Mekanikerkursus (Forslag til program)
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 23-04-04 20:42

Jeg har modtaget en mail fra Henrik fra Kantana MC.

De er friske på et arrangement, her er deres programoplæg:

"Nu har vi haft det oppe at vende, og umiddelbart er der fin stemning for et
arrangement a'la det du nævner.
Her er hvad vi kom frem til, det er ment som et foreslag, så kom med dit
input til det:

Tidspunkt: Fra d. 18/6 mellem klokken 20:00 og 22:00. Til d. 20/6 om
formiddagen. Så vi forestiller os ankomst fredag aften og afgang igen søndag
formiddag, så har vi hele lørdagen til at fortælle, skrue, evt. køre en tur
o.s.v.
Antal: Maks. 20 pers. Du eller en anden står for tilmeldingen, og laver så
en samlet tilmelding til os. Tilmelding til os, senest d. 1/6. Om der er
forudbetaling for at undgå at folk hopper fra og derved optager plads for
andre, det vil jeg lade være op til jer.
Pris: 200 pr. snude, dette inkluderer morgenmad, frokost og aftensmad lørdag
samt morgenmad søndag. Hertil kommer drikkevarer der skal købes i klubben.
Det er yderst rimelige priser, 7 kr. for en øl eller vand. Hvis der så er
overskud af et væsentligt omfang, kan vi smide en kasse øl på bordet lørdag
aften. Det er ikke noget vi skal score kassen på, men vi skal heller ikke
have udgifter på det.
Overnatning: Der skal medbringes liggeunderlag og sovepose el. lign.
Kursusindhold: Vi lægger op til at der kommer nogen med konkrete spørgsmål
eller mindre opgaver der kan laves mens andre ser på. Det kunne være
dækskifte, karburatorjustering, skift af kædekit, olieskift, udskiftning af
bremseklodser. Vi kan lave et par fremlægninger (f.eks. affjedrings- eller
ventil justering), men det skal være mere workshop-agtigt end
foredragsagtigt, ellers bliver det sgu lidt tørt. Så hvis der er nogen der
lige står for at skulle have nyt dæk på, skiftet olie eller lign. så tag
stumperne med og så bruger vi det som en del af undervisningen.

Der kunne evt. laves en liste over hvad deltagerne specielt er interesseret
i, og så kan vi se hvor godt vi kan imødekomme ønskerne.

Det var vist ca. det indtil videre, lad os vide om det er noget vi skal gå
videre med. Det kunne jo gå hen og blive helt hyggeligt

M.v.h. Henrik
Kantana MC"

Jeg synes selv at det er et fint program. Kom med jeres
idéer/meninger/ønsker!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Carl Dragert

Dato : 23-04-04 21:37

Christian Jakobsen wrote:
> [...]
> formiddagen. Så vi forestiller os ankomst fredag aften og afgang igen
> søndag formiddag, så har vi hele lørdagen til at fortælle, skrue,

Det ser helt fint ud, den er jeg med på.

> Jeg synes selv at det er et fint program. Kom med jeres
> idéer/meninger/ønsker!

Emnerne dækker stort set mine interesser, når blot det ikke kun er på
instruktionsbog niveau

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Dan Jørgensen

Dato : 23-04-04 22:04

> Der kunne evt. laves en liste over hvad deltagerne specielt er
interesseret
> i, og så kan vi se hvor godt vi kan imødekomme ønskerne.

Jeg er frisk.
Lige for tiden er jeg specielt interesseret i karburatorer herunder
indstilling etc.
Tændingssystemet er også ukendt område.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 09:01

Christian Jakobsen wrote:
> [...]
>
> M.v.h. Henrik
> Kantana MC"
>

> Jeg synes selv at det er et fint program. Kom med jeres

Er jyder også velkomne ?? *g*
--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 24-04-04 10:31

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en meddelelse news:408a1ea5$0$5646$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

SNIP en masse om at skrue selv

> Er jyder også velkomne ?? *g*
> [...]

Naturligvis er jyder, fynboer, bornholmere og alle andre velkomne !

Jens
RF900
www.kantanamc.dk
Omskriv mailadresse i header for direkte svar

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-04-04 13:34

Peter Jakobsen wrote:
> Er jyder også velkomne ?? *g*

Ja, naturligvis!
Jeg skal selv tage turen fra Frederikshavn i Nordjylland.
Hvis der er flere fra jylland, kan vi jo evt. køre sammen.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Zemich

Dato : 24-04-04 16:55

Christian Jakobsen wrote in a message:
> Hvis der er flere fra jylland, kan vi jo evt. køre sammen.

Puha Christian du tager vel ikke på MC mekaniker kursus uden din MC?

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-04-04 17:20

Zemich wrote:

> Puha Christian du tager vel ikke på MC mekaniker kursus uden din MC?

Jo da!

Jeg burde nok have skrevet "så kan vi jo evt. følges".

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 25-04-04 12:02

Christian Jakobsen <christianhusk@slettehunters.dk> skrev i en

> Jeg burde nok have skrevet "så kan vi jo evt. følges".

Med mindre at man følges så tæt, at man kører sammen (á laver buler)

--
Armand.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 25-04-04 13:19

Armand wrote:
> Med mindre at man følges så tæt, at man kører sammen (á laver buler)

ja, og i så fald er det jo godt at man er på vej til mekanikerkursus!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Peter Wiede

Dato : 27-04-04 19:25

<SNIP SNAP SNUDE>
> [...]
søndag
> formiddag, så har vi hele lørdagen til at fortælle, skrue, evt. køre en
<SÅ ER HISTORIEN UDE>

Kort sagt: DAMN DAMN og atter DAMN!
Er på ferie i den uge.. *snøft/juble*

Giv endelig besked om der bliver en weekend mere..engang...

Mvh
Peter
Yamaha XJ600'er som virkelige trænger til en skruetur