/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motor sætter ud
Fra : Martin Leong


Dato : 22-04-04 07:20

Hej NG

Jeg har flere gange været ude for at motoren på min SV'er sætter ud når jeg
kommer kørende og hurtigt slipper rullen og trækker koblingen. Det er også
sket et par gange hvor jeg igen har taget koblingen og langsomt giver den
gas igen. Jeg tænkte om det måske kunne være fordi den kører med for lave
rpm i tomgang, men har ikke noget kvalificeretr bud?

Mvh
Martin Leong
SV650S (99)



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-04-04 08:00

"Jeg tænkte om det måske kunne være fordi den kører med for lave rpm i
tomgang"

Det er jo hurtigt at tjekke. Det står sikkert i din instruktionsbog hvor
mange rpm den skal køre med. Og omdrejningstælleren har du jo lige ved
hånden..

Er der evt. en sammenhæng med vejret? Nogle har problemer med fugt i
tændrørshætte, i forreste cylinder, i regnvejr. Men hvis det kun er i
tomgang du har problemet er det nok ikke det....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Flemming Nyboe (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 22-04-04 08:26

Martin Leong wrote:

> Jeg har flere gange været ude for at motoren på min SV'er sætter ud når jeg
> kommer kørende og hurtigt slipper rullen og trækker koblingen. Det er også
> sket et par gange hvor jeg igen har taget koblingen og langsomt giver den
> gas igen.

Mener du at har startet den ved at /slippe/ koblingen igen?

Min satte ud nogle gange først på sæsonen pga. kondensvand i benzinen der
var kommet over vinteren. En enkelt sjat karburatorsprit løste problemet.

> Jeg tænkte om det måske kunne være fordi den kører med for lave
> rpm i tomgang, men har ikke noget kvalificeretr bud?

Værkstedsmanualen dikterer 1200-1400 RPM i tomgang (varm).
Omdrejningstælleren er næppe vanvittigt præcis, men min går stabilt når
den viser ca. 1200.

Hvis motoren er kold, og du tager chokeren fra den for tidligt, dør den
nemt lige når du lukker gassen, fordi den går meget magert på
tomgangsdyserne ved højere RPM. Det er normalt.

Hvis alt andet fejler, hvornår har den været synkroniseret?
Synkronisering går ud på at justere karburatorerne så cylindrene trækker
præcist lige meget i tomgang. Det får den til at kunne gå jævnt ved lidt
lavere tomgangs RPM. Det officielle justeringsinterval er 18kkm.
Det gør nok ikke en kæmpe forskel, med mindre den er meget ude af sync.

VH
Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe




Martin Leong (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Leong


Dato : 22-04-04 10:52

> Jeg har flere gange været ude for at motoren på min SV'er sætter ud når
jeg
> > kommer kørende og hurtigt slipper rullen og trækker koblingen. Det er
også
> > sket et par gange hvor jeg igen har taget koblingen og langsomt giver
den
> > gas igen.
>
> Mener du at har startet den ved at /slippe/ koblingen igen?

Nej den har sat ud når jeg gav gas igen...



Flemming Nyboe (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 22-04-04 13:52

Martin Leong wrote:

>[Flemming wrote]
>> Mener du at har startet den ved at /slippe/ koblingen igen?

> Nej den har sat ud når jeg gav gas igen...

Nå.
Det kan jo så hverken skyldes tomgangs RPM, synkronisering, eller det med
chokeren. Det kunne være vand, så jeg vil holde fast i anbefaling af
karburatorsprit, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Beklager de lange linier i mit tidligere indlæg.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe


Ronni (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 22-04-04 09:18

Martin Leong wrote:

> Jeg har flere gange været ude for at motoren på min SV'er sætter ud når jeg
> kommer kørende og hurtigt slipper rullen og trækker koblingen. Det er også
> sket et par gange hvor jeg igen har taget koblingen og langsomt giver den
> gas igen. Jeg tænkte om det måske kunne være fordi den kører med for lave
> rpm i tomgang, men har ikke noget kvalificeretr bud?

Det lyder meget rimeligt, jeg havde præcis samme problem på min CBR600.
Den stod 3-400 omdrejninger for lavt, og da jeg lige drejede lidt på
tomgangs-justerings-skruegrebet var problemet løst.
Check lige i manualen hvordan tomgangen skal stå (med en varm motor), og
prøv at justere så det passer.

Med venlig hilsen
Ronni



Armand (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-04 19:31


Martin Leong <mk_leong@FJERNhotmail.com> skrev i en
news:c67o5t$2tr$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har flere gange været ude for at motoren på min SV'er sætter ud når
jeg
> kommer kørende og hurtigt slipper rullen og trækker koblingen. Det er også
> sket et par gange hvor jeg igen har taget koblingen og langsomt giver den
> gas igen. Jeg tænkte om det måske kunne være fordi den kører med for lave
> rpm i tomgang, men har ikke noget kvalificeretr bud?

Det med de lave rpm's i tomgang er meget sandsynligt derved at få SV-ejere
har realiseret at tomgangen er så høj som ~1.400 rpm!
Ellers er det vis meget normalt at motoren kan gå ud ved brat nedgasning fra
fuld hane :-/

--
Armand.



Flemming Nyboe (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 22-04-04 22:44

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c693ii$27ha$17@news.cybercity.dk...
>
> Det med de lave rpm's i tomgang er meget sandsynligt derved at få SV-ejere
> har realiseret at tomgangen er så høj som ~1.400 rpm!

Det er den øvre grænse Armand, men ja.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Armand (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-04 16:01


Flemming Nyboe <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:40883c79$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c693ii$27ha$17@news.cybercity.dk...
> >
> > Det med de lave rpm's i tomgang er meget sandsynligt derved at få
> > SV-ejere har realiseret at tomgangen er så høj som ~1.400 rpm!
>
> Det er den øvre grænse Armand, men ja.

Den nedre grænse kán være udemærket til daglig, men det er tænkeligt at det
er den øvre man skal bruge for at kunne holde motoren igang i situationer
som det drejer sig om hér!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste