Pa på jeres MC
Fra : Mich@el

Dato : 14-04-04 12:46

Hejsa.

Her i Nyborg er der for et par uger siden blevet stjålet 7 - 8 Øverter i
løbet af en nat. En af mine venner mistede sin Øvert.

Der er folk der har observeret en "sikkert nok" udenlandsk kassevogn, som
kunne ha samlet de forskellige Øverter sammen.

Hvis de er 2 - 3 mand kunne de sikkert også samle MC`er på denne måde.

Godt at jeg har garage til min MC, men det er jo desværre ikke alle der har
den mulighed.

Mvh.
Michael

XV 1100 Virago

Fra : Zemich

Dato : 14-04-04 13:49

> Hvis de er 2 - 3 mand kunne de sikkert også samle MC`er på denne måde.

Derfor: LÅS ALTID DIN MC FAST. :)

Godt råd som jeg tror de fleste kender.

Mvh Tommy
------------------------
Yamaha TZR 125 RR '96

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-04-04 14:51

Zemich wrote:

> Derfor: LÅS ALTID DIN MC FAST. :)
>
> Godt råd som jeg tror de fleste kender.

Og montér for en sikkerhedsskyld en alarm, som i det mindste vil prøve at
skræmme eventuelle tyveknægte væk. Den koster ikke alverden, og med i prisen
får man som regel en masse andre smarte funktioner, som er værd at tage med!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - Armed and dangerous!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-04-04 15:19

"Psycho Cowboy" <chrijac_FJERN_@hotmail.com> wrote in

> [...]
> alverden, og med i prisen får man som regel en masse andre
> smarte funktioner, som er værd at tage med!

Og de kan jo fåes med GPS så man kan spore hvor de er kørt hen med
den.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 14-04-04 18:33

"Mich@el" <xxxxxxxx@c.dk> wrote in

> Her i Nyborg er der for et par uger siden blevet stjålet 7 - 8 Øverter
> i løbet af en nat. En af mine venner mistede sin Øvert.

Hvad er en "Øvert"?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F

Fra : anders majland

Dato : 14-04-04 20:22

> Hvad er en "Øvert"?

En indregistreringspligtig knallert - altså en af dem med lille
nummerplade

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 20:52

anders majland wrote:

> En indregistreringspligtig knallert - altså en af dem med lille
> nummerplade

Og det kommer vist af "EUert" eller måske bare fordi det er lidt 'øv' at
køre på sådan en i forhold til at køre MC

Et andet (berettiget) navn er "Møvert" fordi piloterne på dem som regel
ligger og zigzagger og møver sig frem gennem trafikken. Jeg har flere gange
været tæt på at pande dem en på lampen når de kører op på siden af mig i et
kryds - vel at mærke i samme vognbane... En enkelt gang har jeg oplevet en,
der helt bevidst kørte ud over dobbelt optrukne vejstriber for at komme
foran to biler og holde ved siden af mig. Han fik besked på at pisse af...
Sådan en idiot skal man sgu lede længe efter.

Nåh - det var vist en lille sidehistorie...

--
Tony

Fra : Armand

Dato : 14-04-04 21:43

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> skrev i en
> "Mich@el" <xxxxxxxx@c.dk> wrote in

> Hvad er en "Øvert"?

- EU, udtales: "ØV" - Som i Øvropa!
- 'ert er en sammentrækning af "knallert", helt uagtet at typen officielt er
"scootere"!
EU-knallert bliver således til ØV'ert!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-04-04 22:22

Armand wrote:

> - EU, udtales: "ØV" - Som i Øvropa!

Netop! Det er vel ikke noget under at folk stemte nej Øvroen

--
Tony

Fra : Armand

Dato : 15-04-04 16:54

Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> Netop! Det er vel ikke noget under at folk stemte nej Øvroen

Nej godt det samme at vi slap for den.
Tyskerne kalder den forøvrigt for "Teuro" (afledt af teuer (=dyrt)) p.g.a.
generelle prisstigninger i kølvandet på konvertionen!
Danske handlende er ikke engle, så det samme ville sikkert ske ved en
kr/øvro-ombytning :-/

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-04-04 17:20

Armand wrote:

> Tyskerne kalder den forøvrigt for "Teuro" (afledt af teuer (=dyrt))
> p.g.a. generelle prisstigninger i kølvandet på konvertionen!

Jep. Jeg var chokeret efter en tur til Grækenland sidste år. Priserne var
steget 20-30% på alle varer - inkl. restaurantbesøg og Ouzo på den lokale
taverna =

> Danske handlende er ikke engle, så det samme ville sikkert ske ved en
> kr/øvro-ombytning :-/

Jep! Man kan jo lige så godt runde lidt op, hvorved en liter mælk sikkert
ville ende på nøjagtig 1 øv.

--
Tony

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-04 17:59

> Jep! Man kan jo lige så godt runde lidt op, hvorved en liter mælk
> sikkert ville ende på nøjagtig 1 øv.

Så kan man kun sige øv..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 15-04-04 18:45

> Jep. Jeg var chokeret efter en tur til Grækenland sidste år. Priserne var
> steget 20-30% på alle varer - inkl. restaurantbesøg og Ouzo på den lokale
> taverna =

Samme oplevelser hér:
På Kreta var det tydeligt at øvro'en var så ny at man ikke havde fået
normaliseret priserne: Der var vild forskel på hvor meget og hilken
afrunding at de forskellige handlende havde brugt på elementære dagligvarer

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 15-04-04 16:57

> - EU, udtales: "ØV" - Som i Øvropa!
> - 'ert er en sammentrækning af "knallert", helt uagtet at typen
> officielt er "scootere"!

Officielt er de netop ikke scootere men knallerter. I kategorien er der
jo så remmeligt meget forskelligt mellem en puch maxi (ja den fåes også
til nummerplade) og til en aprilia rs50 som vel nærmest er en "rigtig"
motorcykel der bare er droslet til det urimelige.... Men langt de fleste
i kategorien er vel 2takts scootere.

Fra : H&M

Dato : 14-04-04 21:10

> [...]
>
> Der er folk der har observeret en "sikkert nok" udenlandsk kassevogn, som
> kunne ha samlet de forskellige Øverter sammen.

Efter at have bestilt et stumpekatalog hos en meget stor Engels BMW
forhandler, ( som har mange brugte stumper i sit katalog ) Kom jeg til at
tænke på hvorfor han ville vide hvilken motorcykel jeg
havde........Kataloget er gratis og meget godt.......Min adresse har han jo
nu.........

Alt dette kommer først til mig efter ..EFTER at have bestilt kataloget.
Håber sgu at min mistanke er forkert. Hvis ikke så er min bimmer jo nok væk
en dag.

Blot en tanke....., skulle det sætte noget i gang hos jer andre så hører vi
jo nok om det.

Ham med bimmeren ( stadig ) Har just checket at den er der endnu.

Fra : ls

Dato : 15-04-04 18:03

Var der BMW-motorcykler iblandt de stjålne?

Mvh. Lars.