Forpulet bilister!
Fra : Lilja og Jensen

Dato : 20-04-04 18:08

Idag er min motorcykel blevet påkørt på en parkeringsplads af en
flugtbilist!
sådan nogle mennesker skulle have klippet bollerne af med en sløv
pladesaks... ;-(
undskyld sproget men man blir' sgu lidt arrig...

Men der var heldigvis to vidner der have noteret regnr. biltype osv. så
efter en times tid på politigården blev ejeren opsporet og "forhørt". Han
påtog sig skylden og ville gerne slippe for yderligere samtaler med
politiet...

Skaderne på min bandit 600 er følgende:

Bukket styr, flækket bund + top kåbe + masser af ridser. ridser på blinklys,
sidespejl og udstødning (som er begyndt at rasle nu)...

Herligt at skulle på værksted nu som sæsonen virkelig begynder...

Hilsen

Henrik Lilja
Suzuki gsf 600 bandit '98

Fra : Michal

Dato : 20-04-04 18:20

On Tue, 20 Apr 2004 19:08:18 +0200, Lilja wrote:
> Idag er min motorcykel blevet påkørt på en parkeringsplads af en
> flugtbilist!
> sådan nogle mennesker skulle have klippet bollerne af med en sløv
> pladesaks... ;-(

AAAAV!

Hvad nu hvis det havde været en dame?

> undskyld sproget men man blir' sgu lidt arrig...

Kan jeg forstå... et er at de smadrer ens mc, men at de så stikker af
bagefter! mage til kujoner...

> [...]
> efter en times tid på politigården blev ejeren opsporet og "forhørt". Han
> påtog sig skylden og ville gerne slippe for yderligere samtaler med

Så forsikringen tager sig af resten?

> Skaderne på min bandit 600 er følgende:
>
> Bukket styr, flækket bund + top kåbe + masser af ridser. ridser på blinklys,
> sidespejl og udstødning (som er begyndt at rasle nu)...

Øv... sådan nogle kåber må da være monster dyre...

> Herligt at skulle på værksted nu som sæsonen virkelig begynder...

Trist... Held og lykke med at få det ordnet hurtigst muligt så du kan
komme ud at tøffe igen :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-04-04 18:30

"Lilja og Jensen" <lilja.jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pladesaks... ;-(
> undskyld sproget men man blir' sgu lidt arrig...

ARGH... skod sq.

> [...]
> efter en times tid på politigården blev ejeren opsporet og "forhørt". Han
> påtog sig skylden og ville gerne slippe for yderligere samtaler med

He, så kan han lære det? Hvor skete det henne?

> [...]
> sidespejl og udstødning (som er begyndt at rasle nu)...
>
> Herligt at skulle på værksted nu som sæsonen virkelig begynder...

Puha.. når men vil lige sige du ikke skal sigte efter lydmuren som værksted,
en bekendt har haft meget bøvl deroppe.

F.A. Motosport skulle være bedre

Mvh Tommy Fer
P.s. Skal du havde et lift i skole

Fra : Erik

Dato : 20-04-04 18:50

Tommy Fer wrote:
> "Lilja og Jensen" <lilja.jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:40855853$0$26414$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Jeg var selv vidne til det samme for en uge siden, heldigvis var politiet
lige i nærheden og snuppede "damen" på en nærliggende parkeringsplads 3
minutter senere - der var andre, der havde set hvor hun blev af.

Vi kan alle lave fejl (og gør det vel), men man kan da for pokker stå ved
det, selv om det selvfølgelig kan koste at være ærlig.

Håber du snart er kørende igen.

mvh
Erik

Fra : Armand

Dato : 21-04-04 19:11

Tommy Fer <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> "Lilja og Jensen" <lilja.jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> He, så kan han lære det?

Lære det?
Jeg regner med at det snarere lykkedes vedkommende alligevel at liste sin
brandert hjem og væk fra politiets snagen
Hvis jeg var Sheriff i dét county, ville jeg notere mig personen og
sprit-checke ham på såvel ugedag som tidspunkt i et stykke tid :-|

--
Armand.

Fra : K

Dato : 20-04-04 19:47

> [...]

> pladesaks... ;-(
> undskyld sproget men man blir' sgu lidt arrig...

Enig, jeg udlåner meget gerne diverse pladehamre til at rette
flugtbillistens tandsæt med ....hvis det ønskes (?)

> Herligt at skulle på værksted nu som sæsonen virkelig begynder...

Lyder nøjagtigt som min sidste sæson 2003, på min "dengang" GSXF600, den lå
væltet på min arbejdsplads, her er der ca. 160 mennesker som kan have
forårsaget væltningen, men han/hun har aldrig turdet bekende kulør :-/

der var skader for ca. 4000.- ( ud af egen lomme )

Fra : TheHobbit

Dato : 20-04-04 20:02

Lilja og Jensen wrote:
> Idag er min motorcykel blevet påkørt på en parkeringsplads af en
> flugtbilist!
[snip]
> Hilsen
>
> Henrik Lilja
> Suzuki gsf 600 bandit '98

Det er sket for min madkasse et utal af gange, kun 1 gang er der blevet lagt
seddel. Det er åbenbart normalt bare at løbe fra sit ansvar.

Jeg synes politiet burde håndhæve færdselsloven noget strengere på det
område istedet for at koncentrer sig så meget om skærm-længde og andre
irriterende ligegyldigheder. Så når folk blev fanget så skulle hammeren
falde - f.eks. 2x prisen for skaden til den forurettede eller en bøde i stil
med at køre 160 km/t.

Politiet er HELT ligeglade med at folk stikker af fra uhelds stedet - de
opfatter det som en ren forsikringssag når der kun er sket materiel skade.
Men det er jo en form for hærværk - og med de priser køretøjer har her i DK
så det ofte ret alvorlige udgifter det medfører.

Man burde gøre noget for at få straffen håndhævet jfr. færdselsloven - så
der virkeligt er en hårdtslående konsekvens hvis man stikker af. Hvis der
samtidigt kunne komme nogle sager frem i medierne (f.eks. Station 2 eller
lignene) hvor det vises at det er strafbart at stikke af fra et uheld, burde
det kunne påvirke folks opfattelse og få dem til at give sig til kende.

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297