/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
inddysning af tl1000s
Fra : Pusterummet


Dato : 19-04-04 13:06

Har lige smidt en KN-filter i maskinen. Jeg synes den er blevet mere træg af
det og vil derfor have den på bænk og justeret efter det. (Kan det virkelig
passe den er blevet mere træg af et KN-filter?)
Er der nogen der kan anbefale et sted der gør det ordentligt og billigt??




 
 
Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 14:06

Pusterummet wrote:
> Har lige smidt en KN-filter i maskinen. Jeg synes den er blevet mere træg af
> det og vil derfor have den på bænk og justeret efter det. (Kan det virkelig
> passe den er blevet mere træg af et KN-filter?)
> Er der nogen der kan anbefale et sted der gør det ordentligt og billigt??

   Hvor i landet ? ellers er Lydmuren et godt valg, da de er billige :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Pusterrummet (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Pusterrummet


Dato : 19-04-04 15:35


> Hvor i landet ? ellers er Lydmuren et godt valg, da de er billige :)

Hvad vi de typisk koste da?



Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 15:49

Pusterrummet wrote:
>>Hvor i landet ? ellers er Lydmuren et godt valg, da de er billige :)
>
>
> Hvad vi de typisk koste da?

   en rulning koster 400Kr. alene... hvis de skal stille den ind osv...
skal du regne med at lydmuren nok kan gøre det for 900 (rulning+ 1 time)
og op... Nu er jeg lidt i tvivl men jeg mener at en tls er med
indsprøjtning, og derved er der ik det store i det andet end han lige
mapper den om, og så vidt jeg har forstået det, behøvers der ikke nogen
fansy commander box eller andet for at mappe den om til en fast
indstilling, når det er en suzuki.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Martin Leong (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Leong


Dato : 19-04-04 15:02

"Pusterummet" <nospam@nospam.dk> wrote in message
news:4083c092$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Har lige smidt en KN-filter i maskinen. Jeg synes den er blevet mere træg
af
> det og vil derfor have den på bænk og justeret efter det. (Kan det
virkelig
> passe den er blevet mere træg af et KN-filter?)

Ja det kan det godt. Da jeg fik sat mit BMC filter i min SV650 mistede den
12 heste...Efter inddysning kom den op på 76,5 (med slipon potte).

> Er der nogen der kan anbefale et sted der gør det ordentligt og billigt??

Hvis du bor i nordjylland kan jeg varmt anbefale www.mc-hospitalet.dk... Han
har virkelig styr på sådan et rullefelt!

Mvh
Martin Leong
SV650S



Pusterrummet (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Pusterrummet


Dato : 19-04-04 15:36

OK... overvejer om jeg bare skal smide standard filteret i igen. Den kørte
jo fint med det filter ogulle være lavet efter de 2 micron potter der sidder
på, men man ved jo aldrig.
Spørgsmålet er hvor meget mere det giver at få den dyset ind efter det
KN-filter?



Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 15:54

Pusterrummet wrote:

> OK... overvejer om jeg bare skal smide standard filteret i igen. Den kørte
> jo fint med det filter ogulle være lavet efter de 2 micron potter der sidder
> på, men man ved jo aldrig.
> Spørgsmålet er hvor meget mere det giver at få den dyset ind efter det
> KN-filter?

   svært at sige men hvis du siger den er justeret ind til de micron
potter der sider på, så er det for lidt du vinder med KN til at du
mærker det. Men hvis den er ren standard indstillet, og du har de potter
på, så er det pengende værd at beholde KN i, og få justeret den godt
ind, da det vil få fikse diverse huller osv, så den blir mere behagelig
at køre på. Altså du skal ikke gøre det for et ubrugetligt maks heste
tal alene, men for at få en mere lige effekt kurve.

   Hmmm, tl1000s ... micron potter... er den rød ? og du har lige købt den
:) for det lyder som Jon's maskine, og der kan jeg kun sige at du skal
sætte det gamle filter i, og glemme alt om at finde flere heste, men i
stedet komme med på nogen track days, da den jo har en kanon afjedring i
forhold til en alm. tls'er :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

NielSV650 (19-04-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 19-04-04 16:05

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:4083e7f2$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hmmm, tl1000s ... micron potter... er den rød ? og du har lige købt den
> :) for det lyder som Jon's maskine,

Ja, farven matcher, men det gør potterne ikke. Scorpion, er navnet ;-b



/Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158




Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 16:13

NielSV650 wrote:


> Ja, farven matcher, men det gør potterne ikke. Scorpion, er navnet ;-b

   Vupsi, :) en mindre detalje ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Pusterrummet (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Pusterrummet


Dato : 19-04-04 16:01

en mere lige effekt kurve.
>
> Hmmm, tl1000s ... micron potter... er den rød ? og du har lige købt den
> :) for det lyder som Jon's maskine, og der kan jeg kun sige at du skal
> sætte det gamle filter i, og glemme alt om at finde flere heste, men i
> stedet komme med på nogen track days, da den jo har en kanon afjedring i
> forhold til en alm. tls'er :)

Det er ikke den :) Denne er købt af en privat mand i Stenløse (den der stod
til salg ved lydmuren)

Har lige snakket med mc-hospitalet.
Han vil lave det for 1500,- og det er med rulning med begge filtre monteret,
så vi kan se forskellen
:)
Det lyder egentlig billig nok



Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 16:12

Pusterrummet wrote:

> Har lige snakket med mc-hospitalet.
> Han vil lave det for 1500,- og det er med rulning med begge filtre monteret,
> så vi kan se forskellen
> :)
> Det lyder egentlig billig nok

   Hvis du har 1500 løse :) så er det bare at kaste sig over det :) de har
jo et godt rygte, og har skrevet en del fornuftigt omkring rulnig osv..
på deres hjemmeside.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

S.G (19-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 19-04-04 16:45


>
> Hvis du har 1500 løse :) så er det bare at kaste sig over det :) de har
> jo et godt rygte, og har skrevet en del fornuftigt omkring rulnig osv..
> på deres hjemmeside.

Jep. Det er egentlig osse mere det at jeg så 100% ved at den er dysset
perfekt.
I fald dem der han dysset den før (i fald den nu osse er, det sagde sælger)
ikke har gjort det ordentligt eller lign, så risikerer man jo for mager
eller fed blanding og at par brændte stempler. Det er jo ikke kewl. Så vil
få det noget bedre når jeg ved det er gjort ordentligt.
Btw så er prisen ens om det så er uden rulletest på original filter og kun
kn, eller om det er begge. Han er nemlig interesseret i at finde ud af om
der er forskel de to filtre imellem på en TL1000S :)
Så det er jo fedt nok



Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 17:30

S.G wrote:

> Jep. Det er egentlig osse mere det at jeg så 100% ved at den er dysset
> perfekt.

   :) flueknepperi måske, men det heder da ikke dyset når maskinen er med
indsprøjtning ;)

> I fald dem der han dysset den før (i fald den nu osse er, det sagde sælger)
> ikke har gjort det ordentligt eller lign, så risikerer man jo for mager
> eller fed blanding og at par brændte stempler. Det er jo ikke kewl. Så vil
> få det noget bedre når jeg ved det er gjort ordentligt.

   Helt klart :)

> Btw så er prisen ens om det så er uden rulletest på original filter og kun
> kn, eller om det er begge. Han er nemlig interesseret i at finde ud af om
> der er forskel de to filtre imellem på en TL1000S :)
> Så det er jo fedt nok

   hmmmm, blir spændene at se hvad forskellen er, men tag det ikke helt
seriøst da du jo ikke ved om den i forvejen er 100% justeret ind til det
originale med de andre potter på eller ej :) men lidt indtryk kan det
vel give :)

   Men det er nu en go ting at du for gjort dette, oplevede selv at Sælger
ikke anede en skid om hvad der var gjort med Banditten da jeg købte
den... og han gjorde flere gange opmærksom på at den var med Jet-kit og
dyset og det hele. Da jeg så selv åbnede kaburatorene (kan ik lade være
at pille) opdagede jeg at den kørte med standard dyser, og fik derved
bekræftede at den kørte ekstremt for magert :( ... så 80Kr. og pillen,
fik jeg 10-15 heste ekstra i visse områder af effekt området :) og 1-2
ekstra i toppen.... og en kanon bedre motorgang :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Armand (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-04 16:39


Pusterummet <nospam@nospam.dk> skrev i en
news:4083c092$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Har lige smidt en KN-filter i maskinen. Jeg synes den er blevet mere træg
af
> det og vil derfor have den på bænk og justeret efter det. (Kan det
virkelig
> passe den er blevet mere træg af et KN-filter?)
> Er der nogen der kan anbefale et sted der gør det ordentligt og billigt??

Indsprøjtnings-systemet på TL'eren fordrer indkøb/brug af en Power-commander
for at trimme elektronikken ind til de nye forhold - Så du skal virkelig
have læderet op for at komme videre :-|

--
Armand.



S.G (19-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 19-04-04 17:01

> Indsprøjtnings-systemet på TL'eren fordrer indkøb/brug af en
Power-commander
> for at trimme elektronikken ind til de nye forhold - Så du skal virkelig
> have læderet op for at komme videre :-|

Manden fra Mc-hospitalet sagde den powercommander var penge ud af vinduet,
da man stort set kune lave samme ændringer som den er. Så det stoler jeg på
:)



Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 17:33

S.G wrote:

>>Indsprøjtnings-systemet på TL'eren fordrer indkøb/brug af en
>
> Power-commander
>
>>for at trimme elektronikken ind til de nye forhold - Så du skal virkelig
>>have læderet op for at komme videre :-|
>
>
> Manden fra Mc-hospitalet sagde den powercommander var penge ud af vinduet,
> da man stort set kune lave samme ændringer som den er. Så det stoler jeg på
> :)

   Yepsen, PowerCommander er spild af penge på Suzuki'er da de kan
omprogrameres uden de store problemer, og da 99% af dem som skal ha
omjusteret er ligeglad med at ha flere profiler og andet pjat at skifte
imellem, men i stedet bare af den justeret ind en gang for alle :) så er
powercommanderen spild af penge.

   

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

S.G (19-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 19-04-04 17:53

> Yepsen, PowerCommander er spild af penge på Suzuki'er da de kan
> omprogrameres uden de store problemer, og da 99% af dem som skal ha
> omjusteret er ligeglad med at ha flere profiler og andet pjat at skifte
> imellem, men i stedet bare af den justeret ind en gang for alle :) så er
> powercommanderen spild af penge.

mmmmm... dejlig at have skruzuki :D
Har en aftale med ham Torsdag kl 15.45.
Kører fra Odense ved 13.30 tiden, da der er 234Km (det meste motorvej) 2
timer og 15 min er vel nok?!?

Men hovedsagen er at jeg ved den nu bliver trimmet til det setup den har nu.
Det har jeg det bedre med uanset om den i forvejen var trimmet eller ej. Og
det vil jo vise sig.....
Glæder mig til at se hvad han kan lave ved den :D

Begyndte at tvivle lidt på det da jeg smed det KN filter på. pludselig ville
den ikke ordentlig på hjul i 2 gear :( i 1. gear kan den stadig ikke holdes
nede hvis du drejer håndtaget helt..... ligemeget hvad du gør :(, så tror
jeg dropper den nedgearing, da jeg så slet ikke kan skyde den af i 1. gear
mere.
Derudover synes den lidt træg i alle gearene over de 6000rpms, men kan jo
osse være fordi man har vænnet dig til dyret.. igen... det vil vise sig :D
Har mange teorier pt der skal enten afkræftes eller bekræftes :D



Armand (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-04 19:11


S.G <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:TISgc.1784$yf1.411@news.get2net.dk...
> > Indsprøjtnings-systemet på TL'eren fordrer indkøb/brug af en
> Power-commander
> > for at trimme elektronikken ind til de nye forhold - Så du skal virkelig
> > have læderet op for at komme videre :-|
>
> Manden fra Mc-hospitalet sagde den powercommander var penge ud af vinduet,
> da man stort set kune lave samme ændringer som den er. Så det stoler jeg
> på

Øhh??

Jeg ville ellers mene at Eprom'en er da fast programmeret, ligesom det gør
sig gældende for stort set hele det automotive marked, men Moller belærer
mig jo om andet!

--
Armand.





S.G (20-04-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 20-04-04 20:34


>
> Jeg ville ellers mene at Eprom'en er da fast programmeret, ligesom det gør
> sig gældende for stort set hele det automotive marked, men Moller belærer
> mig jo om andet!

dunno kører bare på lortet :D, men mener manden sagde det kunne ændres i
sukkien. Dvs at eprommen kan progammeres om.



Moller (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-04-04 09:51

Armand wrote:

> Øhh??
>
> Jeg ville ellers mene at Eprom'en er da fast programmeret, ligesom det gør
> sig gældende for stort set hele det automotive marked, men Moller belærer
> mig jo om andet!

   Uden at kloge åge eller noget, så har jeg forstået på det at Suzuki
bruger EEprom :) men de fleste andre mærker stadig bruger Eprom.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Michal (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 21-04-04 20:09

On Wed, 21 Apr 2004 10:51:16 +0200, Moller wrote:
> Armand wrote:
>
>> Øhh??
>>
>> Jeg ville ellers mene at Eprom'en er da fast programmeret, ligesom det gør
>> sig gældende for stort set hele det automotive marked, men Moller belærer
>> mig jo om andet!
>
>    Uden at kloge åge eller noget, så har jeg forstået på det at Suzuki
> bruger EEprom :) men de fleste andre mærker stadig bruger Eprom.

Uanset om det er en eprom eller eeprom kan den stadig omprogrammeres.

eeprom kan slettes elektroniskt, og programmeres elektroniskt
eprom slettes med uv-lys, men programmeres elektroniskt

Tilgængeld tror jeg ikke softwaren er frit tilgængelig, selvom man
naturligvis har den i binær form på chip'en. Og dermed kan man godt sige
den er "fast programmeret".

Men hvad producent giver til forhandlere/værksteder af udstyr til
programmering, det ved jeg ikke.

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Moller (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-04-04 20:16

Michal wrote:


> Uanset om det er en eprom eller eeprom kan den stadig omprogrammeres.

   Nopes, kun hvis det er udviklingsversionerne, altså dem med UV hullet
til sletning.

> eeprom kan slettes elektroniskt, og programmeres elektroniskt
> eprom slettes med uv-lys, men programmeres elektroniskt

   Ja, UV versioner af Eprommer kan, men dem uden UV hullet kan ikke... en
anden ting er normalt kan man ik bare lige åbne den lille boks og så
skifte chip hvis det var, uden at smadre den, og derved er Suzuki's
system en fordel fordi man bruger et specielt stik der sætte på, og
vupti den kan programeres om.

> Tilgængeld tror jeg ikke softwaren er frit tilgængelig, selvom man
> naturligvis har den i binær form på chip'en. Og dermed kan man godt sige
> den er "fast programmeret".
>
> Men hvad producent giver til forhandlere/værksteder af udstyr til
> programmering, det ved jeg ikke.

   Suzuki værkstederne har en boks til det.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Michal (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 21-04-04 21:38

On Wed, 21 Apr 2004 21:15:55 +0200, Moller wrote:
> Michal wrote:
>
>
>> Uanset om det er en eprom eller eeprom kan den stadig omprogrammeres.
>
>    Nopes, kun hvis det er udviklingsversionerne, altså dem med UV hullet
> til sletning.

Man kan vel altid finde en tilsvarende eeprom, og så kopiere data'en
over :) (evt. omprogrammeret)


>> eeprom kan slettes elektroniskt, og programmeres elektroniskt
>> eprom slettes med uv-lys, men programmeres elektroniskt
>
>    Ja, UV versioner af Eprommer kan, men dem uden UV hullet kan ikke... en
> anden ting er normalt kan man ik bare lige åbne den lille boks og så
> skifte chip hvis det var, uden at smadre den,

Hvordan er boksene da lavet? Man kan altid fikse ting :)
(læs: gaffatape)


> og derved er Suzuki's
> system en fordel fordi man bruger et specielt stik der sætte på, og
> vupti den kan programeres om.

Ja det er jo smart.


>> Tilgængeld tror jeg ikke softwaren er frit tilgængelig, selvom man
>> naturligvis har den i binær form på chip'en. Og dermed kan man godt sige
>> den er "fast programmeret".
>>
>> Men hvad producent giver til forhandlere/værksteder af udstyr til
>> programmering, det ved jeg ikke.
>
>    Suzuki værkstederne har en boks til det.

Smart nok...

Jeg vil dog stadig holde mig til simple 2T'ere :D

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Moller (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-04-04 23:28

Michal wrote:

> Smart nok...
>
> Jeg vil dog stadig holde mig til simple 2T'ere :D

   *LOL* ja ja :) syntes nu ik der er den store forskel mellem 2 og 4
takter i sværhedsgrad... men det er nok fordi banditten er så forbandet
let at pille i ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Michal (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-04-04 05:54

On Thu, 22 Apr 2004 00:28:11 +0200, Moller wrote:
> Michal wrote:
>
>> Smart nok...
>>
>> Jeg vil dog stadig holde mig til simple 2T'ere :D
>
>    *LOL* ja ja :) syntes nu ik der er den store forskel mellem 2 og 4
> takter i sværhedsgrad...

Der er intet fuel injection system, ingen ventiler, og så er de ofte
1-cylindrede, og olien syns jeg ikke der er så mange mystiske
krummelurer med.

Da jeg ikke har den store erfaring ved jeg ikke om jeg taler forkert
mht. fuel injection. Kan godt være der er nogle 2T'ere som har det ;)


> men det er nok fordi banditten er så forbandet
> let at pille i ;)

Den er der jo heller ikke kåbe på, og det sænker da
sværhedsgraden en anelse. Andet end det kan jeg desværre ikke sige op
banditten, da jeg ikke har kigget nærmere på en... Men kan godt være en
gang i nær fremtid at kæresten vil tøffe rundt på en sådan :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Moller (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-04-04 12:04

Michal wrote:

> Der er intet fuel injection system, ingen ventiler, og så er de ofte
> 1-cylindrede, og olien syns jeg ikke der er så mange mystiske
> krummelurer med.

   :) det er kun nyere 4 taktere der har indsprøjtning :) ... og olien på
en ekstremt lavtydene 2 takter som en DT175 er ikke et problem, den kan
jo næsten køre på alt :)

   Men hvis du finder en højtydene 2 takter så er historien en hel anden,
den skal hele tiden være justere korekt ind, så den ik for alt for mager
blanding osv. eller forkert olie blanding osv. Man kan i mange tilfælde
godt forvente at en 2 takter skal serviceres en del mere end en
firtakter :) hvis de yder i samme område.

> Den er der jo heller ikke kåbe på, og det sænker da
> sværhedsgraden en anelse. Andet end det kan jeg desværre ikke sige op
> banditten, da jeg ikke har kigget nærmere på en... Men kan godt være en
> gang i nær fremtid at kæresten vil tøffe rundt på en sådan :)
>

   Det skal prøves :) jeg havde selv samme skræk for 4 takteren inden jeg
fik en, især ventiler og knastkæde fik mig til at gyse... nu er det kun
knastkæden i sammenhæng med et knast aksel skift jeg gyser over, men den
skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages tid :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Michal (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-04-04 12:58

On Thu, 22 Apr 2004 13:04:16 +0200, Moller wrote:
> Michal wrote:
>
>> Der er intet fuel injection system, ingen ventiler, og så er de ofte
>> 1-cylindrede, og olien syns jeg ikke der er så mange mystiske
>> krummelurer med.
>
>    :) det er kun nyere 4 taktere der har indsprøjtning :) ... og olien på
> en ekstremt lavtydene 2 takter som en DT175 er ikke et problem, den kan
> jo næsten køre på alt :)

Hehe, tror du den kan køre på margarine?


>    Men hvis du finder en højtydene 2 takter så er historien en hel anden,
> den skal hele tiden være justere korekt ind, så den ik for alt for mager
> blanding osv. eller forkert olie blanding osv.

Det var pokkers... Ved du om KTM 250/300 EXC fra i år er sådan? Eller om
den er mere gammel 2T a'la DT'eren?


> Man kan i mange tilfælde
> godt forvente at en 2 takter skal serviceres en del mere end en
> firtakter :) hvis de yder i samme område.

Du mener yder det dobbelte ;)


>> Den er der jo heller ikke kåbe på, og det sænker da
>> sværhedsgraden en anelse. Andet end det kan jeg desværre ikke sige op
>> banditten, da jeg ikke har kigget nærmere på en... Men kan godt være en
>> gang i nær fremtid at kæresten vil tøffe rundt på en sådan :)
>>
>
>    Det skal prøves :) jeg havde selv samme skræk for 4 takteren inden jeg
> fik en, især ventiler og knastkæde fik mig til at gyse... nu er det kun
> knastkæden i sammenhæng med et knast aksel skift jeg gyser over,

Jeg gyser nu ikke kun ved skrueriet ved sådanne krabater, men også ved
kørslen... Der er jo en mulliard flere ting som kan gå galt! :/


> men den skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages tid :)

Fedest... må jeg også kigge på?

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Moller (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-04-04 13:38

Michal wrote:

>>   :) det er kun nyere 4 taktere der har indsprøjtning :) ... og olien på
>>en ekstremt lavtydene 2 takter som en DT175 er ikke et problem, den kan
>>jo næsten køre på alt :)
>
>
> Hehe, tror du den kan køre på margarine?

   tæt på :) jeg har f.eks. kørt ca. 2 dages tid uden olie.... og den køre
endnu ;)

>>   Men hvis du finder en højtydene 2 takter så er historien en hel anden,
>>den skal hele tiden være justere korekt ind, så den ik for alt for mager
>>blanding osv. eller forkert olie blanding osv.
>
>
> Det var pokkers... Ved du om KTM 250/300 EXC fra i år er sådan? Eller om
> den er mere gammel 2T a'la DT'eren?

   Den kræver nok en del bedre olie, da den er en del mere ydene... om
hvor godt de så har lavet resten, det er noget andet :)


>>Man kan i mange tilfælde
>>godt forvente at en 2 takter skal serviceres en del mere end en
>>firtakter :) hvis de yder i samme område.
>
>
> Du mener yder det dobbelte ;)

   Nej, nu mere 3-4 gange så meget ;) som nogen hissige 2 taktere gør :)
men på den anden side, de har nok også en del med alder osv. :) og nu
skal jeg passe lidt på, da jeg ik vil du i samme dur som da jeg
kommenterede GSX-r 250 :)

>>men den skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages tid :)
>
>
> Fedest... må jeg også kigge på?

   Gir du mad ?? :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Michal (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-04-04 14:07

On Thu, 22 Apr 2004 14:38:11 +0200, Moller wrote:
> Michal wrote:
>
>>>   :) det er kun nyere 4 taktere der har indsprøjtning :) ... og olien på
>>>en ekstremt lavtydene 2 takter som en DT175 er ikke et problem, den kan
>>>jo næsten køre på alt :)
>>
>>
>> Hehe, tror du den kan køre på margarine?
>
>    tæt på :) jeg har f.eks. kørt ca. 2 dages tid uden olie.... og den køre
> endnu ;)

Så den kan i alt fald godt køre på luftsmøring... smart. :)


>>>Man kan i mange tilfælde
>>>godt forvente at en 2 takter skal serviceres en del mere end en
>>>firtakter :) hvis de yder i samme område.
>>
>> Du mener yder det dobbelte ;)
>
>    Nej, nu mere 3-4 gange så meget ;) som nogen hissige 2 taktere gør :)

nu tænkte jeg på ydelse ved samme motorstørrelse :P


>>>men den skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages tid :)
>>
>> Fedest... må jeg også kigge på?
>
>    Gir du mad ?? :)

Hvis i køber noget ind, kan jeg godt bikse noget sammen på steddet...
Hvis i altså tør spise det ;)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Armand (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-04 18:21


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:4087bca2$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Michal wrote:
>
> >>men den skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages tid :)
> >
> > Fedest... må jeg også kigge på?
>
> Gir du mad ?? :)

Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på!

F Æ L D E !!!!

Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på!

--
Armand.



Michal (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-04-04 20:58

On Thu, 22 Apr 2004 19:21:20 +0200, Armand wrote:
>
> Moller <news@molnit.com> skrev i en
> news:4087bca2$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>> Michal wrote:
>>
>> >>men den skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages tid :)
>> >
>> > Fedest... må jeg også kigge på?
>>
>> Gir du mad ?? :)
>
> Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på!
>
> F Æ L D E !!!!

LOL


> Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på! Pas på!

Bare rolig, som fattig studerende har jeg ikke råd til at "give" mad...
jeg kan dog godt stå for madlavningen, hvis selve maden er indkøbt af
anden person/gruppe/forening/etc :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Jacob Bunk Nielsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-04-04 12:12

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Det skal prøves :) jeg havde selv samme skræk for 4 takteren
> inden jeg fik en, især ventiler og knastkæde fik mig til at gyse... nu
> er det kun knastkæden i sammenhæng med et knast aksel skift jeg gyser
> over, men den skræk har Mini Armand lovet at hjælpe med om 14 dages
> tid :)

Husk lige at sige til før I går i gang. Så kan jeg komme ud og kigge
på og tage ved lære. Man kan jo lige så godt lære af andres
fejltagelser når de nu ligefrem reklamerer med hvornår de potentielt
skal foretages

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-04-04 12:28

Moller <news@molnit.com> writes:

>    hæhæ :) fejl og fejl, sikke kort min MZ køre for tiden ;)
> tæver du den eller hælder du det bare ud på vejen *LOL*

Jeg hælder det vist desværre mest ud på vejen ;-(

Jeg er dog blevet bedre til at huske at lukke for benzinhanen.

>    Nå, men spøg til side :) jeg skal nok sige til, så kann vi
> dele en pizza samtidig med :)

Cool

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-04-04 14:19

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:
> On Thu, 22 Apr 2004 14:38:11 +0200, Moller wrote:
>> Michal wrote:
>>>
>>> Fedest... må jeg også kigge på?
>>
>>    Gir du mad ?? :)
>
> Hvis i køber noget ind, kan jeg godt bikse noget sammen på steddet...
> Hvis i altså tør spise det ;)

Heh - så kan du lave det i den gryde Moller plejer at koge kobling i
... er det OK, hvis jeg ikke spiser med. Gryden plejer at lugte
temmeligt underligt af gearolie efter den har været brugt til Mollers
kobling.

Jeg vil snarere tro at Moller mente noget med noget pizza, men det
bliver hurtigt dyrt. Moller klarer let to pizzaer og en bakke pommes
frites til frokost

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Michal (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-04-04 14:27

On Thu, 22 Apr 2004 15:18:53 +0200, Jacob wrote:
> Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> writes:
>> On Thu, 22 Apr 2004 14:38:11 +0200, Moller wrote:
>>> Michal wrote:
>>>>
>>>> Fedest... må jeg også kigge på?
>>>
>>>    Gir du mad ?? :)
>>
>> Hvis i køber noget ind, kan jeg godt bikse noget sammen på steddet...
>> Hvis i altså tør spise det ;)
>
> Heh - så kan du lave det i den gryde Moller plejer at koge kobling i
> ... er det OK, hvis jeg ikke spiser med. Gryden plejer at lugte
> temmeligt underligt af gearolie efter den har været brugt til Mollers
> kobling.

Skam ingen alarm for mig... man skal have et kilo skidt om året :D


> Jeg vil snarere tro at Moller mente noget med noget pizza, men det
> bliver hurtigt dyrt. Moller klarer let to pizzaer og en bakke pommes
> frites til frokost

Yikes... og for mig holder en pizza til to dage =)

Hmm, lad mig gætte... Mollers MC kører heller ikke så langt på literen
:D

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Moller (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-04-04 14:45

Michal wrote:

>>Jeg vil snarere tro at Moller mente noget med noget pizza, men det
>>bliver hurtigt dyrt. Moller klarer let to pizzaer og en bakke pommes
>>frites til frokost
>
>
> Yikes... og for mig holder en pizza til to dage =)
>
> Hmm, lad mig gætte... Mollers MC kører heller ikke så langt på literen
> :D

   Min MC køre skam langt på literen... det er kun Jacob der køre 5-10km/L
på MZ mod de sædvanlige 20-25km/l.

   Og nej, jeg er ikke en rigtig mand via medlemsskab af 0,1Ton klubben :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Michal (22-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-04-04 15:40

On Thu, 22 Apr 2004 15:45:24 +0200, Moller wrote:
> Michal wrote:
>
>>>Jeg vil snarere tro at Moller mente noget med noget pizza, men det
>>>bliver hurtigt dyrt. Moller klarer let to pizzaer og en bakke pommes
>>>frites til frokost
>>
>>
>> Yikes... og for mig holder en pizza til to dage =)
>>
>> Hmm, lad mig gætte... Mollers MC kører heller ikke så langt på literen
>> :D
>
>    Min MC køre skam langt på literen... det er kun Jacob der køre 5-10km/L
> på MZ mod de sædvanlige 20-25km/l.

Det var godt nok ikke langt...

Jeg kunne ellers lige skimte en sammenhæng på mcistens spisevaner og
mc'ens drikkevaner :D

Men det skulle altså ikke være sandt :/


>    Og nej, jeg er ikke en rigtig mand via medlemsskab af 0,1Ton klubben :)

Lol ok :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste