Hej igen
Vedr. olieskift. Det er ikke sammen mærke som sidste år, men de samme
specifikationer, og jeg har brugt den mængde der var oplyst ved
oliefilterskift - problemet er at det først er på de to sidste turer med
kørsel ud over det "normale" at det ser ud til at den bruger noget. - Nå, så
må den på værksted, jeg kan dog ikke se nogen steder på motorblokker at den
lækker så..............
Men tak for hjælpen
"Grunnet" <steen.grunnet@(slet-dette)mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40800816$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jørgen Nygaard wrote:
> > Hej NG
> >
> > Jeg har de sidste tre år været den lykkelige ejer af en XJ 600 S
> > årgang 98, den har ialt kørt 29000 km.
> > Inden den kom ud i år fik den som vanligt ny olie - filter skiftet,
> > den foreskrevne mængde ny motorolie på. Alt ok - har nu kørt ca. 500
> > og det ser ud til at den er begyndt at bruge lidt olie -
> > kontrolglasset er nu "kun" 2/3 fyldt.
> > Hvad kan det skyldes og er det noget som jeg skal passe "meget" på
>
> Har du evt. skiftet til en anden type olie ?
>
> Oliestanden vil altid falde når motoren startes første gang efter et
> filterskift, da filteret lige skal "fyldes" med olie.
> Du er opmærksom på, at der er 2 foreskrevne mængder olie, for hhv. med
eller
> uden filterskift, hvor den med filterskift er den største af ovenstående
> årsag..
>
> Prøv at toppe op med olie til max-mærket og se om den fortsat bruger olie.
>
> --
> Steen
> Honda GL500 SilverWing '84
>
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere men intet om MC)
>
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (
http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.659 / Virus Database: 423 - Release Date: 15-04-2004
>
>