Køb af en VFR 750
Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 24-04-04 16:51

Hvad skal vi være særlig opmærksom på ved køb af sådan en ?
--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 24-04-04 16:54

Stefan, Honda Driver... wrote:

> Hvad skal vi være særlig opmærksom på ved køb af sådan en ?

Ovre på VFR klubbens website kan du downloade og læse deres "VFR buyers
guide":

http://www.vfr.dk/Information/artikler/Default.asp

--
Tony

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-04-04 17:09

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Ovre på VFR klubbens website kan du downloade og læse deres "VFR buyers
> guide":
>
> http://www.vfr.dk/Information/artikler/Default.asp

Men det er et dødt link...

--Kai

Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 24-04-04 17:14

Jamen så kom en der er noget liv i, Kaj

Fra : Lange

Dato : 26-04-04 09:14

> Men det er et dødt link...

Linken er levende igen

Lange
www.vfr.dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-04-04 22:13

"Stefan, Honda Driver..." <stefans@tele2adsl.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev...

> Jamen så kom en der er noget liv i, Kaj

A) Du kan ikke finde ud af at quote rigtigt.
B) Du kan ikke finde ud af at stave rigtigt.
C) Du bidrager ikke til sagens løsning.

Ergo: *ploink*.

--Kai

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-04-04 22:36

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> A) Du kan ikke finde ud af at quote rigtigt.
> B) Du kan ikke finde ud af at stave rigtigt.
> C) Du bidrager ikke til sagens løsning.
>
> Ergo: *ploink*.
>

> --Kai

Såså,, det er lørdag aften og vejret har været godt i dag, der er ingen
grund til at tage det ilde op.
Jeg har ikke læst Stefans indlæg som et surt opstød, tror bare han glemte en
smiley

MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-04-04 06:51

> A) Du kan ikke finde ud af at quote rigtigt.
> B) Du kan ikke finde ud af at stave rigtigt.
> C) Du bidrager ikke til sagens løsning.
>
> Ergo: *ploink*.

Sure løg! . Get går nok bedre efter banedagen i dag.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-04-04 16:57

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Kai:
>
> Sure løg! . Get går nok bedre efter banedagen i dag.

Nej, for jeg har ondt i lænden af H...... til. Jeg må have ligget i
en forkert stilling inat, for jeg havde ondt i lænden inden vi kørte.
Hvorfor var du ikke med?

Nu har jeg en gazillion billeder (á 6.3Mp) som jeg skal have pushet på
nogen, så de kan ramme en webside (jeg er ikke god til thumbnails mm).

--Kai

Fra : Michal

Dato : 25-04-04 17:30

On Sun, 25 Apr 2004 15:57:17 GMT, Kai wrote:

> [...]
>
> Nu har jeg en gazillion billeder (á 6.3Mp) som jeg skal have pushet på
> nogen, så de kan ramme en webside (jeg er ikke god til thumbnails mm).

Jeg kan godt thumbnaile dem :) (og hoste?)

Men det ville vidst være bedst hvis de lå på en MC side :)

Og sådan en har jeg ikke...

Hvad med dfm galleriet... laver det ikke tumler on the fly?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 25-04-04 17:42

Michal wrote:

> Hvad med dfm galleriet... laver det ikke tumler on the fly?

Jo! Men hvis det er i original-størrelsen (og ukomprimeret) Kai har tænkt
sig at lægge dem op, så var det måske en god idé hvis han lige kontaktede
mig. Så skal jeg gerne lave dem om til mindre udgaver, hvis det er.

--
Tony
(der også har omkring 120 billeder og 50 min. video fra i dag)

Fra : Michal

Dato : 25-04-04 17:52

On Sun, 25 Apr 2004 18:41:38 +0200, Tony wrote:

> Jo! Men hvis det er i original-størrelsen (og ukomprimeret) Kai har tænkt
> sig at lægge dem op,

Hmm, godt spørgsmål :)

> så var det måske en god idé hvis han lige kontaktede
> mig. Så skal jeg gerne lave dem om til mindre udgaver, hvis det er.

Ja, det er ikke så fedt hvis de kun ligger der i en mikroudgave og en
gigant kæmpe udgave :)

Jeg plejer altid at generere 2 størrelser udfra originaler... så folk
der godt vil se kæmpebillederne kan det :)

> (der også har omkring 120 billeder og 50 min. video fra i dag)

Stumpemarkedet?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-04-04 21:01

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> Hmm, godt spørgsmål :)

Jeg har kun original materialet 6.3Mpix jpeg billeder, som fylder ca
2MB stykket ('fine' jpeg setting). I det mindste er der ikke RAw
formatet, som fylder ca x4 så meget

Det jeg egentlig bander over er at min FW/webserver/whatever (en
SME/E-smith sag) er baseret på en så æld-gammel RH7.x, at jeg ikke kan
finde binaries som passer til den af apachegallery m.fl. (FW = ingen compiler).

> Stumpemarkedet?

Nix, ræs på Sturup Raceway (http://www.sturupraceway.dk) arrangeret af
NielSV/PMC.

--Kai

Fra : Michal

Dato : 25-04-04 22:32

On Sun, 25 Apr 2004 20:01:26 GMT, Kai wrote:

> Jeg har kun original materialet 6.3Mpix jpeg billeder, som fylder ca
> 2MB stykket ('fine' jpeg setting). I det mindste er der ikke RAw
> formatet, som fylder ca x4 så meget

Hehe... :P

Hvilket kamera har du?

> Det jeg egentlig bander over er at min FW/webserver/whatever (en
> SME/E-smith sag) er baseret på en så æld-gammel RH7.x, at jeg ikke kan
> finde binaries som passer til den af apachegallery m.fl. (FW = ingen compiler).

Bare smid et perl gallery op (jigl f.eks.) eller kør dem igennem et
shellscript til resize :)

> Nix, ræs på Sturup Raceway (http://www.sturupraceway.dk) arrangeret af
> NielSV/PMC.

NielSV?

Hmm, det var da ikke så få billeder der kom ud af det...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-04-04 21:18

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Jeg har kun original materialet 6.3Mpix jpeg billeder, som fylder ca
> 2MB stykket ('fine' jpeg setting). I det mindste er der ikke RAw
> formatet, som fylder ca x4 så meget

Hmmm. Jeg kan se at Snorre har været flittig - jeg havde selv skudt
~85 billeder, men der er 164 billeder på kortet, ialt 318MB (1GB kort
in case anyone wonders).

Hva' Tony, er du klar til lidt konvertering, eller er den allerede på
overarbejde med DV-råbåndet

--Kai

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-04-04 08:18

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Hva' Tony, er du klar til lidt konvertering, eller er den allerede på
> overarbejde med DV-råbåndet

Jeg er klar! Kan du smide dem over på en FTP evt?

Jeg mangler lige at få fat i en, der kan låne mig et DV-cam en dags tid så
jeg kan få smidt klippene over på min maskine. Hylle skulle desværre bruge
sit kamera i dag til andre formål.

Du kan dog få et lille klip, jeg tog med mit alm. digital kamera. Her får
man vist en idé om at der blev hurtigt hurtigt på hold 3. Første maskine,
der passerer var en af-strippet GSXFer der blev fik nogle seriøse tæsk - og
dernæst en (vist nok!?) R1er i gule klæder.

http://www.dfmc.dk/movies/sturup.mov (3,4 Mb, Quicktime - Sorenson 3 codec)

Jeg regner med at få smidt billederne op i dag - der er også et par gode af
dig, Kai

--
Tony

Fra : Poul-M Olsen

Dato : 26-04-04 09:50

On Sun, 25 Apr 2004 20:18:12 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

> [...]
>in case anyone wonders).
>
>Hva' Tony, er du klar til lidt konvertering, eller er den allerede på

OG du da ikke en meter bedre selv.!!!!!!!!!
1. hvad har de sidste 3 indlæg med Topic og gøre ? not a ****
2.'Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus'
PLONK

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' Snart på gaden igen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-04-04 21:21

> Jeg er klar! Kan du smide dem over på en FTP evt?

*grin*. Jeg har smidt dem op på min egen side, i fuldt format. Min
linie var loaded 100% fra ca kl 10 til kl 19 mens pimserne sugede
billeder.
MRTG graf her: http://www.harrekilde.dk/mrtg/server/index.html
Billeder: http://www.harrekilde.dk/pmc/2004/04-25_sturup/
[nu links i annoteret form, men alle billeder i full-size (3Kx2K)]

> Jeg mangler lige at få fat i en, der kan låne mig et DV-cam en dags tid så
> jeg kan få smidt klippene over på min maskine. Hylle skulle desværre bruge
> sit kamera i dag til andre formål.

Du kan låne mit. Stik mig en email, så finder vi ud af det.

> [...]
> der passerer var en af-strippet GSXFer der blev fik nogle seriøse tæsk - og
> dernæst en (vist nok!?) R1er i gule klæder.

Nix, den gule var (også) en R6'er. Bemærk den trapez-formede
indsugning i kåbefronten1 - R1'en har ikke ram-air (før 2004).

> http://www.dfmc.dk/movies/sturup.mov (3,4 Mb, Quicktime - Sorenson 3 codec)
>
> Jeg regner med at få smidt billederne op i dag - der er også et par gode af
> dig, Kai

Fint!. jeg stak Snorre mit kamera, så han tog også nogen af mig

--Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-04-04 21:24

Poul-M Olsen <skyrider19@hotmail.com> writes:

> OG du da ikke en meter bedre selv.!!!!!!!!!
> 1. hvad har de sidste 3 indlæg med Topic og gøre ? not a ****
> 2.'Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus'
> PLONK

Mr. Skyrider har tydeligvis aldrig hørt om topid-drift og
warp-faktoren. Vi kan anbefale Mr.SkyRider at lurke lidt mere indtil
han har forstået hvordan news fungerer.

--Kai, dfm's oldermand

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-04-04 21:25

lange@vfr.dk (Lange) writes:

> Linken er levende igen

Takker.

--Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 26-04-04 22:08

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:

> Hehe... :P
>
> Hvilket kamera har du?

Det er et Canon EOS-10D - "storebror" til det nye 300D. Det er samme
CCD - element, men har lidt flere/andre features og bl.a. et hus af en
magnesiums legering istedet for plast.

> Bare smid et perl gallery op (jigl f.eks.) eller kør dem igennem et
> shellscript til resize :)

Det som jeg mangler er programmer der kan ind og udlæse i de rette
formater. De fleste tools til automatisk resizing til web brug kalder
et andet program til at lave selve komprimeringen og resizing.

> NielSV?

Racer-Niels, don-Nillerboy. Niels som kører på "S FAU" her i gruppen.

> Hmm, det var da ikke så få billeder der kom ud af det...

Tja, du tager en gang ingeniør-nørder med DV og digicams og sætter dem
på/ved en bane en hel dag - det kan der kun komme en mia billeder ud
af.

--Kai

Fra : Michal

Dato : 27-04-04 13:14

On Mon, 26 Apr 2004 21:07:51 GMT, Kai wrote:

> Det som jeg mangler er programmer der kan ind og udlæse i de rette
> formater. De fleste tools til automatisk resizing til web brug kalder
> et andet program til at lave selve komprimeringen og resizing.

Det er sandt. De fleste bruger dog ImageMagick, og den kan da tage en del
billedformater... f.eks. "Khoros Visualization image" eller "Joint
Bi-level Image experts Group interchange format" :)

Hvilke formater er det præcist du mangler understøttelse for?

:D

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-04-04 21:36

> [...]

> Bi-level Image experts Group interchange format" :)
>
> Hvilke formater er det præcist du mangler understøttelse for?

Jeg mangler ImageMagick (eller lign) som er kompileret til den
sindsygt gamle kombination af kernel + libraries, som min SME/E-smith
server er baseret på (vistnok RedHat 7.2). Jeg har søgt både efter
..rpm og .deb pakker, uden held. Pt er mit bedste bud at installere en
fuld Fedora eller lign på en separat maskine, som jeg så tilpasser det
jeg har brug for (inkl. compilere).

--Kai

Fra : Michal

Dato : 28-04-04 08:25

On Tue, 27 Apr 2004 20:35:56 GMT, Kai wrote:
> Pt er mit bedste bud at installere en
> fuld Fedora eller lign på en separat maskine, som jeg så tilpasser det
> jeg har brug for (inkl. compilere).

Hvis din kerne/iptables/andet software der kører på din E-Smith bliver
lisså sjældent opdateret, ja så ville jeg anbefale dig at skifte den ud
med en Debian eller FreeBSD...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Anders Thorup

Dato : 24-04-04 17:21

Stefan, Honda Driver... wrote:
> Hvad skal vi være særlig opmærksom på ved køb af sådan en ?

Lade-relæet!! Det går på alle cykler, og det på VFR'en er ikke det bedste
man kan finde. Mål på batteriets poler, med motoren kørende ved 3-5000rpm og
lyset tændt. Du skal måle ca. 13,6 - 14,5V, er det meget lavere eller højere
er lade-relæet sandsyneligvis dødt, og et nyt koster ca. 1000kr.

Hvilken årgang har du kig på??

Kig ind på www.vfr.dk og spørg gerne i forummet. Der er en masse kloge
hoveder derinde, som ved en masse om VFR.

MVH / Best Regards
Anders Thorup (VFR klubmedlem nr. 165)

Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 24-04-04 17:26

Jeg ved ikke årg, han kommer ud til i aften ved 19 tiden så kigger vi på det
!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-04-04 22:09

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Mr. Skyrider har tydeligvis aldrig hørt om topid-drift og
> warp-faktoren. [ ... ]

Det er ikke noget nyt

Desværre bliver han ved med at ændre navn/email, så han er besværlig
at putte i filteret :-\

.... men tak for en hygsom dag ved Sturup - jeg håber at medbringe egen
MC næste gang. Denne gang fik jeg et lift bag på Tonys Fazer. Den
kunne nu alligevel godt mase lidt

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-04-04 08:19

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Det er ikke noget nyt
>
> Desværre bliver han ved med at ændre navn/email, så han er besværlig
> at putte i filteret :-\

Gnus kan jo også tricks med msgid, men det ved du vel i forvejen og har
enten besluttet dig for at det ikke kan lade sig gøre, eller det ikke
er besværet værd

Jeg har iøvrigt heller aldrig hørt om topid-drift

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-04-04 22:10

.... også kendt som RacerNiels. <http://dfmc.dk/?id=158>

> Hmm, det var da ikke så få billeder der kom ud af det...

Der er mange flere fra de andre pimser. Jeg tror vi snakker om over en
gigabyte i alt. Det er lidt vildt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-04 10:35

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:

> Gnus kan jo også tricks med msgid, men det ved du vel i forvejen og har
> enten besluttet dig for at det ikke kan lade sig gøre, eller det ikke
> er besværet værd

Skyrider bruger Agent, som sætter @4ax.com i slutningen af hvert
messageid i stedet for et lokalt hostnavn som angivet i RFC 2822. Det
er det mest unikke jeg kan finde ved hans message-id, og jeg har trods
alt ikke lyst til at filtrere alle Agent-brugere væk.

> Jeg har iøvrigt heller aldrig hørt om topid-drift

Pjat med dig.

.... men nu må jeg hellere stoppe. De andre pimser kalder mig bare nørd
og siger at jeg ikke kan tale om andet end nørde-ting

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 27-04-04 22:11

> ... men nu må jeg hellere stoppe. De andre pimser kalder mig bare nørd
> og siger at jeg ikke kan tale om andet end nørde-ting

Vi nørder lige så meget som dig, vi nørder bare i en anden retning. Da du
nørder i Linux-nørderi-ting, og samtidigt KUN skriver om Linux, IP numre o.l
i DFM, gør det dig til en ægte nørd.

Fra : Michal

Dato : 28-04-04 08:37

On Tue, 27 Apr 2004 23:11:02 +0200, Jens wrote:

> Vi nørder lige så meget som dig, vi nørder bare i en anden retning. Da du
> nørder i Linux-nørderi-ting, og samtidigt KUN skriver om Linux, IP numre o.l
> i DFM, gør det dig til en ægte nørd.

Nørd: an unstylish, unattractive, or socially inept person; especially
: one slavishly devoted to intellectual or academic pursuits

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-04-04 21:47

> [...]

> sindsygt gamle kombination af kernel + libraries, som min SME/E-smith
> server er baseret på (vistnok RedHat 7.2). Jeg har søgt både efter

Hvis den kan spise en RPM fra Red Hat 7.3 (det kan den måske), så prøv
<ftp://rpmfind.net/linux/redhat/7.3/en/os/i386/RedHat/RPMS/ImageMagick-5.4.3.11-1.i386.rpm>

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*