skift af pakdåser i forgaffel
Fra : Peter 8850

Dato : 12-04-04 09:36

Hej
Jeg vil lige høre om det er total uforsvarligt/umuligt at få de gamle
pakdåser op ved hjælp af skruetrækker-hammer vold metode

mvh
Peter 8850

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-04-04 09:47

> Jeg vil lige høre om det er total uforsvarligt/umuligt at få de gamle
> pakdåser op ved hjælp af skruetrækker-hammer vold metode

Hej Peter

Hvis du lader det stå i blød i i rustsløsner et par dage, så burde det være
muligt at volde dem ud på den måde. Hvis du laver en ridse i dine gaffelben
skal de nok skiftes, så pas på! Men hvorfor? Det er ret let at skifte dem på
en fornuftig måde. Der får du også skiftet din forgaffelolie der sikkert har
været udskiftningsmoden et par år.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X

Fra : Peter 8850

Dato : 12-04-04 10:09

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> en fornuftig måde. Der får du også skiftet din forgaffelolie der sikkert har

Olien er fra sidste år da jeg satte progressive fjedre i.
Men ja, det er nok bedst at gøre det på den rigtige måde

--
MVH

Peter 8850

Fra : Armand

Dato : 12-04-04 11:31

Peter 8850 <peter8850nospam@mail.INVALID> skrev i en

> Olien er fra sidste år da jeg satte progressive fjedre i.
> Men ja, det er nok bedst at gøre det på den rigtige måde

Eftersom at man skal stå med det enkelte teleskop-ben i hænderne for at
kunne få den nye pakdåse på (over enden af inderrøret), så ér der da heller
ikke særligt meget mér-arbejde i at skille den ad på den regulære måde!

Dette selvfølgelig forudsat at det ikke drejer sig om en RD350, og at man
insisterer at udføre jobbet på "den rigtige RD-måde"

--
Armand.