Villy Andersen <villyka@tdcspace.dk> skrev i en
news:4080085e$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jer skulle hente min Honda CB 750 Custom i dag fra værkstedet, efter at
den
> var blevet justeret i tænding og kaburator, men men men den var ikke
færdig.
>
> Jeg fik at vide der var ingen kompression på en af cylinderne og at
> topstykket skulle afmonteres for at kontrollere og reparere ventilerne og
> planslibning af topstykke.
> Det er nødvendig at tage motoren ud af stellet for at komme til.
> Anslået pris: 12000,00-15000,00 kr afhængie hvormange ventiler der skal
> skiftes.
> Surt når man troede at den kun skulle justeres :(
Hold da kæft hvor man skulle være MC-mekaniker i de dage her (jvf. anden
tråd om mekanikerregning)
Hvem plejer at servicere motorcyklen? Samme værksted?
Brændte ventiler skyldes oftest at de har været justeret for stramt, og hvem
har skylden deri???
Jeg ville ikke umiddelbart bøffe 12.000 kr for noget jeg ikke selv havde
mærket noget til forinden :-|
Hvis der vitterligt er et problem, så vil man sikkert opleve det i stigende
grad iløbet af sæsonen, men ikke desto mindre kunne køre som hidtil indtil
da, og så undersøge muligheden for køb af en motor i tyskland i mellemtiden
(hele motorcykler af den str. og årgang koster ikke over 10.000,- kr syd for
grænsen; motorer sjældent over det halve og topstykker højest et par
tusinde!) og ombytning af en hel motor kan man sagtens overskue alene (+et
par kammerater p.g.a. vægten alene).
--
Armand.