Fjerne knækket ventildækselbolt i topstykk~
Fra : Jens Pedersen

Dato : 12-04-04 23:38

Hej alle.

I min iver efter at stramme ventildækselboltene ordentligt til fik jeg
knækket den ene af to bolte, som nu sidder 4-5 mm under "overfladen" i
topstykket. Der er vel knækket 10-15 mm af denne 4-5 mm bolt, og
spørgsmålet er, hvordan jeg nu får den ud.

Gode råd?
Hvilket værktøj kan evt. benyttes, så jeg ikke beskadiger gevindet(hvis
altså ikke allerede det er sket...øv)?
Hvilket værksted nær Kbh N kan evt. hjælpe?
Hvis nu gevindet også er beskadigt, hvad er så løsningen? Skære et nyt
gevind med større diameter? Bolten er ret speciel med en flange, der
dækker et større hul i i ventildækslet. Hvordan/hvem kan evt. lave sådan
en specialbolt med større diameter?

Hvor dum kan man være? Jeg har endda en momentnøgle men gad ikke lige
hente den, da jeg skulle bruge den.....<|

Mvh. Jens
Honda NTV Revere 650