Tak til ukendt mc-fører i svenstrup
Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-04-04 17:16

Hvis den gut det signalerede ivrigt med hånden mod jorden i Svenstrup, da vi
kørte forbi hinanden, læser med herinde:

Mange tak
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-04-04 17:19

Jacob Larsen skrev:

> Hvis den gut det signalerede ivrigt med hånden mod jorden i
> Svenstrup, da vi kørte forbi hinanden, læser med herinde:
>
> Mange tak

....og det var ikke en æggeskal? :D

....been there...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Ole Baun

Dato : 20-04-04 17:30

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis den gut det signalerede ivrigt med hånden mod jorden i Svenstrup, da
vi
> kørte forbi hinanden, læser med herinde:
>
> Mange tak

Jeg mødte i hvert fald et par stykker på vej fra arbejde, (Ø. Hornum), som
blev advaret lidt før kl. 17.
Én i Svenstrup, og én i rundkørslen ved Biltema, (City syd).

Ole Baun
CB500, ´96, 126 kkm

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-04-04 18:40

"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:c63j68$qhp$1@sunsite.dk
> [...]
> (Ø. Hornum), som blev advaret lidt før kl. 17.
> Én i Svenstrup, og én i rundkørslen ved Biltema, (City

Jeg blev advaret lige inden jeg kom ind i rundkørslen ved Gøl (fra Skalborg)
af en, der lige var kommet ud af rundkørslen. Da var kl. faktisk lidt før
17. Jeg kørte på en sort GS500E med lille sort vindskærm, sort tøj og hjelm.

Nåede ikke at se hvilken cykel modparten kørte på, men den havede vist en
lille 1/4-kåbe på. Kunne det tænkes at være dig?

Fra : Ole Baun

Dato : 20-04-04 21:58

"Jacob Larsen" skrev i en meddelelse news:c63n9e$70i$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Nåede ikke at se hvilken cykel modparten kørte på, men den havede vist en
> lille 1/4-kåbe på. Kunne det tænkes at være dig?

Skal vi ikke bare sige det
Kåben på min CB500, (der iøvrigt er mørkegrøn), er nu godt lidt større end
1/4, men en CB500 er på den anden side heller ikke stort større end en
GS500E.
Jeg signalerede med flad (vandret) hånd op og ned gentagne gange. Det skulle
jo nødigt forveksles med en almindelig hilsen

De (færdselspolitiet) her i Aalborg, er nu ikke særligt opfindsomme i deres
valg af steder hvor de foretager fartkontrol.
Når det foregår i Svenstrup er det altid lige indenfor byskiltet i den
sydlige ende af byen.
10 minutter før jeg spottede den gule VW kassevogn i Svenstrup, havde jeg i
øvrigt set den mørkerøde VW´er mellem Guldbæk og Ø. Hornum på en anden af de
"traditionelle" steder. (En landevejsstrækning hvor farten skal ned fra 80
km/t til 50 km/t over en ca. 300 meters strækning fordi vejen går tværs
gennem en gårdsplads).

Ole Baun

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-04-04 22:24

"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:c642tv$7dk$1@sunsite.dk

> [...]
> Jeg signalerede med flad (vandret) hånd op og ned
> gentagne gange. Det skulle jo nødigt forveksles med en

Ah, så var det helt sikkert dig. Jeg siger mange tak og det ville bilisterne
bag mig sikkert også sige, hvis de altså var her.

Jeg plejer ikke at køre for stærkt gennem Svenstrup, men hvor fotovognen
holdt kunne jeg da nok have fået en mindre bøde. Specielt fordi bilerne godt
kan finde på at presse een lidt der, fordi nu er man "næsten ude af byen".
At man tidligere måtte køre 60km/t der, er vist heller ikke helt forsvundet
fra folks sind endnu.

Jeg håber at kunne gengælde tjenesten en dag.

> [...]
> farten skal ned fra 80 km/t til 50 km/t over en ca. 300
> meters strækning fordi vejen går tværs gennem en

Ja, der har jeg også været. Et lidt surt sted at bo, synes jeg. Specielt
hvis man har børn der render og leger.

I det mindste er det ikke et komplet tåbeligt sted at måle, såvidt jeg
husker.

Fra : Ole Baun

Dato : 20-04-04 22:54

"Jacob Larsen" skrev i en meddelelse news:c644d0$87g$1@sunsite.dk...
> "Ole Baun" wrote in

> Ah, så var det helt sikkert dig. Jeg siger mange tak og det ville
bilisterne
> bag mig sikkert også sige, hvis de altså var her.

Jeg plejer nu at begrænse mine fartkontrol- og politi-forude-advarsler til
motorcyklisterne

> [...]
> kan finde på at presse een lidt der, fordi nu er man "næsten ude af byen".
> At man tidligere måtte køre 60km/t der, er vist heller ikke helt

Du har ret. Det er en god bred vej, hvor man som du siger næsten er ude af
byen, så man kan let komme til at øge farten en anelse.

> Jeg håber at kunne gengælde tjenesten en dag.

Det gør du bare, enten over for mig, eller en af de andre på mc. Så bidrager
vi bare til at det breder sig som ringe i vandet
Det er i øvrigt også en god grund til at hilse på hinanden i trafikken, og
holde øje med de hilsner vi får af modkørende på mc. Jeg har da før modtaget
et "vink" som dem jeg delte ud i eftermiddags.

> Ja, der har jeg også været. Et lidt surt sted at bo, synes jeg. Specielt
> hvis man har børn der render og leger.

Og det gør der faktisk ofte der.

> I det mindste er det ikke et komplet tåbeligt sted at måle, såvidt jeg
> husker.

Næh.

Ole Baun

Fra : Armand

Dato : 21-04-04 19:09

> [...]
bilisterne
> bag mig sikkert også sige, hvis de altså var her.

Jeg måtte lige slå efter i mit vejatlas, for jeg regnede Svenstrup (á
Motorgården) for at ligge på Sjælland, og med 13 Hits på stednavnet
Svenstrup må man sige at det er flerfoldig tilfældigt at i kunne finde
hinanden hér

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-04-04 20:15

> Jeg måtte lige slå efter i mit vejatlas, for jeg regnede Svenstrup (á
> Motorgården) for at ligge på Sjælland

Motorgården ligger da ikke på Sjælland?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-04-04 21:02

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> Motorgården ligger da ikke på Sjælland?

Nej, den ligger i Svenstrup.

Fra : Armand

Dato : 22-04-04 18:24

Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en

> Motorgården ligger da ikke på Sjælland?

Så meget desto bedre at jeg fik fundet det kort frem, og således fik rettet
dén misforståelse

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 21-04-04 21:25

"Armand" skrev i en meddelelse news:c66eqg$1j1h$12@news.cybercity.dk...

- snip -

> [...]
> Motorgården) for at ligge på Sjælland, og med 13 Hits på stednavnet
> Svenstrup må man sige at det er flerfoldig tilfældigt at i kunne finde

Jeg ved nu ikke hvor tilfældigt det er. Aalborg området er vist helt godt
repræsenteret i dette forum, og jeg har nok (ubevidst) registreret at Jacob
er en af de lokale. (Ingen nævnt, ingen glemt).
Derudover slutter hans mailadr. med: aau.dk . Det angiver vist også
tilhørsforholdet; - (Aalborg Universitet, hvis jeg ikke ta´r meget fejl).

Jeg har i øvrigt før tænkt på at det ku´ være sjovt med statistik på hvor
skribenterne i dette forum er fra, f.eks. opgjort på postnumre.

Ole Baun
Aalborg

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-04-04 22:40

"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg har i øvrigt før tænkt på at det ku´ være sjovt med statistik på hvor
> skribenterne i dette forum er fra, f.eks. opgjort på postnumre.

Den er opgjort pr. amt inde på <http://www.dfmc.dk/> (klik på de
forskellige amter på kortet).

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*