/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VTR R6 og nu GSF1200
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-04 21:43

Hej

Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment

mvh
Orla
let the fun begin



 
 
SmaRTrxxv (11-04-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 11-04-04 22:21

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
news:4079afe2$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
>
Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i mellem
4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul i såvel
effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal" udstødning...

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56



Armand (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-04 01:04


SmaRTrxxv <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en
news:4079b69a$0$18691$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
> news:4079afe2$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne
> >
> Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
> støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i
> mellem 4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul i
> såvel effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal"
udstødning...

Og netop den store Bandit er kendt for at vinde godt med kræfter i toppen
alene ved at montere en slip-on potte!
Men er det en fejl at det er lige for loven for alle de nævnte modeller??

--
Armand.





SmaRTrxxv (12-04-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 12-04-04 09:40


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c5cmp8$1s0b$5@news.cybercity.dk...
> Men er det en fejl at det er lige for loven for alle de nævnte modeller??
>
Ja, hvor kom det også ind i billedet? Jeg skrev at ofte var tilfældet.. ikke
hver gang...

Thore



Armand (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-04 11:30


SmaRTrxxv <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en
news:407a55d6$0$8658$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c5cmp8$1s0b$5@news.cybercity.dk...
> > Men er det en fejl at det er lige for loven for alle de nævnte
> > modeller??
> >
> Ja, hvor kom det også ind i billedet? Jeg skrev at ofte var tilfældet..
> ikke hver gang...

Og jeg mener: Dét er ingen undskyldning - Sammenligningen bør ske mellem
køretøjer som står som leveret ab fabrik, og ikke blandt (selv lettere)
tunede modeller, for så kommer uigennemskuelige argumenterne om "bedre
tuning hos
XX" pludselig med i debatten :-|

--
Armand.





Moller (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-04-04 08:18

SmaRTrxxv wrote:

> Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
> støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i mellem
> 4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul i såvel
> effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal" udstødning...

   Ligepræcis dykket for denne GSF skyldes at der er en anden potte på,
men den er ikke dyset til... og da denne potte er mere åben, end f.eks.
den Dennis bruger, så opstår der et stort hul i starten, men der er så
lige 2-3 heste mere i toppen... hvis vi tog Dennis målinger, især den
helt gamle hos SPH uden anden potte, ville dataende være mere fair :)
men det vil kun påvirke toppen :)

   Og når jeg for mine nye rulningerne hjem, så vil i se hvor meget en
korekt inddysning gør for bund og mellem området, når man bruger en
grante åben potte :) hmmm, hvis bunden tænkes over 2000 omdr... for den
er ikke korekt inddyset i tomgangs systemet, men det kommer :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Armand (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-04 11:25


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:407a41d4$0$128$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> SmaRTrxxv wrote:
>
> > Dykket i moment ved de lave omdrejninger skyldes ofte reglerne for
> > støjmåling, da der ofte (afhængig af model) foretages støjmålinger i
> > mellem 4500-6000 mdr/min.. F.eks forsvinder Aprilia RSV Mille grimme hul
i
> > såvel effekt som moment kurve fuldstændigt med en mere "liberal"
> > udstødning...
>
> Ligepræcis dykket for denne GSF skyldes at der er en anden potte på,
> men den er ikke dyset til... og da denne potte er mere åben, end f.eks.
> den Dennis bruger, så opstår der et stort hul i starten, men der er så
> lige 2-3 heste mere i toppen... hvis vi tog Dennis målinger, især den
> helt gamle hos SPH uden anden potte, ville dataende være mere fair :)
> men det vil kun påvirke toppen :)

Hør lige hér!
Hvad skal det gøre med modificerede motorers målinger??

Lad os få nogle originale tal på bordet, så kurverne blive indiskuterbare og
ikke medfører slagsmål hen over klub-baren!

--
Armand.





Dennis Hellan Peders~ (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 14-04-04 10:21

Moller wrote:

> Og når jeg for mine nye rulningerne hjem, så vil i se hvor meget en
> korekt inddysning gør for bund og mellem området, når man bruger en
> grante åben potte :) hmmm, hvis bunden tænkes over 2000 omdr... for
> den
> er ikke korekt inddyset i tomgangs systemet, men det kommer :)

Hej Lars.

Har sendt en mail til dig på : newssnabelamolnit.com



Moller (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 14-04-04 11:17

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Har sendt en mail til dig på : newssnabelamolnit.com

   Bare rolig :) du er fjernet fra mit spamfilter :) ... ellers havner
newsPrutteAmolnit.com lige i skraldespanden normalt :) men du kan altid
skrive til TheAllMightySnabelAMolnit.com :) den virker.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Flemming Nyboe (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 11-04-04 23:30

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> wrote in message
news:4079afe2$0$445$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
>
> mvh
> Orla
> let the fun begin

Nydeligt, men check lige matematikken

Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Moller (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-04-04 08:20

Flemming Nyboe wrote:


> Nydeligt, men check lige matematikken
>
> Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
> mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.

   Ja, der er et eller andet galt... for gearingen i 3 gear kan den komme
op på omkring 210km/t ... og det ved jeg ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Moller (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-04-04 08:23

Flemming Nyboe wrote:


> Nydeligt, men check lige matematikken
>
> Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
> mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.

rpm   km/t
1500   32
2000   42
3000   63
4000   84
5000   106
6000   127
7000   148
8000   169
9000   190
10000   211
10900   230

Det er km/t vs. rpm for 3 gear på banditten... og den trækker fint fra
de 1500 omdr. :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Moller (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-04-04 08:26

Flemming Nyboe wrote:


> Nydeligt, men check lige matematikken
>
> Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
> mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.

   aaaaaaarrrrrggggg :) nu ved jeg hvad Orla har gjort galt.... det er
GSF'ens andet gear han viser der :) da den jo kun har 5, så har han
regnet om som om 5 gear er 6 gear lige som de to andre :) for det er
præcis de data der er for 2 gear som vises der :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ukendt (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-04 09:13


Moller skrev i meddelelsen <407a4397$0$126$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> aaaaaaarrrrrggggg :) nu ved jeg hvad Orla har gjort galt.... det er
>GSF'ens andet gear han viser der :) da den jo kun har 5, så har han
>regnet om som om 5 gear er 6 gear lige som de to andre :) for det er
>præcis de data der er for 2 gear som vises der :)


Næeh, det ved Du nu ikke noget om, det var ren matematik, reciprokke og den
slags At det så lignede din teori er noget andet, men det ville sgu'
være et sølle moment i andet gear

mvh
Orla


>
>--
>VH
>Lars Molnit
>MZ ETZ 251 CDi
>Suzuki GSF 1200 S
>"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"



Moller (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-04-04 10:04

Orla Pedersen wrote:

> Næeh, det ved Du nu ikke noget om, det var ren matematik, reciprokke og den
> slags At det så lignede din teori er noget andet, men det ville sgu'
> være et sølle moment i andet gear

   Nå nå :) kiggede kun på km/t delen... syntes ik jeg kan få en
fornemmelse på dine opgivninger af moment... men nu ser den jo fin ud
igen :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Armand (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-04 11:29


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:407a4397$0$126$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> aaaaaaarrrrrggggg :) nu ved jeg hvad Orla har gjort galt.... det er
> GSF'ens andet gear han viser der :) da den jo kun har 5, så har han
> regnet om som om 5 gear er 6 gear lige som de to andre :) for det er
> præcis de data der er for 2 gear som vises der :)

Nu skule det jo vise sig at dét ikke var årsagen, men alligevel vil jeg mene
at sådan burde sammenligningen måske nok være i fald at man ikke har samme
antal gear, derved at sammenligning så må gælde for samme antal nedgearinger
:-/
Jeg mener: Hvis vi forestiller os kurverne som en test mano y mano på åben
vej, så ville ingen acceptere at "modstanderen" gearede et gear ekstra ned!

Orla??

--
Armand.








Ukendt (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-04 12:17


Armand skrev i meddelelsen ...

>Jeg mener: Hvis vi forestiller os kurverne som en test mano y mano på åben
>vej, så ville ingen acceptere at "modstanderen" gearede et gear ekstra ned!
>
>Orla??


Der er ingen relation gearene imellem for den 5 gear kontra de to 6 gears,
(som er enige om springene gearene imellem), derfor svært at lave
sammenlignelig. Dog er springet ikke ekstremt, VTR 6,15:1 GSF 5,87:1 for
3. gear. Højeste gear, VTR 4,14:1 GSF 4,29:1

mvh
Orla
>
>--
>Armand.




Flemming Nyboe (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 12-04-04 22:35

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c5dre1$2n9i$4@news.cybercity.dk...
>
> Nu skule det jo vise sig at dét ikke var årsagen, men alligevel vil jeg
mene
> at sådan burde sammenligningen måske nok være i fald at man ikke har samme
> antal gear, derved at sammenligning så må gælde for samme antal
nedgearinger
> :-/
> Jeg mener: Hvis vi forestiller os kurverne som en test mano y mano på åben
> vej, så ville ingen acceptere at "modstanderen" gearede et gear ekstra
ned!

Ja, lige præcis den forskellige gearing MC'er imellem kan gøre det svært at
sammenligne. Pånær hvis man "dividerer" gearingen ud af regnestykket, og
laver en gearings-uafhængig ydelseskurve. Bedre kendt som en HK kurve

Hvis man alligevel vil sammenligne konkrete gear, synes jeg det er mest fair
at sammenligne i gear med ens dyno-tophastighed (begrænserbestemt, ikke et
ord om vindmodstand). Dvs. ikke nødvendigvis det samme gear for to
forskellige MC'er, men et gear hvorfra de skal skifte op samtidigt, hvis de
accelererer side om side.

Det er ingen sag at få mest baghjulsmoment - man skal bare have det laveste
X'te gear. Men så skal man til gengæld også skifte tidligere.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Ukendt (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-04 08:19


Flemming Nyboe skrev i meddelelsen
<4079c6cf$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>> let the fun begin
>
>Nydeligt, men check lige matematikken
>
>Ved skift fra 6. til 3. gear kan GSF'en ikke både få lavere tophastighed og
>mindre baghjulsmoment relativt til VTR'en.
>

Selvfølgelig kan den ikke det ! Jeg har kun været halvvågen :-| GSF'ens
kurve skal rykkes nogle km/t. til højre, og ikke til venstre som jeg
fejlagtigt har gjort.

Sorry, det vil blive rettet.

mvh
Orla

>--
>VH Flemming Nyboe
>www.dfmc.dk/flemming_nyboe
>
>



Ukendt (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-04 09:09


Flemming Nyboe skrev i meddelelsen
<4079c6cf$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Nydeligt, men check lige matematikken


Dejn æ hjeem no Så er den "bette" fejl rettet !

mvh
Orla

>--
>VH Flemming Nyboe
>www.dfmc.dk/flemming_nyboe
>
>



Kai Harrekilde-Peter~ (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 12-04-04 19:10

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> writes:

> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment

Smukt arbejde.

Er det sådan at du leder efter hk/moment/omdr kurver for andre
knalleter? - i så fald kan jeg sikkert donere nogle R1-data

Iøvrigt skal vi nok være varsomme med at tolke på de finere detaljer i
graferne, så længe de ikke alle er målt på samme testbænk (og under
nogenlunde samme forhold vejrforhold).


--Kai

Ukendt (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-04 19:54


Kai Harrekilde-Petersen skrev i meddelelsen ...
>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted(hos)post.tele.dk> writes:
>
>> Så er GSF'en "flettet" ind i kurverne på
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/moment
>
>Smukt arbejde.


Tak !

>Iøvrigt skal vi nok være varsomme med at tolke på de finere detaljer i
>graferne, så længe de ikke alle er målt på samme testbænk (og under
>nogenlunde samme forhold vejrforhold).


Og det var slet ikke meningen, SUK, at det var detaljer der skulle pinnes
ud, det var kun for at vise, at man med forskellige virkemidler kunne opnå
det samme. Nogen har åbenbart opfattet det som en konkurrence Det er
det gået op for mig, at dataene jeg fik på GSF'en vist ikke er i standard
trim, men med råberør ! Og så går sammenligningen jo totalt fløjten.
Så jeg bruger nok ikke alverden mere tid på det pjat.

Men har Du nogen originaldata så er jeg da interesseret, måske til en lidt
mere professionel opstilling en anden gang

mvh
Orla

>
>
>--Kai



--=Stone=-- (13-04-2004)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 13-04-04 13:41


> Og det var slet ikke meningen, SUK, at det var detaljer der skulle pinnes
> ud, det var kun for at vise, at man med forskellige virkemidler kunne opnå
> det samme. Nogen har åbenbart opfattet det som en konkurrence Det er
> det gået op for mig, at dataene jeg fik på GSF'en vist ikke er i standard
> trim, men med råberør ! Og så går sammenligningen jo totalt fløjten.
> Så jeg bruger nok ikke alverden mere tid på det pjat.
>
> Men har Du nogen originaldata så er jeg da interesseret, måske til en lidt
> mere professionel opstilling en anden gang

Kunne nu ellers være sjovt hvis der var nogle med original data på en
GSF1200 så vi kunne se det rigtige resultat.. og det er ikke set som en
konkurrence !


--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters




Moller (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-04-04 14:29

--=Stone=-- wrote:

> Kunne nu ellers være sjovt hvis der var nogle med original data på en
> GSF1200 så vi kunne se det rigtige resultat.. og det er ikke set som en
> konkurrence !

   Dennis har en rulning fra hans Bandit hos SPH, hvor den er 100%
original... denne måling burde han kunne fremskaffe stadigvæk :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste