Forsikringsspørgsmål - Tryg har nosset i d~
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 13:41

Jeg sendte en mail til Tryg i sidste uge og spurgte dem hvad det kommer til
at betyde for min forsikringspræmie på Fazeren når jeg fylder 30 i
september.

Nu er jeg så lige blevet ringet op af forsikringsrådgiveren, der i sin tid
solgte mig forsikringen. Hun fortæller mig at Fazeren er blevet
klassificeret forkert i sin tid, men nu klassificeres som en
sports-motorcykel i stedet for touring-cykel. Hun ville lige undersøge de
nærmere forhold omkring ændring af forsikringen - og nu henvender jeg mig
til jer, kære nyhedsgruppe-deltagere, i håb om at I kan give mig lidt
"skyts" når hun (garanteret) ringer tilbage og fortæller mig at forsikringen
bliver dobbelt så dyr næste år.

Spørgsmålet er om de må sætte forsikringen så meget op - fordi de har fundet
ud af at de har dummet sig?

Jeg har læst mine forsikringsvilkår igennem og der nævnes kun noget om en
årlig indexregulering som fastsættes af danmarks statistik. Tilgengæld kan
forsikringsselskabet vælge (med 1 måneds varsel) at ophæve forsikringen -
hvorved jeg er på røven fordi MCen koster en bondegård i forsikring alle
andre steder.

Hvad siger i?

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-04 13:51

Tony Lorentzen wrote:
> Jeg sendte en mail til Tryg i sidste uge og spurgte dem hvad det
> kommer til at betyde for min forsikringspræmie på Fazeren når jeg
> fylder 30 i september.

Mit gæt er at du for lov til at fortsætte med de betingelser der var
gældende da du tegnede forsikringen. Det er nok kun for ny-tegninger at
ændringen får betydning. Men det er kun et gæt - de kan jo være nogle svin
med den slags!

/Stephan - DT125 og CBR600F3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 14:00

TheHobbit wrote:

> [...]
> gældende da du tegnede forsikringen. Det er nok kun for ny-tegninger
> at ændringen får betydning. Men det er kun et gæt - de kan jo være

Det er lige netop det sidste jeg frygter. Hvis de ikke har ret så får de
naturligvis ikke ret - om jeg så skal rive dem gennem hele møllen. Men
vurderer de at det er en dårlig forretning for dem at jeg fortsætter under
nuværende vilkår så opsiger de bare min forsikring - og så er jeg nødt til
at sælge Fazeren fordi forsikringen bliver for dyr

--
Tony

Fra : /cni

Dato : 15-04-04 15:16

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> nuværende vilkår så opsiger de bare min forsikring - og så er jeg nødt til
> at sælge Fazeren fordi forsikringen bliver for dyr

Jeg har spurgt en god bekendt hos Tryg, og hendes svar er:
"
Hvis ændringen sker efter tegning, er han forpligtet til at meddele det
med det samme, gør han ikke det, kan det få den konsekvens at en
erstatning helt eller delvist bortfalder. Men i dette tilfælde er det jo
Tryg, der ikke har indplaceret den korrekt fra starten af. Når dette
opdages, er Tryg berettiget til at ændre forsikringen (dog ikke tilbage i
tiden mener jeg) men jo de har ret til at ændre det. Han kan så enten
sige, det vil jeg fanme ikke være med til, og så har han ret til at opsige
sin forsikring idet en ændrig giver ham 14 dages opsigelsesfrist eller han
kan se ok og være glad for at han er sluppet med en billegere præmie
indtil nu!!
"

Nok ikke lige, hvad du önskede at höre, men hun plejer at have ret når det
angår forsikringer (dermed ikke sagt, at det ikke er värd at pröve at
presse dem lidt). Spurgte hende også, om der findes nogle "gyldne ord" du
kan bruge, for at få Tryg til at glemme fejl-kategoriseringen - det mente
hun ikke, at der var.
Og bare rolig, jeg har ikke nävnt dit navn, så der er ingen skade sket
indtil videre

Håber det löser sig.

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192

Fra : anders majland

Dato : 15-04-04 16:49

> [...]
> dette opdages, er Tryg berettiget til at ændre forsikringen (dog ikke
> tilbage i tiden mener jeg) men jo de har ret til at ændre det.

Mhs til indplacering tales der jo oftest om ancienitet. Jeg ville ikke
være helt så skåsikker på om de kan hævre præmien vilkårligt når der i
vilkårerne står at den blot indeksreguleres.

Måske den skulle vendes i dk.videnskab.jura ?
(Gerne med komplet afskrift af hvad der står i vilkårerne omkring
ændring af præmien)

Som forsikringskunde er det jo komplet umuligt at vide om
forsikringsselskaberne laver en bøf i deres tilbud. Markedet er så
uigennemskueligt at en prisforskel på en faktror 10 fra billigst til
dyrest er helt normalt. Så hvis man som kunde har oplyst korrekt model
og fået akcepteret et skriftligt tilbud på en forsikring mener jeg ikke
umiddelbart at selskabet kan ændre præmien vilkårligt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 17:17

anders majland wrote:

> [...]
> og fået akcepteret et skriftligt tilbud på en forsikring mener jeg
> ikke umiddelbart at selskabet kan ændre præmien vilkårligt.

Akkurat! Det sagde jeg også til hende i telefonen.

Det skulle lige passe at de prøver at indkassere ekstrapræmie for det
seneste år under påskud af at jeg ikke har været "i god tro" da jeg tegnede
forsikringen i sin tid - netop fordi jeg spurgte dem flere gange om prisen
på forsikringen var rigtig.

--
Tony

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 17:15

/cni wrote:

> [...]
> "gyldne ord" du kan bruge, for at få Tryg til at glemme
> fejl-kategoriseringen - det mente hun ikke, at der var.

Tusind tak for at forhøre dig, Carsten!

> Og bare rolig, jeg har ikke nävnt dit navn, så der er ingen skade sket
> indtil videre
>
> Håber det löser sig.

Det håber jeg også for hvis det ender med at de sætter præmien op i samme
niveau som det andre forsikringsselskaber vil have, så har jeg ikke råd til
at beholde den. Jeg tog netop beslutningen om at købe Fazeren fordi jeg
kunne få det til at hænge sammen med forsikringen sidste år. Jeg spurgte
hende forsikringsrådgiveren flere gange om det kunne være rigtigt at den var
så billig :-/

--
Tony

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 15-04-04 17:37

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> [...]
> sidste år. Jeg spurgte hende forsikringsrådgiveren flere gange om det
> kunne være rigtigt at den var så billig :-/

Kan du ikke bare nøjes med ansvarsforsikring?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 15-04-04 18:04

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> Kan du ikke bare nøjes med ansvarsforsikring?

.... sandsynligvis ikke, hvis banken "ejer" en del af den?

Tony, Hvis vi antager, at Tryg vil gøre den sygelig dyr, var det så ikke
et forsøg værd, at foretage /endnu/ en spørgerunde i forsikringsjunglen?
Evt. skadesfri kørsel og en aldersgrænse, er måske det der vil gøre
forskellen fra sidst du var på forsikringsjagt?

Hilsen
Lars

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 18:30

Lars T. Thomsen wrote:

> [...]
> forsikringsjunglen? Evt. skadesfri kørsel og en aldersgrænse, er
> måske det der vil gøre forskellen fra sidst du var på forsikringsjagt?

Jo det er også planen - nu må vi se hvad hun siger først...

--
Tony

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-04-04 10:25

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> Jo det er også planen - nu må vi se hvad hun siger først...

... men du efterlyser argumenter for at blive på den pris du har - intet
argument er mere hårdtslående end et tilbud fra en konkurrent - evt.
kombineret med et års skadefri kørsel!

vh
Torben

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-04-04 16:44

"de kan jo være nogle svin med den slags"

Tjaahh, jeg har ikke gode erfaringer med dem. Det ligger godt nok ca. 5 år
tilbage. Der lovede de mig også "guld og grønne skove". Det gik meget godt
med de alm. forsikringer. Men da de senere begyndte med vores
MC-forsikringer, løb de fra alt hvad de havde lovet. Men heldigvis har man
jo så muligheden for at opsige sine forsikringer med det samme.... :-/
Men det kræver jo man har et alternativ, og det havde jeg heldigvis

Jeg håber det bedste for dig, det er dælme surt, hvis forsikringen pludselig
skal stige voldsomt.

Findes der ikke nogle små selskaber i dit lokalområde?? De kan af og til
have nogle ret gode tilbud.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thorstein

Dato : 15-04-04 17:45

> [...]
> hvorved jeg er på røven fordi MCen koster en bondegård i forsikring alle

Har haft en ligende sag, dog med min bil - efter lang tids tovtrækkeri blev
det til, at jeg beholder den lave præmie i den inværende periode og fra
næste periode bliver prisen reguleret ( sat op ).

Hvad der fik dem til det ? En stille rolig forklaring om, at det er dem der
har kvajet sig og min økonomi er planlagt derefter. En varsling på en
betalingsperiode er da det mindste de kan give dig. Den slugte de.

/ Thorstein
Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet på http://www.mcinternet.dk

Fra : Peter

Dato : 15-04-04 20:09

Gælder denne ændring også den nye Yamaha Fz6 Fazer som jeg har tænkt mig at
købe. Den skulle nemlig være ret billig at forsikre ved tryg! Omkring 6600
når man er over 25.

Håber kun det gælder for den store model!

Fra : tom nielsen

Dato : 15-04-04 21:07

> Spørgsmålet er om de må sætte forsikringen så meget op - fordi de har
fundet
> ud af at de har dummet sig?
Det må de gerne - bare ikke tilbage i tid. (måske må de ændre tilbage i tid
inden for sidste forfald, hvis prisen er usandsynlig lav - altså så lav at
du burde have vidst at de har lavet en fejl)

> [...]
> hvorved jeg er på røven fordi MCen koster en bondegård i forsikring alle

Hvis præmien stiger mere end 5% ved forfald, har du ret til 1 mnds opsigelse
istedet for at skulle vente til næste forfald. (i.flg. FAL § et eller andet,
FAL = Forsikrings Aftale Loven)

Så glæd dig over at du har sparet penge i en periode

- Tom
Som bestod teoriprøven idag - snart kan madkassen stilles væk

Fra : Lars Nielsen

Dato : 15-04-04 21:25

> [...]
> klassificeret forkert i sin tid, men nu klassificeres som en
> sports-motorcykel i stedet for touring-cykel.

- hvaba???

Honda CBR1000F, 135hk til 245kg fuldt tanket står som touring, betaler 6500
årligt, PT 29 år, ikke faldet eller steget siden jeg var 27, selvrisiko
2600, kasko og trinsikring.

så hvad fanden kan de finde på at kræve for fazeren???

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 21:32

Lars Nielsen wrote:

> Honda CBR1000F, 135hk til 245kg fuldt tanket står som touring,
> betaler 6500 årligt, PT 29 år, ikke faldet eller steget siden jeg var
> 27, selvrisiko 2600, kasko og trinsikring.

Regn med at de ændrer det - ligesom med Fazeren! Det lød ikke på hende som
om det var en enkeltstående fejl - men at de havde (og jeg citerer) "fået
placeret nogle motorcykler i en forkert kategori".

> så hvad fanden kan de finde på at kræve for fazeren???

Dobbelt op ca. Dvs. omkring 14-15k om året i mit tilfælde. Jeg har også et
fastpris-produkt - men en selvrisiko på ca. 7.000. Jeg er som sagt 29 og har
kun 3 års anciennitet.

--
Tony

Fra : Jan

Dato : 15-04-04 22:03

> [...]
> fastpris-produkt - men en selvrisiko på ca. 7.000. Jeg er som sagt 29 og

Hej Tony.

Et lille tip:

Jeg havde min gamle cykel og skal have den nye forsikret hos GF forsikring.
De har yderst rimelige priser for folk med vores data (jeg er 30 og har ét
års anciennitet). Så jeg ville tage kontakt til dem. De kræver godt nok, at
man har minimum 3 forsikringer, men det er jo værd at undersøge

Mvh. Jan
(fætteren)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-04-04 22:30

Lars Nielsen wrote:

> [...]
> årligt, PT 29 år, ikke faldet eller steget siden jeg var 27, selvrisiko

- hvaba??? Har ligeledes en CBR1000F forsikret ved Tryg, men den er
katagoriseret som sportscykel. Jeg diskuterede det meget med
assurandøren, men som han sagde - der er R i modelbetegnelsen og det
betyder ræs og = sport. Har kun ansvar til 674,- årligt. Mener han talte
om 4.900,- for en kasko, og det er 2 år siden. Jeg er dog
superduperelite og får gråhårsrabat.

Så lad endelig være med at henvende dig til dem

Allan Bojesen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-04-04 08:25

"Har ligeledes en CBR1000F forsikret ved Tryg, men den er katagoriseret som
sportscykel"

Jeg tror efterhånden de bruger disse betegnelser i flæng, og hvordan de nu
lige kan få det til at passe, med de MC'er de gerne vil have ind og som de
mener der er penge i.

Ligesom fx. Runa. Deres blackliste bruger de jo heller ikke altid. Men det
er altid en god undskyldning for sælgeren, så slipper han jo for den store
diskution.... Hvis der er en kunde de ikke ønske at forsikre...

Dette er dog udelukkende min egen teori.

"Jeg er dog superduperelite og får gråhårsrabat."
LOL.
Jeg har også fået et par grå hår, så kan jeg sikkert også snart få rabat

Alternativt, så kan man gå nogle stykker sammen, i fx. en klub. Så kan man
måske opnå lidt mængderabat. Dette har jeg dog erfaret er umuligt blandt
store selskaber. Men små er til at snakke med...... Det har vi gjort i
Raptor.

Fra : vmx

Dato : 16-04-04 08:12

> [...]
til
> at betyde for min forsikringspræmie på Fazeren når jeg fylder 30 i

kan du ikke bare køre peberkværn i stedet ?

Robert

- -
- - der ikke kender noget til Tony´s civilstand, men
prøver med et skud i tågen - -

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-04-04 09:45

vmx wrote:

> kan du ikke bare køre peberkværn i stedet ?

Hø hø - Det lyder ikke lige så sjovt som en Fazer 1000 med 10.000 rpm i 3.
gear på vej rundt i et sving

--
Tony

Fra : vmx

Dato : 16-04-04 09:56

> Hø hø - Det lyder ikke lige så sjovt som en Fazer 1000 med 10.000 rpm i 3.
> gear på vej rundt i et sving

øhhhh .. øh.. det dér kan (gør) man da
ikke på en touringmaskine, eller ?

Robert

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-04-04 11:15

vmx wrote:

> øhhhh .. øh.. det dér kan (gør) man da
> ikke på en touringmaskine, eller ?

Hehe. Nåååh nej

--
Tony

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-04-04 18:31

Jeg har fået svar (i form af et brev) fra Tryg hvor de skriver:

"Vedrørende Yamaha FZS 100 Frazer

På din forespørgsel om pris når du fylder 30 kan jeg oplyse at det er 7.151
kr. p.a. Du skal tegne ulykkesforsikring for at få denne forsikring. Tilbud
på denne er vedlagt inkl. mc-dækning.

Ved denne forespørgsel opdager jeg at cyklen står med forkert pris, idet det
er en sportscykel. Præmien for en sådan er 14.299 kr. årligt.

Forsikringen bliver omtegnet pr. d.d.

Du har naturligvis en fortrydelsesret på denne forsikring, da præmien er
forkert opgivet herfra."

Så er spørgsmålet om de må omtegne forsikringen i indeværende periode? Jeg
har jo betalt for et års præmie sidste sommer, så den må vel som minimum
gælde indtil den nuværende periode udløber?

Det positive (hvis man endelig skal se noget positivt i det) er, at
forsikringen kommer til at koste 7.151,- om året når jeg er fyldt 30 - dog
kræver Tryg som skrevet at jeg tegner en ulykkesforsikring. Derved kommer
forsikringens samlede sum til at stige til ca. 8.400 om året - godt og vel
en stigning på ca. 600 kr i forhold til hvad jeg betaler nu. Jeg havde jo
netop håbet på det omvendte da jeg spurgte dem om forsikringspræmien efter
jeg fyldte 30. Jeg skulle aldrig have spurgt dem...

Jeg tror nu jeg vil skrive rundt til nogle andre forsikringsselskaber for at
få tilsendt nye forsikringstilbud. Jeg synes det er lusket at Tryg pludselig
kræver at jeg tegner en ulykkesforsikring også for at få "adgang" til deres
fordele når jeg er over 30!

Og så kan de ikke engang finde ud af at skrive motorcyklens type og
modelbetegnelse rigtigt... tsk tsk...

--
Tony

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 17-04-04 21:51

> [...]
>Jeghar jo betalt for et års præmie sidste sommer, så den må vel som
>minimum gælde indtil den nuværende periode udløber?

hmm snakkede lige med en kammerat om det og han sagde at de ikke kan gøre en
skid. et tilbud er et tilbud og du skal bare holde hårdt på og ikke
acceptere det de har skrevet, da du jo sidder med en forsikring der siger
noget andet også selvom de nu skriver noget helt andet, og vil have dig til
at acceptere det..... går den så går den er sikkert deres motto

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-04-04 19:06

Hejsa

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> forsikringen kommer til at koste 7.151,- om året når jeg er fyldt 30 - dog
> Og så kan de ikke engang finde ud af at skrive motorcyklens type og

Priser på sportsmc'er! (Tryg - Kasko Det nye fast premie system)
Altså:
18 - 20år - rundt regnet 40k! Selvrisiko ukendt, men nok nær 12k kunne
jeg forestille mig.
20 til 25år - 32k ca. Selvrisiko på omkring 8k
25 til 30år 14,5k ca. og en selvrisiko på 7k
Over 30år ca 7k og selvrisiko hvist på 3,5k ca..

Positivt:
Fast pris, uanset skader.
Kræver ikke ancinitet for at få billig forsikring, hvis man er GAMMEL!

Negativt!:
Man kan ikke bruge Ancinitet til noget som helst.
Røvdyrt i forhold til trinsystemet, de første 5-7år man er kunde. (Hvis
man starter som 18årig!)
At man ikke kommer under 7k i forsikring selv om man har kørt i 30 år
De kræver Ulykkesforsikring for at tegne denne forsikring, Ihværtfald
hvis det er de store maskiner (Jeg er ikke blevet krævet det inu!)
Ud fra dette, kan i nok regne ud hvorgammel jeg er.... (Siden jeg kender
alle priserne!)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-04 21:01

Ninja Rider wrote:
> [...]
> hvis det er de store maskiner (Jeg er ikke blevet krævet det inu!)
> Ud fra dette, kan i nok regne ud hvorgammel jeg er.... (Siden jeg

Er du helt sikker på ovenstående ???

Jeg ringede til dem og "damen" sagde at jeg skulle af med 14500 i kasko for
min (jeg er 34), og da jeg giver 9000 nu, er det jo ikke så fedt...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-04-04 22:29

Hejsa

Peter Jakobsen wrote:

> Er du helt sikker på ovenstående ???

Nej.....

> Jeg ringede til dem og "damen" sagde at jeg skulle af med 14500 i kasko for
> min (jeg er 34), og da jeg giver 9000 nu, er det jo ikke så fedt...

Hmm... jeg kan ikke se den (Helt) store forskel på din mc og Tony's Mint
Fazer

Mvh Emil

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-04 23:51

Ninja Rider wrote:

> Hmm... jeg kan ikke se den (Helt) store forskel på din mc og Tony's
> Mint Fazer

Sjovt du nævner det - for det kunne Tryg nemlig godt dengang jeg ringede og
fik priser fra dem. Der udbad jeg mig nemlig også priser på en Thunderace -
og de stemte nemlig meget godt overens med hvad jeg så skal til at smide for
Fazeren nu :-/ Jeg fattede det ikke dengang - idet de to maskiner stort set
smider samme heste på bagdækket. Min teori er at Tryg har siddet og kigget
på nogle billeder samt nyprisen da de i sin tid vurderede motorcyklerne.

--
Tony

Fra : Richard

Dato : 18-04-04 21:59

Ninja Rider wrote:

> Priser på sportsmc'er! (Tryg - Kasko Det nye fast premie system)
<snip>

Har du tilfældigvis også satserne for turcykler?

> Kræver ikke ancinitet for at få billig forsikring, hvis man er GAMMEL!

Hm, hvad mon, nå nu blot man er ÆLDRE

- og kan man deponere plader i en (vinter)periode efter eget valg?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-04-04 22:27

Hejsa

Richard wrote:
> Har du tilfældigvis også satserne for turcykler?
Nope... Dette er bare de priser jeg har fået afvide da jeg brokkede mig
over at jeg skulle give mere i forsikring på en Z750, end min ZX-6R!
(Kasko, problemet er bare at 6eren er på trinsystemet, hvor z750'eren
vil komme på det nye system!)
> Hm, hvad mon, nå nu blot man er ÆLDRE
Viste at den ville komme!
> - og kan man deponere plader i en (vinter)periode efter eget valg?

Nope... Det har de også fjernet, så det kun er en 9 måneders forsikring!
(Kasko) De synes at det var forbesværligt det andet....

Mvh Emil

Fra : Richard

Dato : 19-04-04 21:38

Ninja Rider wrote:

> Viste at den ville komme!

Ja, før eller siden

> Nope... Det har de også fjernet, så det kun er en 9 måneders forsikring!
> (Kasko) De synes at det var forbesværligt det andet....

Trist, talte med dem alligevel i dag - de har også den tåbelige
begrænsing på maks. to køretøjer forsikret pr. person - og var iøvrigt
ikke blevet billigere i år: kr. 1.283 for ren ansvar OGSÅ for den lille
GB500.

Hm, jagten går videre, der må være nogen, der kan slå TopDK på prisen og
samtidig give valgfri vinterstilstandsperiode...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-04-04 21:31

Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> writes:

> [...]
>
> Positivt:
> Fast pris, uanset skader.
> Kræver ikke ancinitet for at få billig forsikring, hvis man er GAMMEL!

HEY! - jeg er fan'me ikke gammel endnu selvom jeg passerede de 30 for
fem år siden ]B->

--Kai, legebarn og glad for at forsikringsselskaberne ikke bruger
mental alder til at bestemme præmie ud fra

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-04-04 18:47

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> På din forespørgsel om pris når du fylder 30 kan jeg oplyse at det er 7.151
> kr. p.a. Du skal tegne ulykkesforsikring for at få denne forsikring. Tilbud
> på denne er vedlagt inkl. mc-dækning.

Vær opmærksom på at det ikke er ret meget dyrere at tegne en
ulykkesforsikring med dobbelt så høj dækningssum, og så ingen
MC-dækning. Den dækker hos Tryg stadig halvt ved MC-uheld (check det
lige for en sikkerheds skyld), og så har du jo dobbelt dækning når du
falder på ski eller noget andet tåbeligt.

Jeg har selv valgt dobbelt dækningssum, og så ingen MC-dækning (altså
halv dækning ved MC-uheld).

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*