/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Racereport" fra forårstræning i Frankrig.~
Fra : Peder


Dato : 21-04-04 21:01

Hej

Så fik jeg lagt sagerne op.
Billeder og videosekvenser (dennegang med løbehjuls kneedowns) som
vanligt på http://roadracing.netpartner.dk under "Dagbøger og
Billeder". Tidstagningsresultater under "Resultater".
(Der skal nok være grimt at sige om sitet, men knapperne giver da
mening
Jeg har prøvet at få lidt flere billeder med af øvrige deltagere -
måske I kan finde jer selv?


Dagbog som følger:

9/4

Forårstræning igen. Foran lurer 5 dages træning på Val de Vienne i
Frankrig.

I år har jeg min næsten nye R6 med. Da jeg købte den sidste år, så jeg
frem til at skulle køre en sæson,uden at behøve at bekymre mig så
meget om at den ville gå itu. Den var jo næsten ny. Så var det at jeg
slog hul i motoren med en kæde, og nu er det lidt interessant om
reparationen holder. Jeg har selvfølgelig testet inden jeg tog afsted
– men alligevel...

Anyway. Jeg har kørt i nat for at mødes med Tanja og børnene i
Frankfurt til morgen. Nu skal jeg have noget søvn, inden vi fortsætter
videre alle sammen i deres bil....

Tid til at køre. Det er en tætpakket bil vi her taler om. Tøj til 2
voksne og 3 børn i 10 dage samt værktøj, mc-tøj, 2 hjelme, soveposer,
mad, 2 stole, 1 bord, en komplet racerkåbe, en ekstra tank (hvis de nu
skulle afvise at godkende min lidt baldrede tank), 3 trædecykler, 3
dæk, en motorcykel mm. Men det lykkedes at få det hele med...

Der er ca. 1000 km til banen fra Frankfurt, og vi regner med at køre
så det passer med nogen natkørsel.



10/4

Lørdag morgen. Turen gik fornuftigt. Der var lidt krise, da det gik op
for os at der var over 250 km. til den nærmeste McDonalds, da vi først
var i Frankrig. Og det var selvfølgelig her at børnene begyndte at
jamre om at de var sultne (kun McD kunne bruges). Man skal ikke
undervurdere sultne børns jamreevner...

Efter maden var der ro. Og jeg overtog rattet, hvilket bl.a.
resulterede i en lille rundtur i Paris og Orly lufthavnen. Jeg har
ellers et glimrende kort tilsluttet GPS modtager, men havde zoomet for
langt ud og misset et par småting.

I år bor vi på parkeringspladsen i telt og bil, hvor vi satser på tørt
vejr.



11/4

Første træningsdag og reparationen skal stå sin prøve. Teknisk kontrol
gav ingen problemer. Dog måtte jeg klampe en fingerbeskyttelse sammen
til at montere ved bagtandhjulet. Det er åbenbart moden i år.

Det har været en rar varm nat i bilen (jeg har denne gang medbragt
varmeapparat) og jeg har sovet perfekt. Førermødet kl. 8:00 bragte
intet nyt og jeg starter i rød klasse (hurtigeste). Det er ikke
sikkert jeg forbliver der, men det håber jeg lidt, da det er den
eneste klasse, der kører 30 minutters pas istedet for 20 min.

1. pas går fint. Alle kører lidt forsigtigt. At det finregner er med
til at dæmpe gemytterne. Kun 1 kører af og intet alvorligt. Jeg selv
bikser med at få svingene på plads i hovedet igen. Men det går ok. Jeg
kører 2:08,5 som hurtigeste tid og ligger dermed midt i feltet.
Hurtigeste er Ulrik Nielsen med 2 rent. Og siden han skulle ligge ved
1:48, har alle en del at arbejde med. Jeg tror mit mål skal være 1:55
eller så.

Og reparationen – den holdt.... Næsten.... Der er en lille læk, så den
drypper olie. Men det ser ikke ud til at være alvorligt, og jeg har
repareret yderligere med det medbragte modellérvoks. Desværre skal det
hærde ret længe (helst et døgn), så jeg tror bare jeg venter til i
morgen med at køre igen. Vejret lokker heller ikke ligefrem. Det er
vel 12 grader og skyet med byger af finregn. Nu venter jeg blot på at
Tanja m.fl. dukker op med pizza.

Hmm.Pizzaen udeblev. De har lukket byens eneste pizzaria, så den har
stået på sunde nærende toasts.

Afenens førermøde går iøvrigt med at sælde os ud for at køre
sindssygt. 19 mennesker har de samlet op. 13 i ambulance og 3 af dem
til skadestuen. Det er så slemt, at baneejerne ikke tør forlade
området, hvis der kun er 1 ambulance på stedet, så hvis nogen skal
køres væk, står den på rødt flag...

Det er primært gadekørerne, der har lidt svært ved at kende deres
begrænsninger. Måske man skulle tvinge folk til at køre med
masterkører indtil de får lidt rutine?



12/4

Idag er så dagen, hvor reparationen gerne skulle holde endeligt. Igår
kom de rare naboer med noget gummigøj, der skulle tætne det sidste
(Innotec hedder det). Og voila – det holder.

Solen skinner og der er frost på sadlen – ahh. Så kender vi foråret
igen.

Jeg er flyttet til blå klasse, da jeg ikke kørte hurtigere end 2 min.
Men det er fint med mig. De har desuden ændret tiderne nu, så rød også
kører 20 min. pas, Det andet var simpelthen for længe for nogle. De
skulle prøve at køre endurance skulle de – eller blot en
dauerprüfung...

1. pas går med 2:05 tid. Jeg har en teori om at jeg er for doven i
gearene så jeg prøver at skifte lidt oftere i pas 2. Det hjalp ikke
synderligt. Jeg røg ned i 2:06. Men jeg tror det hænger sammen med at
jeg ikke får kompenseret for det lavere gear med flere omdrejninger...

3. pas vender jeg tilbage til mine før fortrukne gear og ender med
2:02, der er tiden, der bruges ved kvalifikation til eftermiddagens
løb. Arrangørerne har valgt at arrangere et løb hver eftermiddag
resten af ugen, hvilket jo er kanon, så man får øvet nogle starter og
noget. Det giver mig en startplacering på plads 14.

Nuer jeg ved at finde rytmen og i 4. pas kommer jeg ned i 2:00 rent.
Jeg bikser stadig en del med svinget for enden af mållangsiden, men
den bagerste langside er jeg ved at have godt styr på.

Løbet starter jeg som sædvanligt ikke specielt godt på, men kommer
efter det. Jeg havde en lang duel med en større cykel, der var flink
til at lukke mig inde, når jeg forsøgte at nappe ham i de små sving,
og endnu flinkere til at stikke af på langsiderne. Til sidst tog jeg
mod til mig og kom forbi i et skarpt venstresving, hvorefter jeg ikke
så mere til ham. Endte på en 11. plads og fik forbedret min tid til
1:58.1

Imorgen skal jeg have masterkører på, så jeg kan finde nogle flere
sekunder.

Jeg forbliver i blå klasse, så måske har jeg en chance for en
fornuftig placering ved morgendagens løb?



13/4

Udviklingen går ikke helt som planlagt. Jeg forbliver omkring de 2
minutter (med en enkel høj 1:59’er). Ivan der skulle være masterkører
for mig, brændte mig af 2 gange og da jeg skulle køre med Kim Phillip
istedet, var der 3 kørere med og pga. trafik nåede de at sætte mig af,
inden jeg fik noget ud af det.

Måske det bliver bedre imorgen...

Lige nu (16:30) venter jeg egentlig på at komme til at køre dagens
løb, men det er forsinket pga. et uheld i gadeklassen. Måske når det
slet ikke at blive til noget, da lægearbejdet synes at trække ud.

....

Desværre ser det lidt skidt ud for den tilskadekomne. Der er lige
landet en helikopter, hvilket plejer at være et rigtigt dårligt tegn.
L

....

Nå. Heldigvis var det ikke så alvorligt. Kl. 17 startede vi igen, men
uden løb idag. Jeg fik mit sidste pas kl. 17:20 og havde en rar duel
med en gut, der indhentede mig, og som jeg så lagde mig i enden af.
Efter at have luret linier 3-4 omgange, røg jeg forbi ham i en af de
snævre, og nåede at køre 1½ omgang før det var slut for dagen. 1:58
igen, så det er åbenbart niveauet. Jeg må se om jeg ikke kan snige mig
længere ned i morgen. Vigtigst er dog at jeg nu har fået et rart
flydende forløb.

Jeg har en plan for forbedring i morgen: Lige nu kører jeg ret lavt
gearet med 14 for og 50 bag. Jeg tror jeg vil prøve med 48 bag, da der
er ganske mange steder, hvor jeg ringer helt ud, men lige nøjagtigt
ikke får noget af at skifte. Der er desuden en del steder, hvor jeg
måske burde gå et gear længere ned, men det ikke helt kan svare sig.
Så en smule højere gearing er måske sagen



14/4

1. pas foregår på halvvåd bane. Det er ok. Jeg har skiftet gearing, og
må lige teste. Det føles bedre, men jeg venter med at gå virkelig til
den, til banen er tør, og jeg har fået nye dæk på. Flemming er så rar
at skifte dækkene for mig og jeg er klar.

2. pas 1:58. Solskin.

3. pas 1:56 efter en fed jagt efter en Ducati, jeg havde aftalt at
køre med. Perfekt. Gearingen er optimal. Jeg skal starte på 5.
posiition i løbet.

4. pas 1:57 - og et styrt... I sidste omgang - næstsidste sving
forsvinder min bagende for blot at tage fat igen og smide mig over. Av
for satan.

Jeg bliver fragtet ud, men føler mig ok. Øm, men ok. Vi kan ikke få
cyklen på stander, da den ene skrue til holderen mangler. Den dukker
op senere. Nå men min ene clipon er død, sammen med forkonsollen,
forbremsecylinder og overkåbe. Det viser sig at være mit gamle hul i
motoren, der er sprunget op. Så meget for kemisk metal. Olie på hjulet
og highside. Øv igen.

Da jeg er lidt øm, beslutter jeg mig for at gå til lægen. Mit håndled
er forstuvet eller muligvis brækket. Det skal et røntgenbillede vise
endeligt.

Og så er der min læg. Der er hul i. Et hul på 5-8 mm. i diameter.
Lægen fortæller mig, mens jeg ligger der, at der er en sten derinde.
Det lyder umiddelbart lidt sært, men ud skal den jo. Så fortæller han
at det er et stykke metal. Til sidst får han pillet det ud - og voila
- der er skruen til standeren - en fin lille 5 mm sag på et par cm.
længde. Noget af et mysterium, hvordan den er kommet derind.

Det her udsætter de næste løb en smule. Nu skal jeg finde penge til
rep. og jeg skal have hånd og ben til at hele. Blandt de rare naboer
var der en mand, der er frisk på at svejse motoren. Jeg skal bare lige
gøre op med mig selv, om jeg har tillid til motoren længere. Jeg er
ikke specielt interesseret i at prøve dette igen...

Sidder lige nu i bilen på vej hjem og øver mig i blindskrift for
venstre hånd, mens Tanja navigerer os mod Frankfurt. Kl er 23:00 og
jeg er lidt træt.



21/4 - P.S.

Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
Forhåbentlig er jeg med i Oschersleben sidst i maj.


--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

 
 
anders majland (21-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 21-04-04 21:15

Takker for beretningen ...

> Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
> Forhåbentlig er jeg med i Oschersleben sidst i maj.

.... og god bedring.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Peder (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 21-04-04 21:20

Den Wed, 21 Apr 2004 22:15:02 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev:

>Takker for beretningen ...
>
>> Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
>> Forhåbentlig er jeg med i Oschersleben sidst i maj.
>
>... og god bedring.
Tak
Det går allerede væsentligt bedre. Halter næsten ikke og kan stort set
bruge hånden helt.
Meget morsom detalje på skadestuen iøvrigt, da jeg efter lang ventetid
kom til og haltede ind. Fik gips på arm og haltede ud.
En af de andre "gæster" så helt forkert ud og spurgte om det ikke var
benet jeg skulle have lavet )
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Allan Bojesen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 21-04-04 21:20

Peder wrote:
< snip en masse dagbog >

Kanon beskrivelse - tusind tak for det.

Ærgerligt med dit uheld - men det er vel hvad der følger med. Keep up
the good work

God bedring med skroget

Allan Bojesen

Anders Houmark (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 21-04-04 21:26

Peder wrote:
> Hej
>
> Så fik jeg lagt sagerne op.
> Billeder og videosekvenser (dennegang med løbehjuls kneedowns)

Hahah fedt videoklip

Igen spændende læsning.. synd du måtte ned... og temmelig vildt med den
skrue.. sikken historie at kunne fortælle

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Claus Rittig (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-04-04 21:57

"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47kd80lkv58mrcrr6e1qj04rsnj2d8j0d3@4ax.com...

> Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
> brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.

Endnu en fed race report fra mesteren himself!
Gro nu sammen i en fart, og lad hånden få ro i de 3 uger. Jeg bøvler stadig
med ankel og ryg fordi jeg ikke heeelt kunne sidde stille længe nok - og jeg
vil æde min gamle hjelm på at du også vil føle dig fristet.

Rittig



Jens B. Rasmussen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 21-04-04 22:39


"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:c66n3p$7qn$1@news.dansketelecom.com...
> "Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47kd80lkv58mrcrr6e1qj04rsnj2d8j0d3@4ax.com...
>
> > Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
> > brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
>
> Endnu en fed race report fra mesteren himself!

godt skrevet - sjovt at læse lidt om hvordan en kører oplever dagene
dernede.

selv nøjes jeg med at vinke med flag dernede det var nu også hyggeligt nok
og bestemt ikke kedeligt - men næste år skal jeg måske køre med i
"kamikazeklassen" Grøn

Jens
RF900



Ukendt (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-04 05:26



> > > Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
> > > brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.h

Hej Peder

Surt at komme til skade, god bedring.
Mange tak for histiorien fra banen, det er som altid kanon spændende
læsning.

Hygge PD CBR1100 der nåede ned på 1.58
fordi den trækker som en hest når det går lige ud.








Peder (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 22-04-04 07:15

Den Thu, 22 Apr 2004 06:25:44 +0200, "Poul Dam" <pouldamadslhome>
skrev:

>
>
>> > > Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
>> > > brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.h
>
>Hej Peder
>
>Surt at komme til skade, god bedring.
>Mange tak for histiorien fra banen, det er som altid kanon spændende
>læsning.
>
>Hygge PD CBR1100 der nåede ned på 1.58
>fordi den trækker som en hest når det går lige ud.
>
Jeg synes det er imponerende alligevel. Den skal trods alt ikke stå
særligt stille i svingene for at nå under 2 min.
Og når du så kører i dødsdromen, er det i sig selv godt klaret at opnå
bare 1 god omgang, når banen er oversået med gule flag

--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Peder (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 22-04-04 07:19

Den Wed, 21 Apr 2004 23:39:29 +0200, "Jens B. Rasmussen"
<rf900DETTESKALFJERNES@email.dk> skrev:

>
>"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
>news:c66n3p$7qn$1@news.dansketelecom.com...
>> "Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:47kd80lkv58mrcrr6e1qj04rsnj2d8j0d3@4ax.com...
>>
>> > Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
>> > brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
>>
>> Endnu en fed race report fra mesteren himself!
>
>godt skrevet - sjovt at læse lidt om hvordan en kører oplever dagene
>dernede.
>
>selv nøjes jeg med at vinke med flag dernede det var nu også hyggeligt nok
>og bestemt ikke kedeligt - men næste år skal jeg måske køre med i
>"kamikazeklassen" Grøn

Øjsch. Pas på. Jeg håber arrangørerne kommer på en god plan for at
undgå den store spredning i gruppen - eller tvinger begyndere til at
følge masterkørere indtil de har lært linierne.
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Susanne og Jesper Mi~ (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Susanne og Jesper Mi~


Dato : 22-04-04 14:31


"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev
> eller tvinger begyndere til at
> følge masterkørere indtil de har lært linierne.

Jeg kørte i gadeklassen i år og det var ganske rigtigt en blandet
fornøjelse. Jeg snakkede med flere, der har kørt i den klasse flere år i
træk og sekretariatet, og alle sagde, at der aldrig før havde været så mange
problemer.

Som jeg oplevede det, var der 3 problemer i gadeklassen:

1. Der var stor forskel på kørernes evner og erfaring. Jeg har set tider
lige fra 1.55 til 2.50, da vi var godt inde i træningen.

2. Nogle kørte rimelig alternative linjer, så man ikke kunne forudse, hvad
de ville gøre. Her kunne en masterkører sikkert hjælpe.

3. Nogle kørere jagtede tider for enhver pris - det var nok det værste
problem, for ind i mellem blev der kørt ret tæt. Det var svært at vide, om
folk kom forbi på den ene eller anden side, om de havde overskuddet til at
køre, som de gjorde, og der blev til tider kørt ret hensynsløst.

Efter styrtet om tirsdagen, hvor en blev fløjet til hospitalet i helikopter
(og jeg selv fragtet af sted i ambulance), var der førermøde for grøn klasse
om aftenen. Jeg var der ikke selv, men fik siden at vide, at da det blev
annonceret, at vi nu kun måtte overhale udenom, var der nogle, der brokkede
sig over, at så kunne de ikke køre hurtige tider mere.

Der gik endda rygter om, at der blev kørt om penge i grøn klasse - om det er
sandt, ved jeg ikke, men en, jeg snakkede med, mente ikke, at transpondere
hørte hjemme i gadeklassen, og jeg er tilbøjelig til at give hende ret.

Jeg nåede selv at fortryde, at jeg i år havde valgt at køre i gadeklassen.
Jeg overvejede seriøst at skifte til den langsomste licensklasse, hvor jeg
kørte for to år siden, men syntes, det var for dyrt at indløse licens bare
til forårstræningen. På den anden side vidste jeg også med mig selv, at de
penge var værd at ofre for at undgå brækkede knogler. Jeg er i hvert fald
blevet klog af skade: jeg skal aldrig køre i gadeklassen igen til
forårstræningen.

Men jeg sluttede i det mindste træningen af med en god oplevelse. Efter i
flere dage at have kørt sløve tider omkring 2.37 og bare ikke kunne få det
til at flyde, og holdt "fri" det meste af onsdagen pga ulykken dagen før,
tog Ivan og Ole sig af mig om torsdagen, hvor de kørte med mig rundt. Det
var meningen, at vi bare skulle køre linjer, men jeg ved ikke, hvad der
skete....pludselig var jeg nede på 2.23, min bedste tid ved dette års
træning.

Ganske vist ikke en tid, der er værd at prale af, men efter alle mine
problemer var det rart at se, at det endelig gik den rigtige vej igen. Jeg
følte ikke en gang, at vi havde kørt efter en god tid, for Aprilia'en blev
fx ikke kørt ud i gearene på vej ned af langsiderne, og vi havde heller ikke
travlt med at overhale dem, vi kom op til.

I det efterfølgende pas bad jeg Ole om at sætte farten lidt op, men med en
formaning om at vente på mig, hvis vi røg ind i trafik, og så var jeg nede
på 2.20 - det blev min bedste tid i år. Den matcher ikke min personlige
rekord på Val de Vienne, men efter i den grad at have tvivlet på mine evner
og om det egentligt ikke bare var spild af tid og penge at tage til Frankrig
for at køre på bane, var jeg ganske godt tilfreds.

--
Hilsen Susanne



Peder (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 23-04-04 08:21

Den Thu, 22 Apr 2004 15:31:09 +0200, "Susanne og Jesper Mikkelsen"
<susanne_lundp@hotmail.com> skrev:

>
>"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev
>> eller tvinger begyndere til at
>> følge masterkørere indtil de har lært linierne.
>
>Jeg kørte i gadeklassen i år og det var ganske rigtigt en blandet
>fornøjelse. Jeg snakkede med flere, der har kørt i den klasse flere år i
>træk og sekretariatet, og alle sagde, at der aldrig før havde været så mange
>problemer.
>
>Som jeg oplevede det, var der 3 problemer i gadeklassen:
>
>1. Der var stor forskel på kørernes evner og erfaring. Jeg har set tider
>lige fra 1.55 til 2.50, da vi var godt inde i træningen.
>
Ja det *må* give problemer. En opdeling af gruppen kunne være en
mulighed.

- snippe

>Men jeg sluttede i det mindste træningen af med en god oplevelse. Efter i
>flere dage at have kørt sløve tider omkring 2.37 og bare ikke kunne få det
>til at flyde, og holdt "fri" det meste af onsdagen pga ulykken dagen før,
>tog Ivan og Ole sig af mig om torsdagen, hvor de kørte med mig rundt. Det
>var meningen, at vi bare skulle køre linjer, men jeg ved ikke, hvad der
>skete....pludselig var jeg nede på 2.23, min bedste tid ved dette års
>træning.
Heh. Det er som regel det der sker, når man holder op med at jage
tider.
Da jeg kørte mine hurtigeste tider var jeg ikke i nærheden af at føle
mig presset. Jeg havde stadig god plads til kurben og sjældent knæet i
jorden. Jeg havde til gengæld fundet nogle gode linier og en god
rytme. Herfra er det blot at sætte farten op (lyder nemt, men er det
ikke...)

>Ganske vist ikke en tid, der er værd at prale af, men efter alle mine
>problemer var det rart at se, at det endelig gik den rigtige vej igen. Jeg
>følte ikke en gang, at vi havde kørt efter en god tid, for Aprilia'en blev
>fx ikke kørt ud i gearene på vej ned af langsiderne, og vi havde heller ikke
>travlt med at overhale dem, vi kom op til.
>
>I det efterfølgende pas bad jeg Ole om at sætte farten lidt op, men med en
>formaning om at vente på mig, hvis vi røg ind i trafik, og så var jeg nede
>på 2.20 - det blev min bedste tid i år. Den matcher ikke min personlige
>rekord på Val de Vienne, men efter i den grad at have tvivlet på mine evner
>og om det egentligt ikke bare var spild af tid og penge at tage til Frankrig
>for at køre på bane, var jeg ganske godt tilfreds.

... og det er da det vigtigeste. Det skal være sjovt...
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Peder (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 22-04-04 07:13

Den Wed, 21 Apr 2004 22:56:48 +0200, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev:

>"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:47kd80lkv58mrcrr6e1qj04rsnj2d8j0d3@4ax.com...
>
>> Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
>> brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
>
>Endnu en fed race report fra mesteren himself!
Tak tak.
>Gro nu sammen i en fart, og lad hånden få ro i de 3 uger. Jeg bøvler stadig
>med ankel og ryg fordi jeg ikke heeelt kunne sidde stille længe nok - og jeg
>vil æde min gamle hjelm på at du også vil føle dig fristet.
>
Det er umuligt at sidde stille så længe. Især da det er højre hånd.
Heldigvis er det "udsiloceret fissur" altså en lige spalte i knoglen,
der ikke har betydet adskillelse. Så det bliver ikke meget mindre
kompliceret.

--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Kai Harrekilde-Peter~ (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 22-04-04 21:57

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> writes:

> Efter styrtet om tirsdagen, hvor en blev fløjet til hospitalet i helikopter
> (og jeg selv fragtet af sted i ambulance), var der førermøde for grøn klasse
> om aftenen. Jeg var der ikke selv, men fik siden at vide, at da det blev
> annonceret, at vi nu kun måtte overhale udenom, var der nogle, der brokkede
> sig over, at så kunne de ikke køre hurtige tider mere.

Jeg har hørt fra en anden som kørte dernede, at det blev ret svært at
overhale enkelte - simpelthen fordi "kun udenom" reglen, sporvalg fra
de langsomtkørende, kombineret med svingkombinationerne gjorde det
nærmest umuligt at komme forbi.

[snip styrt og problemer]

> Den matcher ikke min personlige
> rekord på Val de Vienne, men efter i den grad at have tvivlet på mine evner
> og om det egentligt ikke bare var spild af tid og penge at tage til Frankrig
> for at køre på bane, var jeg ganske godt tilfreds.

Godt at høre.

Og god bedring til Peder!


--Kai

Mikkel Christensen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-04-04 06:58

Peder <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> writes:

> Forårstræning igen. Foran lurer 5 dages træning på Val de Vienne i
> Frankrig.

Fed historie.
Men nasty med skruen i benet! Hvis du ikke finder et hul i din læderdragt
skal den da vist på museum og stå ved siden af JFKs "Magic bullet"

Go' bedring.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Peder (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 22-04-04 07:18

Den 22 Apr 2004 07:58:19 +0200, Mikkel Christensen
<mic@rrnord.invalid> skrev:

>Peder <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> writes:
>
>> Forårstræning igen. Foran lurer 5 dages træning på Val de Vienne i
>> Frankrig.
>
>Fed historie.
>Men nasty med skruen i benet! Hvis du ikke finder et hul i din læderdragt
>skal den da vist på museum og stå ved siden af JFKs "Magic bullet"
>
Hehe. Der var skudhul i dragten.
Men det er sjovt nok skruehistorien der trækker mest opmærksomhed, når
jeg fortæller om det. Konceptet med fremmedlegemer i kroppen er ret
tiltrækkende (for tilhører - ikke dem det gå ud over

--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Mikkel Christensen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-04-04 07:32

Peder <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev:
>
> >Men nasty med skruen i benet! Hvis du ikke finder et hul i din læderdragt
> >skal den da vist på museum og stå ved siden af JFKs "Magic bullet"
> >
> Hehe. Der var skudhul i dragten.
> Men det er sjovt nok skruehistorien der trækker mest opmærksomhed, når
> jeg fortæller om det. Konceptet med fremmedlegemer i kroppen er ret
> tiltrækkende (for tilhører - ikke dem det gå ud over

Hæ, nåja en highsider er da heller ikke sådan at sige ski'e til
Selve racet vil jeg helst ikke tænke for længe på. Så kommer jeg nemlig
bare i tanker om at jeg ikke har været på (asfalt)bane i 1½ år og så
bryder jeg grædende sammen.

Så er det nemmest at fokusere på skaderne

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Flemming Nyboe (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 22-04-04 09:25

Peder wrote:

> Billeder og videosekvenser (dennegang med løbehjuls kneedowns) som
> vanligt på http://roadracing.netpartner.dk under "Dagbøger og
> Billeder". Tidstagningsresultater under "Resultater".

Tak fordi du gider skrive, det er spændende læsning.
Til i andre der synes det samme, kan jeg også anbefale
http://www.armyofdarkness.com/aodarticles.html
Det er et endurance amatør team, der ligesom Peder skriver gode dagbøger.

Ang. kæder:
Du skriver (i en billedtekst) at det er sært kæder knækker, men har du
overvejet at køre med endeløs kæde ?
Nu skal jeg ikke kloge den for meget, men jeg synes jeg har hørt så mange
historier om samleled, og er det ikke sådan et jeg kan se på dit
bagtandhjul?

Så vidt jeg kan se i din Oktoberdagbog knækkede din kæde ikke, eller hvad?

--
VH
Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe


Peder (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 22-04-04 11:36

Den Thu, 22 Apr 2004 08:25:01 +0000 (UTC),
nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) skrev:

>Peder wrote:
>
>> Billeder og videosekvenser (dennegang med løbehjuls kneedowns) som
>> vanligt på http://roadracing.netpartner.dk under "Dagbøger og
>> Billeder". Tidstagningsresultater under "Resultater".
>
>Tak fordi du gider skrive, det er spændende læsning.
>Til i andre der synes det samme, kan jeg også anbefale
>http://www.armyofdarkness.com/aodarticles.html
>Det er et endurance amatør team, der ligesom Peder skriver gode dagbøger.
>
>Ang. kæder:
>Du skriver (i en billedtekst) at det er sært kæder knækker, men har du
>overvejet at køre med endeløs kæde ?
Tænker du på nittet?
Inden jeg kørte denne gang, købte jeg o-rings kæde, som blev nitte. Og
den holdt de 4 dage uden problemer eller opstramning. Det handler blot
om at bruge kvalitetskæder - eller skifte meget ofte.

>Nu skal jeg ikke kloge den for meget, men jeg synes jeg har hørt så mange
>historier om samleled, og er det ikke sådan et jeg kan se på dit
>bagtandhjul?
Nej. Det defekte led er en af de almindelige led.
Den *var* samlet med samleled, men det var ikke problemet. De kan
iøvrigt sikres ret godt, så det ville jeg ikke være bekymret for.
>
>Så vidt jeg kan se i din Oktoberdagbog knækkede din kæde ikke, eller hvad?
Du har ret. Den knækkede faktisk ikke. Den blev bare meget slap meget
hurtigt/pludseligt.
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Flemming Nyboe (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 22-04-04 13:47

Peder wrote:

> Den Thu, 22 Apr 2004 08:25:01 +0000 (UTC),
> nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) skrev:
>>Ang. kæder:
>>Du skriver (i en billedtekst) at det er sært kæder knækker, men har du
>>overvejet at køre med endeløs kæde ?

> Tænker du på nittet?
Enten det, eller for at være helt på den sikre side: En endeløs kæde
(leveres lukket og alle leddene er ens).

> Inden jeg kørte denne gang, købte jeg o-rings kæde, som blev nitte. Og
> den holdt de 4 dage uden problemer eller opstramning. Det handler blot
> om at bruge kvalitetskæder - eller skifte meget ofte.
Nogle kvalitetskæder du vil anbefale ?

>>Nu skal jeg ikke kloge den for meget, men jeg synes jeg har hørt så mange
>>historier om samleled, og er det ikke sådan et jeg kan se på dit
>>bagtandhjul?
> Nej. Det defekte led er en af de almindelige led.
Interessant (som i: scary).

> Den *var* samlet med samleled, men det var ikke problemet. De kan
> iøvrigt sikres ret godt, så det ville jeg ikke være bekymret for.
OK.

God bedring!

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe


Peder (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 22-04-04 15:03

Den Thu, 22 Apr 2004 12:47:00 +0000 (UTC),
nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) skrev:

>Peder wrote:
>
>> Den Thu, 22 Apr 2004 08:25:01 +0000 (UTC),
>> nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) skrev:
>>>Ang. kæder:
>>>Du skriver (i en billedtekst) at det er sært kæder knækker, men har du
>>>overvejet at køre med endeløs kæde ?
>
>> Tænker du på nittet?
>Enten det, eller for at være helt på den sikre side: En endeløs kæde
>(leveres lukket og alle leddene er ens).
Den lukkede vil kræve vinkelsliberindgreb på min bagsvinger, så den
holder jeg mig fra

>> Inden jeg kørte denne gang, købte jeg o-rings kæde, som blev nitte. Og
>> den holdt de 4 dage uden problemer eller opstramning. Det handler blot
>> om at bruge kvalitetskæder - eller skifte meget ofte.
>Nogle kvalitetskæder du vil anbefale ?
>
DID Guld skulle være toppen. Jeg mener at den jeg købte var en RK, som
jeg ikke kender kvaliteten af, men det var hvad jeg kunne få, og den
holder væsentligt bedre end de andre jeg havde fået med.

>>>Nu skal jeg ikke kloge den for meget, men jeg synes jeg har hørt så mange
>>>historier om samleled, og er det ikke sådan et jeg kan se på dit
>>>bagtandhjul?
>> Nej. Det defekte led er en af de almindelige led.
>Interessant (som i: scary).
Meget. Jeg er også glad for at jeg så det inden jeg kørte.
>
>God bedring!
tak
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste