/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
FZR600 kører i ryk under 3-4k rmp
Fra : Carl Dragert


Dato : 23-04-04 19:30

Hej
Jeg ved godt at en FZR ikke er optimeret til at køre i bilkø med 5-20 kmt.
Men det er mit lod hver dag til og fra job, at bruge 10-20 minutter med
denne form for kørsel. Jeg har svært ved at følge trafikken uden overdreven
brug af koblingen, hvilket jeg på mine tidligere mc'er ikke havde problemer
med.

Hvis andre ejere af denne type mc'er siger at sådan er det bare - så lever
jeg med det men jeg vil helst have konstruktive ideer til hvordan jeg
kan forbedre motorgangen under 4k rpm. Jeg har tømt svømmerhusene, set efter
utætheder, synkroniseret karburatorerne (med www.carbtune.com som jeg kan
anbefale). Motoren skal også overtales og listes igang om morgenen, og helst
uden brug af choker. Ud over disse problemer kører den perfekt.

Please give me some advice

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



 
 
S.G (23-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 23-04-04 19:41

En omkaburering vil gøre tricket. Dvs lidt pillen ved nåle m.m



Armand (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-04 20:57


Carl Dragert <fornavn@efternavn.dk> skrev i en
news:40896094$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg ved godt at en FZR ikke er optimeret til at køre i bilkø med 5-20 kmt.
> Men det er mit lod hver dag til og fra job, at bruge 10-20 minutter med
> denne form for kørsel. Jeg har svært ved at følge trafikken uden
overdreven
> brug af koblingen, hvilket jeg på mine tidligere mc'er ikke havde
problemer
> med.
> Hvis andre ejere af denne type mc'er siger at sådan er det bare - så lever
> jeg med det men jeg vil helst have konstruktive ideer til hvordan jeg
> kan forbedre motorgangen under 4k rpm. ..........................
> Motoren skal også overtales og listes igang om morgenen, og helst
> uden brug af choker.

Friskt luftfilter (eller hár tråden allerede været dér?)!
Monteret skraldebang-udstødning (som kun hjælper for fuld rulle, og modsat
snarere generer under daglig finkørsel!)??

Hvis ikke at du får bekræftet at sådan skal så'en en ged køre, så er der den
ultimative mulighed tilbage: På et rullefelt med svinet og få en CO-tester i
røven af den for derved at se hvad der sker ved pågældende kørselsmønster
:-|

--
Armand.



Carl Dragert (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 23-04-04 21:24

Armand wrote:
> Friskt luftfilter (eller hár tråden allerede været dér?)!

Kører med standard filter, som ser friskt ud - monterer nok et KN på et
tidspunkt

> Monteret skraldebang-udstødning (som kun hjælper for fuld rulle, og
> modsat snarere generer under daglig finkørsel!)??

Kører med den originale udstødning, og har ikke planer om mere larm

> Hvis ikke at du får bekræftet at sådan skal så'en en ged køre, så er
> der den ultimative mulighed tilbage: På et rullefelt med svinet og få
> en CO-tester i røven af den for derved at se hvad der sker ved
> pågældende kørselsmønster :-|

Overvejer rullefeltet og evt. omkarburering, jeg vil bare så gerne lave det
hele selv.

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Steen Gruby (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-04-04 00:06

On Fri, 23 Apr 2004 22:23:54 +0200, "Carl Dragert"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

Hej Carl.
>
>> Hvis ikke at du får bekræftet at sådan skal så'en en ged køre, så er
>> der den ultimative mulighed tilbage: På et rullefelt med svinet og få
>> en CO-tester i røven af den for derved at se hvad der sker ved
>> pågældende kørselsmønster :-|
>
>Overvejer rullefeltet og evt. omkarburering, jeg vil bare så gerne lave det
>hele selv.

Armand har ret (igen), det er den rigtige løsning.
Men da du "lige" vil prøve selv, så følgende:
Nede i det område er det overvejende tomgangssystemet og nålene der
hersker.
En forkert tomgangsblanding (for fed?) kan være hele problemet.
Prøv at magre den lidt, evt. lån en CO2 måler og stil
tomgangsblandingen efter den.
Det kan også skyldes slidte nåle/nåledysser, det vil rullefeltet
afsløre.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-04-04 10:59


Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en
news:tn7j80paet1ie2f7gmtmu7t16tve4a6cku@4ax.com...
> On Fri, 23 Apr 2004 22:23:54 +0200, "Carl Dragert"
> <fornavn@efternavn.dk> wrote:
>
> >> Hvis ikke at du får bekræftet at sådan skal så'en en ged køre, så er
> >> den ultimative mulighed: På et rullefelt med svinet + CO-tester i røven
> >
> >Overvejer rullefeltet og evt. omkarburering, jeg vil bare så gerne lave
det
> >hele selv.
>
> Armand har ret (igen), det er den rigtige løsning.
> Men da du "lige" vil prøve selv, så følgende:
> Nede i det område er det overvejende tomgangssystemet og nålene der
> hersker.
> Prøv at magre den lidt, evt. lån en CO2 måler og stil
> tomgangsblandingen efter den.

Steen har ret (igen)!
Men mistror man luftskruerne for at være skyld i miseren, vil det række
alene at justere dem efter gehør (á trimmes til højeste omdrejninger (=
bedste forbrænding))!

I skrivende stund tilkommer det mig at falsk luft også kan være årsagen!
Prøv at teste kraburator-området med nogle pift fra en startgas-spray: Hvis
den trækker falsk luft et sted vil den sniffe startgas også og derfor stige
i omdrejninger!

--
Armand.






Christian Knudsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 24-04-04 10:57

Carl Dragert wrote:

> Hej
> Jeg ved godt at en FZR ikke er optimeret til at køre i bilkø med 5-20 kmt.
> Men det er mit lod hver dag til og fra job, at bruge 10-20 minutter med
> denne form for kørsel. Jeg har svært ved at følge trafikken uden overdreven
> brug af koblingen, hvilket jeg på mine tidligere mc'er ikke havde problemer
> med.

> Hvis andre ejere af denne type mc'er siger at sådan er det bare - så lever
> jeg med det men jeg vil helst have konstruktive ideer til hvordan jeg
> kan forbedre motorgangen under 4k rpm. Jeg har tømt svømmerhusene, set efter
> utætheder, synkroniseret karburatorerne (med www.carbtune.com som jeg kan
> anbefale). Motoren skal også overtales og listes igang om morgenen, og helst
> uden brug af choker. Ud over disse problemer kører den perfekt.

> Please give me some advice


Hej Carl

Som Steen også er inde på, så lyder det for mig, som om din mc går alt for
fedt i de lave omdrejninger.
Specielt hvis du "kun" kan starte den uden brug af choker.
Chokeren er til fordi, når motoren er kold, at kondencerer benzindampene
på indersiden af studsen til forbrændingskammeret. Det går at der ikke
kommer nok benzin i motoren, og den kommer til at gå helt galt. Hvis du
derimod at en mc hvor det ikke er nødvendigt at bruge choker ved
koldstart, er det et klart tegn på at den går for fedt nede i
omdrejningerne.
Det kan også have indflydelse på din samlede benzin økonomi.
Din FZR bør gerne køre 20 km/l ved normal rolig kørsel.

Så som Steen og Armand siger, så få den dyset korrekt ind. Hvis du gør det
på et tidspunkt, så sørg for at skifte til KN luftfilder med det samme, da
du ellers så bare skal gøre det igen, når du monterer et KN luftfilter.

mvmch
christian
FZR600R



Carl Dragert (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 24-04-04 21:44

Hej
Jeg har været på DMC kursus i dag, det er sjovt og udfordrende især da det
meste af kørslen foregår i det omdrejningsområde jeg har problemer med

Jeg har talt med nogle af instruktørerne om problemet og en af dem, Keld,
kigggede i min udstødning og sagde at det kan skyldes en for mager blanding
da udstødningen burde være mere sort efter så lang tids kørsel i næsten
tomgang.

Problemet ikke var så udtalt da jeg hentede maskinen 1.marts (hvis det
overhoved var der), og den er ikke ændret, derfor vil jeg foreløbig
konkludere at der har sat sig lidt snavs diverse steder i en eller flere af
karburatorerne. Jeg har haft tømt svømmerhusene uden at det hjalp, så på
mandag vil jeg hive karburatorerne af igen og rense dem.

Men - da jeg havde dem ude i starten af ugen, kunne jeg ikke løsne skruerne
til svømmerhusene, skruerne er af messing og skruetrækkeren truer med at
kværne dem, kan jeg bruge WD40?

Ville en opvarmning med en varmepistol hjælpe, hvis jeg turde (bensindampe),
jeg mener udvider aluminium sig mere end messing?

Når jeg har fået lågene af, findes der så et eller andet vidundermiddel til
at rense med? karburatorrens?

I sidste ende kommer den nok på et rullefelt med KN filtre og et Jetkit,
nogen erfaringer med Jetkit på en FZR600?

Min kvinde siger "hvorfor skal du selv rode med det, når du kan betale en
mekaniker for det" skal jeg skifte hende ud?

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Kim J. (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 25-04-04 04:29

Hejsa Carl,

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:408ad19f$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[SNIP]
> Men - da jeg havde dem ude i starten af ugen, kunne jeg ikke løsne
skruerne
> til svømmerhusene, skruerne er af messing og skruetrækkeren truer med at
> kværne dem, kan jeg bruge WD40?

WD40 er udmærket, så brug du bare det

> Ville en opvarmning med en varmepistol hjælpe, hvis jeg turde
(bensindampe),
> jeg mener udvider aluminium sig mere end messing?

Er do' da splitterravende gal???? Varmepistol på svømmerhuse = BOOOMMMM.....

Hvis jeg var dig, så vil jeg give dem masser af WD40, lade det virke godt,
og så klodse karbunaderne hårdt op og give skruen et dask med en
slagskruetrækker, det virker som regel, og det er bedre end at vride vildt
på skruerne. Det lille chok og vrid de får ved slaget med slagskruetrækkeren
plejer at kunne løsne det meste uden at ødelægge kerven nævnværdigt. Gælder
førvrigt alt der sidder fast, i stedet for at vride som en gal, så giv
nøglen et lille solidt dask med en hammer.

> Når jeg har fået lågene af, findes der så et eller andet vidundermiddel
til
> at rense med? karburatorrens?

Der findes masser midler, men hvor gode de er ved jeg ikke, men der sker vel
ikke noget ved at prøve.

> I sidste ende kommer den nok på et rullefelt med KN filtre og et Jetkit,
> nogen erfaringer med Jetkit på en FZR600?
>
> Min kvinde siger "hvorfor skal du selv rode med det, når du kan betale en
> mekaniker for det" skal jeg skifte hende ud?

SKIFT HENDE UD!!!
> --
> mvh Carl Dragert
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531
>
Hygge her fra
Kim Johnsen
MC De Få Rå
Løsning



Armand (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-04-04 11:23


Carl Dragert <fornavn@efternavn.dk> skrev i en
news:408ad19f$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ....................i starten af ugen, kunne jeg ikke løsne skruerne
> til svømmerhusene, skruerne er af messing og skruetrækkeren truer med at
> kværne dem, kan jeg bruge WD40?

WD40/lign. er nok dét der skal til - men brug det dagen før at du skal
skrue, så det får tid til at trænge ind!
Prøv lige at give en (denne gang) regulær tømning en chance, og se om ikke
at dét retter op på problemet, førend at du skrider til en komplet
adskillese!

--
Armand.




Armand (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-04-04 11:23


Carl Dragert <fornavn@efternavn.dk> skrev i en
news:408ad19f$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ....................i starten af ugen, kunne jeg ikke løsne skruerne
> til svømmerhusene, skruerne er af messing og skruetrækkeren truer med at
> kværne dem, kan jeg bruge WD40?

WD40/lign. er nok dét der skal til - men brug det dagen før at du skal
skrue, så det får tid til at trænge ind!
Prøv lige at give en (denne gang) regulær tømning en chance, og se om ikke
at dét retter op på problemet, førend at du skrider til en komplet
adskillese!

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste