Opfølgning på MCskærms bøder ved bakkeåbni~
Fra : Tommy Fer

Dato : 23-04-04 08:50

Hej NG

Flere fik bøder pga deres bagskærme til bakkeåbningen, en min klub var
iblandt og han har fået dette svar:

----

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-04 09:04

"at der netop er sket ændring i Detailforskrifter for Køretøjer"

Pinligt, siger jeg bare. Hvad har det ikke kostet af skattekroner, og så
siger de, at de har resursemangel... bvadr. Der var på det tidspunkt gået 3
mdr, fra reglen var trådt i kraft.

Vi andre alm. borgere har bare at sørge for at holde os opdateret.... Hvis
jeg bliver stoppet efter 30/4 på motorvejen med 170km/t og får en betinget
frakendelse, mon det så hjælper at sige at jeg ikke lige var klar over at
der er kommet nye regler.... NOT

Stor tak til DMC for at været med til at fjerne den gamle regel.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-04-04 09:13

On Fri, 23 Apr 2004 10:04:19 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

Hej.

>Pinligt, siger jeg bare. Hvad har det ikke kostet af skattekroner, og så
>siger de, at de har resursemangel... bvadr. Der var på det tidspunkt gået 3
>mdr, fra reglen var trådt i kraft.

Fodnoten "ukendskab til loven fritager ikke for straf" får pludselig
en humuristisk drejning

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michal

Dato : 23-04-04 09:21

On Fri, 23 Apr 2004 10:04:19 +0200, Henrik wrote:
> Pinligt, siger jeg bare. Hvad har det ikke kostet af skattekroner, og så
> siger de, at de har resursemangel... bvadr. Der var på det tidspunkt gået 3
> mdr, fra reglen var trådt i kraft.

Det kan jo være at netop grundet resourcemanglen har de ikke haft
bemanding i juristafdelingen, så resten af korpset ikke har været
underrettet om ændringer ;)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 23-04-04 16:03

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en

> Stor tak til DMC for at været med til at fjerne den gamle regel.

DMC har ikke brug for tak - De har brug for medlemmer!!!!

--
Armand.
(med en slet skjult opfordring til at folk ser at få sig indmeldt)

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 10:09

Tommy Fer wrote:
> Hej NG
[snip - fint indlæg ang. bagskærme]

"En flueknepper tager hævn." (...forsøger på det.)
Jeg har lige sendt en mail til Statens Bil inspektion - netop ang. deres
bemærkning på synsrapporten ang. forkortet bagskærm. Jeg har tilladt mig at
henvise til dit brev fra Glostrup politi.

----- BREV START ----
Emne: Forkortet bagskærm på MC

Til kundeservice

Jeg har d. 22/3 - 2004 kl 11.25 været til syn med min motorcykel på SBI,
Lundvej i Horsens.

Motorcyklen er en (2-hjulet) Honda CBR 600 F fra 1996, stel nummer:
JH2PC31xxxxxxxx - Reg.nr: ETxxxxx.

Køretøjet blev kun betinget godkendt med ret til kørsel til nærmeste
værksted. Begrundelsen var at bagskærmen var forkortet. Den synsansvarlige
ville ikke tro på at der var kommet nye regler på området selvom jeg og 2 af
hans kolleger sagde at det var der.

Da jeg efterfølgende har fået bekræftet fra flere uafhængige kilder (Se
vedlagte brev fra Glostrup politis Færdselsafdeling) at bemærkningen helt
indlysende er en fejl vil jeg gerne have tilsendt en ny synsrapport uden
denne bemærkning. Jeg kan evt. acceptere et nyt syn af køretøjet hvis dette
kan gøres uden omkostning for mig.

Hilsen
Stephan Hansen - Horsens

-------------------------- KOPI AF EMAIL FRA GLOSTRUP
POLITI ------------------------
Fra : Jake

Dato : 23-04-04 10:16

Så kan de F#¤%&#¤& lære det.

Jeg ville have bedt om en skriftlig undskyldning og en Kungfu-is som
plaster på såret

/Jake

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-04-04 10:48

"Jake" <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Så kan de F#¤%&#¤& lære det.
>
> Jeg ville have bedt om en skriftlig undskyldning og en Kungfu-is som
> plaster på såret
>
> /Jake

Pjat med dig - der kan _kun_ være tale om en Københavnerstang

Men egentligt utroligt at sådan en synsskrankepave ikke lader sig overtale
af 2 kolleger til eventuelt lige at slå tingene op selv !
Hvornår får vi en ende på disse skrankepaver ?
OK - jeg ved det jo godt; aldrig...

Men hvis du vil have synet dit køretøj så lad for guds skyld være med at
køre til Avedøre eller Rødovre - der findes pr tradition åbenbart de
værste af slagsen altid.
Har nu prøvet Nykøbing S + Hørsholm - man tror simpelthen det er
løgn at der er så venlige og omgængelige mennesker ansat der ifht
Avedøre + Rødovre ! Sidste 2 steder er der da også "mennesker" ansat,
men det er noget af et chancespil at "ramme" lige dem.....
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : anders majland

Dato : 23-04-04 11:22

> Har nu prøvet Nykøbing S + Hørsholm - man tror simpelthen det er
> løgn at der er så venlige og omgængelige mennesker ansat

Sidst jeg var til syn med bilen var de også temmeligt grundige i Viborg.
De var såmen flinke nok, men jeg har aldrig før set dem bruge så lang
tid med de små rusthamre...Det var dog ikke noget at finde og den
anmærkning jeg fik for en manglende møtrik på anhængertrækket var da
også ok (nyt anhængertræk, monteret af mekaniker). Men til gengæld kørte
dem før og efter mig stort set bare igennem hallen (lokale mekanikere)
... Så de prioriterer tiden efter hvor de tror der er noget at komme
efter ..

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-04-04 12:55

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> wrote in message
> [...]
> Avedøre + Rødovre ! Sidste 2 steder er der da også "mennesker" ansat,
> men det er noget af et chancespil at "ramme" lige dem.....

Så _må_ jeg lige gentage at jeg havde en kanon god oplevelse i kvistgård.
Man burde næsten anmelde synshaller på DMCN - men det er måske lidt for
provokerende for bilinspektionens ledelse..

vh
Torben

Fra : Jake

Dato : 23-04-04 12:04

Torben Scheel wrote:
> Så _må_ jeg lige gentage at jeg havde en kanon god oplevelse i kvistgård.
> Man burde næsten anmelde synshaller på DMCN - men det er måske lidt for
> provokerende for bilinspektionens ledelse..

Det er da en rigtig god ide. Ikke for at provokere, men for at give folk
nogle reelle indtryk at vælge synshal ud fra. Så kan SBI tage dem til
efterretning hvis de vil.

/Jake

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-04-04 12:37

Jake wrote:

> Det er da en rigtig god ide. Ikke for at provokere, men for at give
> folk nogle reelle indtryk at vælge synshal ud fra. Så kan SBI tage
> dem til efterretning hvis de vil.

Helt enig. Jeg synes også, det er en fortræffelig idé.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Michal

Dato : 23-04-04 15:13

On Fri, 23 Apr 2004 12:54:31 +0100, Torben wrote:

> Så _må_ jeg lige gentage at jeg havde en kanon god oplevelse i kvistgård.
> Man burde næsten anmelde synshaller på DMCN - men det er måske lidt for
> provokerende for bilinspektionens ledelse..

Hvorfor det? Det kunne da være de så fik anskaffet nogle venligere
folk...

Eller skiftede de venlige ud med nogle r#vh$ller :/

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 12:01

Jesper Hedegaard wrote:
[snip]
> Men egentligt utroligt at sådan en synsskrankepave ikke lader sig
> overtale af 2 kolleger til eventuelt lige at slå tingene op selv !
[snip]

Ja det virkede vildt mærkeligt! Der var vitterligt en af hans kolleger der
sagde til ham "den skærm er jo fin nok efter de nye regler." og hans anden
kollega nægtede at notere det på computeren som en mangel. Han sagede bare
noget i retning af; "den var vist ok, det noterer vi ikke efter de nye
regler" - han måtte gå over til computeren og skubbe sin kollega væk for
selv at skrive det ind. Det var HELT uvirkeligt så meget den mand keglede
rundt i det. Udover det var han en rigtig idiot der kom med kommentare som:
"ja, det er da noget jeg bestemmer!!!", "nej det gider jeg godtnok ikke" og
"vi skriver 28.000 km - den kommer du sgu til at betale fuld afgift for!"
(Tælleren stod på 28.936 km)

> Men hvis du vil have synet dit køretøj så lad for guds skyld være med
> at køre til Avedøre eller Rødovre - der findes pr tradition åbenbart
> de værste af slagsen altid.

Det er formegentligt et tilfælde, det er mest sansynligt at det er den
enkelte synsmand der er en idiot - det skulle være mærkeligt om det er alle
der arbejder der. F.eks. i Horsesns har jeg også prøvet at få en rigtig god
og saglig behandling. Selvom min bil havde en del fejl, og blev kasseret,
var hende der lavede synet stadig meget venlig og oplyste om alle mulige
ting mens vi gik den igennem.

Fra : Michal

Dato : 23-04-04 15:11

On Fri, 23 Apr 2004 11:47:53 +0200, Jesper wrote:
> Men hvis du vil have synet dit køretøj så lad for guds skyld være med at
> køre til Avedøre eller Rødovre - der findes pr tradition åbenbart de
> værste af slagsen altid.

Det var pokkers... derfor min ikke kom igennem ;)

> [...]
> Avedøre + Rødovre ! Sidste 2 steder er der da også "mennesker" ansat,
> men det er noget af et chancespil at "ramme" lige dem.....

Hmm, ved nogen mon om hvor "flinke" de er i Herlev tæt ved Søborg MC?

--
Venlig Hilsen
Michal