Honda VF 400 F
Fra : Ukendt

Dato : 21-04-04 15:03

Jeg har en lille lækker Honda VF 400 F fra '86. Jeg har dog fået lidt
problemer med den. Det drejer sig om for-støddæmperne. Når jeg bremser
bruger den næsten hele frigangen og det bliver værre efterhånden. Den går
altså næsten i bund når jeg bremser hårdt. Hvad kan dette skyldes?
Derudover har jeg prøvet at finde en manual til VF 400 F men kan ikke finde
en sådan!!! Kan det passe?
På forhånd tak
Den (næsten) altid glade Honda ejer

Fra : Manne

Dato : 21-04-04 16:05

"Anders Düring" <hallo> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså næsten i bund når jeg bremser hårdt. Hvad kan dette skyldes?
> Derudover har jeg prøvet at finde en manual til VF 400 F men kan ikke

Hej Anders

Dem har jeg også et par stykker af, altså Honda VF400 F

Lad mig starte med at sige at jeg ikke kan hjælpe dig med dit konkrete
problem med forgaflen...

Men jeg kan oplyse at jeg også forgæves har ledt efter en manual ( f.eks
Clymer eller Haynes). Det lader ikke til at det er lavet til den model.
Modellen er ikke importeret særlig længe til Danmark, idet den hurtigt blev
afløst af Honda VF500 som kostede næsten det samme.

Du kan evt. prøve at spørge om hjælp her

http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html

Hilsen

Leif

Fra : Skærbæk Video Center

Dato : 21-04-04 16:13

"Anders Düring" <hallo> skrev i en meddelelse
> Jeg har en lille lækker Honda VF 400 F fra '86. Jeg har dog fået lidt

Det er nok olie der mangler i forgaflen, måske er pakdåserne utæt

Fra : Moller

Dato : 21-04-04 16:16

Anders Düring wrote:
> [...]
> bruger den næsten hele frigangen og det bliver værre efterhånden. Den går
> altså næsten i bund når jeg bremser hårdt. Hvad kan dette skyldes?

   Hvornår har du sidst skiftet gaffel olie på den ? lyder som om din olie
er ved at dø ud, eller render ud et eller andet sted.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 21-04-04 19:19

Anders Düring <hallo> skrev i en news:1082556194.12241@dalum.dsa-net.dk...
> [...]
> altså næsten i bund når jeg bremser hårdt. Hvad kan dette skyldes?
> Derudover har jeg prøvet at finde en manual til VF 400 F men kan ikke

Hvis ikke at den er monteret med luftunderstøtning af teleskopet (hvilket er
meget tidstypisk for VF'erens alder - Kig efter nogle dæk-vbentil lignende
stutse i toppen af teleskopet!), som er tom/uden tryk, så skyldes det trætte
forgaffelfjedre!

Et sæt nye progressive fra WP, eller Wilbers er ganske enkle at skifte selv
og får den på toppen igen!

--
Armand

Fra : Richard

Dato : 21-04-04 21:21

Armand wrote:

> Et sæt nye progressive fra WP, eller Wilbers er ganske enkle at skifte selv
> og får den på toppen igen!

Hørt hørt, nye progressive fjedre gør underværker - og fås også af
mærket Wirth hos nærmeste forhandler af MCNøglen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Armand

Dato : 22-04-04 19:00

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en

> Hørt hørt, nye progressive fjedre gør underværker - og fås også af
> mærket Wirth hos nærmeste forhandler af MCNøglen

Det var vist også Wirth jeg forsøgte at skrive - Wilbers er støddæmpere

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 22-04-04 19:55

Armand wrote:

> Det var vist også Wirth jeg forsøgte at skrive - Wilbers er støddæmpere

De bogstaver, de bogstaver, man snubler så let over dem
- for øvrigt troede jeg da, at Wilbers også lavede forfjedre...

Fra : MKS - 74

Dato : 22-04-04 20:00

On Thu, 22 Apr 2004 20:55:18 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>- for øvrigt troede jeg da, at Wilbers også lavede forfjedre...

Det gør de også...

--
-Michael

Fra : Armand