|
| Renovering af turbo til yamaha xj 650 fra ~ Fra : Anders Paulsen |
Dato : 19-04-04 13:09 |
|
Jeg Skriver på vegne af en kammerat, der efter at have købt sig en yamaha xj
650 turbo fra ´83 har kastet sig ud i at renovere turboen. Dette har vist
sig at være en svær sag, da nogle bøsninger/ lejer er defekte. En ny turbo
koster 23.000 og reservedele er ikke lige sådan at fremskaffe da modellen er
forholdsvis sjælden. Er der nogle, der kender modellen og som har nogle
erfaringer mht. turboen og renovering af en sådan?
P.S Der findes en turbo- specialist i Viborg, men denne har ikke kunnet
hjælpe med problemet.
| |
Brian Sørup (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 19-04-04 13:46 |
|
"Anders Paulsen" <atp_sessions@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4083c168$1@news.wineasy.se...
> Jeg Skriver på vegne af en kammerat, der efter at have købt sig en
yamaha xj
> 650 turbo fra ´83 har kastet sig ud i at renovere turboen. Dette har
vist
> sig at være en svær sag, da nogle bøsninger/ lejer er defekte. En ny
turbo
> koster 23.000 og reservedele er ikke lige sådan at fremskaffe da
modellen er
> forholdsvis sjælden. Er der nogle, der kender modellen og som har
nogle
> erfaringer mht. turboen og renovering af en sådan?
>
> P.S Der findes en turbo- specialist i Viborg, men denne har ikke
kunnet
> hjælpe med problemet.
Prøv www.gikturbo.se
De plejer at kunne klare lidt af hvert....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733
| |
Steen Gruby (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 19-04-04 14:42 |
|
On 19 Apr 2004 14:09:12 +0200, "Anders Paulsen"
<atp_sessions@hotmail.com> wrote:
Hej Andres.
>Jeg Skriver på vegne af en kammerat, der efter at have købt sig en yamaha xj
>650 turbo fra ´83 har kastet sig ud i at renovere turboen. Dette har vist
>sig at være en svær sag, da nogle bøsninger/ lejer er defekte. En ny turbo
>koster 23.000 og reservedele er ikke lige sådan at fremskaffe da modellen er
>forholdsvis sjælden. Er der nogle, der kender modellen og som har nogle
>erfaringer mht. turboen og renovering af en sådan?
>
Prøv at kigge her: http://www.turbochargers.com/
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Bo-gsxR (20-04-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 20-04-04 09:06 |
|
Dette har vist
> sig at være en svær sag, da nogle bøsninger/ lejer er defekte. En ny turbo
> koster 23.000 og reservedele er ikke lige sådan at fremskaffe da modellen er
> forholdsvis sjælden. Er der nogle, der kender modellen og som har nogle
> erfaringer mht. turboen og renovering af en sådan?
man kan vel blot købe en anden! hvis det endelig skulle vise sig at den ikk
kan laves.
Men prøv at ringe til dem her http://www.scanturbo.dk/
De skulle vist være meget kompetente.
De laver et normalt service til 3.000kr. hvor de udskifter lejer og pakninger.
og tester den er afbalanceret ved ret mange omdr.
bo-gsxR
www.skakmat.webbyen.dk
| |
Gert Bo thorgersen (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 25-04-04 09:44 |
|
"Anders Paulsen" <atp_sessions@hotmail.com> wrote in message
news:4083c168$1@news.wineasy.se...
> Jeg Skriver på vegne af en kammerat, der efter at have købt sig en yamaha
xj
> 650 turbo fra ´83 har kastet sig ud i at renovere turboen. Dette har vist
> sig at være en svær sag, da nogle bøsninger/ lejer er defekte. En ny turbo
> koster 23.000 og reservedele er ikke lige sådan at fremskaffe da modellen
er
> forholdsvis sjælden. Er der nogle, der kender modellen og som har nogle
> erfaringer mht. turboen og renovering af en sådan?
>
> P.S Der findes en turbo- specialist i Viborg, men denne har ikke kunnet
> hjælpe med problemet.
>
>
Nu er en turbo jo lille, også i godset, men er der ikke muligheder for at få
tilpasset til bøsning lavet med nyt mål - tanke på nedslidt aksel - til
turboen, eller få slebet leje af anden dimension til, eller få lavet en
anden aksel? Der er jo værksteder med fingernemme folk så det må
da nok kunne laves.
Nu har jeg ikke tegninger af den aktuelle tubo, men de er jo alle
grundlæggende ens. Så hvad helt præcist er der galt/gået i stykker/slidt
ned?
Prismæssig er der vel muligheden for en uoriginal - måske fra USA - til
langt lavere pris. Men nu om da laves der jo turbiner med mindre mål end for
21 år siden og derfor mindre inertimoment, pga bedre materialekvaliteter. Og
vist også med bedre bladprofiler pga mere mulighed nu for fremstilling via
PC styrede automat maskiner.
Mvh. Gert Thorgersen
| |
|
|