/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny forgaffel.....
Fra : Brian Sørup


Dato : 21-04-04 21:56

.....eller, det vil sige, næsten da.

Der er kommet nye pakdåser og støvhætter på forgaflen - imorgen får den
lidt frisk olie og et par progressive Wirth fjedre.

Det bliver spændende at trille den første tur med ny "undervogn"
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733






 
 
Richard (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 22-04-04 16:11

Brian Sørup wrote:

> Der er kommet nye pakdåser og støvhætter på forgaflen - imorgen får den
> lidt frisk olie og et par progressive Wirth fjedre.
> Det bliver spændende at trille den første tur med ny "undervogn"

Glæd dig, ikke meget går så store underværker som et par nye progresive
forfjedre; VFS'en takker mig endnu for det, GB'en sukker efter det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-04 19:04


Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
news:c66n5p$8odb6$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
> ....eller, det vil sige, næsten da.
>
> Der er kommet nye pakdåser og støvhætter på forgaflen - imorgen får den
> lidt frisk olie og et par progressive Wirth fjedre.

Det lyder som du glemte at fin-kigge det efterhånden aldrende teleskops
glideringe, á teflon-coatede bøsninger der sidder hhv. lige under pakdåsen
(á coatet indvendigt) og
omkring bunden af inderrøret (á coatet udvendigt)???

--
Armand.





MKS - 74 (22-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-04-04 20:03

On Thu, 22 Apr 2004 20:04:23 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Det lyder som du glemte at fin-kigge det efterhånden aldrende teleskops
>glideringe, á teflon-coatede bøsninger der sidder hhv. lige under pakdåsen
>(á coatet indvendigt) og
>omkring bunden af inderrøret (á coatet udvendigt)?

Kan man næsten undgå det, uden at lukke øjnene altså ..

--
-Michael

Brian Sørup (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 22-04-04 22:31


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c693i8$27ha$12@news.cybercity.dk...
>
> Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
> news:c66n5p$8odb6$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
> > ....eller, det vil sige, næsten da.
> >
> > Der er kommet nye pakdåser og støvhætter på forgaflen - imorgen får
den
> > lidt frisk olie og et par progressive Wirth fjedre.
>
> Det lyder som du glemte at fin-kigge det efterhånden aldrende
teleskops
> glideringe, á teflon-coatede bøsninger der sidder hhv. lige under
pakdåsen
> (á coatet indvendigt) og
> omkring bunden af inderrøret (á coatet udvendigt)???

De blev tjekket og fundet OK - der var intet mærkbart slør med
gaffelbenet spændt i en skruestik.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Armand (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-04 16:01


Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
news:c69dil$9o3v1$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c693i8$27ha$12@news.cybercity.dk...
> >
> > Det lyder som du glemte at fin-kigge det efterhånden aldrende
> > teleskops glideringe, á teflon-coatede bøsninger der sidder hhv. lige
> > under pakdåsen (á coatet indvendigt) og omkring bunden af inderrøret (á
coatet
> > udvendigt)???
>
> De blev tjekket og fundet OK - der var intet mærkbart slør med
> gaffelbenet spændt i en skruestik.

- - - men ikke visuelt?
Det er tydeligt at se når den tynde coating er nedslidt: Messing-farven fra
grundmaterialet skinner tydeligt igennem!

Især telekopets glid forværres af nedslidte glidebøsninger, men der er også
slitagen af især yderrøret at tage hensyn til :-|

--
Armand.







Brian Sørup (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 23-04-04 17:24


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c6bbdl$20v5$4@news.cybercity.dk...
>
> > De blev tjekket og fundet OK - der var intet mærkbart slør med
> > gaffelbenet spændt i en skruestik.
>
> - - - men ikke visuelt?
> Det er tydeligt at se når den tynde coating er nedslidt:
Messing-farven fra
> grundmaterialet skinner tydeligt igennem!

Jeps - de var slidte men ikke ret meget - der var ca. 1mm messing synlig
i kanten af bøsningerne

Jeg skal have forhjulet af igen - den er lidt utæt i bundskruen på det
venstre gaffelben.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Armand (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-04 20:32


Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
news:c6bfum$a7k1c$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c6bbdl$20v5$4@news.cybercity.dk...
> >
> > Det er tydeligt at se når den tynde coating er nedslidt:
> > Messing-farven fra grundmaterialet skinner tydeligt igennem!
>
> Jeps - de var slidte men ikke ret meget - der var ca. 1mm messing synlig
> i kanten af bøsningerne

Prøv lige at forhøre dig på hvad fire nye glideringe koster!

> Jeg skal have forhjulet af igen - den er lidt utæt i bundskruen på det
> venstre gaffelben.

Ups!
Der burde høre nye kobberskiver med til ethvert sæt pakdåser, derved at det
er obligatorisk at bruge nye og derved bløde(!) skiver ved samling :-|
Og hjulet alene hjælper nok ikke - I værste fald kan du hverken spænde (om
dét skulle kunne tætne?) eller løsne bolten uden at skulle have fjederen ud
og noget ned i bunden til modhold, og så er du så langt i processen at olien
alligevel løber ud og at du også lige kan skifte de i forvejen købte
glideringe!

Summa summarum: Dobbelt arbejde p.g.a. en lille kobberskive til en daler
Men får du skiftet glideringene alligevel ved samme lejlighed, har det ikke
været helt spildt

--
Armand.





Brian Sørup (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 23-04-04 21:37


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c6bt0t$2pjn$2@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg skal have forhjulet af igen - den er lidt utæt i bundskruen på
det
> > venstre gaffelben.
>
> Summa summarum: Dobbelt arbejde p.g.a. en lille kobberskive til en
daler
> Men får du skiftet glideringene alligevel ved samme lejlighed, har det
ikke
> været helt spildt

Næh - det kan der være noget om - jeg prøver om jeg kan spænde den uden
at adskille gaflen igen....

nye glideringe koster ca. 300,- ved DavidSilverSpares
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Armand (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-04-04 11:01


Brian Sørup <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en
news:c6bup6$a2igv$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c6bt0t$2pjn$2@news.cybercity.dk...
> >
> > > Jeg skal have forhjulet af igen - den er lidt utæt i bundskruen på
> det
> > > venstre gaffelben.
> >
> > Summa summarum: Dobbelt arbejde p.g.a. en lille kobberskive til en
> daler
> > Men får du skiftet glideringene alligevel ved samme lejlighed, har det
> ikke
> > været helt spildt
>
> Næh - det kan der være noget om - jeg prøver om jeg kan spænde den uden
> at adskille gaflen igen....
>
> nye glideringe koster ca. 300,- ved DavidSilverSpares

Dén pris' udgift/fornøjelses -faktor, ligger kun lige over
udgift/ærgrelses -faktoren for kobberskiven!

Hvis du skal have sagerne af igen så snyd dig ikke for et sæt glideringe i
begge(!) teleskoper, for dé får sagerne til at virke som nyt!
Gav min daværende GPZ900R turen i 100.000km's-gave og der er ingen tvivl om
virkningen!
Og så er der stadig slidfaktoren messing vs. Aluminium!

--
Armand.





Brian Sørup (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 22-04-04 22:30


"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:c66n5p$8odb6$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
> ....eller, det vil sige, næsten da.
>
> Der er kommet nye pakdåser og støvhætter på forgaflen - imorgen får
den
> lidt frisk olie og et par progressive Wirth fjedre.
>
> Det bliver spændende at trille den første tur med ny "undervogn"

Hermed gjort - og det var en stor fornøjelse....

Indstyringen er markant bedre, ligesom retningsstabiliteten rundt i
svinget, den holder kursen meget bedre og er ikke nær så følsom overfor
ujævnheder.
Hård nedbremsning er nu muligt uden den slår i bund.
Ligeledes klares fartbump og kantsten uden gaflen går i bund.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste