Villy Andersen <villyka@tdcspace.dk> skrev i en
news:40892452$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej nyhedsgruppe
>
> Er der nogen her der ved hvordan knastaksler skal stå i forhold til
> krumtap/svinghjul, efter de har været afmonteret. Hvilke mærker man skal
> instille efter og hvor de sidder.
> Det er en Honda CB 750 dohc 1981 (vist den man kalder en mini Bol´dor)
> Hvis der måske er en hjemmeside hvor det er vist eller beskrevet.
Normalt kan man gardere sig imod slige situationer ved at mærke grundigt op
på kæde(r)/tandhjul når motoren står v: topstillingsmærket for cyl. 1-4 -
men alt andet lige er det rimeligt generelt for alle motorcykler, og på en
Bol d'or er det ulige lettere eftersom at den ene knast drives af en kort
kæde fra den anden knast:
- Start med at placere krumtappen ved topstillingsmærket for 1-4!
- Kig på knastakslernes kædehjul (der formodes ikke afmonteret!) og se at
der på hver er en markant streg som sidder radialt (=pegende væk fra
centrum) nær kanten!
- Denne streg skal ligge parallelt med ventildæksel-pakfladen når knasten
ligger på plads - men knasterne indbyrdes skal ligge således at disse
streger enten peger mod hinanden eller fra hinanden.
- Vær opmærksom på at placeringen gælder ved bagud tvungne knaster, således
at knastkæden holdes slap hvor strammer-mekanismen senere bliver monteret.
-kontrollér - Og efterkontrollér placeringen af samtlige mærker for hver
operation du fuldfører, og afslut med at dreje motoren en enkelt omgang til
topstillingsmærket for 1-4 og efterkontrollér knasternes mærker igen!
--
Armand.
> Den er skildt ad pga. to stk. brændte ventiler
>
> Mvh Villy Andersen
>
http://dfmc.dk/?id=507(slettes).
>
>
>
>