Billige dæk (incl. montering!)
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-04-04 08:46

Jeg har brug for et sæt dæk til en GSX600F, ifølge Haynes ('98-'02)
skal der bruges 120/70-ZR17 58W på fordækket og 150/70-ZR17 69W på
bagdækket - jeg antager dette også gælder for min '97 model?

Jeg har været rundt ved 3 forhandlere og fået et tilbud - Lydmuren MC
skulle have 2800 incl. montering, Enghave Motor omkring 3200 og forhandleren på
Roskildevej godt 3000.

Jeg har ikke brug for racerdæk som sådan, men dog nogen dæk som kan
tåle en del belastning (da der sidder en person størrelse "mand" ovenpå

Nogen som kan foreslå en billigere løsning? Jeg har overvejet at købe
dækkene over nettet og så finde en/nogen som har en dækmaskine som jeg
kan afregne med "privat". Nogen her i gruppen, fra det nordlige Sjælland, som
kunne være interesseret?

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-04-04 08:56

On 2004-04-18, Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote:
> Jeg har brug for et sæt dæk til en GSX600F, ifølge Haynes ('98-'02)
> skal der bruges 120/70-ZR17 58W på fordækket og 150/70-ZR17 69W på
> bagdækket - jeg antager dette også gælder for min '97 model?

Ifølge www.michelin-us.com skal jeg bruge dæk af typen 110/80 VR 17 TL på
som fordæk og 140/80 VR 17 TL som bagdæk.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-04-04 09:57

Anders Vind Ebbesen skrev i meddelelsen

> Ifølge www.michelin-us.com skal jeg bruge dæk af typen 110/80 VR 17
> TL på som fordæk og 140/80 VR 17 TL som bagdæk.

Iflg.MC-revyen fra 97 passer dette. At den så tit er fyldt med fejl er så
noget helt andet, men jeg tror de har ramt plet med denne her

Mht. montering har jeg hørt at nogle klubber kan hjælpe med dette. Men det
er der sikkert andre der ved mere om end mig.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271
www.dmcn.dk #816

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-04-04 09:40

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> writes:

> [...]
>
> Jeg har ikke brug for racerdæk som sådan, men dog nogen dæk som kan
> tåle en del belastning (da der sidder en person størrelse "mand" ovenpå

Var det de samme dæk som de tilbød og hvilke dæk foreslog de - Macadam
50?

> [...]
> kan afregne med "privat". Nogen her i gruppen, fra det nordlige Sjælland, som

Kan ikke hjælpe med netop det, men der er f.eks. Skan-X som gerne
monterer dæk som du selv kommer med.

--Kai

Fra : Flemming Kold

Dato : 18-04-04 09:44

Hej..

Jeg har en kammerat der lige har købt og fået monteret et 18"/180 på en fælg
han selv havde med...

Pris langt under 2000,-

Jeg ved da, at bare mit eget bagdæk koster 1995,- med montering oveni. Så
jeg var noget forbløffet og spurgte selvfølgelig hvordan..

TYSKLAND..... Det er ufattelig billgt at få skiftet der nede.. Så nu ved jeg
det. Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvad et service koster. Så kunne
det jo sagtens tænkes at man tog der ned i stedet for.

Det var et sted, lige over grænsen, og hvis du søger lidt på Internettet,
skulle det være til at finde. Og, hvis amn kan sparre over 1000,- kan det
vel godt betale sig, selv fra Sjælland.

Jeg tager helt sikkert der ned næste gang.

Flemming Kold, Kawasaki ZZR 1100

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-04-04 10:11

On 2004-04-18, Flemming Kold <rikkenavne@FJAERNDETTEmail.dk> wrote:
> TYSKLAND..... Det er ufattelig billgt at få skiftet der nede.. Så nu ved jeg
> det. Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvad et service koster. Så kunne
> det jo sagtens tænkes at man tog der ned i stedet for.

Jeg skal alligevel hjem til Sønderjylland i starten af maj, så det ville
da være oplagt at slå turen derned.

> Det var et sted, lige over grænsen, og hvis du søger lidt på Internettet,
> skulle det være til at finde. Og, hvis amn kan sparre over 1000,- kan det
> vel godt betale sig, selv fra Sjælland.

Det kunne være http://www.motorradtechnik.de/ ? De har så vidt jeg ved
endda også dansktalende personer, men ellers skulle det vist også kunne
klares med lidt skole-tysk

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-04 10:12

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> dækkene over nettet og så finde en/nogen som har en dækmaskine som jeg
> kan afregne med "privat". Nogen her i gruppen, fra det nordlige

Jeg har selv lige købt et sæt Bridgestone BT012 hos Reifenversand
(url:http://www.reifenversand.com) - et 180/55 bagdæk og et 120/70 fordæk.
Jeg endte med at betale hvad der alene svarer til prisen på bagdækket her i
danmark - ca. 2100 kr. - og det er inkl. forsendelse. Der gik halvanden uge
før jeg fik dækkene - men under normale omstændigheder leverer de vist på
4-5 dage (jeg havde bestilt lige før påske).

Tjek dækguiden PMCs hjemmeside, hvis du - som jeg - er en spade til tysk
(url:http://www.pmc.dk/daekguide.htm)

--
Tony

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-04-04 10:23

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> før påske).
>
> Tjek dækguiden PMCs hjemmeside, hvis du - som jeg - er en spade til

Hej Tony.

Så skulle der sq sports dæk på Kilo Fazer'en

Hvordan med leveringen, der skal du jo være hjemme !, eller fik du leveret
til an anden adresse ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-04 11:57

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Så skulle der sq sports dæk på Kilo Fazer'en

Yes! Nu skal Frøken Kilofazer sgu ud og rives rundt

> Hvordan med leveringen, der skal du jo være hjemme !, eller fik du
> leveret til an anden adresse ?

Det er rigtigt. Jeg har hørt nogle historier om at dækkene bliver sendt
tilbage hvis man ikke er hjemme, så jeg arbejdede hjemme i dagene efter
påske, så det passede fint. Lidt synd at der ikke er track'n'trace på pakken
så man har en bedre idé om hvornår man skal være hjemme.

--
Tony

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-04-04 10:25

On 2004-04-18, Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> [...]
> før jeg fik dækkene - men under normale omstændigheder leverer de vist på
> 4-5 dage (jeg havde bestilt lige før påske).

Hvordan klarede du monteringen?

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-04 12:02

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hvordan klarede du monteringen?

De er ikke blevet monteret endnu.

Prøv at snakke med nogle af folkene fra Kantana MC i Valby - de havde sidste
år nogle skrueaftener hvor ikke-medlemmer vist nok kunne komme forbi og få
hjælp til den slags. Skriv evt. til dem og hør om det er noget de gider
hjælpe med - de er super flinke

--
Tony
Der lige indser at han bor 30 meter fra Anders

Fra : Peter Graff

Dato : 18-04-04 13:01

> [...]
> hjælp til den slags. Skriv evt. til dem og hør om det er noget de gider

Kunne ikke have sagt det bedre selv

MVH

Peter Graff

www.kantanamc.dk

Fra : S.G

Dato : 18-04-04 12:16

køb et sæt sportec M1 fra metzeler. Vil koste 2000,- iT yskalnd (koster
3500.- herhjemme or so). Betal en dækmand 100.- pr dæk for montering og
afbalancering.
Det kan kun svare sig at købe dæk i Tyskland. Det er alt for dyrt herhjemme.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-04-04 18:25

> [...]

> skal der bruges 120/70-ZR17 58W på fordækket og 150/70-ZR17 69W på
> bagdækket - jeg antager dette også gælder for min '97 model?

'98 og frem bruger 160/60-17 på baghjulet så vidt jeg husker.
Det er muligt at '97 modellen bruger smallere dæk. Min bandit kører
med 150/70-17 bagpå, på samme fælgbredde som '98- GSX-F'eren.

Check din manual, eller se hvad der sidder på nu.

> Jeg har været rundt ved 3 forhandlere og fået et tilbud - Lydmuren MC
> skulle have 2800 incl. montering, Enghave Motor omkring 3200 og forhandleren på
> Roskildevej godt 3000.

Det lyder lidt dyrt når man er vant til at købe dæk i Tyskland eller England.

> Jeg har ikke brug for racerdæk som sådan, men dog nogen dæk som kan
> tåle en del belastning (da der sidder en person størrelse "mand" ovenpå

Alle dækkene kan klare din vægt. Tænk på at der er 200 kg MC, og den
kan også klare en passager, så om du vejer 20 kg fra eller til gør
ikke den store forskel.

> [...]
> kan afregne med "privat". Nogen her i gruppen, fra det nordlige Sjælland, som

Rygtet siger at Skan-X (eller noget i den stil) på Artellerivej (det
ved jeg at du ved hvor er :) monterer for 150 kroner stykket når du
kommer med to løse hjul.

Da du nævner at du skal en tur til Sønderborg snart var det også
nærliggende at smutte en tur til Tyskland og lade dem klare hele
monteringen.

Hvilke dæk har du kig på?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Hans Holten-Lund

Dato : 19-04-04 11:38

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> [...]
> med 150/70-17 bagpå, på samme fælgbredde som '98- GSX-F'eren.
>
> Check din manual, eller se hvad der sidder på nu.

GSX 600F 98- bruger officielt 150/70 bagpå ligesom banditten, men det er
muligt at montere 160/60 på 4.50" fælgen hvis man vil.

Mvh. Hans

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-04-04 18:40

"Hans Holten-Lund" <hahl@imm.dtu.dk> writes:

> GSX 600F 98- bruger officielt 150/70 bagpå ligesom banditten, men det er
> muligt at montere 160/60 på 4.50" fælgen hvis man vil.

Sjovt at alle de GSX-F'ere jeg har set har været med 160 bagdæk, eller
også har jeg bare ikke kigget rigtigt efter.

Hvad kører du selv med på din?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-04-04 12:07

"Hans Holten-Lund" <hahl@imm.dtu.dk> writes:

> Jeg kører med BT020 150/70 bag, det er nok det bedste dæk jeg har prøvet til
> 600F'eren.

OK - det kan være jeg skal prøve sådan et når det bagdæk jeg har på
lager er slidt op.

> Jeg har min manual med i dag så jeg kan overbevise dig, hvis du kigger ned i
> klubben!

Jeg stoler på dig. Jeg troede bare at 160-bagdæk var standard på
GSX-F'eren. My bad.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*