Momentnøgler...
Fra : Michal

Dato : 23-04-04 15:32

Hej NG.

Jeg læste lidt om de momentnøgler i talte om, og tog ned og kigge på en
nogle forskellige steder.

Jeg fandt en billig "analog" hos Harald Nyborg, men den havde ikke den
enhed i har brugt (Nm), men kun mkp og foot pounds.

Kan nogen fortælle mig omregningsformlen mellem Nm og de to andre?

Og er 499,- for meget at give for en momentnøgle? De havde nemlig ud
over den analoge til 69,- også en til 169,- og en "Williams" til 499,-.

Hvad koster de andre steder? Silvan havde ikke nogen :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-04 15:51

"Harald Nyborg, men den havde ikke den enhed i har brugt (Nm)"

Prøvede du at kigge på den "anden side" af "håndtaget"? Den plejer også at
have Nm.... Men det er måske sparet væk....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Michal

Dato : 24-04-04 01:48

On Fri, 23 Apr 2004 16:51:26 +0200, Henrik wrote:
> "Harald Nyborg, men den havde ikke den enhed i har brugt (Nm)"
>
> Prøvede du at kigge på den "anden side" af "håndtaget"? Den plejer også at
> have Nm.... Men det er måske sparet væk....

Nej, de har jo boltet alt fast til deres pap-væge :/

Jeg kunne ikke engang se på den dyreste om den kunne stilles "reverse".
Det kunne den mellemdyre, og den billige var fast. Med måling til begge
sider :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Magne Vingsand

Dato : 23-04-04 16:14

Michal wrote:
> Kan nogen fortælle mig omregningsformlen mellem Nm og de to andre?

Har en liten omregningstabell for diverse nederst på disse uferdige
websidene.
http://www.vingsand.net/engelsk-norsk.html

--
Magne Ténéré/Endupamp

Fra : Michal

Dato : 24-04-04 01:51

On Fri, 23 Apr 2004 17:13:39 +0200, Magne wrote:

> Har en liten omregningstabell for diverse nederst på disse uferdige
> websidene.
> http://www.vingsand.net/engelsk-norsk.html

Jeg kan hverken finde newtonmeter eller foot pounds :)

Er det min browser som er skør, eller er det ikke skrevet ind endnu? :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Lars Andersen

Dato : 23-04-04 16:27

Biltema har til kr. 165,- med bøde Nm og Mkp.

//Lars Andersen - Bandit 600

Fra : Msp

Dato : 23-04-04 19:33

> Kan nogen fortælle mig omregningsformlen mellem Nm og de to andre?

10 Nm = 1 Kp

Mogens

Fra : Michal

Dato : 24-04-04 01:53

On Fri, 23 Apr 2004 20:32:31 +0200, Msp wrote:

> 10 Nm = 1 Kp

Weeey, det var lige hvad jeg skulle bruge :D

Så det der stod på den billige nøgle (mKp) må jo så være milli-Kp :)

Tak :D

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-04-04 08:22

Michal wrote:

> Så det der stod på den billige nøgle (mKp) må jo så være milli-Kp :)

Nok snarere "m" for meter. Vi taler om moment. Men lad nu være med at
købe de billige fra HN. De kan kun bruges til at slå søm i med. Jeg har
stået med flere af dem samtidig. Og deres nøjagtighed, eller mangel på
samme, er så ringe at man tydeligt kan mærke forskel.

Ib Jakobsen

Fra : Michal

Dato : 24-04-04 13:25

On Sat, 24 Apr 2004 09:21:42 +0200, Ib wrote:

> [...]
> stået med flere af dem samtidig. Og deres nøjagtighed, eller mangel på
> samme, er så ringe at man tydeligt kan mærke forskel.

Hehe ok... dvs det er bedre hos f.eks. biltema?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 16:02

Michal skrev i meddelelsen ...

>Hehe ok... dvs det er bedre hos f.eks. biltema?

Det kan slet ikke sammenlignes, hos biltema får man kvalitetsværktøj til
billige penge. Hentede for nyligt 12 kantede toppe i såvel ½ " som 3/8 "
Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det Gedore med biltema's navn.

mvh
Orla

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-04-04 17:49

Orla Pedersen wrote:

> Det kan slet ikke sammenlignes, hos biltema får man kvalitetsværktøj til
> billige penge. Hentede for nyligt 12 kantede toppe i såvel ½ " som 3/8 "
> Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det Gedore med biltema's navn.

Netop deres toppe har jeg også stået med. Og købt af. Prima kvalitet. Især
når man ser på prisen. Under en tyver for en 19 mm top. Nu har jeg ikke set
deres momentnøgler. Men følger de samme standard, så kan de sikkert bruges.

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 20:48

Ib Jakobsen skrev i meddelelsen <408A9A83.290D852F@post.tele.dk>...

> [...]
>deres momentnøgler. Men følger de samme standard, så kan de sikkert bruges.

16 toppe, en 3/8 forlænger, 3/8 T-greb, skralde af typen vendbar med
forskydelig firkant og en 3/8 momentnøgle m skralde for ca. 400 kr. Det kan
ikke gøres billigere, desværre er momentnøglen ikke af typen med forskydelig
firkant, og kan derfor ikke bruges til "venstresnoede" bolte.. Det er så
ikke noget problem på hverken Honda eller skodamobilet.

mvh
Orla

Fra : Michal

Dato : 24-04-04 21:38

On Sat, 24 Apr 2004 21:48:28 +0200, Orla wrote:

> 16 toppe, en 3/8 forlænger, 3/8 T-greb, skralde af typen vendbar med
> forskydelig firkant og en 3/8 momentnøgle m skralde for ca. 400 kr. Det kan
> ikke gøres billigere,

Nej det skal jeg da lige love for! Det var dæleme "bil"ligt :)

> desværre er momentnøglen ikke af typen med forskydelig
> firkant, og kan derfor ikke bruges til "venstresnoede" bolte.. Det er så
> ikke noget problem på hverken Honda eller skodamobilet.

venstresnoede bolte? sådan nogle har jeg godt nok aldrig set :/

Biltema er dem som ligger ovre i skåne/sverige, ik'? Som man får
tilsendt et katalog fra en gang i mellem...

Jeg må ned i avisdyngen og lede :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ole Baun

Dato : 24-04-04 22:15

"Michal" skrev i en meddelelse news:c6ej6k$ljk$1@sunsite.dk...

- snip -

> Biltema er dem som ligger ovre i skåne/sverige, ik'? Som man får
> tilsendt et katalog fra en gang i mellem...

Jo sikkert nok, og Aalborg og Næstved.

> Jeg må ned i avisdyngen og lede :)

Og ellers kan du prøve http://www.biltema.dk
hvis det er lettere.

Ole Baun
Aalborg

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 25-04-04 01:33

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
set
> deres momentnøgler. Men følger de samme standard, så kan de sikkert

Jeg har deres store momentnøgle, den dækkende 30 - 210 Nm, som jo nærmest
kun kostede en 150 Kr da jeg købte den for nogle år siden. Den er med
skalaer i Nm og Kps/Kgs og af god kvalitet.

De mindre, Britool, jeg har - dækkende 0,3 - 1,2 Kgm og 1,0 - 7,0 Kgm - og
har haft i 30 år, er gode ved at de bl.a. også på aflæsningsskalaerne
medtager Lb-ins. og Lb-feet som man jo stadig falder over at få opgivet
momenter i.

Mvh.Gert Thorgersen

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 23-04-04 22:39

"Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over den analoge til 69,- også en til 169,- og en "Williams" til 499,-.
>
> Hvad koster de andre steder? Silvan havde ikke nogen :/

Prøv også dette lille gratis program der kan lave 10.000 forskellige
omregninger: http://www.joshmadison.com/software/convert/
Mvh
Jørgen Gerdorf