Ang bakkeåbningen 1/4
Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 22-04-04 11:38

Jeg kom lige til at spekulere på, hvordan det egentligt gik med
de folk der fik bagskærmsbøder til bakkeåbningen, er bøderne
dukket op, eller ??

Kim..

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 22-04-04 16:03

Hvad er en bagskærmsbøde?

Fra : Jake

Dato : 22-04-04 16:21

Martin / Fårevejle wrote:

> Hvad er en bagskærmsbøde?

Det er en bøde for at overskride en paragraf i 'detailfroeskrifter for
motorkøretøjer' der foreskriver at bagskærmens ende højst må være 15 cm
over bagakslen når motorcyklen er belastet (dvs med fører på)

Denne regel er nu afskaffet som følge af et eller andet EU direktiv. Men
der er åbenbart betjente, der ikke helt har fundet ud af det endnu.

/Jake

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-04-04 21:28

"Kim [Bandit600]" <lundgaardFJERNDETTE@skjern-net.dk> writes:

> Jeg kom lige til at spekulere på, hvordan det egentligt gik med
> de folk der fik bagskærmsbøder til bakkeåbningen, er bøderne
> dukket op, eller ??

Steen Eggers fra PMC har netop modtaget et svar fra Rigspolitiet (på
email), at bøden vil blive frafaldt da den er åbenlyst grundløs.

Mao: farvel til bagskærmen.

--Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-04-04 22:49

On Thu, 22 Apr 2004 20:28:10 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Steen Eggers fra PMC har netop modtaget et svar fra Rigspolitiet (på
>email), at bøden vil blive frafaldt da den er åbenlyst grundløs.

Ja, så mangler vi lige det ord ordensmagten har så svært ved at få
over læberne ----- Undskyld!

>Mao: farvel til bagskærmen.

Også hos Snupper-Jensen
Gad vide hvad de nu finder på som kæphest?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-04-04 00:45

Steen Gruby wrote:
> [...]
> over læberne ----- Undskyld!

> Også hos Snupper-Jensen
> Gad vide hvad de nu finder på som kæphest?

Bare "rolig", de skal nok finde på et eller andet... de kan _altid_ finde
noget, hvis de virkelig vil!

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : martin

Dato : 23-04-04 07:17

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message
> [...]
> over læberne ----- Undskyld!

> Også hos Snupper-Jensen
> Gad vide hvad de nu finder på som kæphest?

ikke standard lydpotter, selvfølgelig..

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-04-04 07:45

On Fri, 23 Apr 2004 06:17:21 GMT, "martin" <martin@hotmail.com> wrote:

Hej Martin.

>ikke standard lydpotter, selvfølgelig..

Det var faktisk faldet mig ind som nr. 1 på listen
Det kan jeg få vældig meget sjov ud af ))
Både XN85 og Paso'en kører på enkeltgodkendelser
(Godkendelseserklæring), i hvilken der er sat en max. støjgrænse på 95
dB.
XN85 og dens hjemmelavede potte klarer den fint, og Paso'en lige til
øllet.
Og ja, jeg har en kopi af godkendelseserklæringen på cyklerne så jeg
har "beviset" med mig

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michal

Dato : 23-04-04 08:12

On Fri, 23 Apr 2004 06:17:21 GMT, martin wrote:

> "Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in message

> ikke standard lydpotter, selvfølgelig..

Medmindre der er en smule huller i dem :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 22-04-04 21:37

Kim [Bandit600] skrev i meddelelsen news:c68732$dok$1@news.net.uni-c.dk
> Jeg kom lige til at spekulere på, hvordan det egentligt gik med
> de folk der fik bagskærmsbøder til bakkeåbningen, er bøderne
> dukket op, eller ??

Er der i det hele taget nogen der har modtaget bøder fra den dag, uanset
forseelsen ?

Jeg spørger bare fordi jeg blev noteret for en ret dum forseelse (glemt
kørekort), men endnu ikke har modtaget nogen bøde.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-04-04 22:49

> [...]
> Jeg spørger bare fordi jeg blev noteret for en ret dum forseelse
> (glemt kørekort), men endnu ikke har modtaget nogen bøde.

Sådan noget kan godt tage lidt tid. Har erfaring med at det sagtens kan
tage flere måneder.. Fik engang en bøde på min daværende knallert, og
der gik da ca. 3 måneder før bøden dukkede op.

Min lillebror fik også en bøde for noget tid siden (også på knallert),
men der gik næsten et halvt år før han så bøden. Han troede at den var
blevet glemt, da den pludseligt dukkede op.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-04-04 00:48

Kenn H. Jensen wrote:
> Kim [Bandit600] skrev i meddelelsen
>
> Er der i det hele taget nogen der har modtaget bøder fra den dag,
> uanset forseelsen ?

Jeg har ikke fået min endnu...

> Jeg spørger bare fordi jeg blev noteret for en ret dum forseelse
> (glemt kørekort), men endnu ikke har modtaget nogen bøde.

Min var måske også lidt dum... mit bagdæk var godt og grundigt slidt, inden
jeg kørte hjemmefra, og turen fra det midtjyske til København tog lige
nøjagtig det sidste ud af dækket... den emsige og mavesure betjent fandt
endelig et sted på dækket, hvor det var ulovligt, og gav mig en bøde for
det. Det blev skiftet tre dage efter hjemkomsten.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-04-04 16:50

Freddy Lang skrev i meddelelsen

> [...]
> betjent fandt endelig et sted på dækket, hvor det var ulovligt, og
> gav mig en bøde for det. Det blev skiftet tre dage efter hjemkomsten.

Ja, jeg læste godt om det i en tidl. tråd. Det er sgu surt. Jeg fandt først
ud af at jeg havde glemt min pung da jeg holdt midt inde i mylderet på
Nørrebrogade. Vender man så om ??

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-04-04 21:20

Kenn H. Jensen wrote:
> Freddy Lang skrev i meddelelsen

> Ja, jeg læste godt om det i en tidl. tråd. Det er sgu surt. Jeg fandt
> først ud af at jeg havde glemt min pung da jeg holdt midt inde i
> mylderet på Nørrebrogade. Vender man så om ??

Nix!

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Armand

Dato : 24-04-04 10:23

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en

> Nix!

Jeg var heller ikke vendt om med mindre jeg boede nogle hundrede meter fra
Nørrebrogade!
Hvad kan det koste at køre uden kørekort? Prøv at sætte det op mod hvad
andre ofrer for at være med i showet!

Jeg hoppede i en bil der alligevel kørte derover og udgifterne delt på fire
mand blev det til at betale sig fra, især i forhold til de år hvor jeg alene
har båret udgiften til mand og motorcykel.
På stedet genkendtes jeg i kødranden, og fik derved hilst på nogle af de
gaamle rotter fra Thy-området og nysgerrig som jeg er har jeg siden mailet
med dem omkring hvorledes deres deltagelse forløber, da det ikke skulle
undre mig om de var kørt direkte til og fra kortegen; men de havde dog
indlogeret sig på hotel Absalon og var først kørt hjem dagen efter - Regn
lige på dét i forhold til udgiften til en bøde for mgl. kørekort!

--
Armand.

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 24-04-04 19:59

Armand skrev i meddelelsen news:c6ddsa$23o0$1@news.cybercity.dk

> Jeg var heller ikke vendt om med mindre jeg boede nogle hundrede
> meter fra Nørrebrogade!
> Hvad kan det koste at køre uden kørekort? Prøv at sætte det op mod
> hvad andre ofrer for at være med i showet!

Tjahh, det er vel en forseelse der koster 500,- Jeg bor ca. 50 Km derfra,
og jeg ville være med

<klip>

> Regn lige på dét i forhold til udgiften til en bøde for mgl. kørekort!

Det var nu ikke ment som om jeg skulle pive over det, selvom jeg nok kunne
finde noget bedre at bruge pengene på Konen er blevet fyret fra sit gode
job, og jeg er startet i voksenlære. To dage efter bakkeåbning var vi udsat
for en der kørte fra at ramme vores sidespejl så det røg gennem ruden
(selvrisiko 3100,-), og nu har konen gud hjælpe mig fundet på at hun skulle
have taget et af de dyre billeder (Hun mener dog at 500,- kan gøre det).

Sommetider står man over for noget hvor man bare vil være med, og så bliver
prisen sekundær. I Januar kørte en af mine kammerater, konen og jeg til
MC-messe i Hamburg. Jeg afholdt alle udgifter da jeg skyldte kammeraten en
kæmpe tjeneste, og der mente jeg prisen var sekundær. Jeg ville bare med,
uanset prisen.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816