|
| VTR R6 og nu GSF1200 Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-04 21:43 |
| | |
SmaRTrxxv (11-04-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 11-04-04 22:21 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
news:4079afe2$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
>
Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i mellem
4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul i såvel
effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal" udstødning...
Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56
| |
Armand (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-04 01:04 |
|
SmaRTrxxv <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en
news:4079b69a$0$18691$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
> news:4079afe2$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne
> >
> Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
> støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i
> mellem 4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul i
> såvel effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal"
udstødning...
Og netop den store Bandit er kendt for at vinde godt med kræfter i toppen
alene ved at montere en slip-on potte!
Men er det en fejl at det er lige for loven for alle de nævnte modeller??
--
Armand.
| |
SmaRTrxxv (12-04-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 12-04-04 09:40 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c5cmp8$1s0b$5@news.cybercity.dk...
> Men er det en fejl at det er lige for loven for alle de nævnte modeller??
>
Ja, hvor kom det også ind i billedet? Jeg skrev at ofte var tilfældet.. ikke
hver gang...
Thore
| |
Armand (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-04 11:30 |
|
SmaRTrxxv <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en
news:407a55d6$0$8658$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c5cmp8$1s0b$5@news.cybercity.dk...
> > Men er det en fejl at det er lige for loven for alle de nævnte
> > modeller??
> >
> Ja, hvor kom det også ind i billedet? Jeg skrev at ofte var tilfældet..
> ikke hver gang...
Og jeg mener: Dét er ingen undskyldning - Sammenligningen bør ske mellem
køretøjer som står som leveret ab fabrik, og ikke blandt (selv lettere)
tunede modeller, for så kommer uigennemskuelige argumenterne om "bedre
tuning hos
XX" pludselig med i debatten :-|
--
Armand.
| |
Moller (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-04-04 08:18 |
|
SmaRTrxxv wrote:
> Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
> støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i mellem
> 4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul i såvel
> effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal" udstødning...
Ligepræcis dykket for denne GSF skyldes at der er en anden potte på,
men den er ikke dyset til... og da denne potte er mere åben, end f.eks.
den Dennis bruger, så opstår der et stort hul i starten, men der er så
lige 2-3 heste mere i toppen... hvis vi tog Dennis målinger, især den
helt gamle hos SPH uden anden potte, ville dataende være mere fair :)
men det vil kun påvirke toppen :)
Og når jeg for mine nye rulningerne hjem, så vil i se hvor meget en
korekt inddysning gør for bund og mellem området, når man bruger en
grante åben potte :) hmmm, hvis bunden tænkes over 2000 omdr... for den
er ikke korekt inddyset i tomgangs systemet, men det kommer :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Armand (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-04 11:25 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:407a41d4$0$128$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> SmaRTrxxv wrote:
>
> > Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
> > støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i
> > mellem 4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul
i
> > såvel effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal"
> > udstødning...
>
> Ligepræcis dykket for denne GSF skyldes at der er en anden potte på,
> men den er ikke dyset til... og da denne potte er mere åben, end f.eks.
> den Dennis bruger, så opstår der et stort hul i starten, men der er så
> lige 2-3 heste mere i toppen... hvis vi tog Dennis målinger, især den
> helt gamle hos SPH uden anden potte, ville dataende være mere fair :)
> men det vil kun påvirke toppen :)
Hør lige hér!
Hvad skal det gøre med modificerede motorers målinger??
Lad os få nogle originale tal på bordet, så kurverne blive indiskuterbare og
ikke medfører slagsmål hen over klub-baren!
--
Armand.
| |
Dennis Hellan Peders~ (14-04-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 14-04-04 10:21 |
|
Moller wrote:
> Og når jeg for mine nye rulningerne hjem, så vil i se hvor meget en
> korekt inddysning gør for bund og mellem området, når man bruger en
> grante åben potte :) hmmm, hvis bunden tænkes over 2000 omdr... for
> den
> er ikke korekt inddyset i tomgangs systemet, men det kommer :)
Hej Lars.
Har sendt en mail til dig på : newssnabelamolnit.com
| |
Moller (14-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 14-04-04 11:17 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Har sendt en mail til dig på : newssnabelamolnit.com
Bare rolig :) du er fjernet fra mit spamfilter :) ... ellers havner
newsPrutteAmolnit.com lige i skraldespanden normalt :) men du kan altid
skrive til TheAllMightySnabelAMolnit.com :) den virker.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Flemming Nyboe (11-04-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 11-04-04 23:30 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
news:4079afe2$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
>
> mvh
> Orla
> let the fun begin
Nydeligt, men check lige matematikken
Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.
--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe
| |
Moller (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-04-04 08:20 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> Nydeligt, men check lige matematikken
>
> Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
> mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.
Ja, der er et eller andet galt... for gearingen i 3 gear kan den komme
op på omkring 210km/t ... og det ved jeg ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Moller (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-04-04 08:23 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> Nydeligt, men check lige matematikken
>
> Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
> mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.
rpm km/t
1500 32
2000 42
3000 63
4000 84
5000 106
6000 127
7000 148
8000 169
9000 190
10000 211
10900 230
Det er km/t vs. rpm for 3 gear på banditten... og den trækker fint fra
de 1500 omdr. :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Moller (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-04-04 08:26 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> Nydeligt, men check lige matematikken
>
> Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
> mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.
aaaaaaarrrrrggggg :) nu ved jeg hvad Orla har gjort galt.... det er
GSF'ens andet gear han viser der :) da den jo kun har 5, så har han
regnet om som om 5 gear er 6 gear lige som de to andre :) for det er
præcis de data der er for 2 gear som vises der :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Ukendt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-04 09:13 |
|
Moller skrev i meddelelsen <407a4397$0$126$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> aaaaaaarrrrrggggg :) nu ved jeg hvad Orla har gjort galt.... det er
>GSF'ens andet gear han viser der :) da den jo kun har 5, så har han
>regnet om som om 5 gear er 6 gear lige som de to andre :) for det er
>præcis de data der er for 2 gear som vises der :)
Næeh, det ved Du nu ikke noget om, det var ren matematik, reciprokke og den
slags At det så lignede din teori er noget andet, men det ville sgu'
være et sølle moment i andet gear
mvh
Orla
>
>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF 1200 S
>" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Moller (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-04-04 10:04 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Næeh, det ved Du nu ikke noget om, det var ren matematik, reciprokke og den
> slags At det så lignede din teori er noget andet, men det ville sgu'
> være et sølle moment i andet gear
Nå nå :) kiggede kun på km/t delen... syntes ik jeg kan få en
fornemmelse på dine opgivninger af moment... men nu ser den jo fin ud
igen :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Armand (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-04-04 11:29 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:407a4397$0$126$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> aaaaaaarrrrrggggg :) nu ved jeg hvad Orla har gjort galt.... det er
> GSF'ens andet gear han viser der :) da den jo kun har 5, så har han
> regnet om som om 5 gear er 6 gear lige som de to andre :) for det er
> præcis de data der er for 2 gear som vises der :)
Nu skule det jo vise sig at dét ikke var årsagen, men alligevel vil jeg mene
at sådan burde sammenligningen måske nok være i fald at man ikke har samme
antal gear, derved at sammenligning så må gælde for samme antal nedgearinger
:-/
Jeg mener: Hvis vi forestiller os kurverne som en test mano y mano på åben
vej, så ville ingen acceptere at "modstanderen" gearede et gear ekstra ned!
Orla??
--
Armand.
| |
Ukendt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-04 12:17 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Jeg mener: Hvis vi forestiller os kurverne som en test mano y mano på åben
>vej, så ville ingen acceptere at "modstanderen" gearede et gear ekstra ned!
>
>Orla??
Der er ingen relation gearene imellem for den 5 gear kontra de to 6 gears,
(som er enige om springene gearene imellem), derfor svært at lave
sammenlignelig. Dog er springet ikke ekstremt, VTR 6,15:1 GSF 5,87:1 for
3. gear. Højeste gear, VTR 4,14:1 GSF 4,29:1
mvh
Orla
>
>--
>Armand.
| |
Flemming Nyboe (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 12-04-04 22:35 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c5dre1$2n9i$4@news.cybercity.dk...
>
> Nu skule det jo vise sig at dét ikke var årsagen, men alligevel vil jeg
mene
> at sådan burde sammenligningen måske nok være i fald at man ikke har samme
> antal gear, derved at sammenligning så må gælde for samme antal
nedgearinger
> :-/
> Jeg mener: Hvis vi forestiller os kurverne som en test mano y mano på åben
> vej, så ville ingen acceptere at "modstanderen" gearede et gear ekstra
ned!
Ja, lige præcis den forskellige gearing MC'er imellem kan gøre det svært at
sammenligne. Pånær hvis man "dividerer" gearingen ud af regnestykket, og
laver en gearings-uafhængig ydelseskurve. Bedre kendt som en HK kurve
Hvis man alligevel vil sammenligne konkrete gear, synes jeg det er mest fair
at sammenligne i gear med ens dyno-tophastighed (begrænserbestemt, ikke et
ord om vindmodstand). Dvs. ikke nødvendigvis det samme gear for to
forskellige MC'er, men et gear hvorfra de skal skifte op samtidigt, hvis de
accelererer side om side.
Det er ingen sag at få mest baghjulsmoment - man skal bare have det laveste
X'te gear. Men så skal man til gengæld også skifte tidligere.
--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe
| |
Ukendt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-04 08:19 |
|
Flemming Nyboe skrev i meddelelsen
<4079c6cf$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>> let the fun begin
>
>Nydeligt, men check lige matematikken
>
>Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
>mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.
>
Selvfølgelig kan den ikke det ! Jeg har kun været halvvågen :-| GSF'ens
kurve skal rykkes nogle km/t. til højre, og ikke til venstre som jeg
fejlagtigt har gjort.
Sorry, det vil blive rettet.
mvh
Orla
>--
>VH Flemming Nyboe
> www.dfmc.dk/flemming_nyboe
>
>
| |
Ukendt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-04 09:09 |
|
Flemming Nyboe skrev i meddelelsen
<4079c6cf$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>Nydeligt, men check lige matematikken
Dejn æ hjeem no Så er den "bette" fejl rettet !
mvh
Orla
>--
>VH Flemming Nyboe
> www.dfmc.dk/flemming_nyboe
>
>
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 12-04-04 19:10 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> writes:
> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
Smukt arbejde.
Er det sådan at du leder efter hk/moment/omdr kurver for andre
knalleter? - i så fald kan jeg sikkert donere nogle R1-data
Iøvrigt skal vi nok være varsomme med at tolke på de finere detaljer i
graferne, så længe de ikke alle er målt på samme testbænk (og under
nogenlunde samme forhold vejrforhold).
--Kai
| |
Ukendt (12-04-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-04 19:54 |
|
Kai Harrekilde-Petersen skrev i meddelelsen ...
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> writes:
>
>> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
>
>Smukt arbejde.
Tak !
>Iøvrigt skal vi nok være varsomme med at tolke på de finere detaljer i
>graferne, så længe de ikke alle er målt på samme testbænk (og under
>nogenlunde samme forhold vejrforhold).
Og det var slet ikke meningen, SUK, at det var detaljer der skulle pinnes
ud, det var kun for at vise, at man med forskellige virkemidler kunne opnå
det samme. Nogen har åbenbart opfattet det som en konkurrence Det er
det gået op for mig, at dataene jeg fik på GSF'en vist ikke er i standard
trim, men med råberør ! Og så går sammenligningen jo totalt fløjten.
Så jeg bruger nok ikke alverden mere tid på det pjat.
Men har Du nogen originaldata så er jeg da interesseret, måske til en lidt
mere professionel opstilling en anden gang
mvh
Orla
>
>
>--Kai
| |
--=Stone=-- (13-04-2004)
| Kommentar Fra : --=Stone=-- |
Dato : 13-04-04 13:41 |
|
> Og det var slet ikke meningen, SUK, at det var detaljer der skulle pinnes
> ud, det var kun for at vise, at man med forskellige virkemidler kunne opnå
> det samme. Nogen har åbenbart opfattet det som en konkurrence Det er
> det gået op for mig, at dataene jeg fik på GSF'en vist ikke er i standard
> trim, men med råberør ! Og så går sammenligningen jo totalt fløjten.
> Så jeg bruger nok ikke alverden mere tid på det pjat.
>
> Men har Du nogen originaldata så er jeg da interesseret, måske til en lidt
> mere professionel opstilling en anden gang
Kunne nu ellers være sjovt hvis der var nogle med original data på en
GSF1200 så vi kunne se det rigtige resultat.. og det er ikke set som en
konkurrence !
--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters
| |
Moller (13-04-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 13-04-04 14:29 |
|
--=Stone=-- wrote:
> Kunne nu ellers være sjovt hvis der var nogle med original data på en
> GSF1200 så vi kunne se det rigtige resultat.. og det er ikke set som en
> konkurrence !
Dennis har en rulning fra hans Bandit hos SPH, hvor den er 100%
original... denne måling burde han kunne fremskaffe stadigvæk :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
|
|