/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fair/billig/god mc mekaniker i kbh
Fra : thomas sloth


Dato : 20-04-04 13:19

Kan nogen anbefale en mekaniker i kbh, ikke nødv. autoriseret, til
udførelse af 12tkm service på min suzuki bandit?
Hvorledes checkes i øvrigt om der skal nyt kædekit? Bageste tandhjul
ser OK ud, men kæde virker lidt løs. MC har kørt ca 14000 km med dette
kit.

 
 
Michal (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 20-04-04 13:24

On 20 Apr 2004 05:18:30 -0700, thomas wrote:
> Kan nogen anbefale en mekaniker i kbh, ikke nødv. autoriseret, til
> udførelse af 12tkm service på min suzuki bandit?

12 tera km? ;) Ej spøg til side.

Jeg anbefaler dig selv, hvis du har tid til at sætte dig ind i
tingene...


> Hvorledes checkes i øvrigt om der skal nyt kædekit? Bageste tandhjul
> ser OK ud, men kæde virker lidt løs. MC har kørt ca 14000 km med dette
> kit.

Check om tandhjulene er blevet "skarpe".

Med min begrænsede viden kan jeg desværre ikke dele helt så meget ud som
andre :/

Men med tiden skal det nok gå bedre :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Jake (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 20-04-04 13:36

Michal wrote:

> On 20 Apr 2004 05:18:30 -0700, thomas wrote:
>
>>Kan nogen anbefale en mekaniker i kbh, ikke nødv. autoriseret, til
>>udførelse af 12tkm service på min suzuki bandit?
>
>
> 12 tera km? ;) Ej spøg til side.
>
> Jeg anbefaler dig selv, hvis du har tid til at sætte dig ind i
> tingene...

Og er ligeglad med stempler i servicebogen! Her er det vel værd at
overveje hvad en komplet servicebog gør ved en eventuel gensalgsværdi.

Ud fra et rent teknisk synspunkt vil jeg give dig ret. Selvfølgeligt
under forudsætning af at man har hænderne skruet nogenlunde ordentligt på.


>>Hvorledes checkes i øvrigt om der skal nyt kædekit? Bageste tandhjul
>>ser OK ud, men kæde virker lidt løs. MC har kørt ca 14000 km med dette
>>kit.

Check tænderne om de er begyndt at blive spidse/skæve. Check kæden om
den er tilpas stram (hvad det dækker over kan man læse sig til i sin
Haynes )

/Jake


Michal (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 20-04-04 13:56

On Tue, 20 Apr 2004 14:35:30 +0200, Jake wrote:
> Michal wrote:
>
>> On 20 Apr 2004 05:18:30 -0700, thomas wrote:
>>
>>>Kan nogen anbefale en mekaniker i kbh, ikke nødv. autoriseret, til
>>>udførelse af 12tkm service på min suzuki bandit?
>>
>>
>> 12 tera km? ;) Ej spøg til side.
>>
>> Jeg anbefaler dig selv, hvis du har tid til at sætte dig ind i
>> tingene...
>
> Og er ligeglad med stempler i servicebogen! Her er det vel værd at
> overveje hvad en komplet servicebog gør ved en eventuel gensalgsværdi.

Tjaah, det med stempler kan man jo diskutere. IMHO betyder stempler ikke
en brik... Det kan jo ikke udelukkes at mekanikeren var træt, vred,
hurtigt ordner det han skal (sløset) og sætter det #¤%& stempel...

Naturligvis kan en mekaniker også kigge, skrue, banke, smøre og samle
lige så omhyggeligt som man selv ville gøre det :)


> Ud fra et rent teknisk synspunkt vil jeg give dig ret. Selvfølgeligt
> under forudsætning af at man har hænderne skruet nogenlunde ordentligt på.

Det er klart. Man skal også have en vis interesse i (at bruge tid på) det :)


>>>Hvorledes checkes i øvrigt om der skal nyt kædekit? Bageste tandhjul
>>>ser OK ud, men kæde virker lidt løs. MC har kørt ca 14000 km med dette
>>>kit.
>
> Check tænderne om de er begyndt at blive spidse/skæve. Check kæden om
> den er tilpas stram (hvad det dækker over kan man læse sig til i sin
> Haynes )

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

anders majland (20-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-04-04 15:03

> Jeg anbefaler dig selv, hvis du har tid til at sætte dig ind i
> tingene...

Enig - der tager noget tid første gang men. Men det er sjovest hvis man
har et sted at stå med det der er lidt mere velegnet end fortovet foran
grillbaren ud til en stærkt befærdet vej....

Se også anbefalinger på www.dmcn.dk Inden jeg begyndte at lave det hele
selv var jeg godt tilfreds med at komme hos Søborg MC. Peter kan godt
håndtere "pernittengryn" som mig og de få gange der har været noget
jeg har været mindre tilfreds med er det løst til min fulde tilfredshed.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Jacob Bunk Nielsen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 20-04-04 15:48

Jake <jake@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Og er ligeglad med stempler i servicebogen! Her er det vel værd at
> overveje hvad en komplet servicebog gør ved en eventuel gensalgsværdi.

Hvis man er lidt omhyggelig, så gemmer man lige kvitteringen på at man
har indkøbt olie, oliefilter, tændrør og så videre. På den måde kan
man med rimelighed overbevise en køber om at servicen rent faktisk er
lavet selv om man ikke har fået stemplet i servicebogen.

.... det er i hvert fald hvad jeg selv satser på. Det er temmelig let
at lave service på en Bandit, og jeg er fattig studerende, så jeg har
lavet det selv siden jeg købte min Bandit. Altid med kyndig hjælp fra
folk i klubben (ingen nævnt, ingen glemt), men det er altså nogenlunde
til at gå til, hvis man passer lidt på hvad man laver og har mod på
det.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-04 19:14


thomas sloth <thomassloth@hotmail.com> skrev i en
news:b3530c7d.0404200418.1943a2f2@posting.google.com...
>
> Hvorledes checkes i øvrigt om der skal nyt kædekit? Bageste tandhjul
> ser OK ud, men kæde virker lidt løs. MC har kørt ca 14000 km med dette
> kit.

Megte simpelt:
Træk bagud i kæden midt på bagtandhjulet: Hvis kæden virker løs og kan
trækkes væk fra tandhjulet er den ved at være færdig. Hvis tandhjulet
tillige ser nedslidt ud er der ingen tvivl.
Hvis kæden kan løftes så meget fra tandhjulet at der kan ses luft under den,
er den forlængst færdig og skal skiftes straks!

Hvis intet af det nævnte: Efterjuster blot kæden til at være "halv-løs"(*)
v.h.a. at løsne hjul-akslen og stramme efter på de forekommende
spændemekanismer!

(*):
På FAQ'en på DMC's hjemmeside er der beskrevet hvorledes man under kørsel
kan oplyse sig om kæde-opspændingens tilstand og derigennem slipper for at
køre rundt med (især) en for stram kæde!
Link: www.dmc-org.dk

--
Armand.





anders majland (20-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-04-04 19:49

> På FAQ'en på DMC's hjemmeside er der beskrevet hvorledes man under
> kørsel kan oplyse sig om kæde-opspændingens tilstand og derigennem
> slipper for at køre rundt med (især) en for stram kæde!
> Link: www.dmc-org.dk

Den bør måske opdateres til også at gælde for maskiner med lang
fjedervandring... I min manual og i værkstedhåndbogen er angivet 2 mål
for justering hvor cyklen hendholdsvis står på sidetøttefoden og blot på
hjulene. Ingen af delene synes jeg er nemt (eller passer særligt godt),
så jeg har de sidste par gange "bare" tynget den ned til der hvor kæden
er strammest og sørget for at den ikke er for stram der.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste