|
| Tændrørskabler og tændrør... Fra : Lars Hessellund |
Dato : 11-04-04 22:37 |
|
Har en GS650E, nogen der har en idé om hvilke tændrørskabler der skal sidde
på hvilke tændrør? Kablerne er født med numre, men de er forlængst væk...
Og det er sku for besværligt at prøve sig frem, især når man kun har en
baggård at arbejde i, naboerne har ikke så satensfor meget forståelse at
jeg tænder og slukker et hav af gange... *G*
Mvh.
Lars Hessellund
| |
p.jarnbak (11-04-2004)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 11-04-04 23:39 |
|
"Lars Hessellund" <Hessellund_fjerndette_@c.dk> wrote in message
news:4079ba6e$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har en GS650E, nogen der har en idé om hvilke tændrørskabler der skal
sidde
> på hvilke tændrør? Kablerne er født med numre, men de er forlængst væk...
> Og det er sku for besværligt at prøve sig frem, især når man kun har en
> baggård at arbejde i, naboerne har ikke så satensfor meget forståelse at
> jeg tænder og slukker et hav af gange... *G*
Der er kun 2 tændspoler.Den ene går til cyl 1-4 og den anden går til 2-3..
Det er bare at prøve,der er kun 2 muligheder(den rigtige og den forkerte).
Hej Palle.
| |
Lars Hessellund (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Lars Hessellund |
Dato : 12-04-04 16:27 |
|
> Der er kun 2 tændspoler.Den ene går til cyl 1-4 og den anden går til 2-3..
> Det er bare at prøve,der er kun 2 muligheder(den rigtige og den forkerte).
> Hej Palle.
Tak, jeg vidste der måtte være et system...
/Lars
| |
Gert Bo thorgersen (14-04-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 14-04-04 02:10 |
|
"Lars Hessellund" <Hessellund_fjerndette_@c.dk> wrote in message
news:407ab553$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Der er kun 2 tændspoler.Den ene går til cyl 1-4 og den anden går til
2-3..
> > Det er bare at prøve,der er kun 2 muligheder(den rigtige og den
forkerte).
> > Hej Palle.
>
> Tak, jeg vidste der måtte være et system...
> /Lars
>
Jeg lavede selv for nogle år siden en refleksmæssig fejl vedr. tændspoler.
Da jeg ændrede min BMW R100 til havende 2 tændrør pr. top via tændspoler
hjemkøbt fra Boyers Bransden koblede jeg uden videre den ene tændspole til
begge tændrør på den ene side og den anden til dem på den anden side.
Motoren kørte men ikke optimalt ud fra det at gående fra 1 tændrør til 2 pr.
top skulle tændingstidspunktet falde ca. 5 grader senere.
Grunden var at hver tændspole jo kun skulle have et kabel til et tændrør på
hver side, fordi hver tændspole kun lavede spænding til en gnist.
Mvh.Gert Thorgersen
| |
|
|