gang konfronterede jeg forhandleren med dette, hvorpå han svarede, at den
vitterlig havde gået så lidt og at man kunne se det på gummiet på
forhvilerne. Jeg kiggede på dem og de var tydeligvis helt nye. Enten det,
eller også var de det eneste på den 15 år gamle cykel der ikke var mærket af
tidens tand...
-m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522
| |
Michal (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Michal |
Dato : 25-04-04 16:32 |
|
On Sun, 25 Apr 2004 17:07:25 +0200, m0rt3n wrote:
> "Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:gqfn805sbughemm8bdoh7on4jc0bem6onr@4ax.com...
>> Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
>> forhandlere med. Se istedet på maskinen som helhed: ser den ud som om
>> den har kørt de km der står på tælleren.
>
> fusk og fusk... jeg har i hvert fald set flere gange set en gammel maskine
> fra 80erne med kun 5 cifre på kilometertælleren, stå som for eksempel
> "18.000 km" selv om den tydeligvis har gået 118.000. LOL eller 218.000 km.
> En gang konfronterede jeg forhandleren med dette, hvorpå han svarede, at den
> vitterlig havde gået så lidt og at man kunne se det på gummiet på
> forhvilerne. Jeg kiggede på dem og de var tydeligvis helt nye. Enten det,
> eller også var de det eneste på den 15 år gamle cykel der ikke var mærket af
> tidens tand...
LOL ja det må da være nogle overordentlige holdbare fodhvilere :D
Men det er da også en slags fusk, eller i hvert fald en direkte løgn...
"Kører fusionsgeneratoren?"
"Ja hr. direktør, på bedste vis!"
....i baggrunden høres eksplosioner fra fusionskammeret
--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96
| |
K (25-04-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 25-04-04 16:36 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> forhandlere med.
Uhaaa ....hvilke forhandlere er der tale om der ?
K
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 17:36 |
|
"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:408bdada$0$20179$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> > forhandlere med.
>
> Uhaaa ....hvilke forhandlere er der tale om der ?
Bdr Jensen har vist flere historier på sig. Mindes en del historier herinde
fra.
| |
Ukendt (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-04 19:25 |
|
> > > Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> > > forhandlere med.
> >
> > Uhaaa ....hvilke forhandlere er der tale om der ?
>
> Bdr Jensen har vist flere historier på sig. Mindes en del historier
herinde
> fra.
Yup - Har hørt et par ubehagelige eksempler derfra.
Det er dem i Horsens... Der findes garanteret masser af Jensen'er der er
brødre?
Mvh
Allan
| |
Thomas Makro (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 26-04-04 17:48 |
|
On Sun, 25 Apr 2004 17:35:59 +0200, "K"
<potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote:
>Uhaaa ....hvilke forhandlere er der tale om der ?
Mange, både Inden for bil- og MC branchen. Det skulle være ret nemt at
spole lidt på km tælleren. Jeg skal ikke her nævne nogen navne, men
jeg kender en der praler af at have gjort det, da det gør det nemt at
sælge køretøjet.
Prøv at se brugt-annoncer. Især fra forhandlere, er der mange hvor man
kan købe en 10 år gl MC, der kun har kørt 10.000 km. Meget
tankevækkende! Så kan man selv vælge om man vil tro på de pæne ord fra
den pæne forhandler, eller om man, som jeg, straks afviser den slags
annoncer. Men sådan er vi jo så forskellige.
Se også på køretøjets stand i øvrigt, er der rust, hvor meget, osv.
Kan det passe med de x km der står på tælleren? Altså, brug din sunde
fornuft, og tro nu ikke på alt du får fortalt.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
jesper (25-04-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 25-04-04 20:11 |
|
> De sidste par parametre er stand og KM.
Det er vel de eneste parametre man skal kigge efter når man taler
GS500... Det var jo først i 2002 at der skete en opdatering, som var
til at få øje på...
> Lad i øvrigt være at se for meget på km-tælleren, den fusker de fleste
> forhandlere med. Se istedet på maskinen som helhed: ser den ud som om
> den har kørt de km der står på tælleren.
Der er ikke nogle af de steder hvor jeg handler, at der bliver fusket
med det. Har hørt om få der gør eller har gjort det, men har ikke
indtryk af at det er flertallet...
> >Har faktisk fundet en forhandler der vil have 60.000 for en 5 år gammel
> >maskine, og man kan altså købe en sprit ny for 55.000 kr.
> Forskellen er vel kåbe, wingrack eller lign, altså udstyrsniveau.
Det gør det ikke ok at en 5 år gammel mc koster 500,- mere end en helt
ny....
> >Peronligt mener jeg, at der skal spares penge ved og købe brugt og ikke
> >mindst privat. Ellers vil jeg da hellere give det samme ved en forhandler og
> >få garanti på den brugte maskine.
Man kan altid finde et godt privat eksemplar af den MC man leder
efter. Der er andre end mig som holder af, og passer på sine MC'er...
> En garanti der ikke er ret meget værd i praksis, men som man får lov
> at betale for. Der findes mange eksempler på forhandlere der ikke
> laver det de bør på garantien, eller som er lang tid om det.
Der er ikke noget krav om garanti ved brugtkøb. Der er til gengæld 24
måneders reklamationsret. Heraf er det forhandleren der i de første 6
måneder har bevisbyrden, resten af tiden er det køberen der skal
bevise at en evt fejl også var til stede ved købet...
Men det er en reklamationsret som er god at kende til, for den er
meegt værd, og er også tit grunden til at forhandlere giver 6 måneders
garanti på pæne brugte MC'er
Jesper
(kawasaki 500 tilsalg, CB400f som han ikke nægter at skille sig af med
alligevel)
| |
Thomas Makro (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 26-04-04 17:59 |
|
On 25 Apr 2004 12:10:39 -0700, tiper@tiscali.dk (jesper) wrote:
>Der er ikke nogle af de steder hvor jeg handler, at der bliver fusket
>med det.
Det er du godt nok ret sikker på! Nu ved jeg ikke hvilke steder du
tænker på, men lad nu være at tro, at bare fordi servicen i
forretningen er fin, så er de bare åh så ærlige alle sammen.
Nå, det bliver vi nok aldrige enige om...
>Har hørt om få der gør eller har gjort det, men har ikke
>indtryk af at det er flertallet...
Lige omvendt her...
>Det gør det ikke ok at en 5 år gammel mc koster 500,- mere end en helt
>ny....
Tjoooo tjaaa, nu har jeg ikke set hvilke annoncer du tænker på, så det
er jo lidt svært at udtale mig om. Men lad os nu antage at vi holder
os til 2 stk. GS 500 E, der jo ikke har ændret sig nævneværdigt, siden
de kom på gaden første gang:
-MC A er en 5 år gl MC uden kåbe og andet ekstraudstyr. Den er faldet
7000 kr i pris.
-MC B er samme model og årgang, men med kåbe til 9000 kr, og wingrack
med tasker til 6000 kr. Altså en ekstraudgift på 15.000 kr. Ellers
samme årgang om km.
Summa sumarum, MC B må være dyrere end en tilsvarende ny model, selv m
den jo er brugt og har kørt nogle tusinde km.
>Man kan altid finde et godt privat eksemplar af den MC man leder
>efter. Der er andre end mig som holder af, og passer på sine MC'er...
Ja da.
>Men det er en reklamationsret som er god at kende til, for den er
>meegt værd, og er også tit grunden til at forhandlere giver 6 måneders
>garanti på pæne brugte MC'er
Tja, jeg kan se på det hele, at du er glad for at få reklamationsret
og garanti på et brugtkøb, men alt koster jo, så du må slippe mere end
hvis du havde valgt at købe privat.
Forstå mig ret, jeg mener ikke du gør noget forkert, jeg har bare en
anden mening om hvad reklamantionsret og garanti er værd.
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Jan Hansen (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Jan Hansen |
Dato : 25-04-04 19:06 |
|
"Allan R." <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:c6g8q7$sqa$1@sunsite.dk...
Klip
> Hvordan kan det være, at en model fra 1993 der har kørt 50.000 og en model
> fra 1998 der har kørt 20.000 kan koste det samme.
Ja du har ret der er ingen fornuft i det her.
Efter normal tommelfingerregel ville en sådan maskine som er 5 år ældre
automatisk have tabt en stor del af sin værdi
Men det sker tilsyneladende ikke for motorcykler i dag !
Da jeg for en del år siden kørte motorcykel, mener jeg at huske at en 5 -6
år gammel MC lå på 50 -60 % af nyprisen. Og det var da ganske fornuftigt,
for intet bliver bedre af at blive brugt, heller ikke en gammel cykel.
> Har faktisk fundet en forhandler der vil have 60.000 for en 5 år gammel
> maskine, og man kan altså købe en sprit ny for 55.000 kr.
Desværre er det jo ikke forhandleren der er dum.
Hvis det lykkedes ham at sælge en brugt maskine for mere end en ny koster,
så har ordsproget der starter med "den sidste tosse er ikke født endnu", jo
ganske gældende
> Peronligt mener jeg, at der skal spares penge ved og købe brugt og ikke
> mindst privat. Ellers vil jeg da hellere give det samme ved en forhandler
og
> få garanti på den brugte maskine.
Du har fuldstændig ret, jeg fatter heller ikke at brugte cykler ikke
handles meget billigere
| |
Ukendt (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-04 19:27 |
|
> > Peronligt mener jeg, at der skal spares penge ved og købe brugt og ikke
> > mindst privat. Ellers vil jeg da hellere give det samme ved en
forhandler
> > og få garanti på den brugte maskine.
>
> Du har fuldstændig ret, jeg fatter heller ikke at brugte cykler ikke
> handles meget billigere
Det har vel et eller andet at gøre med udbud og efterspørgsel?
Mvh
Allan
| |
MKS - 74 (25-04-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-04-04 19:40 |
|
On Sun, 25 Apr 2004 20:26:47 +0200, "Allan" <_> wrote:
>Det har vel et eller andet at gøre med udbud og efterspørgsel?
Tjoh og så det faktum at vi med meget høje nypriser tvinges til at
holde liv i gammelt skrammel, der således får et langt længere liv end
det egentlig burde....case in point - min egen '83 Skrammel'suki der
burde være skrottet for efterhånden mange år siden .
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Allan R. (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Allan R. |
Dato : 25-04-04 19:54 |
|
>
> Det har vel et eller andet at gøre med udbud og efterspørgsel?
>
Ja, det har det vel. Men jeg ville da mene at de fleste hellere ville købe
en sprit ny maskine med 2 års garanti til 55.000 end og købe en 5-10 år
gammel sag til 40.000.
Jeg vil personligt hellere finde de sidste 15.000 kr og købe en ny og så
vide lige præcis havd jeg har. Og desuden kan en brugt cykel til 35-40.000
kr. hurtigt blive 10.000 kr. dyre hvis der skulle komme en fejl på den
Dermed vil udbudet af cykler jo blive større hvis man valgte og købe nyt og
ikke dyrt brugt !
Lad os lave et oprør NU og ikke efter jeg har købt
Allan R.
| |
TheHobbit (25-04-2004)
| Kommentar Fra : TheHobbit |
Dato : 25-04-04 22:40 |
|
Jan Hansen wrote:
> "Allan R." <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> news:c6g8q7$sqa$1@sunsite.dk...
> Klip
[snip]
> Du har fuldstændig ret, jeg fatter heller ikke at brugte cykler ikke
> handles meget billigere
Forhandlerene er jo faktisk smarte nok. Der er kun relativt få af dem
(f.eks. i forhold til biler) og de sidder på en stor del af udbuddet så det
er dem der bestemmer prisen. Hvis de holder prisen oppe betyder det ikke
alene større fortjeneste, men også at afgiften på import holdes oppe.
Afgiften beregnes jo som bekendt "baglæns" af forhandler prisen. Dvs. hvis
en model handles til 20-25.000 kr i tyskland - men sælges hos forhandlere i
dk til 80-90.000 kr. Så sætter staten afgiften efter niveauet i
forhandlernes pris. Dette gør det ekstremt svært for private at gøre noget
ved monopolet. Man burde beregne afgiftsniveauet ud fra hvad en model
generelt sælges til uden afgift inden for EU. DET ville for alvor gøre noget
ved forhandlernes monopol.
/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297
* If you don't live for something, you'll die for nothing - Jamey Jasta *
| |
Richard (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-04-04 16:07 |
|
TheHobbit wrote:
>> Du har fuldstændig ret, jeg fatter heller ikke at brugte cykler ikke
>> handles meget billigere
> Forhandlerene er jo faktisk smarte nok. Der er kun relativt få af dem
> (f.eks. i forhold til biler) og de sidder på en stor del af udbuddet så det
> er dem der bestemmer prisen. Hvis de holder prisen oppe betyder det ikke
> alene større fortjeneste, men også at afgiften på import holdes oppe.
Netop, og samme politik kunne en stribe importører af især mindre
europæiske mærker mistænkes for Ingen nævnt, ingen glemt, men hvor den
danske listepris i DKK er mere end 16-17 gange prisen i EUR i D, kunne der
stikke et sådant motiv under.
> DET ville for alvor gøre noget ved forhandlernes monopol.
Muligvis, men forhandlerne kan vi ikke undvære - det er importørleddet,
der er overflødigt i det indre marked IMHO.
Med dagens kommunikation og hurtige distributionsveje i EU kan enhver
producent dække DK - og alle de andre lande for dens sags skyld - fra et
centralt EU-kontor. Det ville spare et led, der er ganske overflødigt for
slutbrugeren og samtidig bevare den lokale kontakt, din mc-forhandler
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
|
|