Lidt OT i denne gruppe men..
Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 24-04-04 06:54

I går aftes skulle kæresten og jeg hjem fra forældrebesøg ( vi kørte i vores
bil derfor lidt OT ).. Vi kommer futtende fint derudaf og skulle følge
vejen rundt ude ved sygehuset i Odense ( Falen ) og i dette sving støder en
vej op til, som har ubetinget vigepligt.
Ud fra denne vej kommer der et gammelt fjols på en tunet Virago-wannabe-
EU-scooter med læderfrynser og sidetasker, tordnene lige ud foran mig.

Det var fa.. et held at jeg havde sat farten ned for at svinge rundt, ellers
havde jeg ikke kunnet nå at bremse for ham... Nå men.. jeg kommer foran ham
lidt efter.. og så begynder han fa.. at lege kispus med mig, ligger tæt oppe
i bagenden på bilen og køre med langt lys...

Da vi drejer ned at en mindre villavej ( Mågebakken ) synes han det er fedt
at køre over i modsatte vejbane og ligge lige ved siden af mig.. for
tilsidst at trække ind lige foran mig... Jeg har kun hovedrysten tilovers
for sådan en knold, de sorterer sig selv, men desværre tæller de med i
MC-uhelds-statistikkerne..

Sådan en kan edermugme gøre mig irriterret, for jeg ikke har lyst til at
have hans liv på samvittigheden fordi han ikke kender trafikreglerne..,

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 24-04-04 07:41

Jon & Ann-Rikka wrote:
> [...]
>
> Sådan en kan edermugme gøre mig irriterret, for jeg ikke har lyst til
> at have hans liv på samvittigheden fordi han ikke kender

Båtnakke.....

Hvis sådan nogle chikanere i længere tid ved at kører alt for tæt på, plejer
jeg lige at
aktivere bremselyset i vores bil. Så er de hurtige til at bremse :)

Og hvis han kører op på siden for at hindre dig i at svinge - så må man da
udnytte at man er den "store" og
så presse ham lidt, hvis han er så dum som du giver udtryk for her.....

Normalt er det jo ikke ret smart, men når han selv spiller op til det, så er
der vist ikke andre udveje.

Thomas

Fra : MKS - 74

Dato : 24-04-04 07:56

On Sat, 24 Apr 2004 08:40:53 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buusSLET@stofanet.dk> wrote:

>Og hvis han kører op på siden for at hindre dig i at svinge - så må man da
>udnytte at man er den "store" og
>så presse ham lidt, hvis han er så dum som du giver udtryk for her....

Det er jeg da godt nok voldsomt uenig i, der er endnu ikke indført
dødsstraf for dumhed og man bør aldrig udnytte at man er "stærk"
trafikant overfor en "svag" uanset hvor tåbeligt denne bærer sig
ad...Man kører vel heller ikke folk ned bare fordi de går overfor
rødt, muligvis har vedkommende af en eller anden grund opfattet
situationen helt-helt anderledes. Slap af - få blodtrykket ned, kør
defensivt og læg afstand til folk der tydeligvis opfører sig fjollet

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-04-04 15:48

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> situationen helt-helt anderledes. Slap af - få blodtrykket ned, kør
> defensivt og læg afstand til folk der tydeligvis opfører sig fjollet

Enig. Stop hellere op og tag en snak, hvis vedkommende stadig er i
konfrontationshumør.

vh
Torben

Fra : Pein

Dato : 26-04-04 21:03

"Torben Scheel" skrev ...

> Stop hellere op og tag en snak, hvis vedkommende stadig er i
> konfrontationshumør.

Nah, jeg ville nu (prøve at) nøjes med at holde mig til Michaels indlæg.
Båtnakker fortjener ikke så meget opmærksomhed at man stopper op for en
snak. Og hvis han er rigtig skør, kan det være farligt.

/Niels
TransAlp