|
| målinger fra bænk Fra : S.G |
Dato : 24-04-04 18:18 |
|
Jeg har smidt den fil ud der ligger på mc-hospitalets hjemmeside på
dk.binaer.motor. Ved dobbeltklik på den kobler den på en server hvorpå man
kan se test resultater fra bænk fra både holtug mc og fra mc hospitalet. Og
der er mange tests at kigge på. Det er meget skægt til at se kurver fra før
og efter osv osv. :) Fx smider min tl´er i snit cirka 5 HK (steder over
12hk) mere i hele området end en tl1000R, dog bliver jeg dog overhalet efter
de 10500rpm´s :)
I kan jo kigge på de forskellige kurver, det giver et meget godt indblik på
fx hvorhenne de forskellige maskiner har dyk i kurven fra original stand og
i "tunet" stand. Derudover er det osse meget sjovt at se hvor meget der kan
hentes på de forskellige maskiner. Vildeste jeg har kunne finde var vidt en
cbr 900 der fik 15HK (husk dette er på samme bænk) mere efter en omdysning
m.m
God fornøjelse
| |
Ukendt (24-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-04-04 22:12 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:pjxic.2945$iq3.2176@news.get2net.dk...
> Jeg har smidt den fil ud der ligger på mc-hospitalets hjemmeside på
> dk.binaer.motor. Ved dobbeltklik på den kobler den på en server hvorpå man
> kan se test resultater fra bænk fra både holtug mc og fra mc hospitalet.
Og
> der er mange tests at kigge på. Det er meget skægt til at se kurver fra
før
> og efter osv osv. :) Fx smider min tl´er i snit cirka 5 HK (steder over
> 12hk) mere i hele området end en tl1000R, dog bliver jeg dog overhalet
efter
> de 10500rpm´s :)
> I kan jo kigge på de forskellige kurver, det giver et meget godt indblik
på
> fx hvorhenne de forskellige maskiner har dyk i kurven fra original stand
og
> i "tunet" stand. Derudover er det osse meget sjovt at se hvor meget der
kan
> hentes på de forskellige maskiner. Vildeste jeg har kunne finde var vidt
en
> cbr 900 der fik 15HK (husk dette er på samme bænk) mere efter en omdysning
> m.m
Det er rigtigt sjov at kikke på de forskellige, jeg så lige min der også,
Blackbird
97 Poul.
Hygge PD CBR1100
| |
S.G (24-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 24-04-04 22:29 |
|
>
> Det er rigtigt sjov at kikke på de forskellige, jeg så lige min der også,
> Blackbird
> 97 Poul.
:)
Hvorfor er det lige den ligger 25 HK over samtlige andre blackbirds han har
målt?
| |
Henrik Steen Larsen (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 25-04-04 13:54 |
|
> Hvorfor er det lige den ligger 25 HK over samtlige andre blackbirds han
har
> målt?
Fordi "nogen" har haft fingrene i motoren - og været gode til det
| |
Tommy Fer (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 25-04-04 05:24 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:pjxic.2945$iq3.2176@news.get2net.dk...
> Jeg har smidt den fil ud der ligger på mc-hospitalets hjemmeside på
> dk.binaer.motor. Ved dobbeltklik på den kobler den på en server hvorpå man
> kan se test resultater fra bænk fra både holtug mc og fra mc hospitalet.
Og
> der er mange tests at kigge på. Det er meget skægt til at se kurver fra
før
> og efter osv osv. :) Fx smider min tl´er i snit cirka 5 HK (steder over
> 12hk) mere i hele området end en tl1000R, dog bliver jeg dog overhalet
efter
> de 10500rpm´s :)
> I kan jo kigge på de forskellige kurver, det giver et meget godt indblik
på
> fx hvorhenne de forskellige maskiner har dyk i kurven fra original stand
og
> i "tunet" stand. Derudover er det osse meget sjovt at se hvor meget der
kan
> hentes på de forskellige maskiner. Vildeste jeg har kunne finde var vidt
en
> cbr 900 der fik 15HK (husk dette er på samme bænk) mere efter en omdysning
> m.m
SVJH så smider Dennis HAllandsens GSF1200 omkring 12 hk mindre på Holtugs
nye rullefelt kontra SPH´s rullefelt..
mvh Tommy Fer
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 09:43 |
|
> SVJH så smider Dennis HAllandsens GSF1200 omkring 12 hk mindre på Holtugs
> nye rullefelt kontra SPH´s rullefelt..
Synes ellers mc-hospitalets bænk ligger i den lave ende.
men egentlig ligemeget, det er urverne der er sjove :) og sammenligningen af
de forskellige cykler :)
| |
Armand (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-04-04 12:29 |
|
S.G <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:pjxic.2945$iq3.2176@news.get2net.dk...
> Jeg har smidt den fil ud der ligger på mc-hospitalets hjemmeside på
> dk.binaer.motor. Ved dobbeltklik på den kobler den på en server hvorpå man
> kan se test resultater fra bænk fra både holtug mc og fra mc hospitalet.
Øh?
Skulle du ikke se at få det sendt, eller hva'?
Det eneste der ligger på Binær.motor fra dig er indlægget om den pinke wire!
Nå, jeg fandt MC-hospitalets site, omend ikke andet.
> ................... Fx smider min tl´er i snit cirka 5 HK mere i hele
området end en
> tl1000R, dog bliver jeg dog overhalet efter de 10500rpm´s :)
Jamen sådan er det jo med tuning (á R'eren): Man får mer-ydelse oppe i
omdrejninger, og sætter til i det lavere område
- -
Armand.
| |
Mads Stetter (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 25-04-04 14:32 |
|
Armand wrote:
>
> Øh?
> Skulle du ikke se at få det sendt, eller hva'?
> Det eneste der ligger på Binær.motor fra dig er indlægget om den
> pinke wire!
>
Jeg kan sagtens se hans post. Prøv lige at resette gruppen og hent det hele
igen.... NÅ
MVH Mads Stetter
| |
Armand (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-04-04 22:34 |
|
Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> skrev i en
news:408bbdb2$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Øh?
> > Skulle du ikke se at få det sendt, eller hva'?
> > Det eneste der ligger på Binær.motor fra dig er indlægget om den
> > pinke wire!
> >
> Jeg kan sagtens se hans post. Prøv lige at resette gruppen og hent det
> hele igen.... NÅ
Så var det altså "eller hva'"!
--
Armand.
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 17:39 |
|
> Øh?
> Skulle du ikke se at få det sendt, eller hva'?
> Det eneste der ligger på Binær.motor fra dig er indlægget om den >pinke
wire!
pinke wire roxx :)
Den skulle ligge der, ellers gå ind på www.mc-hospitalet.dk . På forsiden
(scroll lidt ned og kick efter dynofront) ligge sammeprogram, dog som
installationsfil. Den jeg lagde ud var bare en *.exe fil
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 17:40 |
|
ahhh tror sq det er fordi jeg ikke har delt den op. Har du filter på? den
fylder 3.5Mb. Jeg ved ikke hvordan man deler op desværre, og tænkte ikke
lige på det da jeg sendte filen afsted.
| |
Dennis Hellan Peders~ (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 25-04-04 14:47 |
|
S.G wrote:
> Jeg har smidt den fil ud der ligger på mc-hospitalets hjemmeside på
> dk.binaer.motor. Ved dobbeltklik på den kobler den på en server
> hvorpå man kan se test resultater fra bænk fra både holtug mc og fra
> mc hospitalet.
Hej.
Det er også to fuldstændigt ens testbænke de har, men derfor kan man vel
ikke sammenligne deres test ?
Min har aldrig haft så lidt hk, som nede hos Holtug !
SPH 110hk - TPT 117hk - Swedisk Bikemeet 116hk - alle målinger med
Streetfighter slip-on
Hos Holtug Mc 99,8 hk _med_ Streetfighter slip-on + jetkit + kn filter +
5º tændingsadvancer + fejrnet snorkel og ekstra 2" hul i lufterfilterkassen
!
Jeg ved da at jeg skal have lavet en ny måling til TPT igen i år
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Brian Luckow (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Brian Luckow |
Dato : 25-04-04 20:54 |
|
> Det er også to fuldstændigt ens testbænke de har, men derfor kan man vel
> ikke sammenligne deres test ?
>
> Min har aldrig haft så lidt hk, som nede hos Holtug !
Min har været i bænk hos både Holtug og Enghave MC, de to tests viste et
meget ens resultat. Men ja, bænkene rundt omkring svinger ellers en del.
Mvh., Brian Luckow
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 21:07 |
|
> Hej.
>
> Det er også to fuldstændigt ens testbænke de har, men derfor kan man vel
> ikke sammenligne deres test ?
Du kan sammenligne resultaterne fra mc-hospitalet, da de er fra samme bænk.
Dog er der sikkert små usikkerheder pga vejrindflydelse
> Min har aldrig haft så lidt hk, som nede hos Holtug !
Det er jo skideligemeget, den kører jo ikke dårligere når du kørerned far
en måling p åbænk
> SPH 110hk - TPT 117hk - Swedisk Bikemeet 116hk - alle målinger med
> Streetfighter slip-on
De afvigelser kan være vejr, samt bare det at du måske den ene gang har
smurt din køde. Du kan hurtigt hente 2HK ved at smøre din kæde påstod
Henning fra Mc-hospitalet
> Jeg ved da at jeg skal have lavet en ny måling til TPT igen i år
Folk går alt for meget op i baghjulsheste. Det er lidt lamt efter min
mening, da INGEN bænke måler ens. Man kan hurtigt finde en "god" bænk og få
et flot resultat. Essensen er at kurven skal være jævn og forbrændingen god.
Jeg vil til enhver til tage på en bænk med bremse test, da det skulle være
noget mere præcist end de bænke der står stort set alle andre steder. Noget
med at modstanden i rullen ikke varieres osv osv. nok om det. Men efter jeg
har haft min TL´er på en sådan bænk lader jeg aldrig andre pille ved den
mere. Det viser sig at der er ret stor tendens til at "tunere" og
"justererer" giver cykler alt for fed blanding, dade netop ikke kan måle
step test m m. Det er ærgeligt.
Kan som eksempel sige at min mc´s kurve ikke var ret meget ændret i forhold
til jeg kom og da jeg kørte fra mc-hospitalet. men det var mit smil, for den
kørte 1000gange bedre. meget bredere træk, hurtigere ude i rpm´s osv osv.
men det kunne ikke ses på selve resultatet, dvs kurven.
Hvorfor ved jeg ikke, men jeg kører bare og er glad pt. For jeg kan dæleme
mærke forskel.
| |
Dennis Hellan Peders~ (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 25-04-04 22:22 |
|
S.G wrote:
> Folk går alt for meget op i baghjulsheste. Det er lidt lamt efter min
> mening,
Siger manden der har købt en TL 1000 i stedet for en bedre styrende SV 650 !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 22:38 |
|
> Siger manden der har købt en TL 1000 i stedet for en bedre styrende SV 650
!
hehe, Det er ikke nok riv i den sv 650´er :) Men er sq ligeglad om mine
baghjulsheste siger 110 eller 120, den kører jo ens! Det der er pointen :)
| |
Dennis Hellan Peders~ (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 25-04-04 22:26 |
|
S.G wrote:
> Kan som eksempel sige at min mc´s kurve ikke var ret meget ændret i
> forhold til jeg kom og da jeg kørte fra mc-hospitalet. men det var
> mit smil, for den kørte 1000gange bedre. meget bredere træk,
> hurtigere ude i rpm´s osv osv. men det kunne ikke ses på selve
> resultatet, dvs kurven.
> Hvorfor ved jeg ikke, men jeg kører bare og er glad pt. For jeg kan
> dæleme mærke forskel.
Har fuldstændigt den samme oplevelse med det vi lavede ved Banditten, det
gav maks. 5hk
men cyklen kører _meget_ bedre, gasrespons osv.osv.
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
S.G (25-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-04-04 22:43 |
|
> Har fuldstændigt den samme oplevelse med det vi lavede ved Banditten, det
> gav maks. 5hk
> men cyklen kører _meget_ bedre, gasrespons osv.osv.
Bravoooo. Dacapooo :D
nemlig. og så er det jo ligemeget om bænken sagde 120 HK eller 110 HK :)
Hovedsagen er smilet bagefter og at man føler man har fået noget for
pengene..
Grunden til min tidligere post er den tendens der er flere steder
"mins smider så og så mange HK på hjulet" og "min smider 5 mere end din på
hjulet" osv osv. :)
| |
Moller (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 26-04-04 12:28 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Har fuldstændigt den samme oplevelse med det vi lavede ved Banditten, det
> gav maks. 5hk
> men cyklen kører _meget_ bedre, gasrespons osv.osv.
:) det var 5 grads advancer + inddysning du fik ik ?
Var der andre fjedre med i det jetkit du fik monteret ? eller var der
anvisninger i hvor meget de skulle klippes, eller var det kun nåle +
dyser ???
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
S.G (26-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 26-04-04 12:32 |
|
> :) det var 5 grads advancer + inddysning du fik ik ?
>
> Var der andre fjedre med i det jetkit du fik monteret ? eller var der
> anvisninger i hvor meget de skulle klippes, eller var det kun nåle +
> dyser ???
Nu er det ikke min cykel, men kortere fjedre og lidt større vacumhuller,
samt en klippet ledning til cdi box kombineret med en anden potte giver vist
en del på baghjulet :)
Drop jetkittet og kort fjedrene selv og bor vacumhuller op. Dog er det svært
at finde den rette balance på huller og fjedre, men det kan lade sig gøre.
| |
Moller (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 26-04-04 12:45 |
|
S.G wrote:
> Nu er det ikke min cykel, men kortere fjedre og lidt større vacumhuller,
> samt en klippet ledning til cdi box kombineret med en anden potte giver vist
> en del på baghjulet :)
ja, nej , nej... ja...
En B12 solgt i europa årgang 01 og frem kan betale sig at korte fjedre
på, dem der er ældre er der en del som siger det gør mere skade end gav,
men det er grunden til hvorfor jeg ville vide om Dennis havde fået gjort
noget ved fjedrene da hans er en 96'er som min, og derved hvis han har,
så vil jeg kaste mig ud i det, ellers vil påstanden om at de ikke skal
pilles ved bekræftet endnu en gang.
at klippe en ledning, det svare til de der G-pac snydepakker, og det er
kun til US og Canada modellen at det er nødvendigt, da de modeller vi
har i europa ikke har den begrænsning i sig.
Vacum hullerne, nopes, de gør skade både på 96- og 01+ modellerne.
> Drop jetkittet og kort fjedrene selv og bor vacumhuller op. Dog er det svært
> at finde den rette balance på huller og fjedre, men det kan lade sig gøre.
Igen det er meget afhængigt fra mærke til mærke, og hvem der gør det osv...
Det der har nok har givet mest gasrespons på Dennis maskine gætter jeg
på er advanceren, derfor føles det meget rappere ud af porten, men hvis
han har fået moddet fjedre også kan de også være skyld i det.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Dennis Hellan Peders~ (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 26-04-04 23:05 |
|
Moller wrote:
> Dennis Hellan Pedersen wrote:
>
>
>> Har fuldstændigt den samme oplevelse med det vi lavede ved
>> Banditten, det gav maks. 5hk
>> men cyklen kører _meget_ bedre, gasrespons osv.osv.
>
> :) det var 5 grads advancer + inddysning du fik ik ?
Jep
>
> Var der andre fjedre med i det jetkit du fik monteret ? eller var der
> anvisninger i hvor meget de skulle klippes, eller var det kun nåle +
> dyser ???
Der var andre fjedre, nåle og dysser
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Tue Jensen (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 25-04-04 18:06 |
|
On Sat, 24 Apr 2004 19:18:21 +0200, S.G wrote:
> Jeg har smidt den fil ud der ligger på mc-hospitalets hjemmeside på
> dk.binaer.motor. Ved dobbeltklik på den kobler den på en server hvorpå man
> kan se test resultater fra bænk fra både holtug mc og fra mc hospitalet. Og
> der er mange tests at kigge på. Det er meget skægt til at se kurver fra før
> og efter osv osv. :) Fx smider min tl´er i snit cirka 5 HK (steder over
> 12hk) mere i hele området end en tl1000R, dog bliver jeg dog overhalet efter
> de 10500rpm´s :)
> I kan jo kigge på de forskellige kurver, det giver et meget godt indblik på
> fx hvorhenne de forskellige maskiner har dyk i kurven fra original stand og
> i "tunet" stand. Derudover er det osse meget sjovt at se hvor meget der kan
> hentes på de forskellige maskiner. Vildeste jeg har kunne finde var vidt en
> cbr 900 der fik 15HK (husk dette er på samme bænk) mere efter en omdysning
> m.m
>
> God fornøjelse
Nu har jeg aldrig været i nærheden af en tæstbænk, men man måler vel på
baghjulet? Så er de opgivet Hp og Nm vel også på baghjulet, eller hva?
Desuden står der enkelte steder "ny dysser". Men så vidt jeg kan se giver
det kun meget lidt med nye dysser. Er det generelt eller bare "uheldige"
eksempler?
--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389
http://home1.stofanet.dk/tuesj
| |
Armand (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-04-04 21:34 |
|
Tue Jensen <tuesj@SMUTstofanet.dk> skrev i en
news:159bgann67thl$.v7v49rqovhs.dlg@40tude.net...
>
> Nu har jeg aldrig været i nærheden af en tæstbænk, men man måler vel på
> baghjulet? Så er de opgivet Hp og Nm vel også på baghjulet, eller hva?
På ordentlige bænke plotter mekanikeren et fast omdrejningstal ind, som
bænkens software så omsætter til gearingsforhold qua rullens hastighed i
samme øjeblik, og derved vil drejningsmomentet så kunne regnes tilbage til
krumtappen.
Omkring Hk, så er det vel de kræfter der er tilstede på baghjulet at det
hele drejer sig om, så baghjulsopgivelse er der som sådan ikke noget odiøst
i. Men jeg har også set bænke der efter måling tilbageregnede til effekt på
krumtappen ved at måle rullemodstanden qua hvor hurtigt at hjulet faldt i
omdrejninger efter en udkobling ved fuld skrue.
Uanset hvorledes, så må der være en måling eller faktor for
transmissions-spild indregnet når der opgives krumtap-effekt :-/
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (26-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 26-04-04 01:57 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c6hbun$100i$2@news.cybercity.dk...
>
> Tue Jensen <tuesj@SMUTstofanet.dk> skrev i en
> news:159bgann67thl$.v7v49rqovhs.dlg@40tude.net...
> >
> > Nu har jeg aldrig været i nærheden af en tæstbænk, men man måler vel på
> > baghjulet? Så er de opgivet Hp og Nm vel også på baghjulet, eller hva?
>
> På ordentlige bænke plotter mekanikeren et fast omdrejningstal ind, som
> bænkens software så omsætter til gearingsforhold qua rullens hastighed i
> samme øjeblik, og derved vil drejningsmomentet så kunne regnes tilbage til
> krumtappen.
>
> Omkring Hk, så er det vel de kræfter der er tilstede på baghjulet at det
> hele drejer sig om, så baghjulsopgivelse er der som sådan ikke noget
odiøst
> i. Men jeg har også set bænke der efter måling tilbageregnede til effekt
på
> krumtappen ved at måle rullemodstanden qua hvor hurtigt at hjulet faldt i
> omdrejninger efter en udkobling ved fuld skrue.
> Uanset hvorledes, så må der være en måling eller faktor for
> transmissions-spild indregnet når der opgives krumtap-effekt :-/
>
> --
> Armand.
>
Som S.G. skriver ovenfor så kan kæden hurtigt ændre et par Hk, så derfor har
jeg altid holdt mig til at den bedste test var en som vi så i
motorcykelblade fra USA for næsten 30 år siden. På det værksted blev
momentet mål via aftagelse af baghjulet og så sætte bagkæden på
"momentmåleren". Ved brug af samme kæde - for relative dimension - hver gang
vil der derved forsvinde mange uligheder/unøjagtigheder mellem de enkelte
motorcykler. Problemet er dog at systemet jo ikke kan bruges til kardan
drevne motorcykler.
Mvh.Gert Thorgersen
| |
S.G (26-04-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 26-04-04 17:45 |
|
> Som S.G. skriver ovenfor så kan kæden hurtigt ændre et par Hk, så derfor
har
> jeg altid holdt mig til at den bedste test var en som vi så i
> motorcykelblade fra USA for næsten 30 år siden. På det værksted blev
> momentet mål via aftagelse af baghjulet og så sætte bagkæden på
> "momentmåleren". Ved brug af samme kæde - for relative dimension - hver
gang
> vil der derved forsvinde mange uligheder/unøjagtigheder mellem de enkelte
> motorcykler. Problemet er dog at systemet jo ikke kan bruges til kardan
> drevne motorcykler.
Problemet ligger jo stadig i afvigelsen på bænkene. Eller hvis modstanden på
rullen er ens. Så er dte jo reelet ligemeget om der måles på kæden, motor
eller baghjul?
| |
|
|