/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad for jeg for ca 25000
Fra : Thomas Rudbeck


Dato : 18-04-04 20:43

Hejsa,
ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?

Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører godt



 
 
Asger Steffensen (18-04-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 18-04-04 21:29


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c5ulnr$qts$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
>
> Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører godt
>

25000 er ikke meget til en sportsmaskine.

Yamaha RD 350?
Ryet er vist godt nok, så længe der ikke er for mange "kloge hoveder" der
har skruet i den! Sportslig er den i hvert fald.

GSX-R 250?
De er alle fra omkring 1990, og må formodes at være blevet "brugt" - så se
dig for.

Asger
ZX-10



Armand (18-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-04 21:50


Asger Steffensen <ast@get2net.net.dk> skrev i en
news:4082e515$0$162$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:c5ulnr$qts$1@sunsite.dk...
> > Hejsa,
> > ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> > kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
> > Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører
godt
>
> 25000 er ikke meget til en sportsmaskine.
>
> Yamaha RD 350?
> Ryet er vist godt nok, så længe der ikke er for mange "kloge hoveder" der
> har skruet i den!

- - - og dét er næsten umuligt at finde :-/

> GSX-R 250?
> De er alle fra omkring 1990, og må formodes at være blevet "brugt" - så se
> dig for.

Jeg tror at baby-Gix'eren på grund af sin særegenhed er ved at have alderen
imod sig :-/
Seneste negativitet var da det ellers gode trick med at den matchede
bremsskiver med 400-Impulse, falmede p.g.a. den ligeså særegne og
mer-aldrende Impulse er faldet ud af applikationslisterne

Med kun 25.000,- risikerer man hurtigt at købe noget der er både for stort
og for gammelt til at det er regulært til daglig transport, endsige
vedligeholdelse og sammenbruds -fri fritidskørsel :-|
Og det eneste jeg yderligere kan komme i tanke om med decideret sporstligt
image er en Aprilia RS 125, som nok ikke liige er hvad Thomas egentlig
tænker på

--
Armand.







TheHobbit (18-04-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 18-04-04 23:32

Thomas Rudbeck wrote:
> Hejsa,
> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
>
> Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører
> godt

Du kan sagtens finde en fed racer med over 100HK i god stand - f.eks. en
Honda CBR 600 F3 '95-'98, en Suzuki GSX-R 600 '95-'97, en Yamaha YZF600
eller f.eks. en Kawazaki ZX6R til ca. 25.000 kr!. ..........så kommer
afgiften så..

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297



André T. (18-04-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 18-04-04 23:44

>> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
>> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?

En Aprilia RS 125 kan fåes til under 25K.

Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Lasse Lundberg (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 19-04-04 10:33


"André T." <No@Spam.dk> wrote in message
news:841680l3sghs70n039sl8238l8bscdqcnv@4ax.com...
> >> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> >> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
>
> En Aprilia RS 125 kan fåes til under 25K.

hvis man ikke har noget imod at skrue ...så ja meget cykel for pengene....vi
brugte 1/3 tid på at skrue i modellen for at få den til at køre i det hele
taget.

det er en 2 takter...skal have tæv for at lave hk.
selv med den dyre gode olie i og den var varmkørt satte stemplet sig
udstødningen revnede
cylinderen skulle renicaliseres efter blot 7000 km
startrelæet kortsluttede og brændte relæ, batteri og start motor af
blinklys relæet futtede af....
forgaflen lækkede

Karin fik kørt 7000 km på den (en sæson) så blev den solgt igen.

Senere viste det sig at største delen af probs kom fra at det tidligere ejer
ikke havde brugt den rigtige olie, samt at slidet på den indikerede at den
ikke blot havde kørt 4500 km, samt der var spor efter hjemmeskrueri....så
man kan vel godt være heldig og finde sig et godt eksemplar, der bare virker
det meste af tiden.

Lasse
SORT Mille & Karin & Neelix & GUL SV650S



K (19-04-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 19-04-04 18:08


"Lasse Lundberg" <news@2wheels.dk> skrev i en meddelelse

> hvis man ikke har noget imod at skrue ...så ja meget cykel for
pengene....vi
> brugte 1/3 tid på at skrue i modellen for at få den til at køre i det hele
> taget.


Kan selv skrive under på at man skal kunne skrue selv, og det gør man så et
stykke tid , men efter 2 motorhavarier sagde jeg stop :-/

PS : den er sjov "så længe" den kører

V.H John Kramme ( takker endnu engang Lasse for RS 125 bundpakningen som
ligger her i skuffen )



JSM (19-04-2004)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 19-04-04 10:51


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c5ulnr$qts$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
>
> Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører godt
>
Ud over de allerede nævnte kunne du også vælge en Yamaha TDR125. Den har en
rimeligt højtydende motor og der er lidt Supermotard over den. En Honda 125
NSR eller MVX250 kunne måske også være en mulighed. En suzuki RG250 Gamma
kan også fåes til de penge.
Ellers en Geely MIG. 15999,- spritny. http://www.geely.dk/MIGCOLLAGE.htm
Den _ser_ da i hvert fald sporty ud....
mvh
Jesper



Brian Sørup (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-04-04 13:52


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c5ulnr$qts$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
>
> Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører
godt
>

Er du kommet over *mc-puberteten* ? eller hedder det max 34Hk ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733






Thomas Rudbeck (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rudbeck


Dato : 19-04-04 17:21

Jeg havde nu godt nok tænkt mig noget større en 125 og 250 cc, men ikke
nødvendigvis med flere heste. Jeg vil jo nødig have at I nægter at hilse på
mig når vi mødes på vejene...?

Jeg har stort kørekort, eller stort til MC i hvert fald.

Havde overvejet en GS500 måske eller en VF500, hvad kan I sige om disse
f.eks.?



Moller (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-04-04 17:48

Thomas Rudbeck wrote:

> Jeg havde nu godt nok tænkt mig noget større en 125 og 250 cc, men ikke
> nødvendigvis med flere heste. Jeg vil jo nødig have at I nægter at hilse på
> mig når vi mødes på vejene...?

   Hvad er det for noget gylle at lukke ud ? en MC er en MC, og det
betyder at MC ejer til MC ejer hilser, og holder ind og tilbyder sin
hjælp, hvis en anden MC holder i siden og er nødstedt. UANSET mærke,
størelse osv. Nogen af os hilser jo stadig på rygmærke klubber, og
æggeskaller :)


> Havde overvejet en GS500 måske eller en VF500, hvad kan I sige om disse
> f.eks.?

   GS500 er et godt valg :) en letkørt stabil maskine, så længe man husker
at tjekke olien på den. VF'eren derimod har jo et kedeligt rygte om at
den smadre toppen pga. dårlig olie smøring, så den ville jeg klart
advare imod, hvis ikke det er pga. noget kult agtigt om at køre på en
Honda V4 fra gamle dage :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

MKS - 74 (19-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-04-04 18:09

On Mon, 19 Apr 2004 18:48:06 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>VF'eren derimod har jo et kedeligt rygte om at
>den smadre toppen pga. dårlig olie smøring, så den ville jeg klart
>advare imod

Forkert - nu er jeg ganske vist inhabil, men det er stadig ikke
rigtigt. VF500'eren går typisk i bunden når den går, det er de større
VF'ere der går i toppen, VF500'eren er lavet i 2 versioner VF500 - E,
den er sårbar og VF500 - F, der er noget mere holdbar (men dog stadig
ikke verdens allermest holdbare motor), Mam skal dog ikke binde an med
en VF500 hvis et motorhavari er verdens undergang (hvilket det ikke
er), men ellers er den nok omtrent en ½ mill. gange sjovere end en
GS500'er....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Brian Sørup (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-04-04 18:13


"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ld188018bpuq2fg5f6111v0la5p46f0om2@4ax.com...
> On Mon, 19 Apr 2004 18:48:06 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
[snipz]
>Mam skal dog ikke binde an med
> en VF500 hvis et motorhavari er verdens undergang (hvilket det ikke
> er), men ellers er den nok omtrent en ½ mill. gange sjovere end en
> GS500'er....

Helt enig -
jeg har dog ikke direkte erfaring med en GS'er, men en Kawa-ER5 som er
meget lig GS'eren.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Jacob Larsen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-04-04 18:19

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:ld188018bpuq2fg5f6111v0la5p46f0om2@4ax.com
> On Mon, 19 Apr 2004 18:48:06 +0200, Moller
> <news@molnit.com> wrote:
>
> > VF'eren derimod har jo et kedeligt rygte om at
> > den smadre toppen pga. dårlig olie smøring, så den
> > ville jeg klart advare imod
>
> Forkert - nu er jeg ganske vist inhabil

Ja, det er du i hvert fald.Du har bare en eller anden underlig Suzuki-fobi,
som ingen fornuftige mennesker fatter.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



MKS - 74 (19-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-04-04 20:01

On Mon, 19 Apr 2004 19:19:27 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Ja, det er du i hvert fald.Du har bare en eller anden underlig Suzuki-fobi,
>som ingen fornuftige mennesker fatter.

Nej da, ikke inhabil af den grund.....Sutte'suki _er_ noget skrammel,
det ved jeg for jeg har selv en , inhabil fordi jeg selv har en
(flot) VF'er til *host* salg ...

Hvis en fobi defineres som irrationel frygt for et eller andet så
passer det i hvert fald ikke, jeg frygter ikke Skrammel'suki, de morer
mig snarere .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Larsen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-04-04 22:34

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:118880plpdr749f4a3gtun9ni37kt8f908@4ax.com
> On Mon, 19 Apr 2004 19:19:27 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:
> > Ja, det er du i hvert fald.Du har bare en eller anden
> > underlig Suzuki-fobi, som ingen fornuftige mennesker
> > fatter.
>
> Nej da, ikke inhabil af den grund.....Sutte'suki _er_
> noget skrammel,
> det ved jeg for jeg har selv en , inhabil fordi jeg
> selv har en (flot) VF'er til *host* salg ...
>
> Hvis en fobi defineres som irrationel frygt for et eller
> andet så
> passer det i hvert fald ikke, jeg frygter ikke
> Skrammel'suki, de morer
> mig snarere .

Ligesom vi andre morede os over din (altid ubegrundede) dårlige holdning til
Suzuki de første 20 gange den optrådte herinde. Måske var det snart på tide
med en forklaring?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



MKS - 74 (19-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-04-04 22:49

On Mon, 19 Apr 2004 23:33:55 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Ligesom vi andre

Hvem er vi...

>morede os over din (altid ubegrundede)

Du læser vist ikke særlig grundigt - Jeg _har_ skam begrundet det et
utal af gange..

> dårlige holdning til
>Suzuki de første 20 gange den optrådte herinde.

Det er skam en fin holdning...

>Måske var det snart på tide med en forklaring?

Ja det vil jeg også gerne se, skriv et brev til Skrammel'suki og
spørg...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Larsen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-04-04 23:57

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:dsh8805nsi3v9clbe3vn451pjh78m2i4na@4ax.com
> On Mon, 19 Apr 2004 23:33:55 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:
> > Måske var det snart på tide med en forklaring?
>
> Ja det vil jeg også gerne se, skriv et brev til
> Skrammel'suki og spørg...

*LOL*

Tror bare jeg vælger at ignorerer dig så godt jeg kan, når du ytrer dig dumt
for eftertiden.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



MKS - 74 (20-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-04-04 05:32

On Tue, 20 Apr 2004 00:56:55 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>*LOL*
>
>Tror bare jeg vælger at ignorerer dig så godt jeg kan, når du ytrer dig dumt
>for eftertiden.

Det burde nu også være nemt, og helt sikkert det bedste for
dig.....

Men hvad du øjensynlig ikke forstod var at det faktisk var/er rigtigt,
jeg har prøvet en GS500 mange gange og har selv haft flere VF500, de 2
cykler kan ikke rigtigt sammenlignes dertil er de alt for forskellige,
men der er klart mere funfaktor i en VF'er....har du prøvet begge og
kan sige det er forkert, og hvis du har hvorfor prøver du så ikke at
argumentere for det ?? Der var intet Skru'suki-bashing i det initialt,
selvom det da altid er sjovt (og nemt), det var bare de 2 cykler
Thomas spurgte efter, altså en GS500 hvis man vil ha' en billig men
ikke særlig sjov cykel, og en VF500 hvis man vil ha' en sjov men
potentiel problemcykel...ikke verdens nemmeste valg, en mellemløsning
kunne være en GPZ500S, spørgsmålet er bare om den kan presses indenfor
budgettet her

Vær nu bare glad for din GS500 og Suzuki, og ignorer og afvis alt der
ikke bekræfter det .

--
-Michael

Jacob Larsen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 20-04-04 16:53

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:ls99805n11utgm416d2jnmc5dbkd9v4sn7@4ax.com
> On Tue, 20 Apr 2004 00:56:55 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:
>
> > *LOL*
> >
> > Tror bare jeg vælger at ignorerer dig så godt jeg kan,
> > når du ytrer dig dumt for eftertiden.
>
> Det burde nu også være nemt, og helt sikkert det bedste
> for
> dig.....
>
> Men hvad du øjensynlig ikke forstod var at det faktisk
> var/er rigtigt,
> jeg har prøvet en GS500 mange gange og har selv haft
> flere VF500, de 2 cykler kan ikke rigtigt sammenlignes
> dertil er de alt for forskellige,
> men der er klart mere funfaktor i en VF'er....har du
> prøvet begge og
> kan sige det er forkert, og hvis du har hvorfor prøver du
> så ikke at argumentere for det ??

Jeg har ikke prøvet en VF'er og derfor har jeg heller ikke sagt, hvad der
kører bedst. Hvis alle folk siger at VF'eren kører bedst er det sikkert
rigtigt, så det har jeg heller ikke betvivlet. Jeg prøver heller ikke at
ophøje min GS'er til en racer for det er det i hvert fald ikke.

Jeg skrev bare indlægget fordi jeg generelt ikke synes, du kan virke ret
troværdig i en diskussion hvor ordet Suzuki indgår. Dit indlæg denne gang
virkede dog lidt mere seriøst på mig.

> Der var intet
> Skru'suki-bashing i det initialt, selvom det da altid er
> sjovt (og nemt), det var bare de 2 cykler
> Thomas spurgte efter, altså en GS500 hvis man vil ha' en
> billig men
> ikke særlig sjov cykel, og en VF500 hvis man vil ha' en
> sjov men
> potentiel problemcykel...ikke verdens nemmeste valg, en
> mellemløsning
> kunne være en GPZ500S, spørgsmålet er bare om den kan
> presses indenfor budgettet her

Ja, det bliver nok ikke den nyeste eller pæneste af slagsen så.

Nu er 25.000kr jo heller ikke alverden at handle mc for, så man skal passe
på, at man ikke køber noget hårdt presset maskineri, der skal postes en
masse penge i pga. reparationer. Derfor bør køberen lige overveje grundigt
hvad han vil.

> Vær nu bare glad for din GS500 og Suzuki, og ignorer og
> afvis alt der
> ikke bekræfter det .

Bah... Hvis det nu bare var GS500, du ikke kunne lide, ville det være mere
fair, men at Suzuki generelt skulle lave dårligere mc'ere end de andre 3
store japanere tror jeg ikke på.

Jeg vil fortsat lytte til (gode) argumenter.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



MKS - 74 (20-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-04-04 17:42

On Tue, 20 Apr 2004 17:53:24 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Jeg skrev bare indlægget fordi jeg generelt ikke synes, du kan virke ret
>troværdig i en diskussion hvor ordet Suzuki indgår.

Så skulle du måske ha' valgt en anden anledning , på den anden side
så er det langt fra altid min intention at virke max troværdig, måske
snarere tværtimod...

>Dit indlæg denne gang
>virkede dog lidt mere seriøst på mig.

Forhåbentlig kun lidt...

>Bah... Hvis det nu bare var GS500, du ikke kunne lide, ville det være mere
>fair, men at Suzuki generelt skulle lave dårligere mc'ere end de andre 3
>store japanere tror jeg ikke på.

Jamen det står dig da helt frit for at tro på hvad du har lyst til,
men det er vitterlig _min_ opfattelse baseret på min samlede erfaring
med mærket at det er lige netop det de gør, eksemplerne er da også
legio...enkelte modeller er de da sluppet heldigt fra, SV650 og
GSXR-750 post-96 f.eks, men generelt er det IMO lav-kvalitet i forhold
til hvad man ellers kan få. De andre andre mærker kan også lave
kiksere men ingen gør det med samme passion og forudsigelighed som
Skrammel'suki...

>Jeg vil fortsat lytte til (gode) argumenter.

Jeg tror du misforstår konceptet , jeg prøver faktisk ikke på at
overbevise dig...Jeg udtrykker blot min uforbeholdne mening om en
given sag og bakker det da også ofte op med argumenter når jeg lige
føler for det (= at det er nødvendigt), men absolut ikke nødvendigvis
fordi nogen beder mig om det, du er yderst velkommen til ar være
akkurat ligeså uenig du har lyst til, nu som iøvrigt altid .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Jacob Larsen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 20-04-04 18:24

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:51ia80lt8aunv91itpju78r3pq3ggtscrc@4ax.com
> On Tue, 20 Apr 2004 17:53:24 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:
> > Jeg vil fortsat lytte til (gode) argumenter.
>
> Jeg tror du misforstår konceptet , jeg prøver faktisk
> ikke på at overbevise dig...Jeg udtrykker blot min
> uforbeholdne mening om en
> given sag og bakker det da også ofte op med argumenter
> når jeg lige
> føler for det (= at det er nødvendigt), men absolut ikke
> nødvendigvis fordi nogen beder mig om det, du er yderst
> velkommen til ar være
> akkurat ligeså uenig du har lyst til, nu som iøvrigt
> altid .

Jeg ved godt du ikke prøver at overbevise mig, for så ville du nok prøve på
en anden måde.

Jeg takker forresten for retten til at være uenig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



MKS - 74 (20-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-04-04 18:46

On Tue, 20 Apr 2004 19:24:03 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Jeg takker forresten for retten til at være uenig.

I didn't give it - just indifferent .

--
-Michael

Anders Thorup (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 20-04-04 22:02

MKS - 74 wrote:
> On Tue, 20 Apr 2004 19:24:03 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:
>
>> Jeg takker forresten for retten til at være uenig.
>
> I didn't give it - just indifferent .

Og så har det vist ikke længere noget med MC at gøre!!
Derfor er det OT.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid



MKS - 74 (21-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-04 05:44

On Tue, 20 Apr 2004 23:01:33 +0200, "Anders Thorup" <Nospam@it.dk>
wrote:

>Og så har det vist ikke længere noget med MC at gøre!!
>Derfor er det OT.

Ja og...??

--
-Michael

Brian Sørup (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-04-04 18:21


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c60ua0$f7f$1@sunsite.dk...
> Jeg havde nu godt nok tænkt mig noget større en 125 og 250 cc, men
ikke
> nødvendigvis med flere heste. Jeg vil jo nødig have at I nægter at
hilse på
> mig når vi mødes på vejene...?
>
> Jeg har stort kørekort, eller stort til MC i hvert fald.
>
> Havde overvejet en GS500 måske eller en VF500, hvad kan I sige om
disse
> f.eks.?

GS'eren går for at være Mc verdenens svar på Folkevognen : solid og
stabil, men ikke den mest ophidsende maskine at trille rundt på.
VF'eren er moderne* teknik, fis og ballade.
Dog vil jeg , som de fleste andre, anbefale du er klar til selv at finde
værktøjet frem hvis du vælger en Viffer, ikke fordi den er ustabil eller
skrøbelig, men det er jo efterhånden ved at være nogle gamle modeller
der godt kan bruge lidt hjælp hist og pist.
Jeg har bl.a. for en time siden skiftet pakdåser i forgaflen på min
Viffer, ikke noget stort problem, men det koster nok lidt mere end 350,-
at få lavet på et værksted...

(*) Da den kom på markedet i 1984 var den på forkant med udviklingen.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Thomas Rudbeck (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rudbeck


Dato : 19-04-04 18:42

Nu skræmmer i mig jo lidt, er vifferen da så meget mere "ustabil" end andre
mc'er fra samme årgang da?

Jeg synes ikke rigtigt om 125 og 250'ere, idet de typisk er presset for
hårdt, og har en ikke-fed motorlyd efter min mening.

> GS'eren går for at være Mc verdenens svar på Folkevognen : solid og
> stabil, men ikke den mest ophidsende maskine at trille rundt på.
> VF'eren er moderne* teknik, fis og ballade.
> Dog vil jeg , som de fleste andre, anbefale du er klar til selv at finde
> værktøjet frem hvis du vælger en Viffer, ikke fordi den er ustabil eller
> skrøbelig, men det er jo efterhånden ved at være nogle gamle modeller
> der godt kan bruge lidt hjælp hist og pist.
> Jeg har bl.a. for en time siden skiftet pakdåser i forgaflen på min
> Viffer, ikke noget stort problem, men det koster nok lidt mere end 350,-
> at få lavet på et værksted...
>
> (*) Da den kom på markedet i 1984 var den på forkant med udviklingen.
> --
> Brian Sørup
> Honda VF 500 FII
> DMCN#733



Brian Sørup (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 19-04-04 19:36


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c61324$5jk$1@sunsite.dk...
> Nu skræmmer i mig jo lidt, er vifferen da så meget mere "ustabil" end
andre
> mc'er fra samme årgang da?

Nej den er ikke, og hvis du ser dig godt for når (hvis) du handler kan
du sagtens få en god og stabil cykel ud af en VF'er - Torben Riber der
også skriver her i gruppen kører på sin Viffer på arbejde 45Km hver
vej - så at kalde den upålidelig er skudt laaangt over målet.

Den er hverken værre eller bedre end så mange andre cykler fra de
årgange... den er bare meeeeeget sjovere )
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




K (19-04-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 19-04-04 20:26


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke rigtigt om 125 og 250'ere, idet de typisk er presset for
> hårdt, og har en ikke-fed motorlyd efter min mening.

ja se der har du ret ......

jeg så lige noget i nabolaget af 25 K ...som ikke er helt dumt, en GSX550
fra 87 til 26.900.-

http://www.motorgaarden-mc.dk/brugte%20suzuki/suzuki-gsx-550es.jpg

K




Anders Thorup (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 20-04-04 11:37

K wrote:
> "Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
>> Jeg synes ikke rigtigt om 125 og 250'ere, idet de typisk er presset
>> for hårdt, og har en ikke-fed motorlyd efter min mening.
>
> ja se der har du ret ......
>
> jeg så lige noget i nabolaget af 25 K ...som ikke er helt dumt, en
> GSX550 fra 87 til 26.900.-
>
> http://www.motorgaarden-mc.dk/brugte%20suzuki/suzuki-gsx-550es.jpg
>
> K

Den ser umiddelbart ok ud. HUSK!! at tage et multimeter med når du er ude og
se på MC. Især Suzuki har tendens til at ødelægge lade-systemet, og det er
p..se dyrt!!
Mål på batteriets poler med motoren kørende. Når du giver gas til ca.
4-5000rpm skal du kunne måle en spænding mellem 13,8 - 14,5V .

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid



jesper (20-04-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 20-04-04 12:55

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> wrote in message news:<c60ua0$f7f$1@sunsite.dk>...
> Jeg havde nu godt nok tænkt mig noget større en 125 og 250 cc, men ikke
> nødvendigvis med flere heste. Jeg vil jo nødig have at I nægter at hilse på
> mig når vi mødes på vejene...?
>
> Jeg har stort kørekort, eller stort til MC i hvert fald.
>
> Havde overvejet en GS500 måske eller en VF500, hvad kan I sige om disse
> f.eks.?

VF500 har desværre fået et dårligt ry grundet dårlige knastaksler. De
fleste af dem der kører rundt i dag har dog fået skiftet dem. Der var
nogle som blev skiftet på garantien tilbage i 80'erne, og jeg mener at
de har fået tilføfet et x i motornummeret...
Desuden er der vist ikke noget galt med F2 modellerne.
Et par alternativer inden for samme mærke, kunne være VF400f (som ikke
har det samme ry) eller CB450s....

Mvh
Jesper

MKS - 74 (20-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 20-04-04 13:31

On 20 Apr 2004 04:55:28 -0700, tiper@tiscali.dk (jesper) wrote:

>VF500 har desværre fået et dårligt ry grundet dårlige knastaksler. De
>fleste af dem der kører rundt i dag har dog fået skiftet dem. Der var
>nogle som blev skiftet på garantien tilbage i 80'erne, og jeg mener at
>de har fået tilføfet et x i motornummeret...
>Desuden er der vist ikke noget galt med F2 modellerne.

Forkert det hele...

--
-Michael

Anders Thorup (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 20-04-04 22:05

MKS - 74 wrote:
> On 20 Apr 2004 04:55:28 -0700, tiper@tiscali.dk (jesper) wrote:
>
>> VF500 har desværre fået et dårligt ry grundet dårlige knastaksler. De
>> fleste af dem der kører rundt i dag har dog fået skiftet dem. Der var
>> nogle som blev skiftet på garantien tilbage i 80'erne, og jeg mener
>> at de har fået tilføfet et x i motornummeret...
>> Desuden er der vist ikke noget galt med F2 modellerne.
>
> Forkert det hele...

Dejligt uddybende svar :-|

Jeg tror Michael vil sige, at VF500 havde problemer med
plejlstangs-leje(hvis jeg husker korrekt). Det var de større VF-modeller der
havde problemer med knasterne.
Jeg har ikke hørt noget om at F2'eren er frikendt, men derfor kan det
selvfølgelig godt være sandt.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid



MKS - 74 (21-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-04 05:44

On Tue, 20 Apr 2004 23:05:14 +0200, "Anders Thorup" <Nospam@it.dk>
wrote:

>Dejligt uddybende svar :-|

Spis en kiks Anders - Jeg har allerede skrevet en gang i tråden
hvorfor...De allerfleste der udtaler sig om VF500'eren gør det på
basis af ..."jeg har hørt at" og langt det meste er sludder fordi de
blander alle VF'erne sammen i en stor pærevælling, _derfor_ gider jeg
da ikke skrive en ½-roman hvergang.

>Jeg tror Michael vil sige, at VF500 havde problemer med
>plejlstangs-leje(hvis jeg husker korrekt).

Bl.a andet, eller hovedlejer og krumtap f.eks altsammen noget der
oftest betød motorskift, men det var primært de første VF500-E'erne
der blev solgt herhjemme fra restlager - produceret i 1984,
VF500-F'erne havde en række ændringer i såvel motor som tænding der
betød øget holdbarhed. Samtidig som VF500'eren har brændt en masse
motorer af, så er der også en del af dem der har rundet de 100.000 km
på 1 motor, det afhænger primært af hvordan de er kørt, og fordi den
er sportslig udlagt (for sin tid) fik mange af dem kniven.

> Det var de større VF-modeller der
>havde problemer med knasterne.

Primært 750 (F) var slem, 1000'eren havde det også, for de små 400 og
500'eren var det ikke et typeproblem jeg har haft toppen af 7-8 cykler
der havde gået mellem 30 og 100.000 km - ikke en af dem havde den
mindste pitting - det kunne godt ske, men var ikke typisk. Til gengæld
er der indimellem røget en cylinder/stempel = som oftest også ny motor

>Jeg har ikke hørt noget om at F2'eren er frikendt, men derfor kan det
>selvfølgelig godt være sandt.

Det er det bare ikke, der er 2 slags VF500F med ½-kåbe og VF500F2 med
fuldkåbe - de har nøjagtig samme motor....og er derfor ramt i præcis
samme grad for VF500-E'ernes vedkommende.

Og så lige sidste gang for Prins Knud, cyklen er hverken ustabil
generelt eller dyr at vedligeholde med mindre man køber et gammelt
udslidt eksemplar, der er masser af dele i omløb - selv motorer kan
findes til yderst rimelige priser. Den har eet problem - at motoren
_er_ skrøbelig og svinedyr at reppe på fordi den er relativt avanceret
og derfor ikke noget for begyndere der går i sort hvis de står med en
bustet motor. For andre der kan finde en motor og hælde den i uden de
store problemer/udgifter, _hvis_ der skulle opstå problemer er den
stadig sjovere og billigere end alle de nyere 500'ere som CB500,
GPZ500, osv. nu her hvor cyklerne har 20'års fødselsdag, hvilket er
lidt sølle - at ingen idag gider lave en ordentlig 4-500 cc
sportsmaskine.

Nå var det bedre Anders ?? Det var den mediumlange version den helt
lange gider jeg altså ikke....Så får vi se hvor længe der går inden
den næste skriver noget sludder om VF500'eren .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Anders Thorup (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 21-04-04 09:07

MKS - 74 wrote:
> On Tue, 20 Apr 2004 23:05:14 +0200, "Anders Thorup" <Nospam@it.dk>
> wrote:
>
>> Dejligt uddybende svar :-|
>
> Spis en kiks Anders -

Det er hermed gjort, Mmm
..
> Nå var det bedre Anders ??

Meget bedre!

Det kan godt være du er træt af at gentage dig selv, men det bliver sikkert
ikke sidste gang. Tænkt på hvor mange olie-tråde, hvilken MC skal jeg
købe??-tråde og ingen strøm hvorfor?-tråde der har været i tidens løb. Jeg
synes du lavede et fint indlæg omkring VF'erne, tag og gem det i en
tekst-fil, så er det meget nemmere at hive frem næste gang en eller anden
stadig ikke har forstået det.
--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid



MKS - 74 (21-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-04 10:04

On Wed, 21 Apr 2004 10:07:24 +0200, "Anders Thorup" <Nospam@it.dk>
wrote:

>> Spis en kiks Anders -
>
>Det er hermed gjort, Mmm

Ja, jeg regnede også med at du kunne finde en chokolade-kiks...

>Meget bedre!

>Det kan godt være du er træt af at gentage dig selv

Netop derfor bliver det ikke til et længere indlæg hver gang...Og
oftest gider jeg slet ikke

>, men det bliver sikkert
>ikke sidste gang. Tænkt på hvor mange olie-tråde, hvilken MC skal jeg
>købe??-tråde og ingen strøm hvorfor?-tråde der har været i tidens løb.

Rigtigt nok men jeg involverer mig også meget lidt i den type tråde
efterhånden....den slags har vi folk til

> Jeg
>synes du lavede et fint indlæg omkring VF'erne, tag og gem det i en
>tekst-fil, så er det meget nemmere at hive frem næste gang en eller anden
>stadig ikke har forstået det.

Det er bare ikke min stil men mere f.eks Bagers, og derfor vil jeg
undertiden blot nøjes med en kort kommentar uden egentlig
argumentation når jeg finder det opportunt...Jeg bryder mig personligt
ikke om de der stort set enslydende alenlange indlæg der bliver postet
med jævne mellemrun, det bliver bare trættende efter kort tid - det
kunne ligesåvel være og hører egentlig mere hjemme i en FAQ, sålænge
vi ikke har en ekstensiv af slagsen at kunne henvise til er det nu
engang min fremgangsmåde - Andre kan så vælge deres.

Newbies skal ha' lov at stille begynderspørgsmål, men samtidig synes
jeg godt man kan ha' en vis forventning om at folk også følger lidt
med og orienterer sig lidt først, hvorfor tror du at der efterhånden
er så mange henvisninger til Google, er det ikke lidt et symptom på
metaltræthed ?

Nå - hul i det, bare en lille forklaring, så ved du hvorfor næste gang
.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Knorsfis (21-04-2004)
Kommentar
Fra : Knorsfis


Dato : 21-04-04 15:37

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> wrote in message news:<c643ab$21bk$1@news.cybercity.dk>...
> MKS - 74 wrote:
> > On 20 Apr 2004 04:55:28 -0700, tiper@tiscali.dk (jesper) wrote:
> >
> >> VF500 har desværre fået et dårligt ry grundet dårlige knastaksler. De
> >> fleste af dem der kører rundt i dag har dog fået skiftet dem. Der var
> >> nogle som blev skiftet på garantien tilbage i 80'erne, og jeg mener
> >> at de har fået tilføfet et x i motornummeret...
> >> Desuden er der vist ikke noget galt med F2 modellerne.
> >
> > Forkert det hele...

Ikke helt enig....!!!!????

> Dejligt uddybende svar :-|

Tjaee.... Jeg kender også kun en lille håndfuld som har kørt VF500....
For den ene røg knastakslen for 2 år siden, da MC'en havde kørt
60-70.000Km
En anden kan sige det samme, dog bare for flere år siden....
Nr 3 købte sin fra ny af, men fik skiftet akslerne før de gik, på et
autoriseret værksted, og da han fik VF'eren tilbage var der tilføjet
et x i motornumret
Nr. 4 kørte på en F2'er (fuldkåbe modellen), den havde kørt knap
150.000Km da han solgte den og havde INGEN problemer med
knastakslen....

Men ok.... det kna da godt være at det her bare er 4 sjældne
tilfælde....

Jesper

MKS - 74 (21-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-04 17:59

On 21 Apr 2004 07:37:16 -0700, vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote:

>Men ok.... det kna da godt være at det her bare er 4 sjældne
>tilfælde....

Mit statistiske grundlag er :

Jeg har fulgt et VF500-board i 3 år mere eller mindre, jeg har selv
haft 5 (1 bustet motor - plejlstangsleje), har kigget ned i 7-8
stykker (_ingen_ havde det) og har nok haft kontakt personligt med
40-50-ejere over de sidste 5 år. Af dem der har haft motorproblemer
har max. 10-20% været med knastakslerne på E'erne (såvel ½ som
helkåbe) og har endnu ikke hørt om nogle F'ere med knastakselprobs,
resten (80-90%) primært i bunden eller stempel-cylinder, så dine
erfaringer kan jeg ikke rigtigt genkende,...Lidt af en statistical
aberration i givet fald .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/

MKS - 74 (21-04-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 21-04-04 18:30

On 21 Apr 2004 07:37:16 -0700, vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote:

>Ikke helt enig....!!!!????

Nåh okay - der var forklaringen.....googlegroups, så kan du jo ikke se
alt Jesper....

--
-Michael

jesper (22-04-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 22-04-04 12:57

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> wrote in message news:<0tbd80hp6gpsk7iflglqkhf4rl76ammcln@4ax.com>...
> On 21 Apr 2004 07:37:16 -0700, vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote:
>
> >Ikke helt enig....!!!!????
>
> Nåh okay - der var forklaringen.....googlegroups, så kan du jo ikke se
> alt Jesper....

Nej desværre ikke....
Hvad er jeg gået glip af?

Jesper

Asger Steffensen (20-04-2004)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 20-04-04 18:14


"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:c60ua0$f7f$1@sunsite.dk...
> Jeg havde nu godt nok tænkt mig noget større en 125 og 250 cc, men ikke
> nødvendigvis med flere heste. Jeg vil jo nødig have at I nægter at hilse

> mig når vi mødes på vejene...?
>
> Jeg har stort kørekort, eller stort til MC i hvert fald.
>
> Havde overvejet en GS500 måske eller en VF500, hvad kan I sige om disse
> f.eks.?
>

Jeg tror at da du sagde "noget sports-noget" tænkte de fleste i andre
retninger end GS500
Men det er skam en fin cykel, pålidelig, holdbar, økonomisk, og nem at få
stumper til.

VF500 er dyr at vedligeholde, og vist ikke alt for stabil.

Asger
ZX-10



christian (19-04-2004)
Kommentar
Fra : christian


Dato : 19-04-04 19:51

Jeg har lige købt mig en kawasaki gpz500S
Synes det er en fed maskine. Og med massere af riv i, til en begynder. Fedt
design. Og lidt mere gang i end gs500 fra suzuki.

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> wrote in message
news:c5ulnr$qts$1@sunsite.dk...
> Hejsa,
> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?
>
> Årgang er sådan set irrellevant, bare at det har et godt ry og kører godt
>
>



Jes Vestervang (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-04-04 20:01

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> writes:

> ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca 25000 gode danske
> kroner? Det skal helst være lidt sports-noget?

Med sport går jeg ud fra at du mener fuldkøbe og rimelige
køreegenskaber og ikke noget fuldblodsræs. Hvis det ikke er helt ved
siden af, så synes jeg du skal overveje en GS500 med fuldkåbe, der
tror jeg godt du kan finde en 5-10 år gammel model inden for dit
budget.
--
mvh Jes Vestervang

Jacob Larsen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-04-04 22:21

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in
message news:87isfvztb4.fsf@dellen.royal.flof.dk
> "Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> writes:
>
> > ville gerne høre nogle bud på hvad jeg kan få for ca
> > 25000 gode danske kroner? Det skal helst være lidt
> > sports-noget?
>
> Med sport går jeg ud fra at du mener fuldkøbe og rimelige
> køreegenskaber og ikke noget fuldblodsræs. Hvis det ikke
> er helt ved siden af, så synes jeg du skal overveje en
> GS500 med fuldkåbe, der
> tror jeg godt du kan finde en 5-10 år gammel model inden
> for dit budget.

Ja, hvis du ikke har mere end 25.000kr at gøre godt med, tror jeg ikke du
får en bedre mc end en GS'er. Du kan måske få noget, der er lidt hurtigere,
men det er jo ikke det eneste der tæller. F.eks. skal den gerne kunne holde
nogenlunde.

Du må ud og prøve nogle forskellige modeller hos forhandlerne, så du kan
bestemme dig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste