|
| For/Imod Suzuki GSX-R 250 Fra : Thomas Rudbeck |
Dato : 21-04-04 14:45 |
|
Hej igen,
ja første vil jeg undsylde for at oprette en ny tråd, men jeg er bange for
at mange blot tænker, "den har jeg læst", nå de ser min tidligere tråd.
Til sagen. Jeg overvejer, trods tidligere kvaler, en GSX-R 250. Jeg vil
gerne høre fordele og ulemper ved denne model. Jeg er lidt bange for at de
ikke holder særligt længe da motoren presses hårdt. Men det kan nogen måske
fortælle mig?
Jeg har også kigget på en GSX-R 400, men det er svært finde specs på den
nogen steder. Måske ved i noget om den. Måske hvad den koster? Førhen sagde
jeg at jeg havde ca 25000 til rådighed, vi kan godt sige ca 30.000.
Tlligsspørgsmål, nogle der har specs på Yamaha FZR 400, og ligger den langt
ude over mit budget eller hvad?
Deruder bare skriv hvis I kender andre modeller, der er lidt sporty. Eller
hvis I vil sælge mig noget spændende.
| |
Moller (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-04-04 15:15 |
|
Thomas Rudbeck wrote:
> Til sagen. Jeg overvejer, trods tidligere kvaler, en GSX-R 250. Jeg vil
> gerne høre fordele og ulemper ved denne model. Jeg er lidt bange for at de
> ikke holder særligt længe da motoren presses hårdt. Men det kan nogen måske
> fortælle mig?
Du har ganske ret... GSX-r 250'erne er ved at overtage RD350'ernes
plads for ekstremt forskruet maskiner som halter bare man kigger på
den.... Så hvis ikke du har virkelig trang til at skulle sætte sig ind i
at kunne justere, plejer og passe den selv (glemt alt om at bruge en
forhandler), samt virkelig sætte sig ind i dens små underlige
pussigheder. Så må jeg kraftigt advare mod den :) Men som med RD350
osv... når de køre 100% som de skal, undskyld 95% som de skal 100% kan
ikke lade sig gøre ;) så er den kanon sjov.
> Jeg har også kigget på en GSX-R 400, men det er svært finde specs på den
> nogen steder. Måske ved i noget om den. Måske hvad den koster? Førhen sagde
> jeg at jeg havde ca 25000 til rådighed, vi kan godt sige ca 30.000.
Gixxer 400 er en ret så fed maskine, og kanon sjov at køre... ulempen
er bare : Stilleskruer og ekstrem besværlig at komme ind til dem, og så
vidt jeg husker skal dette ske for hver 6000 km :(
Fordelen er : Stille skruer, og pisse let at servicere selv, hvis man
har tid, og adgang til inddørs værksted så man ikke skal ligge ude på vejen.
Altså Gixxer 400 er en sjov maskine, hvis du selv servicere den... :)
> Deruder bare skriv hvis I kender andre modeller, der er lidt sporty. Eller
> hvis I vil sælge mig noget spændende.
Tag rundt i landet og prøv en masse maskiner, benyt dig af åbent hus
dagene osv... :) og lige pludselig sætter du dig på den maskine som bare
siger "Dig må jeg eje" :) men det er IKKE den første du kigger på. Lidt
lige som med kvinder, aldrig tag den første... og når du har fundet den
'måske' rette, så fatter du det først når hun er flyttet ind om hun er
den rette.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Jon & Ann-Rikka (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 21-04-04 17:30 |
|
>
> Du har ganske ret... GSX-r 250'erne er ved at overtage RD350'ernes
> plads for ekstremt forskruet maskiner som halter bare man kigger på
> den....
xxxxxxxxxxxxxx
Jeg synes nu også du har skruet en del i din MZ'er !! ))))
Og jeg tror ikke at 90 % af DK's befolkning render rundt med 2 venstrehænder
og skrumpehjerne ))
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk Bagsværd ( BioProcess Pilot
Plant )
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Moller (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-04-04 17:53 |
|
Jon & Ann-Rikka wrote:
> Jeg synes nu også du har skruet en del i din MZ'er !! ))))
Helt friviligt... og 90% af tingende er rent friviligt og uden grund
hvis den sku være i standard trim.
> Og jeg tror ikke at 90 % af DK's befolkning render rundt med 2 venstrehænder
> og skrumpehjerne ))
Nej, men jeg tvivl på at der bare er 1% af den danske befolkning der
gider skrue i deres køretøj for at holde det i gang, og slet ikke for at
"da jeg renoverede topstykket" som du har gjort ? så din cykel er heller
ikke helt skruefri :)
Men hvis vi ser bort fra det, så er du den eneste jeg kender til med en
Gixxer 250 som ikke ha haft diverse problemer med tændingssystemet,
blandingen osv... det samme er jo også gældene med RD350'ere... for der
er 1-2 personer der skriver herinde som ingen problemer som sådan har
det med deres RD'er ... men så er der bunkevis af andre hvor det går af
lortens til.
Så hvis jeg skal sige det på en anden måde :
En gixxer 250 er en fin fin cykel, og køre kanon godt hvis man for et
velholdt og veltrimmet ekemplar, men der findes en masse sorte får
imellem, som er forskruet osv.
Et lille Off topic... Jon, har du skiftet bremsemasteren ud med en fra
en CBR600 :) det gør underværker ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Allan Bojesen (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 21-04-04 18:33 |
|
Moller wrote:
> Men hvis vi ser bort fra det, så er du den eneste jeg kender til med
> en Gixxer 250 som ikke ha haft diverse problemer med tændingssystemet,
> blandingen osv... det samme er jo også gældene med RD350'ere... for der
> er 1-2 personer der skriver herinde som ingen problemer som sådan har
> det med deres RD'er ... men så er der bunkevis af andre hvor det går af
> lortens til.
Skriv lige Vibekes babygixer på listen over "problemfri" gixere
> Så hvis jeg skal sige det på en anden måde :
>
> En gixxer 250 er en fin fin cykel, og køre kanon godt hvis man for
> et velholdt og veltrimmet ekemplar, men der findes en masse sorte får
> imellem, som er forskruet osv.
Selvfølgelig er der sorte får iblandt, men hvilken model har ikke det?
Og de 2-3 stykker herinde der har haft problemer kan jo også hænge lidt
sammen med ejerens alder og manglende skrueerfaring generelt. Der er dog
forskel på en 2-gears Puch og en 16-ventilet babygixer
Set i forhold til at babygixerne mindst er 15 år gamle, synes jeg ikke
problemerne med dem er værre end andre modeller fra Suzuki.
Allan Bojesen
| |
D@n Dethlefsen (21-04-2004)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 21-04-04 21:15 |
|
Allan Bojesen wrote:
>
> Skriv lige Vibekes babygixer på listen over "problemfri" gixere
>
Min kones GSX-R250 kan også skrives på listen over de problemfri
baby-gixere.
Men først efter jeg havde skruet del i den, det var nødvendig at skifte/rep.
- svømmerventiler (som andre end mig, også har haft problemer med)
- benzinhane (var utæt så motoren fik benzin gennem vacuumslangen)
- bagsvinger var revnet, så den skulle svejes
se også
http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm
Ellers synes jeg at det virker som velkørende sjov lille motorcykel.
--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
| |
Jon & Ann-Rikka (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 21-04-04 18:55 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4086a6d1$0$134$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Så hvis jeg skal sige det på en anden måde :
>
> En gixxer 250 er en fin fin cykel, og køre kanon godt hvis man for et
> velholdt og veltrimmet ekemplar, men der findes en masse sorte får
> imellem, som er forskruet osv.
xxxxxxxxxxxxxxxx
Det er jo sådan set også det jeg har skrevet, sådan bare på en anden måde..
..He he... men nu har jeg da delt min erfaring
Men ligegyldigt hviket mærke og model, så er der en masse skrot imellem,
nogle er der flere andre er der mindre... sådan er det bare..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Et lille Off topic... Jon, har du skiftet bremsemasteren ud med en fra
> en CBR600 :) det gør underværker ;)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nope...... måske man burde.. Hmmmm.. skal vist liige tjene lidt moneter
først... starter jo først på Novo d. 3 Maj
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Moller (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-04-04 18:59 |
|
Jon & Ann-Rikka wrote:
> Nope...... måske man burde.. Hmmmm.. skal vist liige tjene lidt moneter
> først... starter jo først på Novo d. 3 Maj
hæhæ, har lige monteret den CBR600 bremsemaster som Fer brugte på sin
Ex. gixxer.... på min, ja man tør næsten ikke skrive det :) men det er
ikke banditten, og så med stålarmeret slange ;) dam det gør underværker.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Armand (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-04-04 19:18 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:408681cd$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Thomas Rudbeck wrote:
>
> > Jeg har også kigget på en GSX-R 400, men det er svært finde specs på den
> > nogen steder. Måske ved i noget om den. Måske hvad den koster? Førhen
> > sagde jeg at jeg havde ca 25000 til rådighed, vi kan godt sige ca
30.000.
>
> Gixxer 400 er en ret så fed maskine, og kanon sjov at køre... ulempen
> er bare : Stilleskruer og ekstrem besværlig at komme ind til dem,
> Fordelen er : Stille skruer, og pisse let at servicere selv,
> Altså Gixxer 400 er en sjov maskine, hvis du selv servicere den... :)
Jeg synes dog at 400'eren har vist et par sørgelige tilfælde af at have
svært ved at blive meget ældre end ~70.000km :-/
--
Armand.
| |
Jon & Ann-Rikka (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 21-04-04 17:27 |
|
> Hej igen,
> ja første vil jeg undsylde for at oprette en ny tråd, men jeg er bange for
> at mange blot tænker, "den har jeg læst", nå de ser min tidligere tråd.
>
> Til sagen. Jeg overvejer, trods tidligere kvaler, en GSX-R 250. Jeg vil
> gerne høre fordele og ulemper ved denne model. Jeg er lidt bange for at de
> ikke holder særligt længe da motoren presses hårdt. Men det kan nogen
måske
> fortælle mig?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fordele:
Lille, letkørt maskine
God at få erfaring på
Holder forholdvis længe trods høje omdr. den er jo bygget til det
Kørestilling
Ulemper:
Få uoriginale dele at finde i DK, men en del lader sig finde i udlandet
Alder
Kørestilling
Det er lige nogle få hurtige jeg her kommer med, der er sikkert andre der
har tilføjelser..
De er ikke så forskruede som mange tror, men da originale dele er
forholdsvis dyre tror jeg at mange små fejl, ikke bliver lavet.
De høje omdr. tal skal du ikke være så bekymret for, de slides naturligvis
lidt mere end andre med lavt omdr,tal, men ikke så vildt.
Jeg har haft min i 5 år nu, og har ikke fortrudt købet, men ville dog stadig
ønske at jeg ikke købte den første og bedste jeg så på..
Jeg har kørt ca. 46K km på den og fået justeret ventiler 3 gange.. 2 x ved
mekaniker og sidste gang selv, da jeg renoverede topstykket.
Nogle folk synes også man skal "røre" for meget i gearkassen, ved alm.
bykørsel osv, men det er ikke noget problem for mig, og den har rigeligt med
overskud til start fra kryds når man skal forbi biler...
Hvad den ikke har i kræfter, vinder den i kørestil, da den er utrolig
styrevillig og letkørt.
Bremserne savner dog at man kan dosere kraften lidt bedre, men de er jo også
kun 4 stemplet.
Servicering ??? tjjahhh... de fleste ting kan man faktisk lave selv, med god
hjælp fra manualen til en GSX-F 250, da den er næsten 100 % identisk rent
motormæssigt, men lad endelig de folk der har råd sende deres eget til
mekker hver gang, så kan vi måske få billigere dele og tænker man sig
bare en lille smule om, så kan man faktisk klare meget af det selv..
For lige til sidst at sammenføje mine erfaringer.. så vil jeg ikke varmt
anbefale cyklen, men det er ikke en cykel man er ked af at eje.
Og så er det i øvrigt rigtig sjovt at bede folk om at gætte hvor stor den
er, og når de så siger 600 ccm eller 750 ccm , smiler man og siger tak, men
at det kun er en 250'er
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk Bagsværd
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250 ( still going strong )
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Morten Larsen (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Morten Larsen |
Dato : 21-04-04 18:04 |
|
>
> Og så er det i øvrigt rigtig sjovt at bede folk om at gætte hvor stor den
> er, og når de så siger 600 ccm eller 750 ccm , smiler man og siger tak,
men
> at det kun er en 250'er
Hæ, har lige købt en, og er glad for den.
Har kun kørt 4 dage på prøveplader, men den
bliver ofte vurderet til at være en større cykel
Jeg syntes den kører kanon, når man tænker på hvor stor
motoren er, og min har kørt 51.000, men spinner som en mis.
Jeg har ikke prøvet en maskine før der er så let at håndtere med
den mulige acceleration, som den tilbyder.
Den er lille fræk og perfekt til en begynder der vil have en "racer"
Den er umulig (næsten) at skaffe dele til
Prisen på en bremseskive, hænger ikke sammen med prisen
på cyklen.¨
Jeg gav 20.000 for min, alt er ok, men skiverne er slidte selv om de
virker fint, men til syn er de nok udtjente. Det betyder nok 4000.- oven i
hatten til bremser og det er kun for delene. Jeg er mekaniker så det går
nok, men
en billig maskine med dyre dele.
Morten
| |
Psycho Cowboy (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 21-04-04 18:46 |
|
Morten Larsen wrote:
> Den er umulig (næsten) at skaffe dele til
> Prisen på en bremseskive, hænger ikke sammen med prisen
> på cyklen.¨
____________________________________________
Hvad er det lige, du ikke kan få fat på af reservedele til denne cykel?
Bremseskiver *er* dyre, og det har ikke så meget med størrelsen på skiverne
at gøre, men nok nærmer udbud og efterspørgsel.
Hvis du har problemer med at finde dele til cyklen, skulle du prøve Suzuki i
Slagelse. De skaffer *alt* til den lille, både i originale og uoriginale
dele. Det er ikke motorcykelverdenens billigste dele, men de er altså til at
skaffe, hvis man kender de rigtig steder.
--
Psycho Cowboy (Ex. babygixxer-ejer)
Suzuki GSX-R 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Morten Larsen (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Morten Larsen |
Dato : 21-04-04 18:59 |
|
> Hvad er det lige, du ikke kan få fat på af reservedele til denne cykel?
> Bremseskiver *er* dyre, og det har ikke så meget med størrelsen på
skiverne
> at gøre, men nok nærmer udbud og efterspørgsel.
Jeg kan jo få alt, men prisen som du selv siger er udbud og efterspørgsel.
Efterspørgslen er nok ikke stor, for prisen er høj - når man tænker
på en maskine der mest bliver betragtet som en stor knallert. Og så
er der sgu 3 skiver på
>
> Hvis du har problemer med at finde dele til cyklen, skulle du prøve Suzuki
i
> Slagelse. De skaffer *alt* til den lille, både i originale og uoriginale
> dele. Det er ikke motorcykelverdenens billigste dele, men de er altså til
at
> skaffe, hvis man kender de rigtig steder.
Klart, jeg ved godt at alt kan skaffes, men det skal stå i forhold
til maskinens værdi syntes jeg. Jeg kan få lavet nye skiver
hos en smed (ikke fis), billigere end jeg kan få dem uoriginalt fra EBC,
som skal sendes fra England, da den danske importør ikke lagerfører dem.
Morten
| |
Morten Larsen (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Morten Larsen |
Dato : 21-04-04 18:06 |
|
> Jeg har kørt ca. 46K km på den og fået justeret ventiler 3 gange.. 2 x ved
> mekaniker og sidste gang selv, da jeg renoverede topstykket.
Hvad har den kørt nu ? og hvorfor fik du renoveret topstykket ?
Morten
| |
Jon & Ann-Rikka (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Jon & Ann-Rikka |
Dato : 21-04-04 18:49 |
|
">
> Hvad har den kørt nu ? og hvorfor fik du renoveret topstykket ?
>
> Morten
xxxxxxxxxxxxx
Den har i alt gået lidt over 80K Km... Det er egentlig forkert at sige at
jeg renoverede topstykket, for egentlig rengjorde jeg delene og
ventilsæderne, hvorefter jeg justerede ventilspillerum.. et par af dem var
lidt utætte.. I samme ombæring, honede jeg cylindrene.. ikke fordi de
trængte, men der sad lidt "pletter" i dem og nu havde jeg jo skilt det
ad....
Det skal dertil siges som jeg i øvrigt glemte i den tidligere tråd, at jeg
lagde en anden motor i for 2 år siden, dvs, motoren har IKKE gået 80K Km.
Jeg mener den jeg lagde i havde gået omkring de 42K og så har jeg måske kørt
godt og vel 10K Km nu..
Den gamle motor "tabte" en låsering til en krydspind, som arbejdede sig ud
og rev den ene af cylindrene.. dette kan dog laves med en opboring, som i
øvrigt ikke koster alverden, og jeg var i øvrigt uden skyld i dette da jeg
ikke havde haft den skilt ad..
--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk Bagsværd
Jon Larsen ( Glemsom )
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX Ice-Blue
| |
Thomas Rudbeck (21-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Rudbeck |
Dato : 21-04-04 18:58 |
|
Mange tak for kommentarene til gsx-r'en, men hvad siger I til de andre jeg
har nævnt? Og har I ikke selv nogle ideer til maskiner jeg har glemt?
| |
ulle1905 (04-05-2004)
| Kommentar Fra : ulle1905 |
Dato : 04-05-04 19:46 |
|
hej thomas jeg har ikke så meget forstand på de forskellige mærker men
jeg kan sige at jeg havde en gsx-r 250 der var tip top og kun havde gået
9000km og hvis det er race du er ude efter vil jeg ikke anbefale den for
efter 1000 km på den havde jeg flækket bagsvingeren og syntes den var
for sløv til at gøre kørslen spændende 250ccm det er altså ikke noget
der holder til fart i længden..
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
IJ (04-05-2004)
| Kommentar Fra : IJ |
Dato : 04-05-04 22:15 |
|
"ulle1905" <ulle1905.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4097e52e$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej thomas jeg har ikke så meget forstand på de forskellige mærker men
> jeg kan sige at jeg havde en gsx-r 250 der var tip top og kun havde gået
> 9000km og hvis det er race du er ude efter vil jeg ikke anbefale den for
> efter 1000 km på den havde jeg flækket bagsvingeren og syntes den var
> for sløv til at gøre kørslen spændende 250ccm det er altså ikke noget
> der holder til fart i længden..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det er kun 14 dage siden, denne tråd kørte her, så de lever da næsten op til
deres slogan hos de hurtige kandu................
Ib
| |
|
|