Spørgmål om Honda CBR 1000 F Sc24
Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-04-04 02:02

Olie lampen på en Honda Cbr 1000 F Sc 24 årg ´92

Undrer om olie lampen er en oliestands måler/indikator, eller om det er en
Olie TRYKS måler ?!?

Nogen der ved det ??

Og de gummi gæller der sidder ved knæene har nogen funktion andet end at
evt blokere for køleluften ?!? og om det er en GO ide at fjerne dem nu til
sommer så den bedre kan slippe af med varmen ??

MvH Eg

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Flemming Kold

Dato : 17-04-04 06:06

Det er nemt at finde ud af...

Drej nøglen så der er tænding på.
Se om lampen lyser!
Hvis den gør det, og så går ud, når cyklen ar været startet et par sekunder
er det en tryk måler.

Det er fordi at oliepumpen ikke er har en seperat motor, og bliver tvungen
trukket af motercyklens motor.

Hvis det er en oliestands måler, skulle den nødigt starte med at lyse, for,
senere at gå ud.

Hilsen Flemming Kold, Kawazaki ZZR 1100

Fra : Armand

Dato : 17-04-04 10:04

Flemming Kold <rikkenavne@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en
> [...]
> trukket af motercyklens motor.
>
> Hvis det er en oliestands måler, skulle den nødigt starte med at lyse,

ØH?
Helt tilbage til den første niveau-komtrolampe jeg husker at have oplevet:
For 2T olien på en RD350LC, har lampen da lyst ved tænding - Dette som
kontrol af at pæren ikke er sprunget hhv. systemet afbrudt :-|

Uanset hvad så skal lampen gå ud ved start!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-04-04 07:19

Eg Egemarke wrote:

> Olie lampen på en Honda Cbr 1000 F Sc 24 årg ´92
>
> Undrer om olie lampen er en oliestands måler/indikator, eller om det er
> en Olie TRYKS måler ?!?
>
> Nogen der ved det ??

Det er en olietrykindikator.

> Og de gummi gæller der sidder ved knæene har nogen funktion andet end at
> evt blokere for køleluften ?!? og om det er en GO ide at fjerne dem nu
> til sommer så den bedre kan slippe af med varmen ??

Der er principielt lukket af ved motoren og bagud, også med noget
gummihalløj, så en fjernelse af de små gummiflapper vil ikke have noget
at sige for kølingen. På min SC21 er kølingen aldrig et problem. Det
eneste tidspunkt min kølerblæser er aktiv, er under stilstand i en kø
når der er hedebølge.

Allan Bojesen