Motorcykel til høj mand (195 cm)
Fra : Martin

Dato : 19-04-04 22:54

Jeg står foran at skulle købe en brugt motorcykel. Jeg er 195 cm høj. Er
der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

/Martin

Fra : K

Dato : 20-04-04 00:20

"Martin" <willerup@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står foran at skulle købe en brugt motorcykel. Jeg er 195 cm høj. Er
> der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
> standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Jeg er selv 196 cm med fodtøj, jeg nød siddekomforten på min tidligere
Suzuki GSXF600 fra 2001, den passede perfekt til mig mht. arme, ben og
siddevinkel, jeg har prøvet en del mc'ere men synes nok at omtalte var nr.1.

Fra : S.G

Dato : 20-04-04 06:38

suzuki RF900 vli du siddeperfekt på
mere info på
www.suzuki-rf.com

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-04-04 08:02

Jeg er selv 193. Har nu BB, som jeg sidder rigtig godt på.

Før havde jeg en CBR1000 (SC21), som jeg også synes jeg sad godt på. Du
skulle kunne finde en SC24, som ligger inden for dit budget.

Men du skal nok gøre dig klart hvilken type af MC du ønsker... Race,
touring, chopper, offroad (semi).... mfl.

Du sidder sikkert også godt på de fleste større offroadere...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-04-04 11:51

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Jeg er selv 193. Har nu BB, som jeg sidder rigtig godt på.

> Før havde jeg en CBR1000 (SC21), som jeg også synes jeg sad godt på. Du
> skulle kunne finde en SC24, som ligger inden for dit budget.

Pudsigt.. jeg prøvede en CBR1000 men knæene passede ikke i
tankudskæringerne (jeg er 195cm). En GSX1100F passede mig fint, og min
nuværende FJ1100 er også i orden.

vh
Torben

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-04-04 14:14

Hmmm. Var det også en SC21? Der er vist noget med at de første årgange af
SC24 havde en lavere sædehøjde og dermed fik man "krummet" benene lidt
mere.... Men jeg er ikke sikker på min påstand...

Fra : Brian Laursen

Dato : 20-04-04 16:03

> [...]
> årgange af SC24 havde en lavere sædehøjde og dermed fik man "krummet"
> benene lidt mere.... Men jeg er ikke sikker på min påstand...

Jeg kan godt sidde på en cbr1000, og self oxo en cbr1100. zx9r kan jeg ikke
have benene på. Mærkligt han ikke kan være på cbr1000? Jeg har endda lange
ben. Bruger længe 38 i bukser.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-04 09:24

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hmmm. Var det også en SC21? Der er vist noget med at de første årgange af
> SC24 havde en lavere sædehøjde og dermed fik man "krummet" benene lidt
> mere.... Men jeg er ikke sikker på min påstand...

Argh. Det kan jeg sgu ikke huske - det var en brugt fra Mazi Motor i Holbæk
engang i 1996 eller deromkring.. min økonomi dengang gør det sandsynligt at
den var _meget_ brugt
Oplevelsen af at sidde med knæene uden på den brede del af tanken ved
~130km/t gjorde at maskinen blev bevidst fortrængt fra ønskesedlen trods den
fine gang og køreegenskaberne.

Men det kan da være der er én i min fremtid, hvis senere modeller er skåret
mindre japseragtigt. Det' dælme en fin maskine. Men dem er der jo en del af,
så hvem ved.

vh
Torben
tidligere Honda i flere versioner, nu familie og Yamaha.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-04-04 09:11

"Men det kan da være der er én i min fremtid...."

Ja, det er svært. Jeg har selv problemer med at finde den rette, pga mine
ben. Men BB er jeg rigtig glad for, og bliver nok ikke udskiftet foreløbig.
Forsøgte mig på en Fireblade sidste år. Men synes den var (fysisk) for
lille. Men måske den skal have endnu en chance i fremtiden....

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-04-04 19:51

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> writes:

> Jeg kan godt sidde på en cbr1000, og self oxo en cbr1100. zx9r kan jeg ikke
> have benene på. Mærkligt han ikke kan være på cbr1000? Jeg har endda lange
> ben. Bruger længe 38 i bukser.

Jeg kan ikke sidde på CBR600F3 og CBR1000, men godt på f.eks. VFR750,
og YZF600R ThunderCat.

Jeg sidder glimrende på min R1 '03, mens jeg lige præcis ikke har
plads til knæene på '04 modellen - <2cm skiller dem ad.

Min erfaring siger mig: prøv, prøv og atter prøv. Hvad vi siger passer
ikke på din krop.

--Kai, 197cm & bruger bukser med 38" benlængde.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-04-04 09:02

Jeg sidder også fint på en VFR750, nåede at trille en 6-800km på sådan en,
sidste år. Tilgengæld kan mine ben ikke være på en R1...

Så ja, det må være stor forskel på ben

Så bedste råd må være: Ud og prøv

Fra : Jack Jensen

Dato : 21-04-04 19:16

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> writes:
> Jeg kan ikke sidde på CBR600F3 og CBR1000, men godt på f.eks. VFR750,
> og YZF600R ThunderCat.

Nu er jeg kun 189 - men en på 203 lånte min cykel for en kort prøvetur.
Og han havde aldrig siddet bedre på en mc.

Mvh.
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : bsv

Dato : 20-04-04 08:35

Hvad med en ZZR 1100 måske, den er der også god plads på.

mvh
bsv

Fra : anders majland

Dato : 20-04-04 07:00

> Jeg står foran at skulle købe en brugt motorcykel. Jeg er 195 cm høj.
> Er der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
> standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Jeg ved ikke om du vil kalde det "standard" for sportstouring er det
ikke ... Men har du overvejet noget lidt mere højbenet som f.eks en
transalp ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Janner

Dato : 20-04-04 09:56

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
"Martin" <willerup@sol.dk> wrote in message
> [...]
> der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
> standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Kawa zx9RR B , havde selv en årg 94'er som jeg med mine 192 tourede hele
eroupa rundt på

Honda VFR af passende årgang ihenhold til pris niveau, sidder man fint på
med lange stænger

Kawa Z750 114 K fra ny ....... prøvede selv den med positive overraskelser

Men der er kun en ting at gøre ... og det er ud i det ganske land og prøve
sidde og køre modellerne og se hvad du selv syntes, der er jo ligeledes stor
forskel på behov og hvad du skal bruge scooteren til

--
Hygge fra Onkel Jan
CBR929RR

Fra : ls

Dato : 20-04-04 10:17

BMW helt klart!
K75, K100 eller K1100 har større sædehøjde end gennemsnittet, ligesom
afstanden til fodhvilere, styr o.s.v. gennemsnitligt er større end på
japanercyklerne. Prøv at tage lidt rundt og sid på forskellige modeller. Der
er ikke noget værre end at tage på langtur på en mc, hvor man sidder
dårligt.

Jeg er selv 195 cm. og har haft rigtigt mange japanere, men er nu
fuldstændig skiftet til bimmerne, som jeg sidder perfekt på - og så er
vedligeholdelsesudgifterne også formindsket en hel del
BMW'erne er dyre at anskaffe, men billige at køre på. Og så holder de
prisen!

Held og lykke!

/Lars.

Fra : Mogens Dammand

Dato : 20-04-04 18:39

Som én har skrevet, hvad med en Transalp.
Denne type mc'er er en overset gruppe her i Danmark. Tager man sydpå vrimler
det med dem.
Det er rigtig gode cykler at køre langt på, og de kan også være med på det
sjove på de snoede veje.
Suzuki DL 650 V-STROM kan faktisk fås for de 100k og så er den spritny
kig i touring nyt, der var en test af den, kan ikke lige huske hvad nr. det
var i, men inden for det sidste halve år.

/Mogens
Transalp

Fra : anders majland

Dato : 20-04-04 18:53

> Suzuki DL 650 V-STROM kan faktisk fås for de 100k og så er den
> spritny kig i touring nyt, der var en test af den, kan ikke lige
> huske hvad nr. det var i, men inden for det sidste halve år.

Og endnu bedre - tag ud og kig på en. Motorhjørnet, Viborg havde en
stående fornyligt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om designet -
men det er sikkert moderne

De har vist også en ny "overgemt" transalp stående.

Fra : m0rt3n

Dato : 20-04-04 19:43

Jeg vil foreslå Suzuki GSF 1200 Bandit. Jeg er 200 cm og sidder godt på den.
Armene strakt godt ud og jeg kan nemt lægge mig under kåben og jeg får ikke
krampe i lægmusklerne. Ydermere: den passer i proportionerne så jeg ser
pissegodt ud på den! Den koster 135.000 fra ny, så mon ikke der er en at få
til din pris?

-m0rt3n zrx1100 (men kører tit på dullens Bandit 1200 og siger det er min
egen, men hun læser med her, så det kan jeg desværre ikke sige her...)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522

Fra : Klynder

Dato : 20-04-04 21:08

> [...]
> der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
> standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Nu skriver du jo standard, og der må Yamaha XJ jo falde ind under. Har selv
600'eren
og har på intet tidspunkt haft det mindste ubehag (er 192 cm.). Jeg har ikke
prøvet 900'eren men den
er jo ikke mindre, så den må da være lisså' behagelig... ved dog ikke hvor
gammel sårn en
fætter skal være for at komme ned under 100.000 kr. (nypris ca 145.000)

Mvh Klynder
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=590

Fra : Veset

Dato : 20-04-04 21:38

On Mon, 19 Apr 2004 21:53:56 +0000 (UTC), willerup@sol.dk (Martin)
wrote:

>Jeg står foran at skulle købe en brugt motorcykel. Jeg er 195 cm høj. Er
>der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
>standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Så skal du da ha en Honda XRV 750 Africa Twin, hvis du vel og mærke
kan finde en brugt. Jeg er selv 202 cm, og sidder ganske fortrinligt
på den.

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-04 09:28

> [...]
> der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
> standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Jeg får en idé. Hvad med at købe en gn250, eller en miniVirago - så står du
med garanti for underholdningen

vh
Torben

Fra : Niels T

Dato : 21-04-04 08:56

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
snip
> Jeg får en idé. Hvad med at købe en gn250, eller en miniVirago - så står
du
> med garanti for underholdningen

hehe, jeg er 198cm og tog pappet på køreskolens gn250'er Ikke den bedste
køreopblevelse.. men folk har nok fået et billigt grin

-Niels T, Århus

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-04 10:52

"Niels T" <FJernDETTEniels_t79@hotmail.com> wrote in message

> [...]
bedste
> køreopblevelse.. men folk har nok fået et billigt grin

Som at se min bror (>200cm) på hans Puch 3-gear

Fra : --=Stone=--

Dato : 21-04-04 10:57

> bedste
>
> Som at se min bror (>200cm) på hans Puch 3-gear

*LOL*

Jeg har haft en GSX1100F den er fin til personer på de 190-200 cm og har det
fantastiske SPS kåbeglas ( elektronisk justerbaret ) kan klart anbefales, og
kan fåes til under 100K ( vil gætte på mellem 75-85K for et meget fint
eksemplar.. )

--
Steen
No bike at the moment

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-04-04 18:43

> [...]
> der nogle bestemte modeller som kan anbefales indenfor
> standard/sportstouringmotorcykler. Prisniveau max. 100.000 kr.

Jeg valgte ZX-10 ud fra de samme krav (jeg er 198 cm). Jeg sidder glimrende
på den..

Asger
ZX-10