Dæktryk
Fra : Bandit

Dato : 18-04-04 19:06

Hejsa.

Er der en eller anden venlig person der kan oplyse mig om det korrekte
dæktryk på
en Suzuki GS 500 E fra 1997. Jeg har køb den brugt og har derfor ingen
databog endnu

Mvh Jane

Fra : dsadas

Dato : 18-04-04 20:38

"Bandit" <banditten@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dæktryk på
> en Suzuki GS 500 E fra 1997. Jeg har køb den brugt og har derfor ingen

33 psi foran og 36 psi bag. Men 41 psi bag hvis du har en person med dig.

/Tralala

Fra : Michal

Dato : 18-04-04 22:01

On Sun, 18 Apr 2004 21:38:23 +0200, dsadas wrote:

> 33 psi foran og 36 psi bag. Men 41 psi bag hvis du har en person med dig.

Hvorfor måle psi og ikke bar?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Tue Jensen

Dato : 19-04-04 07:09

On Sun, 18 Apr 2004 21:01:00 +0000 (UTC), Michal wrote:

> Hvorfor måle psi og ikke bar?

Hvorfor måle bar og ikke psi? er det ikke to sider af samme sag?
--
Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : tral

Dato : 19-04-04 07:45

"Tue Jensen" <tuesj@SMUTstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor måle bar og ikke psi? er det ikke to sider af samme sag?
> --
> Mvh. Tue
> http://www.dfmc.dk/?id389
> http://home1.stofanet.dk/tuesj

Jo man kan da også omregne til bar hvis man bedere kan lide det.
Lystfiskerer vejer fisk i pund, fiskehandleren i gram

/tralala

Fra : Michal

Dato : 19-04-04 10:08

On Mon, 19 Apr 2004 08:45:16 +0200, tral wrote:
[snip]
> dig.

> Jo man kan da også omregne til bar hvis man bedere kan lide det.
> Lystfiskerer vejer fisk i pund, fiskehandleren i gram

Tjah, det er jo rigtigt nok.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Armand

Dato : 19-04-04 16:14

Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> skrev i en
> On Mon, 19 Apr 2004 08:45:16 +0200, tral wrote:
> [snip]

> Tjah, det er jo rigtigt nok.

Nix!

Tomme-systemet er ophævet ved lov, så her i landet råder metersystemet.
Psi står for pund pr. #tomme, og er derfor tydeligvis hjemmehørende under
tommesystemet hvorfor vi her i landet bruger Bar :-|

Ville du ikke blive forvirret over at få opgivet et nødvendigt mål på
motorcyklen som: 28 7/16"
Selvom det virker uskyldigt at opgive i Psi fordi alle kender til de to
skala'er på luft-udstyret, så er det ikke desto mindre akkurat så forkert at
bruge, som tomme-mål er på længder:-|

--
Armand.
(der mener at vi ligesågodt kan tilstræbe brugen af et fælles dansk kodex

Fra : Michal

Dato : 19-04-04 18:26

On Mon, 19 Apr 2004 17:13:37 +0200, Armand wrote:

> [...]
> skala'er på luft-udstyret, så er det ikke desto mindre akkurat så forkert at

Men fordi nogle bruger tomme-mål bruges der også psi :)

> (der mener at vi ligesågodt kan tilstræbe brugen af et fælles dansk kodex

Ja, det er lidt godt med standarder...

> førend at vi alle skal tale arabisk alligevel)

Eller kinesisk?

Der er trodsalt ganske mange af dem :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-04-04 10:53

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Ville du ikke blive forvirret over at få opgivet et nødvendigt mål på
> motorcyklen som: 28 7/16"

....Eller 180/60-17

Tænk sig at skulle bestille dæk med fælgstørrelsen angivet i cm.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Armand

Dato : 21-04-04 16:38

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> skrev i en

> ...Eller 180/60-17
> Tænk sig at skulle bestille dæk med fælgstørrelsen angivet i cm.

Sært nok eksisterer tommemålet på bedste vis i nogle nicher. Fælgmål er én
imens TV-skærme er et andet eksempel, for slet ikke at tale om når mænd
måler deres libido
Derved ér det normen med tommeangivelse omkring disse ting og man ville på
modsatte vis forvirres over den der opgiver sit fordæk til at være et
"120/80-406,4" eller sit fjersyn som et "660,4" :-|

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-04 19:17

> Tomme-systemet er ophævet ved lov, så her i landet råder metersystemet.

Næh, det gør det ikke, det bruges til mange ting, men det gør tomme-systemet
også.

> Psi står for pund pr. #tomme, og er derfor tydeligvis hjemmehørende under
> tommesystemet hvorfor vi her i landet bruger Bar :-|

Tjah, alle i min omgangskreds bruger psi.

> Ville du ikke blive forvirret over at få opgivet et nødvendigt mål på
> motorcyklen som: 28 7/16"

Jo. Og nej. Nogle mål opgives metrisk, andre ikke.

18" hjul. Hvad er det i mm? Det ved du vel, nu du altid bruger de metriske
enheder?
Hvor mange mm er et led på en 520 kæde?

> Selvom det virker uskyldigt at opgive i Psi fordi alle kender til de to
> skala'er på luft-udstyret, så er det ikke desto mindre akkurat så forkert
> [...]

Forkert og forkert... Det er det vel ikke.

> Armand.
> (der mener at vi ligesågodt kan tilstræbe brugen af et fælles dansk kodex
> førend at vi alle skal tale arabisk alligevel)

Æh-hvad? Hvad skete der lige her? Foreløbig lystmyrder "vi" (den vestlige
verden) da i vildskab i den arabiske verden, så der er da vist ikke mange
indikationer på at vi bliver invaderet?

Rittig
(Som er ked af at Israel ikke laver motorcykler, for så kunne jeg også
boykotte dem)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 20-04-04 19:34

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in
message news:c63pci$2q5k$1@news.dansketelecom.com
> [...]
> "vi" (den vestlige verden) da i vildskab i den arabiske
> verden, så der er da vist ikke mange indikationer på at

Den her kan jeg bare ikke lade stå. Hvor har du været de sidste 30 år?

> Rittig
> (Som er ked af at Israel ikke laver motorcykler, for så
> kunne jeg også boykotte dem)

Det er ligemeget. Jeg ville købe to, så det ville gå lige op.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : MFO

Dato : 20-04-04 19:51

Jacob Larsen wrote:

> "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in

> Den her kan jeg bare ikke lade stå. Hvor har du været de sidste 30
> år?

Og hvor har du været det sidste års tid? ;-p

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-04 22:53

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Den her kan jeg bare ikke lade stå. Hvor har du været de sidste 30 år?

30 år? Åh, du mener de år Israelerne nonchalant har pisset på et utal af FN
resolutioner?
Husker du sidste uge i dagspressen? Den nye Hamas leder blev myrdet med en
raket på udenlandsk territorium, mens han kørte i bil. Nåja, sammen med ham
blev hans 12 årige søn dræbt, og en anden civil, men dem "forbigår vi lige i
tavshed" her i den vestlige del af verden. Jeg tror nu ikke araberne glemmer
dem...

Nå, dette er et af de emner der kan bringe mit pis i kog, verden er i krig
mod terrorisme, men stats-terrorisme er bare helt okay. Det er min holdning,
men jeg trækker mig fra tråden nu, dels er vi allerede rigeligt off topic,
dels er vi ikke enige, og det bliver vi næppe heller via denne tråd

Rittig

Fra : Armand

Dato : 21-04-04 16:42

Claus Rittig <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Æh-hvad? Hvad skete der lige her? .........der er da vist ikke mange
> indikationer på at vi bliver invaderet?

Øh?
prøv lige at gå en tur igennem Gellerup-parken i Århus, eller Vollsmose i
Odense, med ørerne foldet ud og genvurdér så lige den holdning :-/

> Rittig
> (Som er ked af at Israel ikke laver motorcykler, for så kunne jeg også
> boykotte dem)

Hørt!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-04 20:35

> Øh?
> prøv lige at gå en tur igennem Gellerup-parken i Århus, eller Vollsmose i
> Odense, med ørerne foldet ud og genvurdér så lige den holdning :-/

Åh, ja det kan der være noget om. Jeg havde engang en kæreste der boede i
kollektiv i Gellrup parken i Århus. De boede 4 danskere i lejligheden, men
da de var de eneste danskere i opgangen, havde de laver deres navneskilt på
døren på arabisk. (Jeg tror det var ment mest som en joke...)

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-04 11:12

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Tomme-systemet er ophævet ved lov, så her i landet råder metersystemet.

Jeg er enig af princip, men derhjemme på gården har vi altid snakket i
PSI og sådan en vane har det med at hænge ved. Lidt ligesom at vi i
motorverdenen altid snakker i hk i stedet for kW, der jo egentlig er
meget smartere at regne med. Nogle gange vil det dog være omsonst at
omregne til metermål, f.eks. 17" fælge
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-04-04 17:07

"dsadas" <sadasd@dasd.nu> wrote in message

> 33 psi foran og 36 psi bag. Men 41 psi bag hvis du har en
> person med dig.

Ved godt det her er en gammel tråd, men jeg har lige prøvet at smide 36psi i
bagdækket og det var alt for meget. Det kunne slet ikke stå fast, hverken i
sving eller ved nedbremsning. Ville bare advare folk om at gøre det samme
uden at teste ordentligt, for det kan hurtigt gå galt.

Er det godt nok det tal der står i instruktionsbogen (som jeg ikke har)?

Fra : Moller

Dato : 30-04-04 06:25

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> uden at teste ordentligt, for det kan hurtigt gå galt.
>
> Er det godt nok det tal der står i instruktionsbogen (som jeg ikke har)?

   Det er koooldt for tiden, og derved skal du ha lidt mindre luft i
ellers blir de aldrig varme.... og så er det lige hvilken type dæk du
køre med, for hvis det er ekstra mange kilometer hyper macedam 50
touringdæk eller lignenden, er der endnu mindre change for de blir varme.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-04-04 16:20

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> [...]
> køre med, for hvis det er ekstra mange kilometer hyper
> macedam 50
> touringdæk eller lignenden, er der endnu mindre change

Jeg kører med macadam 100X. Hvad kan man sige om dem?

Fra : Armand

Dato : 01-05-04 09:01

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> Det er koooldt for tiden, og derved skal du ha lidt mindre luft i
> ellers blir de aldrig varme....

- - - men stadig ikke under det oplyste minimum-tryk :-|

> ..........og så er det lige hvilken type dæk du
> køre med, for hvis det er ekstra mange kilometer hyper macedam 50
> touringdæk eller lignenden, er der endnu mindre change for de blir varme.

Alt andet lige vil der være en kæmpe forskel på luft og
kørebane-temperaturer der kun lige er over 10°, og så en varm sommer dag med
25-30° lufttemperaturer og op mod 50° asfalt!
Den der p.t. drager ud i trafikken kun med erindring af sommerens
dæk-vedhæftnings muligheder, VIL få sig en ubehagelig forskrækkelse :-|

--
Armand.