Ducati Paso 906 ?
Fra : K

Dato : 18-04-04 13:54

Hej gruppe, jeg håber at kunne få nogle kompetente svar på subj.

Giv mig nogle gode grunde til at købe en :

Giv mig nogle gode grunde til "ikke" at gøre det :

--
V.H K

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-04-04 14:50

On Sun, 18 Apr 2004 14:54:25 +0200, "K"
<potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote:

Hej.

>Hej gruppe, jeg håber at kunne få nogle kompetente svar på subj.

Kompetente svar på understående får du ikke fra en Lidelsesfælle

>Giv mig nogle gode grunde til at købe en :

Det er en Ducati, det er en V2, den er velkørende, den er slidstærk,
den er nem at vedligeholde, den er italiensk, og så er den forresten
køn ,

>Giv mig nogle gode grunde til "ikke" at gøre det :

Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Peter Graff

Dato : 18-04-04 17:09

> Hej.

> , det er en V2, den er velkørende, den er slidstærk,
> den er nem at vedligeholde, ,

MVH

Peter Graff (gæt hvad jeg kører)

Fra : Hekto

Dato : 18-04-04 17:52

Peter Graff wrote:

> penge.
>

> MVH
>
> Peter Graff (gæt hvad jeg kører)

BTW er der for nyligt publiceret en test af en Monster 620ie mod
SV650'eren. Uden at Paso'en direkte kan sammenlignes med monsteren.
3 ud af 4 testkørere foretrak SV'eren.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-04-04 19:01

On Sun, 18 Apr 2004 18:52:29 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

HVAD??????????

>BTW er der for nyligt publiceret en test af en Monster 620ie mod
>SV650'eren. Uden at Paso'en direkte kan sammenlignes med monsteren.
>3 ud af 4 testkørere foretrak SV'eren.

NU må jeg bede om mine himmelblå
De må have været nybegyndere, dopet, bestukket, mellem 80 og skinddød,
eller noget der er værre.
Hvorledes kan de dog finde på at sammenligne italiensk fuldblod med
japansk masseproduktion ?

Jeg sætter mig hen i krogen og begår rituelt "selvmord" i Vino Rosso.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-04-04 19:31

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 18 Apr 2004 18:52:29 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
> wrote:
>
> HVAD??????????

Kan jeg egentlig godt forstå, SV650`eren er jeg en god cykel med en lidt
svampet affjerdering. Den er nemt kørt og ret ukompliceret at havde med at
gøre.
Ducati`eren kræver nok at man er villig til at indgå nogle kompromier, især
på komfort & pris, og hvis man ikke er villig til at indgå disse bliver man
aldrig glad for en Ducati.

> [...]
> eller noget der er værre.
> Hvorledes kan de dog finde på at sammenligne italiensk fuldblod med

Sådan er der jo så meget

> Jeg sætter mig hen i krogen og begår rituelt "selvmord" i Vino Rosso.

Kan du ikke vente til vi skal på Ducati weekend så kan jeg deltage

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Hekto

Dato : 18-04-04 20:25

D@n Dethlefsen wrote:

> [...]
> på komfort & pris, og hvis man ikke er villig til at indgå disse bliver man

Man bliver aldrig gald for en Ducati ... hvis ikke man prøver en!
Hvis ikke man prøver en, kan man jo tillade sig at leve videre ... og
være glad for mindre!

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-04-04 20:34

Hekto wrote:
> D@n Dethlefsen wrote:
>

> Man bliver aldrig gald for en Ducati ... hvis ikke man prøver en!
> Hvis ikke man prøver en, kan man jo tillade sig at leve videre ... og
> være glad for mindre!

Vigtigt punkt, hvordan kunne jeg glemme det.
Min første tur på en Duc, var på en 750Paso, de første 500 m indtil først
sving tænkte jeg det er vel nok en mærkelig motorcykel, efter svinget med
der lige tilføjet "men køre det kan den". ½ time og 45 sving senere var jeg
bare solgt.
Min næste prøvetur var på en 916, og da var jeg solgt allerede da den blev
startet .
Da jeg var meget usikker på om en 748 var "stor" nok når man kom fra en
japaner med 145 hk, var jeg så heldig at låne en 748R et par timer og der
var der kun jubel og grin inde i hjelmen, så hvis jeg ikke var solgt så blev
jeg det der. Den sæson kørte jeg hvis kun 1000 km på min japaner mens jeg
sparede op til min 748.

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-04-04 21:15

On Sun, 18 Apr 2004 21:34:16 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>der lige tilføjet "men køre det kan den". ½ time og 45 sving senere var jeg

Da jeg købte min Paso havde jeg kun siddet på den - Den var i en
forfatning hvor blot at tænke på at køre var en illusion.
Jeg har aldrig siddet på en MC der passede mig så godt.
Efter en kraftig renovering blev den første prøvetur en oplevelse.
Ikke blot sad jeg godt på Paso'en, jeg faldt meget hurtigt i et med
den.
Den er en nydelse at køre.

Det er rigtigt, at det er en speciel MC at eje.
Den kræver nok at man interesserer sig for mekanikken, og selv formår
at servicere den.
Til gengæld er den meget simpel at skrue i.
Specielt den famøse Weber karburator er en udfordring.
Det tog mig lidt tid at lure den, men efter at have fået skik på den
er der ingen problemer fra den kant.
Det var i starten lidt af en prøvelse at "luske" den rundt i et sving
når man ikke vidste om den ville trække eller stoppe, men efter
justeringen forsvandt det.
Den trækker villigt op fra 2000 RPM i topgear uden at have nykker.
750 Paso'en har 16" hjul, og dæk til den er meget svære at skaffe.
Det må siges at være den største trussel mod dens liv
906 og 907ie har 17" hjul, så der er det ikke noget problem med dæk.
Jeg har skrevet lidt om den.
Dels til Ducati klubbens hjemmeside, og dels til min egen.
www.ducati.dk under teknik, og www.gruby.dk/mitmcliv.htm

>Min næste prøvetur var på en 916, og da var jeg solgt allerede da den blev
>startet .

Jeg har prøvet at sidde på en 916 - Det var ingen success.
enten er mine arme for korte, eller også fylder min køredragt for
meget - på midten
Jeg har til gengæld siddet på en 888 Strada, og det er lige så godt
som Paso'en.
Hvis jeg en dag finder en 888 Strada der passer mig (prisen) bliver
det min næste MC.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-04-04 14:58

On Sun, 18 Apr 2004 21:34:16 +0200, "D@n Dethlefsen"

Hej.

Fra : K

Dato : 18-04-04 19:35

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sætter mig hen i krogen og begår rituelt "selvmord" i Vino Rosso.

Gider du så lige testamentere din Duc til mig først

PS : jeg sender gerne et par kartoner Vino som tak først ...heheh

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-04-04 19:51

On Sun, 18 Apr 2004 20:35:16 +0200, "K"
<potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote:

Hej.

>Gider du så lige testamentere din Duc til mig først

Sorry
Dan har lige udsat den endelige efektuering til generalforsamlingen.
Jeg vil ikke undlade lejligheden til at dele glæden med ham )

>PS : jeg sender gerne et par kartoner Vino som tak først ...heheh

Alle sponsorater til et italiensk inspireret rituelt "selvmord"
modtages med tak

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-04-04 20:16

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 18 Apr 2004 20:35:16 +0200, "K"
>>
> Alle sponsorater til et italiensk inspireret rituelt "selvmord"
> modtages med tak

Jeg tager lidt italiensk øl med, så kan vi varme op med dem

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-04-04 11:18

D@n Dethlefsen wrote:
> Jeg tager lidt italiensk øl med, så kan vi varme op med dem

Så vil jeg håbe det er bedre end det dér XXX-øl (påstået australsk,
men det man køber i Danmark er fra Italien).. fordi det er godt nok
ringe.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-04-04 14:12

Hans Joergensen wrote:

> Så vil jeg håbe det er bedre end det dér XXX-øl (påstået australsk,
> men det man køber i Danmark er fra Italien).. fordi det er godt nok
> ringe.

Jep - stick to what you know

De skal (primært) holde sig til at producere rødvin og espresso. Jeg har
smagt en Moretti på et tidspunkt - og den var overraskende god - men jeg har
også smagt rigtigt dårlig italiensk øl *pyddr*

--
Tony

Fra : Hekto

Dato : 18-04-04 20:20

Steen Gruby wrote:
> [...]
> japansk masseproduktion ?
>
> Jeg sætter mig hen i krogen og begår rituelt "selvmord" i Vino Rosso.

Jeg mener det var i Bike.

Udsæt du bare selvmordet. Ingen er alligevel sluppet levende fra at gøre
seppuku med en proptrækker!!!

De var bare begejstrede for den dejlig bløde affjedring, og at der var
monteret et babybadekar rundt om kronrøret.
Monsteren havde gode køreegenskaber, omdrejningsvillig motor, var
fantastisk letkørt og fænomenal til bykørsel! (?)
Så de var af den opfattelse at SV'eren var mere bredt anvendelig i det
daglige ... vel noget i retning af en GS500 eller en XJ600. Duc'en var
mere til sjov!

.... de har jo ret! ;0)

Fra : Hekto

Dato : 18-04-04 14:53

K wrote:
> Hej gruppe, jeg håber at kunne få nogle kompetente svar på subj.
>
> Giv mig nogle gode grunde til at købe en :
>

> Giv mig nogle gode grunde til "ikke" at gøre det :

Der er masser af gode grunde! ... hvis man er vild med den slags!
Lyden, fornemmelsen, rimelige køreegenskaber, masser af nye venner (de
gamle forstår dig alligevel ikke!).

Prøv at kigge forbi forum på www.dukati.dk.
Dér vil du få endnu flere grunde og svar!

Steen Gruby ... der nok komer med et længere svar ... har en 750'er.
Det kan du se mere om på www.gruby.dk

Hvorfor man ikke skal købe sådan een?
Tjaaa ... Hvis ikke man interesserer sig for mekanikken, og løber hen på
værkstedet bare der skal stilles tomgang, skal man nok ikke købe sådan
een! Jeg er selv igang med en større ombygning, hvor jeg sætter en
Monster 600 motor i en Pantah.

Fra : K

Dato : 18-04-04 19:39

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Der er masser af gode grunde! ... hvis man er vild med den slags!
> Lyden, fornemmelsen, rimelige køreegenskaber, masser af nye venner (de
> gamle forstår dig alligevel ikke!).

Hahaha ....nej de forstår mig ikke, det har du ret i

> [...]
> værkstedet bare der skal stilles tomgang, skal man nok ikke købe sådan
> een! Jeg er selv igang med en større ombygning, hvor jeg sætter en

skulle ikke være nødvendigt, jeg elsker selv at skrue og er heldigvis
Automekker ;.-)

jeg er ydermere tidligere Aprilia ejer, så det med det Italienske er ikke
noget nyt fænomen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-04-04 11:19

Hekto wrote:
> Prøv at kigge forbi forum på www.dukati.dk.
> Dér vil du få endnu flere grunde og svar!

Man lærer ikke at stave af at køre på duc?

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Hekto

Dato : 19-04-04 11:29

Hans Joergensen wrote:

> [...]

Nej, det bliver åbenbart ringere! :o<
Jeg burde egentlig kunne stave til det; men det hjælper nok når tanken
bliver monteret, så jag ligesom får stavemåden i øjenhøjde! ;0)

Fra : K

Dato : 19-04-04 23:06

> [...]

> Jeg burde egentlig kunne stave til det; men det hjælper nok når tanken
> bliver monteret, så jag ligesom får stavemåden i øjenhøjde! ;0)

Ja få lige det "C" med, efter en del søgen på Google under Dukati, det være
sig både Panter og Dæsmo har jeg ikke fundet noget, så derfor må det blive
Paso der fortsat fænger interessen .....jeg kigger straks videre

<( forresten, tak for alle jeres fine indlæg )>

Fra : Hekto

Dato : 20-04-04 09:37

K wrote:

> Ja få lige det "C" med, efter en del søgen på Google under Dukati, det være
> sig både Panter og Dæsmo har jeg ikke fundet noget, så derfor må det blive
> Paso der fortsat fænger interessen .....jeg kigger straks videre

Ja, det må forventes at nogen står parat til at piske mig ihjel med et
knækket snørebånd ... eller en våd spaghetti!
Nogen gange, når det går stærkt, staver keybordet 'lydskrift'!
Jag må have et nyd! ;0)

Panter kan gå (it. Pantah). Paso betydr noget i retning af vægt/tyngde?
Du går nok helt galt i byen hvis du søger på desMER! ;0)

Ja, bare klø på! Der kører jo nogle fine eksemplarer rundt derude!

Fra : Søren Johansen

Dato : 20-04-04 10:38

"Hekto" skrev:
SNIP
> Paso betydr noget i retning af vægt/tyngde?

Ja, det er muligt, men Ducati'en er nu opkaldt efter Renzo Pasolini.
En meget farverig og talentfuld italiensk kører som desværre døde alt for
ung.
I 1973 (tror jeg det var) var han involveret i et større crash på Monza
banen, som i øvrigt også kostede Jarno Saarinen livet.

Mvh
Søren
888

Fra : Hekto

Dato : 20-04-04 12:13

Søren Johansen wrote:

> [...]

> I 1973 (tror jeg det var) var han involveret i et større crash på Monza
> banen, som i øvrigt også kostede Jarno Saarinen livet.

Det giver en bedre sammenhæng, end den 'direkte' oversættelse.
Ellers har Paso'en jo et lidt særegent design, der mere minder om Morini
Dart.
Den var vist voldsomt forud for sin tid, da den blev introduceret.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-04-04 15:56

K wrote:
> Hej gruppe, jeg håber at kunne få nogle kompetente svar på subj.
>
> Giv mig nogle gode grunde til at købe en :

Skal du ikke bede om fra en Ducati "idiot", så jeg holder min farvede
holdning for mig selv.

> Giv mig nogle gode grunde til "ikke" at gøre det :

Det er nok nødvendigt at du interessere dig lidt for mekanikken, (bl.a.
weber karburator og desmodronisk ventilstyring), hvis du skal have det fulde
udbytte af cyklen.

Fra : HardKaare

Dato : 18-04-04 18:54

> Giv mig nogle gode grunde til "ikke" at gøre det :

Evt. et forsikringsspm. Da jeg undersøgte samme mulighed var meldingen fra
Runa at de ikke forsikrede Ducati (kasko vel at mærke). Men det er jo
naturligvis ikke umuligt at forsikre den. Min økonomi udelukker bare alle
andre selskaber end Runa

--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289

Fra : Armand

Dato : 18-04-04 19:04

K <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en
> Hej gruppe, jeg håber at kunne få nogle kompetente svar på subj.
>
> Giv mig nogle gode grunde til at købe en :

- Fed og meget anderledes model - sørg for at få dig Ie'eren med
indsprøjtning, da Weber-karbunaderne kan være krakilske at få til at fungere
100%

- Ducati-ejerne, specielt á Ducati-klubben er nogle fantaster der har et
meget
tæt sammenhold, som man som Duc.newbie kan lukrere tungt på!

> Giv mig nogle gode grunde til "ikke" at gøre det :

- Forsikringsmulighederne?

- At det er en karbunade-model!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 18-04-04 20:30

Armand wrote:

> - Ducati-ejerne, specielt á Ducati-klubben er nogle fantaster der har et
> meget
> tæt sammenhold, som man som Duc.newbie kan lukrere tungt på!

Yep! Det er en herlig ting!
Adgang til at låne værktøj, gode råd og hjælp i ny og næ, samenhold og
god humor.