|
| knaster... lidt til Armand kan træde i, o Fra : Moller |
Dato : 19-04-04 10:21 |
|
Hejsa,
Hvis man har nogen knaster som er pænt gamle/slidte ? kan man så få
pålagt et nyt hærdet lag ? på dem ? eller er det for dyrt.
Det drejer sig om at jeg måske for fingrende i et sæt GSX-R 1100
knaster, som har kørt 60.000km ,så vidt jeg ved er der ikke pittings i
eller andet, men de må da på en måde være lidt slidt jo, og ville så
vide om der kunne gøre noget til rimelig penge, eller om jeg skal bide i
det sure at invistere i nye stage 1 knaster.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Torben Scheel (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 19-04-04 12:19 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:408399f7$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Hejsa,
>
> Hvis man har nogen knaster som er pænt gamle/slidte ? kan man så få
> pålagt et nyt hærdet lag ? på dem ? eller er det for dyrt.
>
> Det drejer sig om at jeg måske for fingrende i et sæt GSX-R 1100
> knaster, som har kørt 60.000km ,så vidt jeg ved er der ikke pittings i
> eller andet, men de må da på en måde være lidt slidt jo, og ville så
> vide om der kunne gøre noget til rimelig penge, eller om jeg skal bide i
> det sure at invistere i nye stage 1 knaster.
Alene af den grund at hverken du eller jeg før har hørt om den slags
redninger, tror jeg ikke at det er økonomisk forsvarligt at gøre det. Det er
da muligt at NASA kan påsprøjte de rigtige atomer i et 400 graders
vacuumkammer, men nok ikke noget en cylinderservice kan gøre præcist nok.
Men hvis knasterne er uden pitting, hvorfor så bekymre sig om at ventilen
åbner en brøkdel mindre? If it ain'r broke, don't fix it.
vh
Torben
| |
p.jarnbak (19-04-2004)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 19-04-04 14:13 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4083b0ab$1@news.carlbro.dk...
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:408399f7$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Alene af den grund at hverken du eller jeg før har hørt om den slags
> redninger, tror jeg ikke at det er økonomisk forsvarligt at gøre det. Det
er
> da muligt at NASA kan påsprøjte de rigtige atomer i et 400 graders
> vacuumkammer, men nok ikke noget en cylinderservice kan gøre præcist nok.
Det er da meget normalt at få lagt nyt lag både på en knast og en defekt
krumtap.
Hej Palle.
| |
Torben Scheel (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 19-04-04 14:32 |
|
"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> wrote in message
news:4083d05c$0$290$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> news:4083b0ab$1@news.carlbro.dk...
> > "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> > news:408399f7$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> > Alene af den grund at hverken du eller jeg før har hørt om den slags
> > redninger, tror jeg ikke at det er økonomisk forsvarligt at gøre det.
Det
> er
> > da muligt at NASA kan påsprøjte de rigtige atomer i et 400 graders
> > vacuumkammer, men nok ikke noget en cylinderservice kan gøre præcist
nok.
>
> Det er da meget normalt at få lagt nyt lag både på en knast og en defekt
> krumtap.
> Hej Palle.
Hmm. Der blev min uvidenhed vist afsløret..
vh
Torben
| |
Moller (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 19-04-04 15:21 |
|
Torben Scheel wrote:
>>Det er da meget normalt at få lagt nyt lag både på en knast og en defekt
>>krumtap.
>>Hej Palle.
>
>
> Hmm. Der blev min uvidenhed vist afsløret..
Ja, men den er stadig lig nul for os begge... for en ting at man kan få
det ? som Palle siger, en anden ting er Hvem kan gøre det, og Hvor er
det så ? og Hvad koster det ca. :)
Så Palle, eller en anden som ved det, hvor for man gjort det, og hvad
koster det ca.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Gert Bo thorgersen (25-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 25-04-04 09:24 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:4083e042$0$131$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Torben Scheel wrote:
>
> >>Det er da meget normalt at få lagt nyt lag både på en knast og en defekt
> >>krumtap.
> >>Hej Palle.
> >
> >
> > Hmm. Der blev min uvidenhed vist afsløret..
>
> Ja, men den er stadig lig nul for os begge... for en ting at man kan få
> det ? som Palle siger, en anden ting er Hvem kan gøre det, og Hvor er
> det så ? og Hvad koster det ca. :)
>
> Så Palle, eller en anden som ved det, hvor for man gjort det, og hvad
> koster det ca.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> " http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
Jeg ville nok tænke mig om mere end 2 gange før jeg fik renoveret
knastaksler for det er meget tung matematik der går ind i det.
Altså høre nærmere om ud fra hvilket grundlag firmaet renoverede
knastaksler, altså om de havde de oprindelig knastprofiler, via fabrikken
eller om de selv fremstillede deres egne tunings knastaksler og/eller hvilke
knastprofiler de da brugte.
Mvh. Gert Thorgersen
| |
Armand (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-04-04 16:31 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:408399f7$0$122$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Hejsa,
>
> Hvis man har nogen knaster som er pænt gamle/slidte ? kan man så få
> pålagt et nyt hærdet lag ? på dem ? eller er det for dyrt.
>
> Det drejer sig om at jeg måske for fingrende i et sæt GSX-R 1100
> knaster, som har kørt 60.000km ,så vidt jeg ved er der ikke pittings i
> eller andet, men de må da på en måde være lidt slidt jo, og ville så
> vide om der kunne gøre noget til rimelig penge, eller om jeg skal bide i
> det sure at invistere i nye stage 1 knaster.
De fleste tunings-knaster er på ombytnings-basis, hvoraf er at forstå at de
tunede knaster man får, er en anden mands std.knaster der har fået svejset
et lag på toppen og derefter er slebet til á fornøden profil!
Så det ér altså muligt, men ikke sådan lige for menigmand!
Et andet brugt trick er at slibe af bagsiden af knasterne (igen på proff.
grej!) hvorved at forskellen mellem top og grund-radius (=løftet) bliver
større
Men dét er en temeligt fusket metode, da løftet efterfølgende bliver over en
kortere distance og derfor medfører en del mer-støj!
--
Armand.
| |
KubikH (19-04-2004)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 19-04-04 17:08 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c60sik$170o$3@news.cybercity.dk...
> Et andet brugt trick er at slibe af bagsiden af knasterne (igen på proff.
> grej!) hvorved at forskellen mellem top og grund-radius (=løftet) bliver
> større
> Men dét er en temeligt fusket metode, da løftet efterfølgende bliver over
en
> kortere distance og derfor medfører en del mer-støj!
>
> --
> Armand.
>
Tjaa
Det kan godt være, men til gengæld bliver den stærkere i mellemregisteret.
Tommelfingerreglen er at flade "flanker" giver mere mellemområde
Mvh
Niels
| |
Søren O. (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Søren O. |
Dato : 19-04-04 19:38 |
|
> Hejsa,
>
> Hvis man har nogen knaster som er pænt gamle/slidte ? kan man så få
> pålagt et nyt hærdet lag ? på dem ? eller er det for dyrt.
>
> Det drejer sig om at jeg måske for fingrende i et sæt GSX-R 1100
> knaster, som har kørt 60.000km ,så vidt jeg ved er der ikke pittings i
> eller andet, men de må da på en måde være lidt slidt jo, og ville så
> vide om der kunne gøre noget til rimelig penge, eller om jeg skal bide i
> det sure at invistere i nye stage 1 knaster.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> " http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
Hej Lars
Det kan formodentlig godt lade sig gøre, men som du selv nævner er det
muligvis for dyrt..... Vi får slebet og belagt diverse værkøjer i vores
produktion, hvor mange af vore værktøjer kører i en fast cyklus, for altid
at kunne bearbejde jvf. de tolerancer vi nu engang har. Firmaet der laver
dette hedder Unimerco, og ligger i Sunds. Prisen for en belægning, og
slibning ligger i omegnen af 1000 - 1500 dkr, og belægningen er en
titaniumlegering (så vidt jeg husker.... .
mvh
Søren O
| |
Richard (19-04-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 19-04-04 21:21 |
|
Søren O. wrote:
> Det kan formodentlig godt lade sig gøre, men som du selv nævner er det
> muligvis for dyrt..... Vi får slebet og belagt diverse værkøjer i vores
> produktion, hvor mange af vore værktøjer kører i en fast cyklus, for altid
> at kunne bearbejde jvf. de tolerancer vi nu engang har. Firmaet der laver
> dette hedder Unimerco, og ligger i Sunds. Prisen for en belægning, og
> slibning ligger i omegnen af 1000 - 1500 dkr, og belægningen er en
> titaniumlegering (så vidt jeg husker.... .
Honda V4-specialisten Alex / www.maniacmotors.de tager vist EUR 150 pr.
knast, han genopbygger, sliber og nitridbelægger - sådan ca. samme pris,
så mon ikke det er prislejet? I gamle dage var det noget, man fik gjort
hos den nærmeste cylinderservice - men tiderne skifter jo
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
|
|