Hej
Så fik jeg lagt sagerne op.
Billeder og videosekvenser (dennegang med løbehjuls kneedowns) som
vanligt på
http://roadracing.netpartner.dk under "Dagbøger og
Billeder". Tidstagningsresultater under "Resultater".
(Der skal nok være grimt at sige om sitet, men knapperne giver da
mening
Jeg har prøvet at få lidt flere billeder med af øvrige deltagere -
måske I kan finde jer selv?
Dagbog som følger:
9/4
Forårstræning igen. Foran lurer 5 dages træning på Val de Vienne i
Frankrig.
I år har jeg min næsten nye R6 med. Da jeg købte den sidste år, så jeg
frem til at skulle køre en sæson,uden at behøve at bekymre mig så
meget om at den ville gå itu. Den var jo næsten ny. Så var det at jeg
slog hul i motoren med en kæde, og nu er det lidt interessant om
reparationen holder. Jeg har selvfølgelig testet inden jeg tog afsted
– men alligevel...
Anyway. Jeg har kørt i nat for at mødes med Tanja og børnene i
Frankfurt til morgen. Nu skal jeg have noget søvn, inden vi fortsætter
videre alle sammen i deres bil....
Tid til at køre. Det er en tætpakket bil vi her taler om. Tøj til 2
voksne og 3 børn i 10 dage samt værktøj, mc-tøj, 2 hjelme, soveposer,
mad, 2 stole, 1 bord, en komplet racerkåbe, en ekstra tank (hvis de nu
skulle afvise at godkende min lidt baldrede tank), 3 trædecykler, 3
dæk, en motorcykel mm. Men det lykkedes at få det hele med...
Der er ca. 1000 km til banen fra Frankfurt, og vi regner med at køre
så det passer med nogen natkørsel.
10/4
Lørdag morgen. Turen gik fornuftigt. Der var lidt krise, da det gik op
for os at der var over 250 km. til den nærmeste McDonalds, da vi først
var i Frankrig. Og det var selvfølgelig her at børnene begyndte at
jamre om at de var sultne (kun McD kunne bruges). Man skal ikke
undervurdere sultne børns jamreevner...
Efter maden var der ro. Og jeg overtog rattet, hvilket bl.a.
resulterede i en lille rundtur i Paris og Orly lufthavnen. Jeg har
ellers et glimrende kort tilsluttet GPS modtager, men havde zoomet for
langt ud og misset et par småting.
I år bor vi på parkeringspladsen i telt og bil, hvor vi satser på tørt
vejr.
11/4
Første træningsdag og reparationen skal stå sin prøve. Teknisk kontrol
gav ingen problemer. Dog måtte jeg klampe en fingerbeskyttelse sammen
til at montere ved bagtandhjulet. Det er åbenbart moden i år.
Det har været en rar varm nat i bilen (jeg har denne gang medbragt
varmeapparat) og jeg har sovet perfekt. Førermødet kl. 8:00 bragte
intet nyt og jeg starter i rød klasse (hurtigeste). Det er ikke
sikkert jeg forbliver der, men det håber jeg lidt, da det er den
eneste klasse, der kører 30 minutters pas istedet for 20 min.
1. pas går fint. Alle kører lidt forsigtigt. At det finregner er med
til at dæmpe gemytterne. Kun 1 kører af og intet alvorligt. Jeg selv
bikser med at få svingene på plads i hovedet igen. Men det går ok. Jeg
kører 2:08,5 som hurtigeste tid og ligger dermed midt i feltet.
Hurtigeste er Ulrik Nielsen med 2 rent. Og siden han skulle ligge ved
1:48, har alle en del at arbejde med. Jeg tror mit mål skal være 1:55
eller så.
Og reparationen – den holdt.... Næsten.... Der er en lille læk, så den
drypper olie. Men det ser ikke ud til at være alvorligt, og jeg har
repareret yderligere med det medbragte modellérvoks. Desværre skal det
hærde ret længe (helst et døgn), så jeg tror bare jeg venter til i
morgen med at køre igen. Vejret lokker heller ikke ligefrem. Det er
vel 12 grader og skyet med byger af finregn. Nu venter jeg blot på at
Tanja m.fl. dukker op med pizza.
Hmm.Pizzaen udeblev. De har lukket byens eneste pizzaria, så den har
stået på sunde nærende toasts.
Afenens førermøde går iøvrigt med at sælde os ud for at køre
sindssygt. 19 mennesker har de samlet op. 13 i ambulance og 3 af dem
til skadestuen. Det er så slemt, at baneejerne ikke tør forlade
området, hvis der kun er 1 ambulance på stedet, så hvis nogen skal
køres væk, står den på rødt flag...
Det er primært gadekørerne, der har lidt svært ved at kende deres
begrænsninger. Måske man skulle tvinge folk til at køre med
masterkører indtil de får lidt rutine?
12/4
Idag er så dagen, hvor reparationen gerne skulle holde endeligt. Igår
kom de rare naboer med noget gummigøj, der skulle tætne det sidste
(Innotec hedder det). Og voila – det holder.
Solen skinner og der er frost på sadlen – ahh. Så kender vi foråret
igen.
Jeg er flyttet til blå klasse, da jeg ikke kørte hurtigere end 2 min.
Men det er fint med mig. De har desuden ændret tiderne nu, så rød også
kører 20 min. pas, Det andet var simpelthen for længe for nogle. De
skulle prøve at køre endurance skulle de – eller blot en
dauerprüfung...
1. pas går med 2:05 tid. Jeg har en teori om at jeg er for doven i
gearene så jeg prøver at skifte lidt oftere i pas 2. Det hjalp ikke
synderligt. Jeg røg ned i 2:06. Men jeg tror det hænger sammen med at
jeg ikke får kompenseret for det lavere gear med flere omdrejninger...
3. pas vender jeg tilbage til mine før fortrukne gear og ender med
2:02, der er tiden, der bruges ved kvalifikation til eftermiddagens
løb. Arrangørerne har valgt at arrangere et løb hver eftermiddag
resten af ugen, hvilket jo er kanon, så man får øvet nogle starter og
noget. Det giver mig en startplacering på plads 14.
Nuer jeg ved at finde rytmen og i 4. pas kommer jeg ned i 2:00 rent.
Jeg bikser stadig en del med svinget for enden af mållangsiden, men
den bagerste langside er jeg ved at have godt styr på.
Løbet starter jeg som sædvanligt ikke specielt godt på, men kommer
efter det. Jeg havde en lang duel med en større cykel, der var flink
til at lukke mig inde, når jeg forsøgte at nappe ham i de små sving,
og endnu flinkere til at stikke af på langsiderne. Til sidst tog jeg
mod til mig og kom forbi i et skarpt venstresving, hvorefter jeg ikke
så mere til ham. Endte på en 11. plads og fik forbedret min tid til
1:58.1
Imorgen skal jeg have masterkører på, så jeg kan finde nogle flere
sekunder.
Jeg forbliver i blå klasse, så måske har jeg en chance for en
fornuftig placering ved morgendagens løb?
13/4
Udviklingen går ikke helt som planlagt. Jeg forbliver omkring de 2
minutter (med en enkel høj 1:59’er). Ivan der skulle være masterkører
for mig, brændte mig af 2 gange og da jeg skulle køre med Kim Phillip
istedet, var der 3 kørere med og pga. trafik nåede de at sætte mig af,
inden jeg fik noget ud af det.
Måske det bliver bedre imorgen...
Lige nu (16:30) venter jeg egentlig på at komme til at køre dagens
løb, men det er forsinket pga. et uheld i gadeklassen. Måske når det
slet ikke at blive til noget, da lægearbejdet synes at trække ud.
....
Desværre ser det lidt skidt ud for den tilskadekomne. Der er lige
landet en helikopter, hvilket plejer at være et rigtigt dårligt tegn.
L
....
Nå. Heldigvis var det ikke så alvorligt. Kl. 17 startede vi igen, men
uden løb idag. Jeg fik mit sidste pas kl. 17:20 og havde en rar duel
med en gut, der indhentede mig, og som jeg så lagde mig i enden af.
Efter at have luret linier 3-4 omgange, røg jeg forbi ham i en af de
snævre, og nåede at køre 1½ omgang før det var slut for dagen. 1:58
igen, så det er åbenbart niveauet. Jeg må se om jeg ikke kan snige mig
længere ned i morgen. Vigtigst er dog at jeg nu har fået et rart
flydende forløb.
Jeg har en plan for forbedring i morgen: Lige nu kører jeg ret lavt
gearet med 14 for og 50 bag. Jeg tror jeg vil prøve med 48 bag, da der
er ganske mange steder, hvor jeg ringer helt ud, men lige nøjagtigt
ikke får noget af at skifte. Der er desuden en del steder, hvor jeg
måske burde gå et gear længere ned, men det ikke helt kan svare sig.
Så en smule højere gearing er måske sagen
14/4
1. pas foregår på halvvåd bane. Det er ok. Jeg har skiftet gearing, og
må lige teste. Det føles bedre, men jeg venter med at gå virkelig til
den, til banen er tør, og jeg har fået nye dæk på. Flemming er så rar
at skifte dækkene for mig og jeg er klar.
2. pas 1:58. Solskin.
3. pas 1:56 efter en fed jagt efter en Ducati, jeg havde aftalt at
køre med. Perfekt. Gearingen er optimal. Jeg skal starte på 5.
posiition i løbet.
4. pas 1:57 - og et styrt... I sidste omgang - næstsidste sving
forsvinder min bagende for blot at tage fat igen og smide mig over. Av
for satan.
Jeg bliver fragtet ud, men føler mig ok. Øm, men ok. Vi kan ikke få
cyklen på stander, da den ene skrue til holderen mangler. Den dukker
op senere. Nå men min ene clipon er død, sammen med forkonsollen,
forbremsecylinder og overkåbe. Det viser sig at være mit gamle hul i
motoren, der er sprunget op. Så meget for kemisk metal. Olie på hjulet
og highside. Øv igen.
Da jeg er lidt øm, beslutter jeg mig for at gå til lægen. Mit håndled
er forstuvet eller muligvis brækket. Det skal et røntgenbillede vise
endeligt.
Og så er der min læg. Der er hul i. Et hul på 5-8 mm. i diameter.
Lægen fortæller mig, mens jeg ligger der, at der er en sten derinde.
Det lyder umiddelbart lidt sært, men ud skal den jo. Så fortæller han
at det er et stykke metal. Til sidst får han pillet det ud - og voila
- der er skruen til standeren - en fin lille 5 mm sag på et par cm.
længde. Noget af et mysterium, hvordan den er kommet derind.
Det her udsætter de næste løb en smule. Nu skal jeg finde penge til
rep. og jeg skal have hånd og ben til at hele. Blandt de rare naboer
var der en mand, der er frisk på at svejse motoren. Jeg skal bare lige
gøre op med mig selv, om jeg har tillid til motoren længere. Jeg er
ikke specielt interesseret i at prøve dette igen...
Sidder lige nu i bilen på vej hjem og øver mig i blindskrift for
venstre hånd, mens Tanja navigerer os mod Frankfurt. Kl er 23:00 og
jeg er lidt træt.
21/4 - P.S.
Hånden var brækket, men ikke alvorligt (ja der er gradueringer af
brækkethed) Den skal kun i gips i tre uger - så er jeg klar igen.
Forhåbentlig er jeg med i Oschersleben sidst i maj.
--
Peder
R6 (
http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX