/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Opboring / Tuning.
Fra : Annette Hansen


Dato : 13-04-04 23:05

Hej alle.
Hvor ville i foreslå man skulle gå hen med en oliekølet GSXR hvis man vil
have gjort noget ved/i motoren?
Altså sådan noget som opboring, topstykke arbejde, osv.
Jeg har fået foreslået Midtfyns MC, men er de Suzuki specialister, og er de
dygtige?



 
 
Armand (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-04-04 00:51


Annette Hansen <annettegh@jubiipost.dk> skrev i en
news:c5ho6s$v0k$1@news.cybercity.dk...
> Hej alle.
> Hvor ville i foreslå man skulle gå hen med en oliekølet GSXR hvis man vil
> have gjort noget ved/i motoren?
> Altså sådan noget som opboring, topstykke arbejde, osv.
> Jeg har fået foreslået Midtfyns MC, men er de Suzuki specialister, og er
de
> dygtige?

Carsten "midtfyn" ved hvad han har med at gøre; men i den sidste ende løber
sådant et job op i masser af $$.
Indkøb af en brugt motor i Tyskland er vejen frem: Den koster ikke mere i
indkøb&forsendelse og kan skiftes af én selv (+en kammerat)!

--
Armand.



Bo-gsxR (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 14-04-04 11:12


> Hvor ville i foreslå man skulle gå hen med en oliekølet GSXR hvis man vil
> have gjort noget ved/i motoren?
> Altså sådan noget som opboring, topstykke arbejde, osv.
> Jeg har fået foreslået Midtfyns MC, men er de Suzuki specialister, og er de
> dygtige?

hvilken model?



Annette Hansen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Annette Hansen


Dato : 14-04-04 14:19


>
> hvilken model?
>

En GSXR750M. Altså fra 1991.
Den virker lidt død i det syntes jeg... Som om den mistede pusten sidst på
sæsonen sidste år, og det er ikke gået over.
Jeg har tænkt på at få en 1100 i, men den jeg har kigget på taber olie fra
begge slanger, fra bundproppen, og fra olie filtret...
Og ham der har den kan ikke få det tæt.



Moller (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-04-04 15:30

Annette Hansen wrote:
>>hvilken model?
>>
>
>
> En GSXR750M. Altså fra 1991.
> Den virker lidt død i det syntes jeg... Som om den mistede pusten sidst på
> sæsonen sidste år, og det er ikke gået over.

   find en årgang 89 GSXR750 :) og smid i.

> Jeg har tænkt på at få en 1100 i, men den jeg har kigget på taber olie fra
> begge slanger, fra bundproppen, og fra olie filtret...

   slanger ??? fra bundproppen, og fra oliefilteret ??? øh bø...mener du
ik de to slanger der går oppe fra Toppen af, og ned, som ligger mellem
kaburatoren, og motoren ???

   Lyder som en motor der kræver en venlig hånd til at få den gjort til
live igen.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S , savner 2 stks. GSX-R 1100 knaster årgang 88-89 eller
GSX-R 750 årgang 89 indsugnings knast.
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Rune \(Bandit600RR\) (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 14-04-04 19:20

> slanger ??? fra bundproppen, og fra oliefilteret ??? øh bø...mener du
> ik de to slanger der går oppe fra Toppen af, og ned, som ligger mellem
> kaburatoren, og motoren ???

Det er nok slangerne fra oliekøleren til motoren har mener
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7



Armand (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-04-04 15:51


Annette Hansen <annettegh@jubiipost.dk> skrev i en
news:c5jdnh$2d7b$1@news.cybercity.dk...
>
> >
> > hvilken model?
> >
>
> En GSXR750M. Altså fra 1991.
> Den virker lidt død i det syntes jeg... Som om den mistede pusten sidst

> sæsonen sidste år, og det er ikke gået over.

Er du sikker på at dét ikke blot skyldes en banalitet?!

--
Armand.



Annette Hansen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Annette Hansen


Dato : 15-04-04 00:43


> Er du sikker på at dét ikke blot skyldes en banalitet?!
>
> --
> Armand.

Ved ikke.
Har skiftet olie filter, olie, tændrør, dyset den ind, osv.
Syntes ikke rigtigt jeg har glemt noget...



Henrik Steen Larsen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 15-04-04 12:48

> > Er du sikker på at dét ikke blot skyldes en banalitet?!
>
> Ved ikke.
> Har skiftet olie filter, olie, tændrør, dyset den ind, osv.
> Syntes ikke rigtigt jeg har glemt noget...

Synkronisering?
Luftfilter - renset/skiftet?
"Gammel" benzin i tanken?
Kondensvand i benzinen evt.?



Annette Hansen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Annette Hansen


Dato : 15-04-04 17:29


> Synkronisering?
> Luftfilter - renset/skiftet?
> "Gammel" benzin i tanken?
> Kondensvand i benzinen evt.?

Benzin tank renset, karbs synkroniseret, K&N filter i sat, karburatorer
hoved renoveret.
Lige lidt har det hjulet.
Og nu er den begyndt at hoste og brokke sig, når den får fuld gas, og
omdrejninger stiger over 6-7k...
Den trænger til en tur på feltet og en mekaniker der lige ser den an.
Jeg kan ikke finde på mere at prøve.



Armand (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-04 18:25


Annette Hansen <annettegh@jubiipost.dk> skrev i en
news:c5md8r$2cb7$1@news.cybercity.dk...
>
> > Synkronisering?
> > Luftfilter - renset/skiftet?
> > "Gammel" benzin i tanken?
> > Kondensvand i benzinen evt.?
>
> Benzin tank renset, karbs synkroniseret, K&N filter i sat, karburatorer
> hoved renoveret.

bl.a. v.h.a. en trykluftpistol?
= Skadet vacuum-membran :-/

> Jeg kan ikke finde på mere at prøve.

Falsk luft?
Prøv at pifte lidt med dieselstart rundt omkring karburatorer og indsugn.
stutse under tomgang: Hvis der sker en omdrejningsforøgelse, er det fordi at
motoren har sniffet dieselstart ved en given utæthed!

--
Armand.



Martin Sørensen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-04-04 18:48

>> karburatorer hoved renoveret.
> bl.a. v.h.a. en trykluftpistol?
> = Skadet vacuum-membran :-/

Man skiller da en karburator helt ad, inden den hovedrenoveres..

--
signing off.. Martin Sørensen



Bo-gsxR (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 16-04-04 05:48

> Den trænger til en tur på feltet og en mekaniker der lige ser den an.
> Jeg kan ikke finde på mere at prøve.

prøv at kompressions-teste cylinderene. Kan jo være at
det vil vise noget man ikk vil se.

bo-gsxR
www.skakmat.webbyen.dk




Armand (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-04 12:35


Bo-gsxR <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en
news:c5noc7$rvf$1@sunsite.dk...
> > Den trænger til en tur på feltet og en mekaniker der lige ser den an.
> > Jeg kan ikke finde på mere at prøve.
>
> prøv at kompressions-teste cylinderene. Kan jo være at
> det vil vise noget man ikk vil se.

Evt som af mig beskrevet i indlægget:
news:c5k8km$bhf$5@news.cybercity.dk

- -
Armand.



Brian Laursen (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 16-04-04 06:18

Annette Hansen wrote:
> Benzin tank renset, karbs synkroniseret, K&N filter i sat,

Hmm måske det er dit K&N filter der driller... Det er set før at det ikke er
alle cykler der kan køre med det filter.? Da Thunderacen fik renset k&n
filtert kørte den oxo råddent. en bekendt med en cbr600f4 havde oxo samme
problem. den skød og pruttede. Løsningen var et originalt filter.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Moller (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-04-04 10:32

Brian Laursen wrote:

> Hmm måske det er dit K&N filter der driller... Det er set før at det ikke er
> alle cykler der kan køre med det filter.? Da Thunderacen fik renset k&n
> filtert kørte den oxo råddent. en bekendt med en cbr600f4 havde oxo samme
> problem. den skød og pruttede. Løsningen var et originalt filter.

   Hvis det kommer af i renser det, er det fordi i kommer for meget olie
på... klassisk fejl for folk der bruger KN filter, da det mængden af
olien påvirker hvor meget luft der kan komme igennem, og hvis man
sjakser det til i olie, kan der ik komme nok luft igennem.

   At man så bare straks går tilbage til orignal filteret... hmmm, spild
af penge.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ukendt (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-04 11:50


Moller skrev i meddelelsen <407fa7f7$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> At man så bare straks går tilbage til orignal filteret... hmmm, spild
>af penge.


Jup ! K&N er spild af penge. Der skal ikke 60% mere skidt ind i min motor.
Tankevækkende at ingen originalmonterer K&N når de nu er så "fremragende"
:-|

mvh
Orla

>
>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF 1200 S
>"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Moller (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 16-04-04 12:29

Orla Pedersen wrote:

> Jup ! K&N er spild af penge. Der skal ikke 60% mere skidt ind i min motor.
> Tankevækkende at ingen originalmonterer K&N når de nu er så "fremragende"
> :-|

   Piv piv... fordelen ved KN er at du ikke skal forsætte med at købe nyt
filter hele tiden, som du skal med de originale... og det med de 60% ,
hva så med alle de HD'er og Engelske maskiner, som køre helt uden filter
??? og så er der omkring de 60% ekstra partikler, det er endnu ikke
bevist om det medføre et støre slid/skade frem for de originale
filtre.... kun at der under laboratorie forhold er målt at der kan komme
lidt flere partikler igennem.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ukendt (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-04-04 15:05


Moller skrev i meddelelsen <407fc367$0$124$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>Orla Pedersen wrote:
>
>> Jup ! K&N er spild af penge. Der skal ikke 60% mere skidt ind i min
motor.
>> Tankevækkende at ingen originalmonterer K&N når de nu er så "fremragende"
>> :-|
>
> Piv piv... fordelen ved KN er at du ikke skal forsætte med at købe nyt
>filter hele tiden,

Ja hver 25-30.000 km. og til hele 250 kr. ca.

>det er endnu ikke
>bevist om det medføre et støre slid/skade frem for de originale
>filtre

Den gang entrepenørmaskiner og traktorer havde wiremesh/oliebadsfiltre meget
lig K&N, da var levetiden på motorerne sjældent mere end 3.000 - 6.000
timer. Da papirfiltre blev indført var 10.000+ timer pludselig normen.
Papirfiltre er en løbende omkostning i den branche, men ingen ønsker at
vende tilbage til oliebadsfiltre, hvorfor mon ?!

mvh
Orla

>
>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF 1200 S
>"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Gert Bo thorgersen (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 17-04-04 15:34


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:407fc367$0$124$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>
> > Jup ! K&N er spild af penge. Der skal ikke 60% mere skidt ind i min
motor.
> > Tankevækkende at ingen originalmonterer K&N når de nu er så
"fremragende"
> > :-|
>
> Piv piv... fordelen ved KN er at du ikke skal forsætte med at købe nyt
> filter hele tiden, som du skal med de originale... og det med de 60% ,
> hva så med alle de HD'er og Engelske maskiner, som køre helt uden filter
> ??? og så er der omkring de 60% ekstra partikler, det er endnu ikke
> bevist om det medføre et støre slid/skade frem for de originale
> filtre.... kun at der under laboratorie forhold er målt at der kan komme
> lidt flere partikler igennem.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> "http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
>
Jeg ser på det som du gør, nemlig at et K&N filter under normalbrug først
skal vaskes/renses efter 100.000 km, kontra originale der skal vaskes og
nogle skiftes efter ca. 20.000 km. Så derved er det billigst med K&N og
mindre at huske på vedr.service.

Desuden har jeg mest til tiltro til K&N for det har man da set mange test af
som værende det bedste siden David Vizard introducerede det i august/1979
artikelserien "Last years racecars is allready out out date" i Cars and Cars
Conversion, der stadfæstende at test viste at det ydede lige så lidt
modstand som hvis der slet ikke var filter, og faktisk var bedre end med K&N
end helt uden filter; dette vel forårsaget af svingningsresonans.

Og igen i bl.a. David Vizards bog "How To Build Horsepower. Carburetors &
Intake Manifold" Vol. 2 fra 1995 hvor igen K&N her sammenlignet med 7 andre
fabrikater viste sig at være det absolut bedste: "From this test it is
apparent that, as of 1995, K&N has no real competition". Og fra andre tester
har vi jo set at selv når K&N filtre var enormt tilsmudsede/snavsede så
varder næsten stadig 100 % virkningsgrad/gennemstrømning.

Så jeg satser på K&N, men læser da med interesse i andre artikler og tester,
som f.eks. den i Racecar Engineering i marts i år "Filter tips" selvom der
der ikke er målt virkningsgrad/modstand eller lign.

Mvh. Gert Thorgersen




Ukendt (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-04-04 17:08


Gert Bo thorgersen skrev i meddelelsen ...

>
>Desuden har jeg mest til tiltro til K&N for det har man da set mange test
af
>som værende det bedste siden David Vizard introducerede det i august/1979
>artikelserien "Last years racecars is allready out out date" i Cars and
Cars
>Conversion, der stadfæstende at test viste at det ydede lige så lidt
>modstand som hvis der slet ikke var filter, og faktisk var bedre end med
K&N
>end helt uden filter; dette vel forårsaget af svingningsresonans.
>
>Og igen i bl.a. David Vizards bog "How To Build Horsepower. Carburetors &
>Intake Manifold" Vol. 2 fra 1995 hvor igen K&N her sammenlignet med 7 andre
>fabrikater viste sig at være det absolut bedste: "From this test it is
>apparent that, as of 1995, K&N has no real competition". Og fra andre
tester
>har vi jo set at selv når K&N filtre var enormt tilsmudsede/snavsede så
>varder næsten stadig 100 % virkningsgrad/gennemstrømning.
>
>Så jeg satser på K&N, men læser da med interesse i andre artikler og
tester,
>som f.eks. den i Racecar Engineering i marts i år "Filter tips" selvom der
>der ikke er målt virkningsgrad/modstand eller lign.


Der bliver skrevet ufatteligt meget vrøvl i bøger og artikler Hvad jeg
har oplevet er, at dieselmotorer i traktorer med et slag fik mere end
fordoblet den gennemsnitlige levetid, da papirfiltrene holdt deres indtog.
Det _finder_ jeg interessant, men det står ikke i nogen bog, det er blot
praktisk erfaring.

Og for lige at sætte det på spidsen, hvis jeg beholder VTR'en i lad os sige
80.000 km tid, så skal jeg med nuværende priser bruge for ca. 700 kr.
luftfiltre og ca. 19.000 kr dæk. Så helt ærligt Filter porno !

mvh
Orla


>Mvh. Gert Thorgersen
>
>
>



Gert Bo thorgersen (18-04-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 18-04-04 02:42

Orla Pedersen skrev i meddelelsen:

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
news:40815a72$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Gert Bo thorgersen skrev i meddelelsen ...
>
> >
> >Desuden har jeg mest til tiltro til K&N for det har man da set mange test
> af
> >som værende det bedste siden David Vizard introducerede det i august/1979
> >artikelserien "Last years racecars is allready out out date" i Cars and
> Cars
> >Conversion, der stadfæstende at test viste at det ydede lige så lidt
> >modstand som hvis der slet ikke var filter, og faktisk var bedre end med
> K&N
> >end helt uden filter; dette vel forårsaget af svingningsresonans.
> >
> >Og igen i bl.a. David Vizards bog "How To Build Horsepower. Carburetors &
> >Intake Manifold" Vol. 2 fra 1995 hvor igen K&N her sammenlignet med 7
andre
> >fabrikater viste sig at være det absolut bedste: "From this test it is
> >apparent that, as of 1995, K&N has no real competition". Og fra andre
> tester
> >har vi jo set at selv når K&N filtre var enormt tilsmudsede/snavsede så
> >varder næsten stadig 100 % virkningsgrad/gennemstrømning.
> >
> >Så jeg satser på K&N, men læser da med interesse i andre artikler og
> tester,
> >som f.eks. den i Racecar Engineering i marts i år "Filter tips" selvom
der
> >der ikke er målt virkningsgrad/modstand eller lign.
>
>
> Der bliver skrevet ufatteligt meget vrøvl i bøger og artikler Hvad
jeg
> har oplevet er, at dieselmotorer i traktorer med et slag fik mere end
> fordoblet den gennemsnitlige levetid, da papirfiltrene holdt deres indtog.
> Det _finder_ jeg interessant, men det står ikke i nogen bog, det er blot
> praktisk erfaring.
>
> Og for lige at sætte det på spidsen, hvis jeg beholder VTR'en i lad os
sige
> 80.000 km tid, så skal jeg med nuværende priser bruge for ca. 700 kr.
> luftfiltre og ca. 19.000 kr dæk. Så helt ærligt Filter porno !
>
> mvh
> Orla
>
> >Mvh. Gert Thorgersen
> >
Selvom du skriver at det med levetiden ikke står i nogen bøger så har jeg da
selv læst om dette i bøger og artikler.

Desværre er det jo et større arbejde at finde de konkrete sider da mange af
A4 bøgerne ikke bruger det med opslagsregister, og i dem der har
opslagsregister kan levetids relation i forbindelse med filtre vær svært
aktuelt at finde. Og den nævnte bog af David Vizard er jo 130 siden kun om
karburatorer og indsugningsmanifold - uden opslagsregister - så det er jo en
større søgning.

Med tilfældigvis i den på side 10 står der som overskrift "ISO 5011 FILTER
TEST". Og det forklares at denne filtertest baseret på SAE J726 netop blev
foretaget pga. af slitage på især stempelringe og lejer. Slitage forårsaget
at de mikroskopiske partikler der kom ind i olien. Og da at undersøge
hvordan filtrene af (på engelsk)regular paper, foam og cotton/wire,
indbyrdes var om altså hvad de var bedst altså resulterende i mindst
slitage. Og i den sammenhæng også målt indstrømningsmodstand. Det blev ved
testen klart at papirfiltrene var bedst og at for dem toppede K&N.

Dette forskningsresultat medtager altså ikke hvor lang levetid motorerne
indbyrdes har med de forskellige filtre, fra opgivne producenter, men
stadfæster altså hvilken type de giver renest motorolie - altså olien med
mindst mikropartikler der skaber slitage - og dermed mindst slitage/længst
levetid.

Testen blev foretaget for et syntetisk smøringsfirma i England, Vish
Seshardi, og altså medtaget i David Vizards (DV) bog. DV har jo selv også
lavet forskning som bl.a. den med indsugningskanalerne/strømningskanalerne
for 4 taktere med svgh. et engelsk universitet. Og DV skrev jo allerede for
ihvertfald 35 år siden teknisk om motorer i et engelsk motorcykelblad.

Mvh. Gert Thorgersen



Ukendt (18-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-04 08:58


Gert Bo thorgersen skrev i meddelelsen ...

Som sagt, der står så ufatteligt meget ævl skrevet ned på papir, og på
internettet for den sags skyld. Jeg tillader mig at udøve kildekritik på
hvad jeg læser. Og i et tilfælde hvor jeg har "hands on" erfaring, så gælder
det. Beklager !

Nu venter vi så bare på om det lykkes dig at løse "gåden" om indysning af
VTR med K&N luftfilter, begejstringen synes at være til at overse fra dem
med erfaring. Så held og lykke.....

mvh
Orla

>
>Mvh. Gert Thorgersen




Armand (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-04 12:38


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> skrev i en
news:407fbc39$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Moller skrev i meddelelsen <407fa7f7$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
>
> > At man så bare straks går tilbage til orignal filteret... hmmm, spild
> >af penge.
>
>
> Jup ! K&N er spild af penge. Der skal ikke 60% mere skidt ind i min
motor.
> Tankevækkende at ingen originalmonterer K&N når de nu er så "fremragende"
> :-|

Da ikke når man påregner til hvilken pris at de originale
udskiftnings-filtre sælges :-|
Hvorfor skyde sig selv i foden ved at gøre modellen helt servicefri!?

--
Armand.





Armand (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-04 16:55


Annette Hansen <annettegh@jubiipost.dk> skrev i en
news:c5ki9a$o7b$1@news.cybercity.dk...
>
> > Er du sikker på at dét ikke blot skyldes en banalitet?!
> >
> Ved ikke.
> Har skiftet olie filter, olie, tændrør, dyset den ind, osv.
> Syntes ikke rigtigt jeg har glemt noget...

"Armand mantra #21":
Tømt karburatorerne?

--
Armand.





Annette Hansen (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Annette Hansen


Dato : 16-04-04 07:26

Jeg prøver diesel start tricket i dag, men så skal den også lige have en
kompressions test bagefter.
Jeg håber det bare er et inddysnings problem....
Mine karburatorer blev skilt ad, af én der har forstand på det.
Jeg håber da ikke han bare har blæst ind i dem...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste