Anders Paulsen wrote:
> Er der nogen, der har erfaringer med gsxr fra 1998- 2001 ? Jeg tænker
> på slidstyrke i motor, ergonomi (jeg er 189cm høj), reservedelspriser,
> "børnesygdomme" osv.
>
> Anders T. Paulsen
> tidligere gsx 600 F ejer
___________________________________________________
Her ville det være fint, hvis Morten Dahl kunne komme med et par guldkorn,
da han har skilt sit (vistnok nu stjålne) tigerdyr ad i en milliard stumper
og stykker og prøvet lidt af hvert!
Som det første vil jeg lige gøre opmærksom på, at der er forholdsvis stor
forskel i kørestillingen/-stilen fra en GSX-F til en GSX-R. Dernæst skal du
gøre op med dig selv, om du vil have en motorcykel, som er så racerpræget,
at den bestemt ikke er behagelig at ture stille og roligt rundt på, men
derimod egner sig perfekt til at få tæsk og blive brugt til skarpe
nedlægninger osv... Så når du spørger om ergonomi, kan jeg lige så godt
svare, at der er *ingen*!
Men med mine 177 i højden kan jeg kun sige, at
motorcyklen tilsyneladende er bygget til personer, som er en del højere end
mig, så den vil sikkert passe dig fint.
Så vidt jeg ved, er der ikke rigtig nogen kendte børnesygdomme ved denne
maskine, og den skulle efter sigende holde ret godt i motoren. Problemet med
slidte knaster (som GSX-F'erne er kendt for) har jeg ikke hørt om på en
GSX-R endnu, så på det område skulle maskinen være problemfri. Har ingen
beviser på, at den klarer lige så mange km som en cbr 600 er kendt for, men
solid er motoren i hvert fald. Nu har jeg købt min i efteråret sidste år og
endnu ikke fået plader på dyret endnu, så det er begrænset hvor meget jeg
har kørt på den, men den går stjerne godt i motoren og har et godt, men dog
ret eksplosivt træk - selvom jeg kører med remus-slipon, der skulle give
noget mere bund.
Reservedelspriserne er jo, hos Suzuki, kendt for at være ret dyre i forhold
til så mange andre mærker, men det fede ved denne model er, at den er kendt
og handlet i de fleste europæiske lande, så det er supernemt af finde både
uoriginale og billige reservedele til den. Men det er vist ikke noget man
får synderligt brug for, med mindre man lægger den ned, har jeg indtrykket
af.
Men altså prøv lige at sidde på én hos en forhandler et sted og mærk hvor
extrem sidestillingen er, i forhold til din gamle F'er. Jeg var på Bakken
her den 1. april og den er bestemt ikke behagelig for armene at ture rundt i
optog på, i KBH's gader! Og damn, hvor fik jeg slidt noget kobling da den jo
(som en racer nu har), har et rimelig højt gearet 1. gear. Men når man ser
bort fra det, har man en alletiders racermaskine, som er hurtig og holbar.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - Skal told- og reg.synes på onsdag
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234