/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorcyklist dræbt
Fra : Gert Schlæger


Dato : 12-04-04 15:45

"Motorcyklist dræbt ved Solbjerg

En 34-årig mand blev i aftes dræbt på Rasborgvej ved Solbjerg.

Manden kørte på motorcykel og ville overhale en forankørende bil på en
bakketop, men han overså en modkørende bil.

Motorcyklisten tørnede frontalt ind i den modkørende bil og blev erklæret
død af den læge, der ankom til ulykkestedet.

Ulykken skete ved otte-tiden i aftes, og politiet oplyser, at manden
kommer fra Østjylland"

Når man så selv har været ude at køre på de små veje i dag - forårskåd og
forårsKOLD, tænker man: Det kunne måske have været mig.

Pas godt på derude !!!

MChilsen Gert Schlæger



 
 
Ninja Rider (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 12-04-04 15:49

Hejsa

Gert Schlæger wrote:
> En 34-årig mand blev i aftes dræbt på Rasborgvej ved Solbjerg.
> Pas godt på derude !!!

Tragisk.... Hvad skal man snart sige? Det kunne jo have værer hvem som
helst af os det var sket for....

Mvh Emil
Dog ikke lige mig fortiden da jeg er på gåben, og kawaen på værksted!
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Anders Vind Ebbesen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 12-04-04 15:56

On 2004-04-12, Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> wrote:
> Gert Schlæger wrote:
>> En 34-årig mand blev i aftes dræbt på Rasborgvej ved Solbjerg.
>> Pas godt på derude !!!
>
> Tragisk.... Hvad skal man snart sige? Det kunne jo have værer hvem som
> helst af os det var sket for....

Vel kun dem som kunne finde på at overhale op ad en uoverskuelig bakketop?

--
Anders Vind Ebbesen

Aragorn24 (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24


Dato : 12-04-04 16:05

Først vil jeg sige, jeg er ked af det på motorcyklistens vejne, og at vi
allesammen skal passe godt på der ude!


Jeg har lige kørt en lille tur på en times tid!

Jeg blev nød til at dytte 4gange til 4 forskællige bilister, da de "overså"
mig, og køre ud foran mig, så jeg blev nød til at smutte over på modsat
kørebane...

Det kan sætte mit pis i kog!

Hele vejen hjem hørte jeg med lang lys på! så kan de lære det, nu kan de
sikkert se mig!!!

Vil anbefale det til alle herinde.

Bare mine 5ørere

mvh

Dennis the mennice!




Holten (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 12-04-04 17:17


"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:407ab017$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Først vil jeg sige, jeg er ked af det på motorcyklistens vejne, og at vi
> allesammen skal passe godt på der ude!
>
>
> Jeg har lige kørt en lille tur på en times tid!
>
> Jeg blev nød til at dytte 4gange til 4 forskællige bilister, da de
"overså"
> mig, og køre ud foran mig, så jeg blev nød til at smutte over på modsat
> kørebane...
>
> Det kan sætte mit pis i kog!
>
> Hele vejen hjem hørte jeg med lang lys på! så kan de lære det, nu kan de
> sikkert se mig!!!
>
> Vil anbefale det til alle herinde.

Nu rører du ved et spændende emne.
Hvor mange herinde kører med langt lys på, jeg er nemlig begyndt på det
sidste år.
Det er måske ulovligt, men ingen tvivl om. at man som motorcykelist bliver
set langt hurtigere i dagslys.

MVH

Holten



Carl Dragert (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 12-04-04 18:09


"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote in message
news:407ac08e$0$241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Nu rører du ved et spændende emne.
> Hvor mange herinde kører med langt lys på, jeg er nemlig begyndt på det
> sidste år.
> Det er måske ulovligt, men ingen tvivl om. at man som motorcykelist bliver
> set langt hurtigere i dagslys.
>
De sidste fem år har jeg konsekvent kørt med langt lys om dagen, ingen har
blinket ad mig (tror jeg nok). Så sent som i eftermiddag kørte jeg i 4-5
min. lige bag en patruljevogn i København, og lyste dem ind i spejlet
Jeg tænker faktisk aldrig over at jeg kører med det lange lys.




HardKaare (12-04-2004)
Kommentar
Fra : HardKaare


Dato : 12-04-04 18:29

> Hvor mange herinde kører med langt lys på, jeg er nemlig begyndt på det
> sidste år.
> Det er måske ulovligt, men ingen tvivl om. at man som motorcykelist bliver
> set langt hurtigere i dagslys.

På min GS'er kørte jeg med langt lys om dagen, og mødte ingen reaktioner fra
bilister, så umiddelbart har det nok ikke været til den store gene.

På min SV'er til gengæld har jeg oplevet bilister brokke sig en del over
lyset, som tydeligvis virkede ret blændende på den forankørende. Jeg kører
derfor sjældendt med langt lys på SV'eren.

Undtagelsen er i øjeblikket hvor solen står lavt på himlen. Når jeg kører
med solen i ryggen fyrer jeg det lange lys på, da det er ret farligt med den
lave sol og bilister der ikke kan se noget.


--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289
SV650



Thomas Makro (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 12-04-04 19:16

On Mon, 12 Apr 2004 18:16:35 +0200, "Holten" <Virkerikke@mail.dk>
wrote:

>Nu rører du ved et spændende emne.
>Hvor mange herinde kører med langt lys på, jeg er nemlig begyndt på det
>sidste år.
Jeg gør - nogle gange. Dog aldrig i mørke og tusmørke, da det vil
være til gene for de modkørende. Det er mest når solen står lavt,
eller det er "meget lyst".
Som flere af jer andre her på NG, er det meget sjældent at de
modkørende blinker af mig, så jeg mener heller ikke, det kan være til
større gene.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Lars T. Thomsen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 12-04-04 18:04

Aragorn24 wrote:
> Først vil jeg sige, jeg er ked af det på motorcyklistens vejne, og at
> vi allesammen skal passe godt på der ude!

Korrekt, om så man er fodgænger, billist, MCist, knallertkører, cyklist osv.
Det er altid trist, at læse om dén slags!

> Jeg har lige kørt en lille tur på en times tid!

Jeg kan så meddele, at jeg f.eks. I dag har tilbragt en masse MC-tid på
landevejsstrækningen mellem Skanderborg og Aalborg. Naturligvis møder man en
masse kedelige typer, der kræver lidt ekstra opmærksomhed. Men generelt har
jeg ikke været i nærheden af noget, som kunne minde om alle dine dramatiske
beretninger (selvom jeg selv har oplevet ligende situationer, som du
beskrev). Så du må altså køre et ret livfarligt sted og på et ret uheldigt
tidspunkt, så der er kun een ting: Pas ekstra godt på dig selv i disse
situationer, eftersom ingen andre gør det!

Blot ment, som en venligsindet reminder på, at ikke alle billister
nødvendigvis er koldblodige mordere.

> Jeg blev nød til at dytte 4gange til 4 forskællige bilister, da de
> "overså" mig, og køre ud foran mig, så jeg blev nød til at smutte
> over på modsat kørebane...

Er off-topic i dén sammenhæng. Der er ingen grund til, at digte og gætte på
en (i forvejen) sørgelig og uønsket begivenhed, hvis altså dette var din
hensigt!?

> Det kan sætte mit pis i kog!

Træls ting, speciel i forbindelse med blærebetændelse...

> Hele vejen hjem hørte jeg med lang lys på! så kan de lære det, nu kan
> de sikkert se mig!!!
>
> Vil anbefale det til alle herinde.

Er bange for, at dette er en glidebane: For hvis alle MC'er kørte rundt med
langt lys, så vil dette (i dagstimerne) efterhånden virke ligeså naturligt
som kørelys, hvilket til sammenligning får MC'ens normale kørelys vil virke
som "intet-lys" (hvad har man så opnået?). Desuden er det jo svært, at vide
hvornår på dagen, at fjernlyset-lyset vil virke blændende på de øvrige
trafikanter. Sker dette, så har man derved fået et ekstra problem på nakken!
Skal nogen MC overses, så vil det blive min lille MC. Og de situationer,
hvor jeg er blevet overset, har enten været fordi: (1) At min placering har
været elendig, eller (2) Fordi at modparten *overhovedet* ikke ser sig for
eller fejlbedømmer afstanden!

(2) Er velsagtens en ligeså stor trussel overfor biler som for MC'er. Imens
(1) er nøglen til overlevelse på MC: Netop korrekt placering for at undgå
medtrafikanters blinde vinkler (=at fylde mest muligt i landskabet).
Lyset hjælper vel intet, hvis andenparten i splitsekundet (og inden
reaktionstidens påbegyndelse), hverken kan se lyset, hvor lyset kommer fra,
eller i værste fald blændes af det!?

.... blot min uforbeholdende mening om dén slags

Hilsen
Lars



Allan Bojesen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 12-04-04 18:30

Lars T. Thomsen wrote:


> Er bange for, at dette er en glidebane: For hvis alle MC'er kørte rundt med
> langt lys, så vil dette (i dagstimerne) efterhånden virke ligeså naturligt
> som kørelys, hvilket til sammenligning får MC'ens normale kørelys vil virke
> som "intet-lys" (hvad har man så opnået?). Desuden er det jo svært, at vide
> hvornår på dagen, at fjernlyset-lyset vil virke blændende på de øvrige
> trafikanter. Sker dette, så har man derved fået et ekstra problem på nakken!
> Skal nogen MC overses, så vil det blive min lille MC. Og de situationer,
> hvor jeg er blevet overset, har enten været fordi: (1) At min placering har
> været elendig, eller (2) Fordi at modparten *overhovedet* ikke ser sig for
> eller fejlbedømmer afstanden!
>
> (2) Er velsagtens en ligeså stor trussel overfor biler som for MC'er. Imens
> (1) er nøglen til overlevelse på MC: Netop korrekt placering for at undgå
> medtrafikanters blinde vinkler (=at fylde mest muligt i landskabet).
> Lyset hjælper vel intet, hvis andenparten i splitsekundet (og inden
> reaktionstidens påbegyndelse), hverken kan se lyset, hvor lyset kommer fra,
> eller i værste fald blændes af det!?

Er enig med i ovenstående.
Min egen erfaring er at gult lys bliver set bedre end normalt lys. Prøv
selv at tænke over det i trafikken når der indimellem kommer en bil med
gult lys. Så derfor har jeg gennem de sidste år kørt med gult lys.
Samtidig kører jeg konsekvent i venstre "hjulspor". Og jeg er sjældent
ude for trælse situationer, på trods af 20.000 km om året.

Allan Bojesen

anders majland (12-04-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 12-04-04 19:03

Ført ja det er s** tragisk med alle de dødsfald blandt svage
trafikanter. jeg hørte igår med et halvt øre at en nordjyde hvis også
var død efter en kollision med et træ Jeg synes dog også at der helt
ok at poste "nyhederne" herinde og diskutere dem. Det skader vel ikke at
have i baghovedet er man er den det gør ondt på ligegyligt hvem der har
skylden... Jeg har også her i påsken været igennem vejrumbro nogle
gange, og man kan altså ikke overse at vejkanten er fyldt med buketter
....

> Min egen erfaring er at gult lys bliver set bedre end normalt lys.

Jeg har kørt med gult lys siden november (~10000km)og har haft stort set
det samme antal episoder som før ... Det blænder ikke så meget som hvidt
lys så jeg kan bruge det lange lys noget mere på motorvej uden at genere
det modkørende (selvfølgelig under hensyntagen til vejens forløb - men
sålænge det går ligeud er der stort set ikke nogen der føler sig
generet. Og selvf. blænder jeg da ned hvis der er nogen der markerer )

> Og jeg er
> sjældent ude for trælse situationer, på trods af 20.000 km om året.

Der er utrolig stor forskel på episoder afhængigt af dag/tid. Det er
forskel på om det er det arbejdende folk på vej til/fra arbejde eller
det er "fritidstrafik"


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Allan Bojesen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 12-04-04 20:20

anders majland wrote:
> Der er utrolig stor forskel på episoder afhængigt af dag/tid. Det er
> forskel på om det er det arbejdende folk på vej til/fra arbejde eller
> det er "fritidstrafik"

Se det har du nok ret i. Har aldrig tænkt på det før, men omkring 80% af
min kørsel foregår i arbejdstiden, og det er ikke utænkeligt at det er
grunden til min opfattelse af at jeg har få "trælse" episoder.

Allan Bojesen

Finn Andersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 13-04-04 07:06


"Allan Bojesen" <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> skrev i en
meddelelse news:407ad1e5$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lars T. Thomsen wrote:
>
>
> > Er bange for, at dette er en glidebane: For hvis alle MC'er kørte
rundt med
> > langt lys, så vil dette (i dagstimerne) efterhånden virke ligeså
naturligt
> > som kørelys, hvilket til sammenligning får MC'ens normale kørelys vil
virke
> > som "intet-lys" (hvad har man så opnået?). Desuden er det jo svært,
at vide
> > hvornår på dagen, at fjernlyset-lyset vil virke blændende på de øvrige
> > trafikanter. Sker dette, så har man derved fået et ekstra problem på
nakken!
> > Skal nogen MC overses, så vil det blive min lille MC. Og de
situationer,
> > hvor jeg er blevet overset, har enten været fordi: (1) At min
placering har
> > været elendig, eller (2) Fordi at modparten *overhovedet* ikke ser sig
for
> > eller fejlbedømmer afstanden!
> >
> > (2) Er velsagtens en ligeså stor trussel overfor biler som for MC'er.
Imens
> > (1) er nøglen til overlevelse på MC: Netop korrekt placering for at
undgå
> > medtrafikanters blinde vinkler (=at fylde mest muligt i landskabet).
> > Lyset hjælper vel intet, hvis andenparten i splitsekundet (og inden
> > reaktionstidens påbegyndelse), hverken kan se lyset, hvor lyset kommer
fra,
> > eller i værste fald blændes af det!?
>
> Er enig med i ovenstående.
> Min egen erfaring er at gult lys bliver set bedre end normalt lys. Prøv
> selv at tænke over det i trafikken når der indimellem kommer en bil med
> gult lys. Så derfor har jeg gennem de sidste år kørt med gult lys.
> Samtidig kører jeg konsekvent i venstre "hjulspor". Og jeg er sjældent
> ude for trælse situationer, på trods af 20.000 km om året.

Jeg så en demonstration af det før (i andre grene) diskuteret VIBRA lys,
og jeg blev da lidt imponeret over virkningen, jeg tror nok på at de andre
trafikanter vil være opmærksom på det "forstyrret" lys som kommer rullende,
og jeg har da "overvejet" at lave en investering.

Mvh Finn XV750

Med tanker på de efterladte






Tony Lorentzen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-04-04 17:11

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Vel kun dem som kunne finde på at overhale op ad en uoverskuelig
> bakketop?

Akkurat - at overhale på sådan et sted er helt hen i vejret.

Men derfor kan vi jo godt lige sende en tanke til familie, pårørende - og
ikke mindst dem han har ramt og som ganske sikkert er blevet mærket for
livet.

--
Tony
Fazer 1000



Henrik Steen Larsen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 12-04-04 17:00

> Tragisk.... Hvad skal man snart sige? Det kunne jo have værer hvem som
> helst af os det var sket for....
>
> Mvh Emil
> Dog ikke lige mig fortiden da jeg er på gåben, og kawaen på værksted!

Det er nu ingen sikkerhed... Bilister, cyklister, fodgængere etc. er skam
stadig udsatte - og det sker 1½-2 gange i døgnet. Sådan i runde tal.



Ukendt (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-04 17:37

A propos runde tal.
Jeg hørte i går, at der i Kina bliver 300 trafikdræbt i døgnet.
Det har ikke direkte noget med det her at gøre, men jeg var dog lidt
chokeret.
Der bor selvfølgelig 200 gange så mange mennesker i Kina .Men mens de kun
har 10 motorkøretøjer pr. 1.000 indbyggere, har vi i Danmark godt 400!
Runde tal!


"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:407abd0f$0$521$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Tragisk.... Hvad skal man snart sige? Det kunne jo have værer hvem som
> > helst af os det var sket for....
> >
> > Mvh Emil
> > Dog ikke lige mig fortiden da jeg er på gåben, og kawaen på værksted!
>
> Det er nu ingen sikkerhed... Bilister, cyklister, fodgængere etc. er skam
> stadig udsatte - og det sker 1½-2 gange i døgnet. Sådan i runde tal.
>
>



Armand (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-04 22:50


Memorexxx <N/A> skrev i en
news:407ac5bb$0$28846$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> A propos runde tal.
> Jeg hørte i går, at der i Kina bliver 300 trafikdræbt i døgnet.
> Det har ikke direkte noget med det her at gøre, men jeg var dog lidt
> chokeret.
> Der bor selvfølgelig 200 gange så mange mennesker i Kina .Men mens de kun
> har 10 motorkøretøjer pr. 1.000 indbyggere, har vi i Danmark godt 400!
> Runde tal!

Men til gengæld befinder kineserne sig havd angår (motor)trafikkultur hvor
vi stod sidst i 50'erne!

--
Armand.





Zemich (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Zemich


Dato : 13-04-04 00:26

> Men til gengæld befinder kineserne sig havd angår (motor)trafikkultur hvor
> vi stod sidst i 50'erne!

Er det så godt eller skidt? :D

Mvh Tommy
----------------
Yamaha TZR 125 RR '96



Armand (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-04 19:33


Zemich <mari@events.dk> skrev i en
news:407b2583$0$212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Men til gengæld befinder kineserne sig havd angår (motor)trafikkultur
hvor
> > vi stod sidst i 50'erne!
>
> Er det så godt eller skidt? :D

Det er grunden!

Trafik-kultur tager tid at lære og ser vi på progressen her i landet var
det i lang tid "søndagskørerne" der var prügelknaben i trafikken (hvis man
kun er lejlighedskører kommer rutinen så meget desto senere), og sidenhen
blev det kvinderne der fik på hattepulden (først efter at far havde lært at
køre ordentligt fik mor lejlighed til at tage kørekort og begynde at bevæge
sig ved egen kraft - men kun når far ikke var den der skulle køre (=
langsomt kommende rutine)).
Og for tiden er det nok mest de skindøde med blød hat der ikke kan
tilpasse sig det andet årtusindes tempo, som skiller sig uheldigt ud, hvis
ikke også at nydanskerne begynder at falde uheldigt igennem

Og tænk så på de hundrede af millioner af kinesere der har hele denne rytme
foran sig

--
Armand.





Jes Vestervang (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-04-04 20:35

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> writes:

> "Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev:
>> Først vil jeg sige, jeg er ked af det på motorcyklistens vejne, og at vi
>> allesammen skal passe godt på der ude!
>>
>>
>> Jeg har lige kørt en lille tur på en times tid!
>>
>> Jeg blev nød til at dytte 4gange til 4 forskællige bilister, da de
>> "overså" mig, og køre ud foran mig, så jeg blev nød til at smutte
>> over på modsat kørebane...

Fra sideveje eller hvordan?

>> Det kan sætte mit pis i kog!

Forståeligt. Hvor er det du oplever det henne, for det er sker højst
en gan for hver 1000 km at jeg har lignendende problemer. Senest idag
på vej op ad A13, da en stationcarpendlertype trak ud til overhaling,
da jeg næsten var oppe på siden af vedkommende.

>> Hele vejen hjem hørte jeg med lang lys på! så kan de lære det, nu kan de
>> sikkert se mig!!!

Jeg er ret skeptisk over for det med det lange lys, for der er nogle
ulemper ved det. Det er jo ikke lovligt, men sådan er der jo så
meget. Derudover mister man muligheden for at blinke med det lange lys
før overhalinger, for at blive set etc. Jeg synes også, medmindre det
er kraftigt solskinsvejr, at det kan være ret træls med modkørende med
langt lys.

Jeg synes i stedet at man skal optimere sit nærlys, på min Fazer 600
har jeg lavet så der er nærlys i begge forpærer i stedet for kun den
ene. Det virker!

Endnu en ting er det med ens placering på vejen. Hvis man placerer sig
i højre halvdel af sit spor, så bliver man regnet for at være en
knallertkører der kører langsomt (og kan jordes?) og folk kører ud
foran en.

>> Vil anbefale det til alle herinde.
>
> Nu rører du ved et spændende emne.
> Hvor mange herinde kører med langt lys på, jeg er nemlig begyndt på det
> sidste år.
> Det er måske ulovligt, men ingen tvivl om. at man som motorcykelist bliver
> set langt hurtigere i dagslys.

Hmmm. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det, for der er jo
væsentlige ulemper :-/
--
mvh Jes Vestervang

Aragorn24 (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24


Dato : 12-04-04 20:58

Hej Jes, ok det er faktisk rigtifg nok, nogle gange trækker jeg lidt til
højreside af kørebanen, det skal jeg nok lade være med så




Mikkel Christensen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-04-04 13:41

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Jeg synes også, medmindre det er kraftigt solskinsvejr, at det kan være
> ret træls med modkørende med langt lys.
>
> Jeg synes i stedet at man skal optimere sit nærlys, på min Fazer 600
> har jeg lavet så der er nærlys i begge forpærer i stedet for kun den
> ene. Det virker!

Amen. Mit var nu tændt i begge lygter ab-fabrik og det er jo nogle store,
fine, runde 80'er lygter, så dem overser man ikke lige sådan.

Jeg bruger aldrig fjernlys om dagen.

> Endnu en ting er det med ens placering på vejen. Hvis man placerer sig
> i højre halvdel af sit spor, så bliver man regnet for at være en
> knallertkører der kører langsomt (og kan jordes?) og folk kører ud
> foran en.

Enig igen. Det gælder om at få det psykologiske overtag, specielt i byen.
Sørg for at fylde en hel masse, helst samtidig med at man får en øjenkontakt
med billisterne der siger "hvis du kører ud foran mig smadrer jeg dig"

Ovenstående kombineret med en god portion forudseende(hed?) og minimal tid
tilbragt i madkassernes blinde vinkler kommer man langt med.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Jes Vestervang (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-04-04 20:39

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.brige>
> Naturligvis møder man en masse kedelige typer, der kræver lidt
> ekstra opmærksomhed.

Hmm, jeg blev også lige (på A13) overhalet en kanut i vindjakke på en R1 på
prøveplader, han (m/k kørte >175 :-/
--
mvh Jes Vestervang

Lars T. Thomsen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 12-04-04 21:34

Jes Vestervang wrote:
> "Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.brige>
>> Naturligvis møder man en masse kedelige typer, der kræver lidt
>> ekstra opmærksomhed.
>
> Hmm, jeg blev også lige (på A13) overhalet en kanut i vindjakke på en
> R1 på prøveplader, han (m/k kørte >175 :-/

Kan hermed meddele, at det ihvertfald ikke ku' ha' været mig!

>175 på A13 iført vindjakke?!? - Grim rød- og halvstor plet i asfalten, hvis
noget tungt- og mindre flytbart ruller ud foran ham, for hér kan intet rede
hr. Kamikaze (ej heller brug af fjernlys): "Endnu en billist, der ikke så
sig for"...øh, det kan man så have ret i!

Hilsen
Lars



Jes Vestervang (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-04-04 22:25

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> writes:

> Hej Jes, ok det er faktisk rigtifg nok, nogle gange trækker jeg lidt til
> højreside af kørebanen, det skal jeg nok lade være med så

Lidt en gang imellem er nok fint nok, men der er også nogen som
konsekvent kører som en knallert helt ude i h. side - det er galt!
--
mvh Jes Vestervang

Jes Vestervang (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-04-04 22:30

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.brige> writes:

> Jes Vestervang wrote:
>>
>> Hmm, jeg blev også lige (på A13) overhalet en kanut i vindjakke på en
>> R1 på prøveplader, han (m/k kørte >175 :-/
>
> Kan hermed meddele, at det ihvertfald ikke ku' ha' været mig!

Nåda

> 175 på A13 iført vindjakke?!? - Grim rød- og halvstor plet i asfalten, hvis
> noget tungt- og mindre flytbart ruller ud foran ham, for hér kan intet rede
> hr. Kamikaze

Når der er tunge ting i vejen nytter alverdens udstyr alligevel ikke
meget :-/

> (ej heller brug af fjernlys): "Endnu en billist, der ikke så
> sig for"...øh, det kan man så have ret i!

Nej, det bedste sikkerhedstip er nu at tænke sig godt om, hvis det
bruges er de andre stort set overflødige :-|
--
mvh Jes Vestervang

diablo de la velocid~ (12-04-2004)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 12-04-04 17:12


"Gert Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c5ea15$1se$1@abbeden.bunk.cc...
> "Motorcyklist dræbt ved Solbjerg
>



Syntes at sæsonnen starter meget dårligt i år - 2 dræbte en hårdt kvæstet i
denne uge.

--
Henrik
a ka
diablo de la velocidad
(Suzuki SV650S - roaming style)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161



Anders Houmark (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 12-04-04 18:32

diablo de la velocidad wrote:
> "Gert Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:c5ea15$1se$1@abbeden.bunk.cc...
>> "Motorcyklist dræbt ved Solbjerg
>>
>
>
>
> Syntes at sæsonnen starter meget dårligt i år - 2 dræbte en hårdt
> kvæstet i denne uge.

Ja det er ærgeligt... Jeg kan dog bedre "håndtere" sådan et uheld hvor en
person ikke tænker sig om og overhaler op af en uoverskuelig bakke, end jeg
f.eks. kan klare de uheld hvor bilister "ikke ser" motorcyklister og så
kører direkte ud foran dem...

Ifølge statistikken er de ikke de eneste der vil dø i år. Tallet vil 10
dobles inden sæsonnen er færdig.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste