Re: Lås ABUS eller T-hansen
Fra : Allan Jørgensen

Dato : 13-04-04 16:32

> til

Gå efter ABUS. har haft en fra T-hansen og der knækkede nøglen inde i låsen
en dag efter en masse bøvl med at få nøglen i og man skulle stå og lirke
den
rigtig meget før den ville låse op, og i de 15 måneder jeg havde den havde
jeg ikke brugt den særlig tit, hvor den abus jeg har nu den spiller bare
uden problemer...

nåja kæden fra T-hansen fik lige en tur med vinkelsliberen så nu har jeg en
ekstra kæde til min grande hængelås som jeg ved ikke kan klippes over...
hvordan jeg ved det, jo min svigerfar havde lånt en med hjem fra hans
arbejde for en af hans venner mente at hans kæmpe boltsaks sagtens kunne
klippe sådan en bette hængelås over, med det resultat at han fik ødelagt
kæberne på den, og fik et pænt stort hul i sin garagedør da låsen ikke
ville
bides over

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Phil Ingle

Dato : 13-04-04 16:40

> [...]
> klippe sådan en bette hængelås over, med det resultat at han fik ødelagt
> kæberne på den, og fik et pænt stort hul i sin garagedør da låsen ikke

Med fare for at lyde som en nærigrøv bliver jeg jo så nødt til at spørge om
kæden fra T-hansen er noget værd? Det er jo billigere at købe en t-hansen
kæde, smide låsen væk og derefter købe en ABUS Granit lås - ABUS kæden
koster jo en pæn sum pr. cm.....

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 13-04-04 17:25

> [...]
> kæden fra T-hansen er noget værd? Det er jo billigere at købe en t-hansen
> kæde, smide låsen væk og derefter købe en ABUS Granit lås - ABUS kæden

Tja godt spørgsmål, men det tog maks 2 min at skære et led over på den med
min vinkelsliber, eller var det nærmere 1 min... har ikke skåret i min
abuslås så jeg kan ikke sige om der er forskel :-/

køb den i tyskland så er den ikke så dyr igen