|
| Hvad skal keg vælge? Fra : Joachim B. Schmidt |
Dato : 12-04-04 19:28 |
|
Jeg har solgt min gpz500 og nu leder nu efter en ny cykel.
De mc'er jeg har kigget på er:
Honda Cbr 600 F2 (hvis jeg er lidt heldig en F3'er)
Yamaha FZR600R (Ikke us-model)
Kawasaki ZZR 600
Har jeg glemt nogle?
Jeg har tænkt mig at bruge omkring 60.000
Hvis der er nogen der har test's eller lign. jeg kan bruge til noget, så er
jeg interesseret i det.
/Joachim
| |
K (12-04-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 12-04-04 20:59 |
|
"Joachim B. Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har jeg glemt nogle?
Ja helt klart, hvad med Suzuki GSXF600
> Jeg har tænkt mig at bruge omkring 60.000
fra 60 - 70 K kan man godt finde udmærkede cykler
K
| |
Tommy Fer (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 12-04-04 21:21 |
|
"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:407af4f8$0$11557$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Joachim B. Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Har jeg glemt nogle?
>
> Ja helt klart, hvad med Suzuki GSXF600
Tror ikke at den har de krafter manden efterlyser, ellers kan en VFR400R
også komme i betragtning.
mvh Tommy Fer
| |
Joachim B. Schmidt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Joachim B. Schmidt |
Dato : 12-04-04 21:53 |
|
> Ja helt klart, hvad med Suzuki GSXF600
Jeg bryder mig ikke så meget om GSX600f'eren, så den har jeg udelukket.
| |
Thomas Rudbeck (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Rudbeck |
Dato : 12-04-04 21:26 |
|
> Jeg har solgt min gpz500 og nu leder nu efter en ny cykel.
>
> De mc'er jeg har kigget på er:
>
> Honda Cbr 600 F2 (hvis jeg er lidt heldig en F3'er)
> Yamaha FZR600R (Ikke us-model)
> Kawasaki ZZR 600
>
> Har jeg glemt nogle?
Honda VFR 750'er. Hvis den må være lidt ældre
| |
Joachim B. Schmidt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Joachim B. Schmidt |
Dato : 12-04-04 21:52 |
|
> Honda VFR 750'er. Hvis den må være lidt ældre
Ja, jeg har også VFR750F som en outsider.
| |
Joachim B. Schmidt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Joachim B. Schmidt |
Dato : 12-04-04 22:10 |
|
Meget gerne et par kommentarer fra nogle FZR600R, eller CBR600 ejere, da det
er dem jeg umiddelbart bedst kan lide.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 13-04-04 07:17 |
|
> Meget gerne et par kommentarer fra nogle FZR600R, eller CBR600 ejere,
> da det er dem jeg umiddelbart bedst kan lide.
Hvad forventer du vi skal sig, når du ikke har spurgt om noget med hensyn
til de modeller?
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
MKS - 74 (13-04-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-04-04 07:42 |
|
On Tue, 13 Apr 2004 08:16:43 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>Hvad forventer du vi skal sig, når du ikke har spurgt om noget med hensyn
>til de modeller?
Enig - et sådant "spørgsmål" lægger op til en temmelig bred og delvist
ubrugelig skamros af en stolt ejer. Stil nogle specifikke spørgsmål
f.eks om motoren, byggekvalitet, holdbarhed, køreegenskaber,
reservedelspriser, forsikringspriser, gensalgsværdi eller lign. , hvad
der nu engang beyder noget for dig...
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Joachim B. Schmidt (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Joachim B. Schmidt |
Dato : 13-04-04 15:26 |
|
> Hvad forventer du vi skal sig, når du ikke har spurgt om noget med hensyn
> til de modeller?
Ja, det kan du vel have ret i.
Men, så jeg præciserer lige lidt.
Det jeg gerne vil vide er om der er nogle af de modeller der har svagheder
som man bør kende før køb. Fx. om der skulle være typiske motor/gearkasse
problemer med nogle af dem.
Jeg håber også på at finde noget der er relativt billigt at vedligeholde.
Hvad er intervallerne for ventiljustering og karburatorsynkronisering?
Bør motoren på FZR-R som hovedregel være ligeså holdbar som på en cbr, eller
er cbr 600 bare mesteren til at køre mange kilometer.
/Joachim
| |
MKS - 74 (13-04-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-04-04 16:11 |
|
On Tue, 13 Apr 2004 16:26:20 +0200, "Joachim B. Schmidt"
<joachim.schmidt@mail.dk> wrote:
>Det jeg gerne vil vide er om der er nogle af de modeller der har svagheder
>som man bør kende før køb. Fx. om der skulle være typiske motor/gearkasse
>problemer med nogle af dem.
CBR600F2'erens kobling kan godt skramle noget når man holder i tomgang
- Mekanisk er det uden betydning, men auditivt kan det være man ikke
bryder sig om det. 2-gearet kan være bustet på begge som iøvrigt på
alle sportscykler.
>Jeg håber også på at finde noget der er relativt billigt at vedligeholde.
Fordi CBR600'eren generelt har så høj build-quality som den nu engang
har og tillige en yderst holdbar motor er den rent
vedligeholdelsesmæssigt ikke specielt dyr, crasher man den er delene
dyre i DK, men fordi den er så udbredt er der tonsvis af billige dele
i omløb, hvilket også inkluderer motorer, da de sjældent dør er det
typisk at motoren overlever cyklen og så er der jo altid DSS i UK
også. Vedligeholdelsesintervaller kan du se her :
http://www.kleinjung.de/techdata/cbr600fm.htm (F2)
http://www.kleinjung.de/techdata/cbr600fs.htm (F3)
>Bør motoren på FZR-R som hovedregel være ligeså holdbar som på en cbr, eller
>er cbr 600 bare mesteren til at køre mange kilometer.
CBR600 _er_ mesteren, men det betyder ikke at FZR-R er ringe....
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-04-04 19:28 |
|
Joachim B. Schmidt <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en
news:407bf87f$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Men, så jeg præciserer lige lidt.
> Det jeg gerne vil vide er om der er nogle af de modeller der har svagheder
> som man bør kende før køb. Fx. om der skulle være typiske motor/gearkasse
> problemer med nogle af dem.
> Bør motoren på FZR-R som hovedregel være ligeså holdbar som på en cbr,
> eller er cbr 600 bare mesteren til at køre mange kilometer.
Indførelsen af vandkøling har gjort uhyre meget ved holdbarheden, og der er
ingen (ca.)100 HK's 600'ere der ikke er vandkølede :-|
Yamaha har det med at fremstille nogle traktor.gearkasser af rang og den
ældre FZR600 (á US-model linien) bærer stærkt præg heraf, så hvorfor ikke
også FZR-R'eren :-/
Hér hvor primo1990-modellerne efterhånden har tilbagelagt et pænt antal km
og overlevet op til en håndfuld ejere synes jeg at der fremstår en
overrepresentation af Yamaha-ejere med gearkasseproblemer :-/
Hvor udokumenteret dette end må være, kunne det være dén mistro der gør at
en enten/eller -situation hælder væk fra Yamaha :-/
Der var én der misytrede imod ZZR's design:
Personligt har jeg haft samme opfattelse indtil det seneste; men dét bliver
jo købers egen personlige opfattelse der sætter dagsordenen dérom.
ZZR600-motorens stamfader er GPZ600 hvis motor-konstruktion er brugt til
hele den linie af vandkølede Kawasaki'er der har knastkædetunnelen i midten
af cylinderblokken: GPX, og ZXR. Og hvor GPX godtnok havde sine problemer
omkring topstykkets vippearme, har alle de øvrige modeller klaret såvel
distance og alder upåklageligt!
Suzuki GSXF600 blev nævnt og afvist; men har RF600 været bragt på banen?
Dén er på højde med klassens andre hvad ydelse angår og derfor også en
værdig kombattant!
--
Armand.
| |
Armand (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-04 23:04 |
|
Joachim B. Schmidt <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en
news:407b0584$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Meget gerne et par kommentarer fra nogle FZR600R, eller CBR600 ejere, da
> det er dem jeg umiddelbart bedst kan lide.
Du har da ikke mødt mig endnu, så hvorfor blackliste mine meninger?
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 13-04-04 18:51 |
|
MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:
> CBR600F2'erens kobling kan godt skramle noget når man holder i tomgang
> - Mekanisk er det uden betydning, men auditivt kan det være man ikke
> bryder sig om det.
Er det også tilfældet på F3'eren? En kammerat har nemlig lige købt en Hornet
som knurrer lidt* fra koblingen, og han er helt bekymret.
*: Lidt, som i at man skal lytte efter for at lægge mærke til det.
--
mvh Jes Vestervang
| |
MKS - 74 (14-04-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 14-04-04 10:46 |
|
On Tue, 13 Apr 2004 19:50:31 +0200, Jes Vestervang
<jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:
>Er det også tilfældet på F3'eren? En kammerat har nemlig lige købt en Hornet
>som knurrer lidt* fra koblingen, og han er helt bekymret.
Det kan jeg ikke lige huske, for længe siden jeg har været ude på en
F3'er...
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- plus enkelte andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 13-04-04 19:59 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Joachim B. Schmidt <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en
> news:407bf87f$0$232$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Men, så jeg præciserer lige lidt.
>> Det jeg gerne vil vide er om der er nogle af de modeller der har svagheder
>> som man bør kende før køb. Fx. om der skulle være typiske motor/gearkasse
>> problemer med nogle af dem.
>> Bør motoren på FZR-R som hovedregel være ligeså holdbar som på en cbr,
>> eller er cbr 600 bare mesteren til at køre mange kilometer.
>
> Indførelsen af vandkøling har gjort uhyre meget ved holdbarheden, og der er
> ingen (ca.)100 HK's 600'ere der ikke er vandkølede :-|
>
> Yamaha har det med at fremstille nogle traktor.gearkasser af rang og den
> ældre FZR600 (á US-model linien) bærer stærkt præg heraf, så hvorfor ikke
> også FZR-R'eren :-/
> Hér hvor primo1990-modellerne efterhånden har tilbagelagt et pænt antal km
> og overlevet op til en håndfuld ejere synes jeg at der fremstår en
> overrepresentation af Yamaha-ejere med gearkasseproblemer :-/
> Hvor udokumenteret dette end må være, kunne det være dén mistro der gør at
> en enten/eller -situation hælder væk fra Yamaha :-/
Jeg kender én som har klaret at knalde 2. gearet på en YZF-600R
(ThunderCat) hele 3 gange. Mit eget 2. gear begyndte at drille efter
ca 40.000km (det hoppede ud af 2.gear hvis gearpedalen blev
preloaded), men var til at leve med.
Personligt, så var det først da jeg fik min R1 model 2002, at
gearkasse kvaliteten blev mærkbart bedre end min gamle XT600Z fra '88.
Bemærk at jeg skrev "bedre" - ikke "god" eller "perfekt". Af en eller
anden årsag føles gearkassen på den nye 2003 dårligere end gearkassen
på 2002 modellen - muligvis er det kun produktions forskelle...
--Kai, da Yamaha-man
| |
Jes Vestervang (14-04-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 14-04-04 23:57 |
|
MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:
> On Tue, 13 Apr 2004 19:50:31 +0200, Jes Vestervang
> <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:
>
>>Er det også tilfældet på F3'eren? En kammerat har nemlig lige købt en Hornet
>>som knurrer lidt* fra koblingen, og han er helt bekymret.
>
> Det kan jeg ikke lige huske, for længe siden jeg har været ude på en
> F3'er...
Ok, thanks anyway.
--
mvh Jes Vestervang
| |
Armand (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-04 22:53 |
|
Joachim B. Schmidt <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en
news:407adf9f$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har solgt min gpz500 og nu leder nu efter en ny cykel.
>
> De mc'er jeg har kigget på er:
>
> Honda Cbr 600 F2 (hvis jeg er lidt heldig en F3'er)
> Yamaha FZR600R (Ikke us-model)
> Kawasaki ZZR 600
>
> Har jeg glemt nogle?
Det kan som sådan være irrelevant om du har glemt nogen - Honda vandt alle
600-sammenligningstests i MOTORRAD i første halvdel af 90'erne (hvis ikke
længere!), hvilket sikkert er medvirkende til den popularitet som gør at
CBR600 holder en fandens høj brugtpris!
Begge dele er tunge argumenter for køb :-|
FZR-R bør være markant billigere derved at det er en helt forbigået model
der kun lever videre som "tordenkat" - Der igen forlængst er afløst af R6!
Motoren levede dog videre i Fazer t.o.m. sidste år
:-/
ZZR med ram-air blev genintroduceret af Kawa-importøren sidste år, hvilket
måske vil hjælpe til med at holde brugtprisen lidt oppe i en årrække :-/
Pocket-rocket's er også med i prislejet; men dér skal man være sit behov
meget bevidst!
Endelig bistår jeg foreslagene om VFR som alternativ.
--
Armand.
(der ellers forsøger at markere sig som Honda-hader)
| |
Squish (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 13-04-04 07:03 |
|
Armand wrote:
[SNIP]
> hvilket sikkert er medvirkende til den popularitet som gør at
> CBR600 holder en fandens høj brugtpris!
> Begge dele er tunge argumenter for køb :-|
[SNIP]
>
> Endelig bistår jeg foreslagene om VFR som alternativ.
>
> --
> Armand.
> (der ellers forsøger at markere sig som Honda-hader)
Hm.. hvordan synes du selv det går?
--
Squish
CB400F
| |
Brian Laursen (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 13-04-04 06:33 |
|
Armand wrote:
>
> Det kan som sådan være irrelevant om du har glemt nogen - Honda vandt
> alle 600-sammenligningstests i MOTORRAD i første halvdel af 90'erne
> (hvis ikke længere!), hvilket sikkert er medvirkende til den
> popularitet som gør at CBR600 holder en fandens høj brugtpris!
> Begge dele er tunge argumenter for køb :-|
Honda er bare gó
>
> FZR-R bør være markant billigere derved at det er en helt forbigået
> model der kun lever videre som "tordenkat" - Der igen forlængst er
> afløst af R6! Motoren levede dog videre i Fazer t.o.m. sidste år
> :-/
>
Thundercat´en er absolut oxo et godt alternativ, billig og stabil, og den
bruger ingen olie
> ZZR med ram-air blev genintroduceret af Kawa-importøren sidste år,
> hvilket måske vil hjælpe til med at holde brugtprisen lidt oppe i en
> årrække :-/
>
Men den er da absolut ikke ret pæn. De har vidst glemt at opdatere designet
på den
> Pocket-rocket's er også med i prislejet; men dér skal man være sit
> behov meget bevidst!
>
> Endelig bistår jeg foreslagene om VFR som alternativ.
Men de er ret dyre i forhold til alderen.
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk
| |
jesper (13-04-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 13-04-04 12:57 |
|
> Har jeg glemt nogle?
Som andre har foreslået.... VFR750F
> Jeg har tænkt mig at bruge omkring 60.000
Søborg-mc har 2 flotte VVR'er til 65K
www.soborgmc.dk
Jesper
| |
Anders Houmark (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 13-04-04 14:04 |
|
jesper wrote:
>> Har jeg glemt nogle?
>
> Som andre har foreslået.... VFR750F
>
>> Jeg har tænkt mig at bruge omkring 60.000
>
> Søborg-mc har 2 flotte VVR'er til 65K
> www.soborgmc.dk
Jeg vil mene 65000 er lidt meget for en af de gamle VFR cykler.. Man burde
være heldig at kunne fange en fra 1990 op opefter (RC36) for den pris... Men
ellers enig i, at VFR750 er en fin og dejlig cykel.
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk
| |
jesper (13-04-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 13-04-04 18:05 |
|
"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message news:<_uRec.141672$jf4.7485774@news000.worldonline.dk>...
> jesper wrote:
> >> Har jeg glemt nogle?
> >
> > Som andre har foreslået.... VFR750F
> >
> >> Jeg har tænkt mig at bruge omkring 60.000
> >
> > Søborg-mc har 2 flotte VVR'er til 65K
> > www.soborgmc.dk
>
> Jeg vil mene 65000 er lidt meget for en af de gamle VFR cykler.. Man burde
> være heldig at kunne fange en fra 1990 op opefter (RC36) for den pris... Men
> ellers enig i, at VFR750 er en fin og dejlig cykel.
Jo man kan da sagtens finde en RC36 til de samme penge, men så er den
bestemt ikke i samme stand.
De 2 RC24 som står hos søborg er i virkelig god stand. Der har de
været ret heldige med at finde dem.
Jesper
| |
|
|