/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvilken MC max 20.000.-
Fra : mikkel paulsen


Dato : 19-04-04 22:25

Ohøj forum!
Jeg går med tanker om at købe et nyt transportmiddel da jeg er træt af
min 45 scooter, især nu hvor fart grænsen for at miste kørekort bliver
sat ned til 40%.
Jeg har fundet frem til at en gammel motorcykel af en art nok var det
bedste valg, men hvad for en?
Jeg har max 20.000.- til rådighed efter jeg har taget mc-kørekort. Jeg
er 19 derfor skal den evt. drosles. Udseende er stortset lige meget,
jeg vil dog ikke så gerne have en Jawa eller Mz, det vigtigste er at
den skal være billig i drift der med ment: Få reparationer, da jeg kun
kender lidt til knallerter min bror har dog mc, den skal også være nem
at sælge igen da jeg inden for max 2 år vil købe en rigtig motorcykel
"40-50000.-"
Er en crosser evt. et godt valg? Eller skal det være en med mange cc
som bliver droslet?

Hvad mærker modeller typer osv Vil i foreslå?

Tak på forhånd mvh. Mikkel snart MC-ejer.

 
 
Bo Thede (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Bo Thede


Dato : 19-04-04 23:33

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a7ec204f.0404191324.70d861b2@posting.google.com...
> Ohøj forum!
> Jeg går med tanker om at købe et nyt transportmiddel da jeg er træt af
> min 45 scooter, især nu hvor fart grænsen for at miste kørekort bliver
> sat ned til 40%.
> Jeg har fundet frem til at en gammel motorcykel af en art nok var det
> bedste valg, men hvad for en?
> Jeg har max 20.000.- til rådighed efter jeg har taget mc-kørekort. Jeg
> er 19 derfor skal den evt. drosles. Udseende er stortset lige meget,
> jeg vil dog ikke så gerne have en Jawa eller Mz, det vigtigste er at
> den skal være billig i drift der med ment: Få reparationer, da jeg kun
> kender lidt til knallerter min bror har dog mc, den skal også være nem
> at sælge igen da jeg inden for max 2 år vil købe en rigtig motorcykel
> "40-50000.-"
> Er en crosser evt. et godt valg? Eller skal det være en med mange cc
> som bliver droslet?
>
> Hvad mærker modeller typer osv Vil i foreslå?
>
> Tak på forhånd mvh. Mikkel snart MC-ejer.

Jeg mener at en suzuki GS500 en populær maskine at købe droslet (måske tager
jeg fejl).
Den er nem at vedligeholde og omkostningerne er ikke så store på den.
De kan sikkert købes i nærheden af de 20K i rimelig stand.

Venlig Hilsen
Bo



Patrick Westergaard (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 20-04-04 10:11


>
> Jeg mener at en suzuki GS500 en populær maskine at købe droslet (måske
tager
> jeg fejl).
> Den er nem at vedligeholde og omkostningerne er ikke så store på den.
> De kan sikkert købes i nærheden af de 20K i rimelig stand.
>
> Venlig Hilsen
> Bo
>


man får ikke en gs500e til 20k medmindre det er et lig. Man skal op på
mellem 30-40k for noget i ordentlig stand, men så har man til gengæld en
dejlig maskine. Jeg er ihvertfald glad for min som jeg købte for et par mdr
siden

Patrick



Hekto (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-04-04 12:10

Patrick Westergaard wrote:


>
> man får ikke en gs500e til 20k medmindre det er et lig. Man skal op på
> mellem 30-40k for noget i ordentlig stand, men så har man til gengæld en
> dejlig maskine. Jeg er ihvertfald glad for min som jeg købte for et par mdr
> siden
>
> Patrick
>

Til gengæld kan man få en pæn GS450'er til den pris!
- sådan en er en helt OK erstatning!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Henrik Nielsen - Rap~ (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 20-04-04 14:41

Jeps. Sådan en startede min kæreste på. Den blev også brugt til ferie uden
for landets grænser... På det tidspunkt var den 15-17 år

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jes Vestervang (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-04-04 19:29

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Patrick Westergaard wrote:

>> man får ikke en gs500e til 20k medmindre det er et lig.
>
> Til gengæld kan man få en pæn GS450'er til den pris!
> - sådan en er en helt OK erstatning!

Jep, den er da ok, men jeg ville nok gå efter en Yamaha XS400 Seca
(det med Seca-tilnavnet er ret vigtigt). Det er en noget mere moderne
cykel svjv. De koster typisk omkring 15k,-.

Alternativt en Yamaha DT125R hvis man er til offroad, eller en
TDR125 hvis man bare hellere vil en en 2-takts gadecykel som er en
smule billigere.
--
mvh Jes Vestervang

anders majland (20-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-04-04 07:34

> Er en crosser evt. et godt valg?

En DT175 kan fåes billigt. I forhold til en knallert har den kræfter nok
og den kan sikkert også sælge igen uden det store tab om et par år.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Michal (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 20-04-04 10:12

On Tue, 20 Apr 2004 08:34:14 +0200, anders wrote:
>> Er en crosser evt. et godt valg?
>
> En DT175 kan fåes billigt. I forhold til en knallert har den kræfter nok
> og den kan sikkert også sælge igen uden det store tab om et par år.

Bestemt. Hvis man vedligeholder den en smule og husker normale ting
taber den næsten ingen værdi. Måske pga den lave nypris?

Og der er ikke så mange hyperdyre dele på den :)

Og det er en god maskine at sætte sig ind i mc-teknik på pga dens
simple konstruktion (Tak Armand og andre!).

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96
Som har lært en smule om bremser, karburator, 2Tmotor, kædekit +lidt til

Henrik Nielsen - Rap~ (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 20-04-04 14:43

"Og der er ikke så mange hyperdyre dele på den"

Lige pånær forrør, som ikke holder længe....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Michal (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 20-04-04 15:18

On Tue, 20 Apr 2004 15:42:49 +0200, Henrik wrote:
> "Og der er ikke så mange hyperdyre dele på den"
>
> Lige pånær forrør, som ikke holder længe....

Hvad er et forrør? :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

mikkel paulsen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 20-04-04 19:30

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> wrote in message news:<c63bdu$fij$1@sunsite.dk>...
> On Tue, 20 Apr 2004 15:42:49 +0200, Henrik wrote:
_______________________________________________________________

Suzuki GS 450 E, '84, km 97.000, Ny renv. motor, krauser sidetasker,
Nylak., Ny kobling, bremser i bag, kædekit, blinklys, batt., tænd.lås,
bagdæk, m.afgift olie+filter. BUD ØNSKES!!!! 25.000.-

Den ser flot ud, men hvornår skal KM bekymre en?


Jeg tror muligvis jeg vil se lidt mere på de der 175cc ymer-raketter,
de er jo ret billige, så hvis ikke nogen har noget dårligt at sige om
den såå...
hvad skal jeg se efter hvis jeg køber sådan en? hvad skal jeg forvente
hvis jeg går efter den blilligste 10-13.000

Armand (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-04 19:13


mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en
news:a7ec204f.0404191324.70d861b2@posting.google.com...
>
> Jeg går med tanker om at købe et nyt transportmiddel da jeg er træt af
> min 45 scooter, især nu hvor fart grænsen for at miste kørekort bliver
> sat ned til 40%.
> Jeg har fundet frem til at en gammel motorcykel af en art nok var det
> bedste valg, men hvad for en?

Her på gruppen har Yamaha XS 400 Seca været et populært valg for en del, og
til prislejet tror jeg at jeg fortsat vil hænge mig ved en anbefaling af
sådant et apparat!

--
Armand.





mikkel paulsen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 20-04-04 22:54

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<c63r0e$1m5m$5@news.cybercity.dk>...
> mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en
> news:a7ec204f.0404191324.70d861b2@posting.google.com...
> >
> > Jeg går med tanker om at købe et nyt transportmiddel da jeg er træt af
> > min 45 scooter, især nu hvor fart grænsen for at miste kørekort bliver
> > sat ned til 40%.
> > Jeg har fundet frem til at en gammel motorcykel af en art nok var det
> > bedste valg, men hvad for en?
>
> Her på gruppen har Yamaha XS 400 Seca været et populært valg for en del, og
> til prislejet tror jeg at jeg fortsat vil hænge mig ved en anbefaling af
> sådant et apparat!


Den ser også okay ud! men ak hvor blev den noget federe efter 83 surt
prisen så stiger 10.000 :(

Martin Sørensen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-04-04 23:51

>> Her på gruppen har Yamaha XS 400 Seca været et populært valg for en
>> del, og til prislejet tror jeg at jeg fortsat vil hænge mig ved en
>> anbefaling af sådant et apparat!

Synes jeg lyder fornuftigt.

> Den ser også okay ud! men ak hvor blev den noget federe efter 83 surt
> prisen så stiger 10.000 :(

Ja, den har ca. intet tilfælles med den gamle udover cylindervolumen.
Det er et nyt stel, ny elektronik og ny motor, så den er ret ulig den
gamle. Køreegenskaberne er noget bedre og motoren er noget stærkere. Jeg
har ikke prøvet den gamle model, men jeg er sikker på at Secaen er noget
sjovere at køre på!

--
signing off.. Martin Sørensen
- Har haft sin XS400 Seca '83 i næsten 3 år



Martin Sørensen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-04-04 23:56

>>> Her på gruppen har Yamaha XS 400 Seca været et populært valg for en
>>> del, og til prislejet tror jeg at jeg fortsat vil hænge mig ved en
>>> anbefaling af sådant et apparat!
> Synes jeg lyder fornuftigt.

Vil lige tilføje at en XS400 Seca ikke må køres på lille kørekort, men
jeg har da set nogle droslede modeller blive solgt, det er dog fåtallet
der er droslede.

Jeg regner med at droslingen består af nogle metal-skiver til
indsugningen, som du nok skal regne med koster omkring 1500,-. Hvis du
kan finde en i forvejen droslet model, er de penge jo sparet. Det er
forresten fælles for de fleste cykler i den klasse.

--
signing off.. Martin Sørensen



mikkel paulsen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 21-04-04 14:53

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message news:<c649q3$29df$1@news.cybercity.dk>...
> >>> Her på gruppen har Yamaha XS 400 Seca været et populært valg for en
> >>> del, og til prislejet tror jeg at jeg fortsat vil hænge mig ved en
> >>> anbefaling af sådant et apparat!
> > Synes jeg lyder fornuftigt.
>
> Vil lige tilføje at en XS400 Seca ikke må køres på lille kørekort, men
> jeg har da set nogle droslede modeller blive solgt, det er dog fåtallet
> der er droslede.
>
> Jeg regner med at droslingen består af nogle metal-skiver til
> indsugningen, som du nok skal regne med koster omkring 1500,-. Hvis du
> kan finde en i forvejen droslet model, er de penge jo sparet. Det er
> forresten fælles for de fleste cykler i den klasse.

okay ellers må jeg bare selv drosle den.
hvad får jeg ved secaen som jeg ikke får ved en næsten ny yamaha DT 175?
er der ikke nogen som kan svare mig på hvornår km. tallet skal bekymre en?

Moller (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-04-04 15:07

mikkel paulsen wrote:

> hvad får jeg ved secaen som jeg ikke får ved en næsten ny yamaha DT 175?

   Uha, der er fordele og ulemper... men :

   1. Seca'en har de flere krafter til motorvej, og længer landevejs
strækninger ikke blir en plage.

   2. Seca'en lyder mere som en rigtig MC (4 takter).

   3. Seca'en kan køre fra MZ, Jawa, Geyly, CZ osv..... DT175 kan knap
trække fre CZ og de små MZ'ere (125/150).

   4. Uden at våge ud i noget, men så vil jeg mene at Seca'en køre længere
på Literen pga. den ik skal hanes konstant...

   Men DT175 har den kæmpe fordel at hvis man støder på en pløjemark :) så
er den sjov at kaste rundt i muderet :)



--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

anders majland (21-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 21-04-04 15:55

> Men DT175 har den kæmpe fordel at hvis man støder på en pløjemark :)
> så er den sjov at kaste rundt i muderet :)

En seca er vel ligeså terrængående som en gs450 ?
http://groups.google.com/groups?as_q=gumse%20offroad&safe=images&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.motorcykel&as_scoring=d&lr=&num=100&hl=en

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Martin Sørensen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-04-04 16:44

>> Men DT175 har den kæmpe fordel at hvis man støder på en pløjemark :)
>> så er den sjov at kaste rundt i muderet :)
> En seca er vel ligeså terrængående som en gs450 ?
>
http://groups.google.com/groups?as_q=gumse%20offroad&safe=images&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.fritid.motorcykel&as_scoring=d&lr=&num=100&hl=en

Alt er vel terrængående til en vis grænse. Det afhænger bare af hvor
underlig man er.

--
signing off.. Martin Sørensen



Martin Sørensen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 21-04-04 16:57

>> Jeg regner med at droslingen består af nogle metal-skiver til
>> indsugningen, som du nok skal regne med koster omkring 1500,-. Hvis
>> du kan finde en i forvejen droslet model, er de penge jo sparet. Det
er
>> forresten fælles for de fleste cykler i den klasse.
> okay ellers må jeg bare selv drosle den.

Ja, men prisen er altså kun for metal-skiverne, så de kan ikke spares
væk. Selve skiverne kan sikkert findes for en femmer, men skal man have
de rigtige med certifikat, så koster de altså. Monteringen kan man
sikkert selv klare uden problemer, synshallen vil blot se certifikatet
for de dyrt indkøbte skiver.

> hvad får jeg ved secaen som jeg ikke får ved en næsten ny yamaha DT
> 175?

Du får f.eks. en motorcykel der kan trække fra alle br*an'erne i deres
Golf GTI'er osv.
Der er ikke ret meget gang i motoren på en DT175. Ok, secaen bliver nok
lidt mere død når den er droslet, men det er eftersigende ikke så
mærkbart, da det kun drosler den i toppen ved de høje omdrejninger.

Jeg tør også vove den påstand at Secaens køreegenskaber på asfalt er en
del bedre end DT175, og så ser den IMHO noget bedre ud.

Moller kom også med flere fornuftige pointer. Mht. benzinøkonomien, så
kender jeg den ikke på DT175, men min XS400 kører ca. 18½ km/l ved
bykørsel, og det er da ikke helt slemt. Jeg tror næsten at DT175 kan
køre længere, men så er det altså også noget kedeligere.

> er der ikke nogen som kan svare mig på hvornår km. tallet skal
> bekymre en?

På så gamle cykler ville jeg ikke kigge ret meget efter kilometertallet,
da cyklen kan have været udsat for alt muligt i dens levetid. Det er
f.eks. ikke til at vide om den har fået skiftet cylindre/stempler på et
tidspunkt.

Hvis kompressionen er i orden, og cyklen er velholdt og kører godt, så
ville jeg ikke tænke så meget over hvor langt den har kørt. Dårlig
vedligehold er altså noget værre end mange kilometer.

--
signing off.. Martin Sørensen



mikkel paulsen (21-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 21-04-04 23:28

>
> På så gamle cykler ville jeg ikke kigge ret meget efter kilometertallet,
> da cyklen kan have været udsat for alt muligt i dens levetid. Det er
> f.eks. ikke til at vide om den har fået skiftet cylindre/stempler på et
> tidspunkt.
>
> Hvis kompressionen er i orden, og cyklen er velholdt og kører godt, så
> ville jeg ikke tænke så meget over hvor langt den har kørt. Dårlig
> vedligehold er altså noget værre end mange kilometer.


Okay det lyder som om jeg skal kigge intensivt efter den der Seca
"lyder som en gammel spillekonsol ;) "

men hvad med den der Suzuki GS 450 E, '84, km 97.000, Ny renv. motor,
krauser sidetasker, Nylak., Ny kobling, bremser i bag, kædekit,
blinklys, batt., tænd.lås, bagdæk, m.afgift olie+filter. til 22.900?
så kan den vel godt presses ned på 21k, hvis kompressionstesten så er
okay er det så et godt køb? og kan sådan en mc sælges igen?
det er ikke fordi jeg står og skal købe mc lige nu, men efter
sommerferien. i ved jo sikkert hvordan det er, man kan ikke vente.
takker for hjælpen

Martin Sørensen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-04-04 00:27

> Okay det lyder som om jeg skal kigge intensivt efter den der Seca
> "lyder som en gammel spillekonsol ;) "

Mener faktisk at den Seca jeg købte var benævnt som XS 400 Sega i
salgsannoncen i dba.

> men hvad med den der Suzuki GS 450 E, '84, km 97.000, Ny renv. motor,
> krauser sidetasker, Nylak., Ny kobling, bremser i bag, kædekit,
> blinklys, batt., tænd.lås, bagdæk, m.afgift olie+filter. til 22.900?
> så kan den vel godt presses ned på 21k, hvis kompressionstesten så er
> okay er det så et godt køb?

Jeg vil sige, at den skal være i usædvanlig god stand, før man kan
forlange knap 23.000,- for en GS450, også selv om der er sidetasker med.

Selv 21.000,- lyder for højt. Normalt går de for ca. 15.000,- hvis de er
i rimeligt god stand, både mekanisk og kosmetisk. Så er de ikke ligefrem
samlerobjekter, men uden rust af betydning og mekanisk i orden.

> og kan sådan en mc sælges igen?

Alt kan sælges hvis prisen er rigtig.

GS450 er ikke en svær model at komme af med. De har et rimeligt godt
renommé, så der er en del potentielle kunder til dem.
Derfor, sørg for at du ikke giver for meget for cyklen, så du ikke får
et chok over hvor lidt du kan få for den, når den skal sælges igen.

> det er ikke fordi jeg står og skal købe mc lige nu, men efter
> sommerferien. i ved jo sikkert hvordan det er, man kan ikke vente.

Ja, fra det øjeblik jeg havde penge nok på kontoen, styrtede jeg ud og
kiggede på MC. Betalte kontant og kørte hjem på den. Måske ikke det
smarteste at købe den første jeg kiggede på, men den så fin ud og kørte
godt, så jeg hoppede på den, og det er da ikke gået helt galt.

Der gik vist ikke meget mere end 3 uger fra jeg fik kortet til jeg havde
en MC. Det er svært at vente, når man har fået en seddel hvorpå der står
at man må køre stor motorcykel.

--
signing off.. Martin Sørensen



mikkel paulsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 22-04-04 14:23

>
> Jeg vil sige, at den skal være i usædvanlig god stand, før man kan
> forlange knap 23.000,- for en GS450, også selv om der er sidetasker med.
>
> Selv 21.000,- lyder for højt. Normalt går de for ca. 15.000,- hvis de er
> i rimeligt god stand, både mekanisk og kosmetisk. Så er de ikke ligefrem
> samlerobjekter, men uden rust af betydning og mekanisk i orden.
>
Der er jo en E model, jeg har ikke set andre af den type, som koster
under 25000... jeg syntes nu den er rer fed kosmetisk :D

Hekto (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-04-04 18:13

mikkel paulsen wrote:

> Der er jo en E model, jeg har ikke set andre af den type, som koster
> under 25000... jeg syntes nu den er rer fed kosmetisk :D

Din afgørelse; men det er nok lidt i overkanten.
Denne gik for 19.000,- http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=200

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Martin Sørensen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-04-04 18:17

>> Der er jo en E model, jeg har ikke set andre af den type, som koster
>> under 25000... jeg syntes nu den er rer fed kosmetisk :D
> Din afgørelse; men det er nok lidt i overkanten.
> Denne gik for 19.000,- http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=200

Den ser skam også ret pæn ud. Absolut over standarden for de GS450 jeg
har set..

--
signing off.. Martin Sørensen



Hekto (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-04-04 08:41

mikkel paulsen wrote:
>>På så gamle cykler ville jeg ikke kigge ret meget efter kilometertallet,
>>da cyklen kan have været udsat for alt muligt i dens levetid. Det er
>>f.eks. ikke til at vide om den har fået skiftet cylindre/stempler på et
>>tidspunkt.
>>
>>Hvis kompressionen er i orden, og cyklen er velholdt og kører godt, så
>>ville jeg ikke tænke så meget over hvor langt den har kørt. Dårlig
>>vedligehold er altså noget værre end mange kilometer.
>
>
>
> Okay det lyder som om jeg skal kigge intensivt efter den der Seca
> "lyder som en gammel spillekonsol ;) "
>
> men hvad med den der Suzuki GS 450 E, '84, km 97.000, Ny renv. motor,
> krauser sidetasker, Nylak., Ny kobling, bremser i bag, kædekit,
> blinklys, batt., tænd.lås, bagdæk, m.afgift olie+filter. til 22.900?
> så kan den vel godt presses ned på 21k, hvis kompressionstesten så er
> okay er det så et godt køb? og kan sådan en mc sælges igen?
> det er ikke fordi jeg står og skal købe mc lige nu, men efter
> sommerferien. i ved jo sikkert hvordan det er, man kan ikke vente.
> takker for hjælpen

En GS450'er fra '84, er altså 6 år gammel da GS500 kommer i 89/90.
En GS500 af de første årgange, ligger på ca. 25.000,-
Prisen på en GS450 skal ses i forhold dertil. Det er billigere at købe
en skadet nyere cykel i Tyskland, og swappe motor, end at hovedreparere.

En GS450E i pæn original stand, kan godt koste tæt på 20.000,- for de
sidste årgange 87-89. 22.900,- er for meget efter min mening, for en
'84'er. Forgaffel, bagsvinger, hjul, gearkasse o.s.v. er jo ikke
nødvendigvis hovedrapareret.

Personligt ville jeg dog vælge en GS'er, frem for Seca'en, alene ud fra
reservedelssituationen.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

mikkel paulsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 23-04-04 17:47

>
> Personligt ville jeg dog vælge en GS'er, frem for Seca'en, alene ud fra
> reservedelssituationen.

nu er jeg jo heller ikke påvej til at købe den, men skulle bare høre
om det var en mulighed....
jeg vil godt lige høre lidt nærmere hvorfor jeg ikke skal vælge seca,
du er den eneste som har kritiseret den men altid godt at høre det fra
andre sider.
er der da dyre reservedele?

Martin Sørensen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 23-04-04 18:04

>> Personligt ville jeg dog vælge en GS'er, frem for Seca'en, alene ud
>> fra reservedelssituationen.
> jeg vil godt lige høre lidt nærmere hvorfor jeg ikke skal vælge seca,
> du er den eneste som har kritiseret den men altid godt at høre det fra
> andre sider.
> er der da dyre reservedele?

Originale reservedele er ikke billige, men det er de heller ikke til
Suzuki. Der er et rimeligt fornuftigt udvalg af uoriginale reservedele
til Secaen, og hvis det ikke er tilfældet har jeg aldrig haft problemer
med at skaffe originale.

Secaen er rimeligt velrepræsenteret i Tyskland, og det betyder også at
de fleste standard-dele kan købes billigt ved Louis.de.

Fordelen ved Suzukien er nok at du kan få optrænet din evne til at
fejlfinde i ladekredsløb.

--
signing off.. Martin Sørensen



Hekto (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-04-04 21:17

mikkel paulsen wrote:

>>Personligt ville jeg dog vælge en GS'er, frem for Seca'en, alene ud fra
>>reservedelssituationen.
>
>
> nu er jeg jo heller ikke påvej til at købe den, men skulle bare høre
> om det var en mulighed....
> jeg vil godt lige høre lidt nærmere hvorfor jeg ikke skal vælge seca,
> du er den eneste som har kritiseret den men altid godt at høre det fra
> andre sider.
> er der da dyre reservedele?

Seca'en har et pænt design!?

GS'eren er - efter hvad jeg ved og har erfaret - uhyre slidstærk og
stabil. Reservedele, og opgradering af motor m.v. er enkelt.
Vedligeholdelse som ventiljustering er simpel, og resten ligeså.
Ja, ladesystemet er det sædvanlige - men!!! - ofrer man 900,- på en
'SDchnabel' hører man ikke mere til det!
Efter min bedste overbevisning, er den (uden kåbe) absolut noget af det
bedste og billigste at starte på som begynder. Man får masser af MC for
en investering på under 20.000,- og der vil ikke være problemer man ikke
kan komme ud af, for små penge og beskidte fingre.

Nå man vil opgradere, taber man minimalt; men er blevet meget klogere.

Seca'en har sikkert de samme fortrin; men jeg synes bare ikke at man ser
heeeelt så mange i gadebilledet som GS'eren. Der laves slet ikke en
Yamaha, der bare ligner! Til gengæld laves der masser af GS 500'er!

Derfor!
- andre kan så være uenige.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-04 19:17


mikkel paulsen <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en
news:a7ec204f.0404211428.6958fa1e@posting.google.com...
> >
> Okay det lyder som om jeg skal kigge intensivt efter den der Seca
> "lyder som en gammel spillekonsol ;) "
>
> men hvad med den der Suzuki GS 450 E, '84, km 97.000, Ny renv. motor,
> krauser sidetasker, Nylak., Ny kobling, bremser i bag, kædekit,
> blinklys, batt., tænd.lås, bagdæk, m.afgift olie+filter. til 22.900?

For dyr!
Seca'en á under 20.000,- sætter IMHO prislejet i dén klasse!

--
Armand.



Dennis Hellan Peders~ (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 22-04-04 20:58

mikkel paulsen wrote:
> Ohøj forum!
> Jeg går med tanker om at købe et nyt transportmiddel da jeg er træt af
> min 45 scooter, især nu hvor fart grænsen for at miste kørekort bliver
> sat ned til 40%.
> Jeg har fundet frem til at en gammel motorcykel af en art nok var det
> bedste valg, men hvad for en?


Hej Mikkel.

Hvis du alligevel vil have noget større om et par år, så køb dog en Geely
Grand Puma 150 , til 10 K !
http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm og lad så de andre 10 K , stå og
trække renter til du vil have en større cykel !


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




mikkel paulsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 23-04-04 17:40

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message news:<c697tv$p83$1@news.net.uni-c.dk>...
> mikkel paulsen wrote:
> > Ohøj forum!
> > Jeg går med tanker om at købe et nyt transportmiddel da jeg er træt af
> > min 45 scooter, især nu hvor fart grænsen for at miste kørekort bliver
> > sat ned til 40%.
> > Jeg har fundet frem til at en gammel motorcykel af en art nok var det
> > bedste valg, men hvad for en?
>
>
> Hej Mikkel.
>
> Hvis du alligevel vil have noget større om et par år, så køb dog en Geely
> Grand Puma 150 , til 10 K !
> http://www.geely.dk/GRANDPUMACOLLAGE.htm og lad så de andre 10 K , stå og
> trække renter til du vil have en større cykel !

jeg har også haft set lidt på de der Geelyer, men grunden til jeg igen
har fravalgt dem er: lille motor selv i forhold til en seca. nogen
mener den er ustabil at køre på. jeg kender ikke prisfaldet på den
type maskine, en seca eller gs holder prisen.
men jeg er da altid åben for andre meninger ;)

Moller (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-04-04 14:58

mikkel paulsen wrote:

> jeg har også haft set lidt på de der Geelyer, men grunden til jeg igen
> har fravalgt dem er: lille motor selv i forhold til en seca.

   Uha... du mener ekstrem lille motor i forhold til en Seca, og så kan en
Seca køre på motorvejen ude den store fare for at der banker en billist
op i røven på dig, selv om du har placeret dig i inderbanen, og at det
er en bil med trailer ;)

nogen
> mener den er ustabil at køre på. jeg kender ikke prisfaldet på den
> type maskine, en seca eller gs holder prisen.

   Det kan næsten ikke siges bedre :) Men geely'erne har et plus, nemlig
at så for man en helt ny maskine... og så gå geely'er en del længere på
literen.

> men jeg er da altid åben for andre meninger ;)

   Tror din ide om en GS maskine er rigtig god :) men giv endelig ik for
meget for den, da der er mange til salg hele tiden, og du skal jo helst
kunne sælge den til ca. det samme igen, når den skal skiftes :)

   Hvis du skal ha en sjov, men endnu billigere... altså billigere end
Geely, men stadig kræfter til fin motorvejskørsel osv. så er der GSX 250
måske ? Jawa 350 , MZ 251/301 osv. Men især Jawa, og MZ er der dømt
hjemmeservice, for der er kun få værksteder der vil røre dem, og endnu
mindre der kan finde ud af det(selv om det er pisse let)... og de skal
ha fast service , ellers dør de stille og roligt... men priser fra
3000-15000Kr. synet og det hele er ikke urealistisk, f.eks. har bager
herinde en ETZ 251 synet til 6000kr.. og en GSX 250 til ??? pris, har
prøvet dem begge og de er ok at køre på, men ikke fuldblods racere, men
kommer man fra en 45 knallet, så er de kanon :) og de begge kan køre
120-140km/t til motorvejen.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

mikkel paulsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 25-04-04 20:46

Moller <news@molnit.com> wrote in message news:<408a7257$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> mikkel paulsen wrote:
>
> > jeg har også haft set lidt på de der Geelyer, men grunden til jeg igen
> > har fravalgt dem er: lille motor selv i forhold til en seca.
>
>    Uha... du mener ekstrem lille motor i forhold til en Seca, og så kan en
> Seca køre på motorvejen ude den store fare for at der banker en billist
> op i røven på dig, selv om du har placeret dig i inderbanen, og at det
> er en bil med trailer ;)
>
> nogen
> > mener den er ustabil at køre på. jeg kender ikke prisfaldet på den
> > type maskine, en seca eller gs holder prisen.
>
>    Det kan næsten ikke siges bedre :) Men geely'erne har et plus, nemlig
> at så for man en helt ny maskine... og så gå geely'er en del længere på
> literen.
>
> > men jeg er da altid åben for andre meninger ;)
>
>    Tror din ide om en GS maskine er rigtig god :) men giv endelig ik for
> meget for den, da der er mange til salg hele tiden, og du skal jo helst
> kunne sælge den til ca. det samme igen, når den skal skiftes :)
>
>    Hvis du skal ha en sjov, men endnu billigere... altså billigere end
> Geely, men stadig kræfter til fin motorvejskørsel osv. så er der GSX 250
> måske ? Jawa 350 , MZ 251/301 osv.

jeg har også haft set MEGET på en gsx 250 den er jo røv lækker.... men
jeg har hørt om alle de justeringer samt reperationer der er på dem,
derfor er jeg igen gået bort fra sådan en. desuden er de også lidt for
dyre til mig :(

jeg vil ikke have en jawa mener bare de er for grimme..... men em MZ
kan ske, havde set på en offroader type den var okay, men ellers mener
jeg ikke det er den pæneste mc -selv i forhold til en Seca "forstørres
yamaha 4-gears"

så nu står jeg så pg vakler mellem en gs af en art eller en seca, er
dog mest efter en seca da den er billigst.

tak for alle de gode råd :D

Martin Sørensen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-04-04 22:24

>> Hvis du skal ha en sjov, men endnu billigere... altså billigere end
>> Geely, men stadig kræfter til fin motorvejskørsel osv. så er der GSX
>> 250 måske ? Jawa 350 , MZ 251/301 osv.
> jeg har også haft set MEGET på en gsx 250 den er jo røv lækker....

Er du helt sikker på at du har kigget på en GSX 250? Jeg har aldrig hørt
nogle sige at de var røvlækre, eller blot noget der mindede om det.
Sikker på at du ikke tænkte på en GSXR250?

> jeg vil ikke have en jawa mener bare de er for grimme..... men em MZ
> kan ske, havde set på en offroader type den var okay, men ellers mener
> jeg ikke det er den pæneste mc -selv i forhold til en Seca "forstørres
> yamaha 4-gears"

Forstørret 4 gears? Det kan man måske sige om RD 125, men det synes jeg
nu at Secaen er vokset rimeligt meget fra.

> så nu står jeg så pg vakler mellem en gs af en art eller en seca, er
> dog mest efter en seca da den er billigst.

Gå ud og kig på nogle stykker, og beslut dig derefter. Kan du få
prøveture, så vil det nok også betyde en del for dit valg.

--
signing off.. Martin Sørensen



mikkel paulsen (27-04-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 27-04-04 00:20

> Er du helt sikker på at du har kigget på en GSX 250? Jeg har aldrig hørt
> nogle sige at de var røvlækre, eller blot noget der mindede om det.
> Sikker på at du ikke tænkte på en GSXR250?
>
Jo klart GSX R, dumme dumme Robert! :D .... har også set lidt på gsx
250 men den er ikke så pæn, så ville jeg foretrække en gsx es til halv
pris...



>
> Forstørret 4 gears? Det kan man måske sige om RD 125, men det synes jeg
> nu at Secaen er vokset rimeligt meget fra.

hehe RD 125 er ikke just pæn...
>


>
> Gå ud og kig på nogle stykker, og beslut dig derefter. Kan du få
> prøveture, så vil det nok også betyde en del for dit valg.

det er også derfor jeg arbejder på det mc-kørekort så jeg kan prøve
mig frem...

der er dog lige kommet en ny mc i mine tanker, den er godtnok lidt dyr
i forhold til min tegnebog men det kan jeg finde ud af. en Susuki GS
650 G KANTANA fra starten af 80'erne "83" den er også fed nok, og
mange har rost holdbarheden! den kan købes for 20-23000

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste